Страница 1 от 2
Палене на колата от разстояние
Публикувано на: 12 Дек 2010 05:09
от Vesko
Някой знае ли как мога да си направя хибрида да пали от разстояние? (от балкона ми например)
Наближава зимата и снега и се замислих за голям недостатък на безконтакното палене.... Като бях с кола с ключ и тя беше зарита със сняг изцхиствах си малко шофьорската врата колкот да се отвори пресягах се през нея и палех. След това на спокойствие и с помоща на топлото отвътре си доизчиствах снега..... До тук добре, обаче като колата е с палене с бутон 1-во трябва да си изчистя шофьорската врата (не че има голяма разлика коя врата е, но вратата на пътника ми е по-близо до вратата на входа дето живея и както е паркирана обикновено колата). 2-ро трябва да вляза вътре в колата като си изчистя маратонките от снега за да натисна спирачката за да запаля... твърде много нови действия biggrin.gif За това ако мога да си я паля преди да изляза ше си спестя освен това малко чистене
ПП: Ако не може лесно да се направи да пали от разстояние дали едно Це-Ка ключе вързано към ключа за стоп светлините и монтирано до шофьорското място ще свърши работа да я паля без да влизам в колата?
Публикувано на: 12 Дек 2010 05:23
от Bass_Man
Нали пак ще трябва да отвориш за да цъкнеш ключето ? Или ще си я оставиш цяла нощ на стопове ?

Публикувано на: 12 Дек 2010 08:56
от shterev
Bass_Man написа:Нали пак ще трябва да отвориш за да цъкнеш ключето ? Или ще си я оставиш цяла нощ на стопове ?

Може да палиш но зависи от вида на алармата.
Имам приятел който поставя аларми и неговата кола си я направи така,да пали от растояние.
Публикувано на: 12 Дек 2010 09:30
от slowtraveler
Веско, има аларми с такива функции...
Бях си вземал подобна, която имаше обратна връзка - на дисплея на дистанционното показваше вътрешна/външна температура на колата и двигателя.
Палеше се с натискане на бутон, или по предварително зададена програма (например в 07:00 часа), или по минимална температура (например температурата на двигателя да не спада под -10С...
И работи също по предварително зададена програма: например не-повече от 30 минути, и палене не по-често от веднъж на 2 часа....
Алармата ставаше и за автомобили с механична скоростна кутия - там алгоритъма за палене бе много хитро измислен за да не можеш да оставиш колата на скорост (на автоматика - ясно, че само проверява дали е на P)....
За автоматика може да се направи така, че да пали без картата, но да гасне веднага ако се превключи предавката от P, ако тогава не усети картата....
Отиди при някои по-реномирани алармаджии и ще ти предложат много неща...
Публикувано на: 12 Дек 2010 14:32
от coolone
И аз се бях запалил да слагам подобна глезотия, обаче един алармаджия ме хвърли в тъча. Моята също е с безключово палене, само с бутон, от където идва всъщност и проблема. Смисъл - за да запали трябва да разпознае, че чипа е в купето и е натиснат съединителя(при мен иска натиснат съединител щото съм с ръчни скорости) Та натиснат съединител може да се симулира, ама не можеш да я излъжеш, че чипа е в купето. Греда !

трябва също и датчик за позицията на скоростния лост...
С две думи - не е невъзможно, срещу 700-800 лв

за толкова пари трябва и право хоро да играе

Публикувано на: 12 Дек 2010 14:46
от slowtraveler
За механична скоростна кутия тези аларми дето ги гледах нямаха нужда от сензор за положение на скоростния лост (въпреки, че моята кола явно има такъв - изключва cruse control ако преместиш скоростния лост без натискане на съединител)...
Логиката бе много проста - ако искаш да ти е включена тази функция натискаш бутон на алармата преди изгасяне на автомобила...
Въртиш ключа (натискаш бутона за изключване), но двигателя продължава да работи.
Излизаш от автомобила, и при натискане на бутона за заключване на автомобила, двигателя автоматично гасне...
Така системата е сигурна, че автомобила е оставен така, че да не създава проблеми за околните (щом си излязъл при работещ двигател, значи би трябвало да няма проблеми и да си осигурил автомобила)...
За картата - не съм 100% сигурен как се решава въпроса...
На маздата забравена (оставена) карта в автомобила се дезактивира - колата пищи тридесеттина секунди за да те подсети да си я вземеш, и ако не реагираш - вече не можеш да палиш с тази карта...
Но предполагам, че не може да няма измислен обходен път за дистанционното палене...
Re: Палене на колата от разстояние
Публикувано на: 12 Дек 2010 15:37
от Scott
Vesko написа:Някой знае ли как мога да си направя хибрида да пали от разстояние? (от балкона ми например)
http://www.lexus.com/contact/how_to_videos_rx10.html Remote Start
Публикувано на: 12 Дек 2010 16:34
от coolone
ето три линка:
http://www.youtube.com/watch?v=yj004g8OeOk
http://www.youtube.com/watch?v=4xiuuxtiC0g&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=eYIc_CUNyu8
на първото видео пича обяснява, че чрез някакъв байпас модул симулира присъствие на ключа т.е. имобилайзера разрешава запалването, и останалото си е детска игра..
има и вариант чрез който софтуерно / през OBD/ се изключва имобилайзера /така всъщност действат автоджамбазите/ и после газ!
а на тертото видео човека си пали мицубишито /ръчни скорости / с фабричното дистанционно вградено в ключа... явно тук нещатата опират до програмиране на самата аларма
дет' се вика - можело! ама зависи от много неща biggrin.gif
утре ще се допитам до (уж) компетентното мнение на някой от сервиза и ще пиша какъв е резултата
Публикувано на: 12 Дек 2010 16:51
от mafiota
от няколко месеца съм с тази аларма:
STEEL Mate 898G
Мога да кажа , че машинката е невероятна. Има доста екстри. Свързах и модула за дистанционно палене, но колата не изка да запали (явно заради чипа в ключа). Така и неможах да подкарам дистанционното запалване. Ако някой има идея как може да се изолира чипа нека пише ?? На пръв поглед наблюденията са ми, че като стартирам дистанционно да запали последователноста е следната : включва ACC-то, подава контакт, почва да върти стартера, върти около 2 сек - не изка да запали и спира, цикъла се повтаря. През времето докато върти стартера забелязвам че се преустановява напрежението към електронното запалване (ползвам от там + за ключа на газовата). Незнам друго дали се блокира или само работата на високоволтовата бобина??
Нека ако някой е монтирал да сподели

