Загуба на мощност Corolla E11
Публикувано на: 04 Дек 2010 01:10
Здравейте на всички.
Преди около месец станах собственик на корола от 2001г. 1.4 VVT-I (4ZZ). Возилото е на 30 000 км. Би трябвало да са реални, защото е купувана от ТМ АУТО.
Имам обаче следния проблем. При потегляне ускорява добре, след като включа на 2-ра стига до около 2000-2500 оборота .....и до там. Натискам педала, но оборотите се покачват мнооого бавно с придърпване. След това светва лампата на инжекциона. Случва се и да трябва да отбия и след минута на празен ход да продължа. Това се случва напоследък много често. Случва се винаги след като колата е загряла.
След известно време лампата изгасва и нещата за кратко се оправяха. Лошото е че, сега лампата свети постоянно и почти на всеки светофар ми прави тази мизерия. След рестарт на компютъра нещата се оправят за кратко и после пак същата работа се повтаря.
Това което съм направил е да сменя свещите. Сложих DENSO иридиеви, но промяна няма. Може би си въобразявам, но май след смяната започна по-често да го прави.
Ходих в сервиз да видят каква е грешката. Не беше в ТМ АУТО. Там го закачиха на софтуер на BOSH (ако не се лъжа) и за голяма изненада се оказа, че компа не е записал грешка (не бях рестартирал компа няколко дни с идеята след светване на лампата на таблото да се запише грешка). Естествено докато беше в сервиза проблема не се прояви. Единственото нередно, което се откри в сервиза беше, че ламбда сондата след катализатора е 'ленива' - дава сигнал към компа, но е почти постоянен (много малка амплитуда), докато предната ламбда сонда доста динамично подава различни стойности.
Симптомите са като за скапан катализатор, но как може да се познае дали катализатора е отишъл. Някъде четох че ако катализатора е заминал, миришело на бензин в изгорелите газове - при мен не мирише.
Другото е, че като развивам капачката на резервоара се чува съскане - има вакуум в резервоара. Карам без капачка, но горния проблем пак си се проявява.
Сега смятам да ходя в ТМ АУТО за диагностика, но не се сдържах да не постна тема. Дали пък някой колега не е имал такъв проблем?
Преди около месец станах собственик на корола от 2001г. 1.4 VVT-I (4ZZ). Возилото е на 30 000 км. Би трябвало да са реални, защото е купувана от ТМ АУТО.
Имам обаче следния проблем. При потегляне ускорява добре, след като включа на 2-ра стига до около 2000-2500 оборота .....и до там. Натискам педала, но оборотите се покачват мнооого бавно с придърпване. След това светва лампата на инжекциона. Случва се и да трябва да отбия и след минута на празен ход да продължа. Това се случва напоследък много често. Случва се винаги след като колата е загряла.
След известно време лампата изгасва и нещата за кратко се оправяха. Лошото е че, сега лампата свети постоянно и почти на всеки светофар ми прави тази мизерия. След рестарт на компютъра нещата се оправят за кратко и после пак същата работа се повтаря.
Това което съм направил е да сменя свещите. Сложих DENSO иридиеви, но промяна няма. Може би си въобразявам, но май след смяната започна по-често да го прави.
Ходих в сервиз да видят каква е грешката. Не беше в ТМ АУТО. Там го закачиха на софтуер на BOSH (ако не се лъжа) и за голяма изненада се оказа, че компа не е записал грешка (не бях рестартирал компа няколко дни с идеята след светване на лампата на таблото да се запише грешка). Естествено докато беше в сервиза проблема не се прояви. Единственото нередно, което се откри в сервиза беше, че ламбда сондата след катализатора е 'ленива' - дава сигнал към компа, но е почти постоянен (много малка амплитуда), докато предната ламбда сонда доста динамично подава различни стойности.
Симптомите са като за скапан катализатор, но как може да се познае дали катализатора е отишъл. Някъде четох че ако катализатора е заминал, миришело на бензин в изгорелите газове - при мен не мирише.
Другото е, че като развивам капачката на резервоара се чува съскане - има вакуум в резервоара. Карам без капачка, но горния проблем пак си се проявява.
Сега смятам да ходя в ТМ АУТО за диагностика, но не се сдържах да не постна тема. Дали пък някой колега не е имал такъв проблем?