Страница 1 от 3

цена на метанова уредба?

Публикувано на: 20 Фев 2011 11:50
от jim_beam
един приятел се интересува какво би струвало това преоборудване и това дали е възможно за дизелов мотор?
мерси предварително!

Публикувано на: 20 Фев 2011 12:04
от zi_zi_top
Има доста автобуси с дизелов ДВГ, които са преоборудвани на 100% CNG, но за автомобил (доколкото съм чувал коментари) не се рентира такова преоборудване.

Публикувано на: 20 Фев 2011 14:02
от jim_beam
благодаря,а как стои въпроса за цената на метанова уредба за бензинов автомобил?

Публикувано на: 21 Фев 2011 13:00
от Bass_Man
Зизи бъркаш се според мен ! Не съм чул да има преоборудвани дизели на 100% . Има много на около 40-60% . Но българския гений на какво ли не е способен :) .
Иначе е възможно но си остават двете горива едновременно ! Уредбата си е на същата цена , както и за бензинов двигател .
А цената ти е около 600-800лв. за самата ГИ уредба и отделно бутилката , която при метана е доста скъпа . Ако е обикновенна е 200-300лв. за уредбата и останалото е бутилката . Цените са горе долу същите и за пропан . Само че там бутилката е много по-евтина !

Публикувано на: 21 Фев 2011 14:31
от Scott
Bass_Man написа:Зизи бъркаш се според мен ! Не съм чул да има преоборудвани дизели на 100% . Има много на около 40-60% . Но българския гений на какво ли не е способен :) ...
http://www.omnitekcorp.com/altfuel.htm
http://www.drivers.com/article/715/
http://green.autoblog.com/2007/03/06/so ... iesel-eng/

Публикувано на: 21 Фев 2011 16:32
от jim_beam
Bass_Man написа:...
А цената ти е около 600-800лв. за самата ГИ уредба и отделно бутилката , която при метана е доста скъпа . Ако е обикновенна е 200-300лв. за уредбата и останалото е бутилката ...
мерси!

значи цената на цялата уредба с бутилка+монтаж в какви граници варира,за газов инжекцион CNG? :whistle:

Публикувано на: 22 Фев 2011 02:30
от Bass_Man
Бутилката варира много от 500-600лв. до към 2000лв. Като е много голяма и обикновенно се връзват няколко в серия за по-дълъг пробег . Има смисъл ако въртиш страшно много километри , като бакшишите да кажем .

Аве Скоти прочете ли ги тези работи преди да ми ги дадеш ? Ние говорим за с-ма , която да я сложиш на дизела и той от утре да кара само на газ , а не да правиш нов двигател :
Conversion Steps
1- Disassemble engine.
2- Checking components and replace as necessary.
3- Modify pistons for gas use (lower compression ratio).
5- Modify cylinder head for spark plugs.
6- Install camshaft sensor and timing wheel.
7- Reassemble engine.
8- Install throttle body, ignition system, gas mixer or fuel injectors.
9- Tuning of the engine (fuel and ignition).

По този начин от всеки един двигател можеш да направиш какъвто си искаш . Другия линк , който си ми дал е за с-ма с частично ползване на пропан , третия е за някаква разработка за , която хората търсят пари . Значи айде да не си губим времето с щуротии и да пълним главите на хората с глупости ! Има смисъл да се минава на напълно на метан само там където го има много евтин !!!!!!!! Ето хората са си го написали : HFS is introducing a solution to Latin American markets where cheap, reliable natural gas is available.

НЕ ЗАБЛУЖДАВАЙТЕ ХОРИЦАТА С ПОДОБНИ ГЛУПОСТИ !

Публикувано на: 22 Фев 2011 09:56
от jim_beam
значи ако обобщим за бензинова кола се получава да кажем 800+600 към 1500лв с монтажа максимално.
сега един друг въпрос,как се измерва разхода на метан? продават го в кг.колко кг е разхода процентно спрямо лт при бензина?
и при примерна цена на cng от 0,90€/кг към 1,30€/лт бензин и ако пробега е 20-30k/година струва ли си цялата хамалогия?

ако си струва кои са най-добрите уредби(марка),по възможност необслужваеми?има ли някакви изисквания за безопасност към тия уредби?

Публикувано на: 22 Фев 2011 10:30
от Scott
Bass_Man написа:Аве Скоти прочете ли ги тези работи преди да ми ги дадеш ? Ние говорим за с-ма , която да я сложиш на дизела и той от утре да кара само на газ , а не да правиш нов двигател ...
НЕ ЗАБЛУЖДАВАЙТЕ ХОРИЦАТА С ПОДОБНИ ГЛУПОСТИ !
Не знам 'вие' какво разбирате под 'преоборудване', аз разбирам 'извършване на работа по двигателя със замяна на компоненти', с една дума на по-разбираем език - конверсия wink.gif

Публикувано на: 22 Фев 2011 23:02
от Bass_Man
За 20-30К на година въобще не се занимавай ! За такъв пробег много по-добре е да отидеш на пропан .
Скот принципно говорим само за промяна на горивната с-ма с хибридно или самостоятелно пълнене на друго гориво . Няма никаъв проблем да се меша дизелчето с пропан или метан .

