Колеги, айде няма нужда от толкова оффтопик.
Дайте му на човека плюсовете и минусите, а пък той ще си реши. Нито някой от нас ще му плаща поставянето, нито ремонтите, нито ще му харчи спестените пари.
Аз не бих сложил газ по следните причини, подредени по низходящ ред на значимост за мен:
- колкото и да е надеждна, има няколко известни случая на пожар и/или взрив на ударени коли с газова уредба (последния спомен ми е за семейството дето изгоря на магистралата, когато отзад ги удари някакъв, докато бяха в аварийната лента

)
- евентуално прецакване на мотора - може и да е хипотетично, ама то в началото и за масларския им проблем на VVTi-тата никой не се е хващал; япончета се хвалят че мотора бил най-лекия такъв по онова време, и че клапаните са по нова технология, при която леглата са направо изработени в главата - за мен това е достатъчно да имам съмнения относно здравината на тия мотори (проста елементарна инженерно-физико-икономическа логика);
- невъзможност да си избия инвестицията - давам 1500лв в началото, плюс още ежегодно (най-малкото преглед на газовата); разхода не е това което им се иска защото гори и малко бензин (корекция - много бензин зимата понеже обръща на газ когато мотора стигне определена температура, а при мен това е на средата на пътя до работа примерно); евентуални ефекти върху бензиновата уредба (спорно, не се знае, но е риск) и т.н.; намаляване на продажната цена на колата (поне според мен, аз кола с газова не бих купил, или поне ако не е много надолу от "чиста" такава); и най-важното, не карам достатъчно километри че разликата да избива нещо въобще;
- възможни ефекти - навремето с газовата зъзнех зимата щото част от топлината отива в изпарителя, и, може би по-важното), променя се пътя на антифриза в малкия кръг - това с правилен монтаж сигурно може да се избегне;
- съмнения във възможностите на БГ майсторите - сигурно има много добри, ама пак са самоуки "майстори";
- разход в града - както и бензиновите оригинали, на газ разхода в града е близо 2х на разхода извън града; при дизелите е доста по-надолу (да кажем, 1.5 .. 1.7).
Единственото нещо, което може да ме накара да сложа газово, е да минавам повече от 25-30 хил.км на година, и колата да не я ползвам за семейна. Ама в тоя случай един добър дизел може да се окаже по-добър избор, и по-сигурен (т.е. става за семейна).