Страница 1 от 1

Загуба на мощност Corolla E11

Публикувано на: 04 Дек 2010 01:10
от martonely
Здравейте на всички.
Преди около месец станах собственик на корола от 2001г. 1.4 VVT-I (4ZZ). Возилото е на 30 000 км. Би трябвало да са реални, защото е купувана от ТМ АУТО.
Имам обаче следния проблем. При потегляне ускорява добре, след като включа на 2-ра стига до около 2000-2500 оборота .....и до там. Натискам педала, но оборотите се покачват мнооого бавно с придърпване. След това светва лампата на инжекциона. Случва се и да трябва да отбия и след минута на празен ход да продължа. Това се случва напоследък много често. Случва се винаги след като колата е загряла.
След известно време лампата изгасва и нещата за кратко се оправяха. Лошото е че, сега лампата свети постоянно и почти на всеки светофар ми прави тази мизерия. След рестарт на компютъра нещата се оправят за кратко и после пак същата работа се повтаря.
Това което съм направил е да сменя свещите. Сложих DENSO иридиеви, но промяна няма. Може би си въобразявам, но май след смяната започна по-често да го прави.
Ходих в сервиз да видят каква е грешката. Не беше в ТМ АУТО. Там го закачиха на софтуер на BOSH (ако не се лъжа) и за голяма изненада се оказа, че компа не е записал грешка (не бях рестартирал компа няколко дни с идеята след светване на лампата на таблото да се запише грешка). Естествено докато беше в сервиза проблема не се прояви. Единственото нередно, което се откри в сервиза беше, че ламбда сондата след катализатора е 'ленива' - дава сигнал към компа, но е почти постоянен (много малка амплитуда), докато предната ламбда сонда доста динамично подава различни стойности.
Симптомите са като за скапан катализатор, но как може да се познае дали катализатора е отишъл. Някъде четох че ако катализатора е заминал, миришело на бензин в изгорелите газове - при мен не мирише.
Другото е, че като развивам капачката на резервоара се чува съскане - има вакуум в резервоара. Карам без капачка, но горния проблем пак си се проявява.

Сега смятам да ходя в ТМ АУТО за диагностика, но не се сдържах да не постна тема. Дали пък някой колега не е имал такъв проблем?

Интерсно

Публикувано на: 04 Дек 2010 02:09
от martonely
На последната страница от линка
http://www.autoshop101.com/forms/h64.pdf
излиза, че 'ленивата' задна ламбда сонда е съвсем нормално. Даже желателно

Публикувано на: 05 Дек 2010 06:12
от Bass_Man
Глупости въобще няма проблем с катализатора . Втората сонда трябва да си променя стойността много с много по-малка амплитуда от първата . Това показва , че катализатора ти е здрав ! Иначе нямаше да спре да свети чека .
Имаш няколко варианта , като най-верочтните според мен са датчик на запалване/обороти или дебитомер/МАП/МАФ . Но отиди задължително на диагностика но не предприемай нищо ако струва повече от 20-30лв. ами вземи доклад от диагностиката . Да ти дадат на лист отпечатано каква е грешката и я напиши тука .

развитие на нещата

Публикувано на: 12 Дек 2010 17:36
от martonely
Благодаря за поста Басс
Диагностиката е чак на 27.12 (добре че поне е тази година :))
Та понеже не ми се чака до 27.12 без да правя нищо, реших да почистя сам МАФ сензора - напръсках двете жички и температурния сензор по няколко пъти с една пръскалка от Конрад Електроник - G22 Dry Contact Cleaner. И ефект имаше - колата започна доста по рядко да проявява описания проблем. Свалих го отново и го напръсках многократно. Дори и с памук на върха на клечка за зъби изтърках самите жички. Колата тръгна още по добре. В момента като дефект се забелязва, при ускоряване - ускорява малко по бавно от нормално за няколко секунди и после се случва нещо като 'отпушване' и колата започва да си ускорява нормално. Това се случва доста по рядко от преди. Сега и лампата за инжекциона на таблото не светва. Мисля си, че като отида на диагностика няма да мога да им демонстрирам проблема и съответно няма да могат да ми намерят проблема.

Публикувано на: 12 Дек 2010 20:32
от Bass_Man
Значи първото и най-важно нещо е не докосвай жичките на МАФ-а за нищо на света !!!!!!!!!! Второто нещо е , че според мен си ползвал абсолютно не подходящ спрей . За почистване на тези неща си има специални спрейове , които обикновенно се казват manifold / carb cleaner . Това са спрейове със силни разтворители , които се изпаряват много бързо и не оставят никакво покритие върху повърхността . Много е вероятно това с което си пръскал ти да има нещо , което да остава върху контактите за да ги предпазва от корозия . Което след , като МАФ-а работи да се изпича върху жичките и бог знае какво да става . Тези тънки жички загряват до много високи температури в работно състояние и не трябва да има никакви препарати останали върху тях или мъх от памук !

Публикувано на: 12 Дек 2010 22:51
от CuMo
За пръв път чувам някой да има вакуум в резервоара.
По-вероятно е съскането да е от повишено налягане, причинено от бензиновите пари!!!
Всеки път на бензиностанция като развивам капачката съска поради тази причина.

Когато си сменях уплътненията на дюзите, докато се сетя да отвия капачката на резервоара, за да падне налягането, затрих половин литър бензин. :whistle:

Вакуум нема smile.gif

Публикувано на: 13 Дек 2010 01:12
от djoni
Имам подобен проблем, само че на 3ZZ-FE на Corolla E12. Не е чак да губи мощност, но двигателя ми се струва адски муден(не че съм се возил на друга читава за да сравня laugh.gif ). В Тиксим Пазарджик на диагностика изкара, че е дебитомера. Казаха че е възможно и да е от катализаторите, което малко ме съмнява. Почистих дебитомера със спрей за почистване на дебитомери ама йок, въпреки че доста чернилка изтече. Откачах и акумулатора - гасне енджин чека и след 20-тина минути пак свети, но разлика в поведението на колата няма.

Публикувано на: 20 Дек 2010 18:58
от martonely
По съвет на Bass_Man купих спрей за почистване на карбуратори и дроселови клапи. Изглежда Басс е прав, че е по силен, защото промяна се усети:
1. Оборотите на празен ход паднаха с малко и си стоят стабилни.
2. Внезапна загуба на мощност не се забелязва изобщо.

Тествах колата до Златните мостове на Витоша и работи идеално, поне според мен.
Басс благодаря за съвета. Ако се видим някога имаш черпене от мен :)

Сега ми прави впечатление, че хода на съединителя е доста голям в сравнение на предната ми кола - зацепва съвсем в края. Има ли някаква регулировка за това кога да зацепва? Или трябва да се сменя?

Публикувано на: 21 Дек 2010 02:15
от Bass_Man
djoni написа:Имам подобен проблем, само че на 3ZZ-FE на Corolla E12. .....................
Дай точен номер на грешка !
martonely написа:.................. Изглежда Басс е прав, че е по силен, защото промяна се усети:.................
Няма какво да ми благодариш няма нищо странно в това точния препарат да си действа на точното място .
Относно съединителя би трябвало да е саморегулиращ се така , че отиваш на смяна .