Публикувано на: 24 Фев 2011 16:01
от desotodorov
От вече година и половина съм с метанов инжекцион BRC, мога спокойно да кажа че при пробег 30к и нагоре годишно метана си залужава повече от пропан бутана. Избора ГИ или "обикновена" уредба опира до финанси най-вече. С ГИ мощността на ДВГ не пада така осезаемо както с обикновена метанова. Метановия инжекцио с 2х40лт олекотени бутилки (втора употреба "FABER") ми излезе към 2700лв:
ГИ + аванс процесор + ситема за "омасляване" на клапаните - 2100лв
Бутилките - 2х300лв - пак повтарям - втора употреба - новите са от 600лв нагоре за 40лт олекотени, другите - летите...черешовите топчета :), не бих сложил такова в колата си - прекалено тежки са.
Системата за омасляване на клапаните си е "мижи да те лажем" и я сложих за успокоение на душата. Консуматива и е скъпичък 38лв/лт.
По принцип би трябвало да се настрои така че да изразходва 1лт/10к км, ама аз моето кранче съм го врътнал - нали съм циция :) - и ми хаби 0.5кг/10к км.
Разхода на гориво:
80лт бутилки събират 12.5 - 13.5 кг метан, който иска да ги смята в литри - 1кг=5.6лт С това гориво изминавам средно 280-300км, в зависимост от товара и тежестта на крака ми...а моя не е от леките :)
Като пари излиза различно защото цената на метана в БГ варира много от 98ст/кг в Благоевград до 1.60 във Варна...на мен - зареждайки на ОМВ - Цариградско шосе (1.26лв/кг метан) ми излиза към 5.50лв-6лв/100км.
Дизел не може да се конвертира 100% на метан...при над 60% метан към нафта Т на горене се вдига много и както един стар метанджия казваше настъпва т.нар "сива смърт" на буталата - ставали на сив прах буквално - не съм го виждал това с очите си.
Другото, което ще те откаже от конверт на дизел за метан при лек автомобил е цената - към 5-6000 лв съм чувал...а и тези който "го могат" едва ли ще се навият да го направят.

Публикувано на: 24 Фев 2011 18:33
от jim_beam
мерси много за инфото!
значи за нормално ползване не виждам смисъл от преоборудване при такъв смешен пробег.ще му кажа на моя човек,тук цената на метана е към 0,9-1€.
:thumbsup:

ps:къде ги слагаш тия бутилки 80л,на мястото на резервара ли?
трябва ли непременно да остане и бензиновата система или може да се премахне тотално?

Публикувано на: 25 Фев 2011 00:01
от Bass_Man
Аве Десо много скъпа тая ГИ на метан ве ! Можеш ли да дадеш повече информация за компонентите ? ЕКУ , изпарител , инжектори, процесор и тн ?

Публикувано на: 27 Фев 2011 00:28
от desotodorov
Здравейте пак...аммм къде съм ги сложил - ами в багажника са :)
Колата ми е комби - затова я взех такава...дебелогъза :)
Принципно - мисля че може да се премахне безнина изцяло, но доколкото си спомням - не е хубаво да се пали на метан в студа особено. Моята пали на бензин и след като стигне определена Т на охл. течност - отива на метанЕЦ.
Ам...пък....да ти кажа не знам много подробности за ГИ-то, знам че където и да питах (вкл и във фирмата на Любо Ганев) офертата беше 1800 и малко отгоре за уредбата без поставянето. Дюзите и и редуктор-изпарителя със сигурност са BRC - не са от японските - забравих марката "Sequent" ли беше ? dry.gif ЕКУ-то - нямам идея какво е...хм...напоследък май само карам - и като не съм имал никакви проблеми с ГИ-то...покрай тая кола забравих какво беше сервиз...да чукна на дърво все така да е :)
А...Bassman - между другото - ако искаш, може да се видим някъде и да погледнеш за какво става въпрос...аз...ох...вече нещо нямам желание да се ровя из това под капака...
Ах... без малко да забравя - в коя държава е така скъп метана 0.9 - 1 EUR... пази боже да не ни прехване и нас :)

Публикувано на: 27 Фев 2011 00:54
от Akima
desotodorov написа:Ах... без малко да забравя - в коя държава е така скъп метана 0.9 - 1 EUR... пази боже да не ни прехване и нас :)
Ти си представи колко им е бензина и дизела,че да се интересуват от метан на 1 евро! wacko.gif