Страница 1 от 2
Маслооо
Публикувано на: 01 Фев 2011 12:28
от SLADURA
Motul LeMans 20w60 vs Castrol EDGE Formula 10w60
Кое от двете да избера ... тва 20w няма ли да му дойде много гъстичко?
Двигател 3S-GTE 3gen на GT-Four ...
Мисля да сложа едно от двете масла, след като направя цялостната ревизия на двигателя... (или тогава трябва да сложа по тънко - 5w40/50?)
И също още един въпрос ... има ли смисъл да давам пари за HKS Oil filter ?
Поздрави!
P.s. осъзнах се каква глупост съм направил с 5в30 ... добре че времето още е студено! ...
Публикувано на: 01 Фев 2011 12:36
от mitoko
гъстичко , тъничко - пак почна ...
аз бих слохил мотула с оригинален маслен хилтър от тойота, но само лятно време , зимно 5в40
Re: Маслооо
Публикувано на: 01 Фев 2011 13:27
от Bass_Man
SLADURA написа:Motul LeMans 20w60 vs Castrol EDGE Formula 10w60
Кое от двете да избера ... тва 20w няма ли да му дойде много гъстичко?
Двигател 3S-GTE 3gen на GT-Four ...
Мисля да сложа едно от двете масла, след като направя цялостната ревизия на двигателя... (или тогава трябва да сложа по тънко - 5w40/50?)
И също още един въпрос ... има ли смисъл да давам пари за HKS Oil filter ?
Поздрави!
P.s. осъзнах се каква глупост съм направил с 5в30 ... добре че времето още е студено! ...
Щом го казваш това значи нищо не си осъзнал !
Иначе вземи по-евтиното и по-оригиналното от двете .
Публикувано на: 02 Фев 2011 11:40
от xtreme
Мотула е естерно масло, и ако колата не е състезателна, или не се кара дълго време на високи температури няма смисъл от него. 3S-GТЕ е много способен мотор, и ако подготвяш колата за нещо Мотула е добър избор. Но ако просто ще се возиш и от време на време ще раздаваш правосъдие по светофарите няма смисъл от него.Отделно ,че ще трябва да го чакаш зимата по 20 минути за да падне налягането на 2 бара, че да можеш да настъпиш, освен ако не си мазохист и смяната на най-разнообразни гарнитури не те притеснява.Ако ще ревизираш мотора , гъстота 60 не мисля, че ще ти е нужна , ако колата няма да има специфично предназначение,или 3S-GTE-то няма да търси 350+ магарета. По-добре си търси 100% синтетика от рода на 40 или 50, пък ако чак толкова те влече и цената не те притеснява сложи си 60

Публикувано на: 02 Фев 2011 13:39
от mitoko
мммм интересно "гъстота 60"

Публикувано на: 02 Фев 2011 14:45
от SLADURA
Motul-a e: 100% двойно-естерно биосинтетично състезателно моторно масло
Castrol-a e: Напълно синтетично състезателно моторно масло
А колата ще е карана както и за по 30мин на ден - така и за по 10ч на ден ... но не съм състезател по принцип - просто мразя шофьори на БМВ-та
П.С. За сега мисля да взема кастролското и HKS филтъра ... освен ако някой не ме разубеди до другата седмица ....
Поздравиииии biggrin.gif
Публикувано на: 02 Фев 2011 14:54
от rudolf
лично аз след моята ревизия,мисля да покарам с мотул полу-6100 или с пълна синтетика 8100,и с нормален филтър,,и едва след 500-800 километра ,кат се уверя че не тече, всичко е наред и съм омил боклуците да слагам хкс/естери и смъртосносни бмв режими.
Публикувано на: 02 Фев 2011 16:39
от xtreme
mitoko написа:мммм интересно "гъстота 60"

Ако предпочиташ вискозитет нека да е вискозитет. Въпреки че наскоро срещнах човек, който не знаеше какво значи думата

