Страница 1 от 2

Гасне в движение

Публикувано на: 15 Дек 2010 22:28
от dap
Здравейте,
имам следния проблем сутрин след като извадя колата от гаража, докато затварям вратите забелязах, че колата започва да работи много неравномерно, едва не гасне.Тези дни дори започна да гасне(карам я на бензин) преди да е достигнала работна температура.Оборотите си подскачат нагоре надолу.Почистена е дроселовата клапа заедно със стъпковото моторче(имаше ефект за ден два).Сменени са свещите и филтрите.Възможно ли е да е от дюзи, клапани или въпросното моторче си е заминало? Какви са вашите препоръки и съвети ?
Предварително благодаря.

Поздрави.

ВИДЕО

на 32 сек. от клипчето се чува неравномерната работа на двигателя.

П.П. имам и газов инжекцион, но напоследък карам на бензин.
П.П. моторът e 4A-FЕ

Публикувано на: 17 Дек 2010 18:56
от dap
Никой ли няма мнение по темета? Започна да става нетърпимо, ако е стояла по дълго и е изстинала, задължително имам проблем с оборотите.Трябва умело да боравя с газта, за да не гасне по светофарите.

Публикувано на: 17 Дек 2010 20:07
от Akima
Кога е сменян горивния филтър?

Публикувано на: 18 Дек 2010 13:24
от dap
Akima написа:Кога е сменян горивния филтър?
Преди около 20хил. км., но как горивния филтър оказва влияние при студен и напълно загрят двигател.Проблемът го имам и при употреба на алтернативното гориво, където бензиновият филтър няма роля.

Публикувано на: 18 Дек 2010 15:59
от slowtraveler
Има ли MAP/MAF датчик...
Може да е зацапан и да не може да си оправи сместа...
Или пък бензина ти да е калпав (или доста стар)...

Публикувано на: 18 Дек 2010 19:21
от dap
Не зная въпросният датчик къде се намира ако го има въобще, а що се отнася до бензина не е стар, в началото на всеки месец слагам бензин(30-тина литра) от ЕКО.

Публикувано на: 18 Дек 2010 22:07
от Akima
Трябва да е с MAP - означава Manifold Absolute Pressure Sensor.
Ето ти картинка за ориентация:
Изображение

Публикувано на: 18 Дек 2010 22:37
от slowtraveler
Търси го между въздушния филтър и дросела...
Но е много финно нещо, и затова ако не знаеш за какво става въпрос - по-добре не пипай... :thumbsup:

Публикувано на: 18 Дек 2010 22:46
от Akima
Слоу - там е MAF/Mass Airflow/.
Аз все пак мисля,че трябва диагностика по ОБД шината и да се види да не преобогатява сместа или да я обеднява и да гасне от там.

Публикувано на: 19 Дек 2010 04:02
от Bass_Man
Ако преди това си карал повечко на газ е много вероятно да имаш запушен инжектор . Това обикновенно винаги се случва когато някой реши да покара малко на бензин след , като е припалвал само и след това на газ . Може да се оправи от само себе си може и с добавка . Също така може и да си посъбрал повечко конденз и водица в бензина ако не си зареждал скоро . Общо взето докато не изгориш 1-2 резервоара недей да правиш нищо грандиозно ако разбира се не се влоши .

Публикувано на: 19 Дек 2010 04:07
от Akima
Май е най-добре да зареди някои от премиум 100 октановите бензини и да я настъпиш!

Публикувано на: 19 Дек 2010 04:16
от Bass_Man
Още едно време бях чел една доста хубава статия за "ползите" от паленето на бензин и лсед това карането на газ . Но след това изчезна безследно някъде .......... Та общо взето идеята е , че няма по-сигурен начин за скапване на бензиновите дюзи . Които в общия случай са доста по скъпи от изпарителя или газовите дюзи .

Публикувано на: 19 Дек 2010 13:34
от dap
Благодаря за отговорите.

До Bass_Man - това за дюзите беше един от първите варианти, дори бях се запътил да ги чистя на ултра звук, но майсторът ми каза , че ако нямам проблем с паленето сутрин е малко вероятно да е от тях. Що се отнася до карането на газ/бензин, всеки божи ден паля на бензин и карам докато не прехвърли(умишлено съм помолил да прехвърля на по висока температура). Не знам какво разбираш под "скоро", всеки месец слагам бензин. BTW пробвах и с добавка за почистване на дюзи, но .... без ефект.

До slowtraveler -м/у филтъра и дросела на самата тръба има едно разширение, но не би ли трябва от него излиза кабел който да подава информация.

Публикувано на: 19 Дек 2010 15:49
от Bass_Man
Ами тогава си виж маркучите да не ти е излязло някое вакумче или някой голям маркуч да се е разхлабил . А това дето майстора ти го е казал не е вярно . Лично на мен едно време ми се беше запушила една дюза и ми правеше проблеми само в средни обороти . Също така трябва да знаеш , че чистенето на ултразвук не е панацея .
А и не виждам особенна полза да прехвърля на висока температура .

Публикувано на: 19 Дек 2010 20:40
от dap
Прегледах маркучите, нищо нередно не намерих. Никой нищо не каза за възможността да е хлабини в клапаните; в книжката пише, че първите 80 000 по слух се определя дали имат нужда от реглаж. Аз само на газ карам над 60 хил. от общо 192 000.