[/img]
Публикувано на: 12 Дек 2010 20:32
от Vesko
Всичките тези аларми дали стават за високотехнологичните хибриди? И защо ми е аларма след като аз вече си имам една стандартно вградена?
Публикувано на: 12 Дек 2010 20:38
от Bass_Man
Веско , а как ще го накараш хибрида да си запали бензинови двигател ? Или като пуснеш климатроника на топло той ще го запали сам ? Може би на теб ще ти свърши работа някоя печка ???
А някой от колегите по нагоре , които бързат да кажат за функциите на алармата явно не се досещат каква е спецификата на палене с карта и бутон и после самото палене на бензиновия двигател при хибрида което се случва само при определени условия .
Публикувано на: 12 Дек 2010 21:07
от slowtraveler
Bass_Man, При условие, че дадеш контакт (ON), хибрида веднага ще пристъпи към действие (охлаждане или затопляне), съгласно зададеното от климатроника... Така, че няма нужда да се грижиш дали ще пали двигател или не - той си знае какво ще прави.......
А за спецификата на палене - няма никаква сериозна разлика дали колата ще следи дали оригиналния ключ е в ключалката (с вградения чип), или картата е в обхват - и двата начина са безжични, и явно се преодоляват...
Дори при хибрида трябва да е доста по-лесно, защото практически само се иска да се подаде паралелен сигнал на бутона за активиране на системата (след заблуждаване, че картата е налична), докато при палене с ключ алармата трябва да следи дали двигателя е запалил, дали акумулатора не е паднал и т.н....
Публикувано на: 12 Дек 2010 21:16
от Vesko
Bass_Man написа:Веско , а как ще го накараш хибрида да си запали бензинови двигател ? Или като пуснеш климатроника на топло той ще го запали сам ? Може би на теб ще ти свърши работа някоя печка ???
А някой от колегите по нагоре , които бързат да кажат за функциите на алармата явно не се досещат каква е спецификата на палене с карта и бутон и после самото палене на бензиновия двигател при хибрида което се случва само при определени условия .
Басс, не е въпрова да е запалил бензиновият двигател, а да е в режим на готовност. А когато е студено той (бензиновият двигател) ще се запали автоматично много соро след режима на готовност.
ПП: ако лъженето на имобилайзера е толкова просто нищо чудно че токова лесно се крадат коли biggrin.gif
Re: Палене на колата от разстояние
Публикувано на: 12 Дек 2010 21:25
от Vesko
Скот, видеата са много хубави. Това за ремоте старт-а ще го пробвам като се пробера в бг. Но голяма част от нещата в този сайт не с аверни за моя РХ. DRL функцията я няма, настриката на параетрите през ремоуте тоуцха също, овтоматичните дълги... така че и за ремоте старт-а се самнявам... но ще проверя дали я има за хибридите в ЕУ.
Re: Палене на колата от разстояние
Публикувано на: 12 Дек 2010 22:34
от coolone
Vesko написа:Но голяма част от нещата в този сайт не с аверни за моя РХ. DRL функцията я няма, настриката на параетрите през ремоуте тоуцха също, овтоматичните дълги... така че и за ремоте старт-а се самнявам... но ще проверя дали я има за хибридите в ЕУ.
Мда за US-пазара всички тези глезотийки си ги има по default, a ние трябва да доплащаме за тях - въпрос на пазарна политика и ценообразуване
Тъпото е, че повечето от тези екстри се активират софтуерно с няколко кликвания, не се влага никакъв хардуер а искат тлъсто доплащане
И с двигателите е по същия начин - един и същ мотор се предлага с няколко различни мощности, разликата е само в софтуера и в цената разбира се !