Публикувано на: 02 Фев 2011 17:03
от Bass_Man
xtreme написа:Мотула е естерно масло, и ако колата не е състезателна, или не се кара дълго време на високи температури няма смисъл от него. .....................................
Нали знаеш , че това са пълни глупости ? Това е все едно кажеш , че ако не си атлет или не се подготвяш за физическо натоварване няма смисъл да ядеш здравословна и качествена храна ами може да си хапваш лайна и остатъци от кофите ...................
Публикувано на: 02 Фев 2011 17:40
от xtreme
Bass_Man написа:xtreme написа:Мотула е естерно масло, и ако колата не е състезателна, или не се кара дълго време на високи температури няма смисъл от него. .....................................
Нали знаеш , че това са пълни глупости ? Това е все едно кажеш , че ако не си атлет или не се подготвяш за физическо натоварване няма смисъл да ядеш здравословна и качествена храна ами може да си хапваш лайна и остатъци от кофите ...................
Ако цената беше еднаква съм склонен да се съглася, но не си заслужава парите , ако няма да ползваш предимствата на въпросното масло.Естерите са там за да не се изпарява маслото при сериозни температури. Тия температури с нормално каране няма как да ги достигнеш, освен може би на френски автомобил от по-старите, лятото, за японска кола абсурд. Наскоро имах подобна дилема, но ставаше въпрос за Yacco Galaxie 15w50 и VX1000 5w40.Лошото е, че в моя случай цената беше почти идентична, а и имам доста опит с Galaxie и мога да кажа ,че със сигурност не е 15 в охладено състояние , а по-скоро 10, че и надолу.Но производителя е писал 15 така че се съобразих, и избрах 5w40, разбира се говорим за кола , на която просто се возиш

Нисана си го карам с Galaxie, но той е stage2+, и позагрява порядъчно въпреки, че охладителната система е с увеличен дебит и капацитет. От тази гледна точка смятам ,че покупката на естерно масло , ако то е по-скъпо не е оправдана.
Публикувано на: 02 Фев 2011 20:10
от SLADURA
Castol-a e 5л - 110лв ... а Мотул-а е 104лв за 4л ... това което сега ще махна от колата, а съм го карал има няма месец е 120лв

...не мисля 4е проблема е до парите ... а до тва дали в температури около 10г сутрин с 20в60 няма да чакам по 30мин в колата да ми се отпусне маслото че да мога да настъпвам на воля ????
Само това ме притеснява и за това си мисля за 10в60 синтетика ;) ..
Публикувано на: 02 Фев 2011 20:36
от xtreme
Ами ще ти кажа ,че при мен на 15w50 при -5 градуса след около 10-ина минути маслото е на около 30psi. Не я сръчквам докато не достигне поне 25, за което трябват още 2-3 мин. При нормална работна температура налягането е около 18-20psi. При първоначално палене на -5 е около 85psi.Мога да ти дам подобни данни и за 5w30, но това е при мотор CA18DET .От мотор до мотор има малки разлики.
Публикувано на: 02 Фев 2011 21:06
от mitoko
SLADURA написа:Castol-a e 5л - 110лв ... а Мотул-а е 104лв за 4л ... това което сега ще махна от колата, а съм го карал има няма месец е 120лв

...не мисля 4е проблема е до парите ... а до тва дали в температури около 10г сутрин с 20в60 няма да чакам по 30мин в колата да ми се отпусне маслото че да мога да настъпвам на воля ????
Само това ме притеснява и за това си мисля за 10в60 синтетика ;) ..
щом нема проблем с парите подари ми 4 литра мотул

Публикувано на: 02 Фев 2011 22:05
от jim_beam
понеже гледам,че има много фенове на мотул: имам една 5л туба SYNERGIE+ 6100 10W40 в повече,поне би трябвало да е гарантирано оригинално!:
http://www.motul.de/i/prd/prod_auto/6100_syn.htm
да поясня,че става въпрос за най-доброто 10w40 масло,което съществува на пазара.ама за беда не става за моя мотор.
ps: ще драсна и в пазарния отдел за по-сигурно.

Публикувано на: 02 Фев 2011 22:50
от Me4oKyX
Най-доброто - МНОГО пресилено го каза Джими.... Мотул може да е добро масло, но пък НАЙ-доброто - определено не съм съгласен.... Да не говорим, че тия писания дет ги пишат, не гарантират СУПЕР УЛТРА качество.....
