Проблем с Hi-Lux с управлението на мотора....

Дилян Пенчев
Мнения: 4
Регистриран на: 04 Яну 2011 12:15

Проблем с Hi-Lux с управлението на мотора....

Мнение от Дилян Пенчев » 04 Яну 2011 17:46

Здравейте,
имам проблем с на майка ми джипката, пуши като змей и харчи като камион! Пуши черно ако малко преди да светне лампичката турбо и ако се мачка яко и докато надува турбото продължава да чади! Говориме за найстина ужасно много пушек! Не виждам колите в огледалото!
Харчи някъде около 18-19 л на 100 км в града, а извънградско харчи около 14 л на 100 км като се кара с до 90 км/ч и без никакви изпреварвания и ръчкания - супер пенсионерско каране!
Сутрин при студеното време пали на 2-3 цилиндъра. Свещите са нови, проверени са че не са прекъснали и греят!

Жипката е 1992 година 2.4 турбо дизел, номера на мотора е 2L2889562. Карах я на едно место за диагностика и ми казаха че не можело повече да се пипа помпата щото била преместена докрай и трябвало нова помпа или плочка и т.н.....на друго место ми казаха че помпата е електронна и се управлява от компютъра и колкото и да се мести няма да се оправи laugh.gif и като погледнах - ми то в нея си влизат жици, газта изобщо не ходи в помпата!

Може ли да идва проблема от турбото? Да не надува достатъчно? Някой ми каза че за студеното палене проблема бил че на някой японци подгревните свещи работели няколко минути след подгряване на 6 волта и имало някакъв блок който изгарял...
Един голям специалист ми каза че проблема бил в помпата и най-близко я правели в Солун или в Турция...тука нямало такива специалисти.....ако отида при Официалния представител сигурно ще ми отрежат тиквата и гаранция няма да дадат...

Ако някой от вас може да ми помогне или да ме насочи към някой дето се занимава с тея двигатели ще съм благодарен!

Колата е купена от Англия за жълти стотинки, с десен волан е и се ползва главно в пресечена местност. Но въпреки това искам да я оправя, по някой път все пак се кара и из София и извън градско.
Ако ремонта излиза два или три пъти стойността на колата мисля че по-добре да си харчи така и да си пуши :)))
П.С. Мотора е ремонтиран в Англия, сменявана е главата щото пукали глави тея мотори...може ли нещо да не е зацепена като хората помпата?!?

Поздрави,
Дилян Пенчев

Аватар
TATI
Мнения: 3043
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 171 пъти
Обратна връзка:

Мнение от TATI » 04 Яну 2011 19:27

Ти сам си си отговорил на въпросите. Кола, за жълти стотинки ще работи като за жълти стотинки. Като начало почисти геометрията на турбото, егр клапан, ако имаш от кой да вземеш едни читави дюзи за проба. Помпа ако правиш или Турция или Гърция, ама ако стигнеш до този вариант по-добре си купи нова кола. А за да спука глава, прави си сметка как е карана тая кола.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 04 Яну 2011 19:31

Диляне , като начало изнамери някакво мануалче за таз колица и виж как се настройва тази помпа . Че ми се струва , че всеки е пипал там където не му е работата . А ако проблема наистина е в помпата не би трябвало да е толкова трудно да си намериш една втора употреба .

Дилян Пенчев
Мнения: 4
Регистриран на: 04 Яну 2011 12:15

Мнение от Дилян Пенчев » 05 Яну 2011 10:09

По принцип тея мотори имат проблем с пукането на глава. Поинтересувахме се преди покупката, и тази кола чрез познат я купихме и мога да кажа че е много прилична - технически е в отлично състояние, кара се вече 2 години само извън пътя, интериора и екстериора е супер, всичко работи, няма никакви забележки! Малко изгнило по броните и под стъпенките. Иначе е чук и бръм!
Предния собственик си е теглел ремаркето с лодката с нея, но си купи нова и тая му остана и за това я купихме ;)
Така че не мисля че е карана кой знае колко зле!

от къде мога да потърся мануалче, защото съм много новак с тоя автомобил.
А се видя че майсторите тука не им се работи, не разбират и нямат желание....поне тея при който ходихме!

Поздрави,
Дилян

Дилян Пенчев
Мнения: 4
Регистриран на: 04 Яну 2011 12:15

Мнение от Дилян Пенчев » 05 Яну 2011 22:01

Ма дали тоя мотор е с променлива геометрия на турбото?!? Сега освободих гаража и утре я вкарвам да почна от тук от там да видиме какво ще се появи wink.gif

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 05 Яну 2011 23:56

Дилян Пенчев написа:.................

от къде мога да потърся мануалче, защото съм много новак с тоя автомобил.
А се видя че майсторите тука не им се работи, не разбират и нямат желание....поне тея при който ходихме!

Поздрави,
Дилян
Просто такъв им е потенциала не , че не искат . Мануалче виж по торенти ( rutracker.org ) , тук отгоре също има една тема с мануалчета . Принципно там нещата са си описани много добре .

Дилян Пенчев
Мнения: 4
Регистриран на: 04 Яну 2011 12:15

Мнение от Дилян Пенчев » 06 Яну 2011 00:16

Доста порових из линковете от важната тема и си открих това което ми трябваше, и то много изчерпателно!
Благодаря ви, след като има резултат ще напиша cool.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта