Страница 1 от 3
Криви дискове авенсис 1999г
Публикувано на: 22 Юли 2010 12:43
от sassas
Моля помогнете ако знае някои защто авенсиса ми криви дискове постояно.Знам че имат по принцип такъв дефект авенсисите и карините,имах преди това карина и след престръгването се оправи,и по умерено каране забравих за този проглем.Но сега на Авенсиса едвам искарват 10 000км. и са криви, а накладките са като нови и дисковете няамат никакъв ръб тоест почти не ги исползвам спирачките,само и само да не се искриват и пак никакъв ефект.Дотука двапъти престръгах оргиналните дискове на тойота купих си спортни дискове на Зимерман които са надупчени реших че като са спортни ще са по издръжливи от оргиналните на тойота ама пак никаква разлика и тех ги престръгах и пак се искривиха на същтите км.Накладките същто сменяавах при престръгването и смената на дисковете на Феродо и на Текстар.Незнам вече каква е причината ако някои се е сблъсквал с тоя проглем или зане да помогне моля.

Re: Криви дискове авенсис 1999г
Публикувано на: 22 Юли 2010 12:51
от diver
sassas написа:Моля помогнете ако знае някои защто авенсиса ми криви дискове постояно.Знам че имат по принцип такъв дефект авенсисите и карините,имах преди това карина и след престръгването се оправи,и по умерено каране забравих за този проглем.Но сега на Авенсиса едвам искарват 10 000км. и са криви, а накладките са като нови и дисковете няамат никакъв ръб тоест почти не ги исползвам спирачките,само и само да не се искриват и пак никакъв ефект.Дотука двапъти престръгах оргиналните дискове на тойота купих си спортни дискове на Зимерман които са надупчени реших че като са спортни ще са по издръжливи от оргиналните на тойота ама пак никаква разлика и тех ги престръгах и пак се искривиха на същтите км.Накладките същто сменяавах при престръгването и смената на дисковете на Феродо и на Текстар.Незнам вече каква е причината ако някои се е сблъсквал с тоя проглем или зане да помогне моля.

Проблема е в задкормилното устройство предполагам колега. Карах карина къде 40 000км, после приятел я кара около година, сега 3 години я кара трети приятел.. вероятно е над 150 000км се у вандали и досега само за биалетки знам да са сменяни...
Дупчените дискове не са добра идея, защото обикновенно се чупят. Бих се замислил до колко са оргинални, "оргиналните" дискове дето слагаш...Филма с престъргването съвсем нема го коментирам...
Публикувано на: 22 Юли 2010 12:54
от Vesko
Моите оригинални ми изкарваха по около 8000км. Пуржият пут когато ги изкриви беше само на около 2000км. Но по едно време ми смениха спирачните апарати с различни и положението се пооправи... почнаха да се кривят на около 20000+км.
Публикувано на: 22 Юли 2010 12:56
от b_d
http://www.stoptech.com/tech_info/wp_wa ... disk.shtml - ето ви тема за размисъл. На някого, ако му се занимава, може да преведе.
П.П. Най-сигурният метод за кривене на дискове е след тежко спиране кракът да остане на спирачката. Това, което трябва да се направи е да се отпусне спирачката и колата да се премести половин/един метър. В противен случай горещата накладка остава залепена за диска, закалява го на това място, той става по-твърд и започва да се износва по-малко в тази зона. След известно време разликата става осезаема и започва познатото удряне/чукане. Престъргването работи рядко, само в случаите, в които е закален само много тънък повърхностен слой.
Публикувано на: 22 Юли 2010 13:22
от slowtraveler
На Авенсиса смених оригинални задни накладки на 90х.км (още не бяха стигнали до сигналната ламаринка). Оригиналните предни накладки бяха износени около 50-60% за тея 90х.км, които са предимно градско каране. Дисковете не съм ги пипал, а ми се е налагало да спирам интензивно и от над 160км/ч.
Но и без да съм чел статията от bad_dog не съм оставял натисната спирачка след спирането - опитвам се да охлаждам равномерно дисковете.
Та ми е чудно когато някой прави генерални изводи, 'че авенсисите кривели дискове' и т.н.
Диск не съм кривил, и оригиналните предни дискове ако не бях продал колата навярно бих ги сменил на около 160-180х.км....
П.С. наистина прочетете статията, която е пуснал bad_dog... Има доста интересни неща, включително и начина на разработване на нови накладки....
Публикувано на: 22 Юли 2010 14:56
от Vesko
slowtraveler написа:На Авенсиса смених оригинални задни накладки на 90х.км (още не бяха стигнали до сигналната ламаринка). Оригиналните предни накладки бяха износени около 50-60% за тея 90х.км, които са предимно градско каране. Дисковете не съм ги пипал, а ми се е налагало да спирам интензивно и от над 160км/ч.
Но и без да съм чел статията от bad_dog не съм оставял натисната спирачка след спирането - опитвам се да охлаждам равномерно дисковете.
Та ми е чудно когато някой прави генерални изводи, 'че авенсисите кривели дискове' и т.н.
Диск не съм кривил, и оригиналните предни дискове ако не бях продал колата навярно бих ги сменил на около 160-180х.км....
П.С. наистина прочетете статията, която е пуснал bad_dog... Има доста интересни неща, включително и начина на разработване на нови накладки....
Кривих ги и ми ги сменяха по-често от маслото. 3г гаранционно, докато към края на третата смениха спирачните апарати (пак гаранционно). А това че си им е проблем на авенсис 1 преди фейслифт-а дори и от ТМ Ауто не го отричат. Всичко е въпрос как се спира, До колкото 99-та година контрола на скоростта не беше толкова строг да спирам от 160-180 до почти 0 като настигна каруца си беше ежедневие. Може да се кривят дисковете, но колата си спира много добре

Публикувано на: 22 Юли 2010 15:37
от KingSteve
Като сменях мойте ми казаха, че най лесно се прецакват ако се охладят мн. бързо например в локва след продължително ползване на спирачката. Колата я взех с криви дискове и ги смених почти веднага. Вече 2ра год. нямам проблем. Предполагам, че начина на шофиране е основния фактор.
Публикувано на: 22 Юли 2010 17:51
от sassas
Съгласен съм че проглема може да е в задкормилното устроиство.Но в моя случаи при положение че съм ги престръгвал дисковете единпът на карината и след това проглема изчезна,а на Авенсиса ми сега това не помага и дори смената им с нови и винаги се криват на едни и същти км.независимо как ги карам зашто например не се искриват на1000км, 5 000км или на 15 000км а се криват на 10 000км.ми е много страно ,чак пък да съм такъв лош шофьор.
Публикувано на: 23 Юли 2010 10:34
от петър
Съгласен съм с Веско че най-вероятно проблема е в спирачните апарати,даже може да е във водачите,трябва регулярно и тях да обслужваме ама не сме свикнали,поне аз не съм и затова имах същия проблем с сп.апарат-задържаше ми и от там кривеше дисковете един след друг.
Публикувано на: 23 Юли 2010 11:44
от sassas
И ас си помислих че може да е от спирачните апарати затова при сяка смяна ги проверявах.Но видимо са си наред буталото работи равномерно не задържа водачите са здрави няамат луфт всеки път ги смазвам при смяна раздвижвам ги ама и това няма никакъв ефект колеги

Публикувано на: 23 Юли 2010 12:12
от ceko26
И аз стъргах оригиналните дискове и след по-малко от 10 000 км пак се изкривиха - неподходящ материал. Смених (120 лв) ги и вече няма проблем 30 000 км.
Публикувано на: 23 Юли 2010 14:17
от Scott
петър написа:Съгласен съм с Веско че най-вероятно проблема е в спирачните апарати...
Естествено че е от тях - нали са на Бош

Публикувано на: 23 Юли 2010 20:17
от diver
Някой от сички ревящи, направи ли си труда да прочете линка даден от Бад Дог?!
П.П. Колега замисли се защо на две различни коли кривиш баш на 2000км...
П.П.П. Ако не ти се отдава прочети пак линка даден във четвъртия пост... Ако не разбираш езика, има и гугъл преводач, поне до толкоз смятам ще се оправиш. Ако и тогава не ти стане ясно, едва ли някой тук, ще може да помогне.
Публикувано на: 24 Юли 2010 08:23
от martod
Scott написа:петър написа:Съгласен съм с Веско че най-вероятно проблема е в спирачните апарати...
Естествено че е от тях - нали са на Бош

Айде сега, на крива ракета и космоса и пречи... biggrin.gif Какво като са на БОШ ? Да не би на немските коли които са с БОШ, да им се кривят постоянно дисковете..
На Галант и на Акорд като не са БОШ а Сумитомо, да не би да нямат същите проблеми ?
Всичко идва от прекалено малките дискове, на тези тежки купета..
Немските коли даже и в малкият и средният клас вече са на 16-17-18 инчови джанти и дискове над 300 мм. диаметър и нямат такива проблеми, а на тези тежки купета, диск от 250 мм. как да не прегрява...
Решението е или суап с по големи дискове и джанти, или пенсионерско каране, без много ползване на спирачки ...
В противен случай, дисковете стават консуматив... biggrin.gif
Публикувано на: 24 Юли 2010 09:28
от nowyaris
Тъй е,прав си.