Страница 1 от 2
					
				Auris гадна миризма в купето
				Публикувано на: 01 Апр 2010 14:43
				от Dizzle
				колеги, преди по-малко от 2 месеца и 3к ми смениха филтъра за купето при сервизното обслужване ,а вече миризмата е нетърпима. Филтъра,който са ми сложили няма нищо общо с оригиналния-направо си е хартиен.Въпреки това доколкото знам поне 5-6к км трябва да издържи (по книжка -10 000км).Пръсках и със спрей отворите на вентилацията (против миризма и бактерии),но ефекта е само за 2-3 дни.Някакви съвети и препоръки? благодаря предварително
			 
			
					
				
				Публикувано на: 01 Апр 2010 14:47
				от SFINKS
				отиваш в Тойота и им правиш мега скандал , не се шегувам
			 
			
					
				
				Публикувано на: 01 Апр 2010 15:00
				от Dizzle
				Съмнявам се,че ще ми дадат нов и качествен 

 струваше около 20/30лв,а доколкото знам добрите са над 50..и ми е чудно защо след като си плащам ми слагат най-големия боклук!!!??
 
			
					
				
				Публикувано на: 01 Апр 2010 16:01
				от kopche
				Странно,  на королата филтъра според сервизната кига се сменя на 30К а не на 10
Аз моят си го смених доброволно на 15 щот на нищо не приличаше. В Сф беше 40-50 лв а не 30 като твоя. Мислех, че са еднакви с ауриса?
			 
			
					
				
				Публикувано на: 01 Апр 2010 17:09
				от Dizzle
				сигурно са еднакви, от Тойота ми казаха ,че слагали такива "защото оригиналните са над 100лв"...разбирам да е за S-class или Lexus толкова пари ама точно за кола от този клас някак си не върви. И естествено ми предложиха срещу 80 лв да ми изчистят климатика и отворите..
			 
			
					
				
				Публикувано на: 01 Апр 2010 17:24
				от SFINKS
				кажи им да ти изчистят ауспуха , ама с език  

 
			
					
				
				Публикувано на: 01 Апр 2010 17:36
				от Dizzle
				хаха моя или на колата biggrin.gif
			 
			
					
				
				Публикувано на: 01 Апр 2010 17:38
				от SFINKS
				който си изберат  

 
			
					
				
				Публикувано на: 01 Апр 2010 21:50
				от zi_zi_top
				Ако искаш да не получаваш гадна миризма в купето си изключвай климатика /климатроника/ 5 минути преди да изгасиш ДВГ и вентилатора трябва да поработи на 3-4 степен за да се изпари конденза от питата на кондензера. В случай, че не го правиш влагата е среда за развитие на бактерии и плесени и когато изсъхнат и запалиш колата се разпрашават и навлизат през вентилационните отвори. Миризмата е подобна на тази в микробиологична лаборатория, ако някога си влизал. Този аерозол не може да бъде филтриран от филтъра, защото въздуха първо минава през филтъра, а след това през кондензера.
ВАЖНО - вдишването на тези микроорганизми е МНОГО НЕЗДРАВОСЛОВНО  и води до заболявания на белите дробове, дихателните пътища и очите.
Всичко е във вашите ръце, от ТМ Ауто няма какво да направят за да ви решат проблема.
			 
			
					
				
				Публикувано на: 01 Апр 2010 22:20
				от Dizzle
				Ето това наричам истински полезен съвет благодаря много ZZ
			 
			
					
				
				Публикувано на: 06 Апр 2010 13:39
				от SFINKS
				по мое сромно мнение ефекта от тая процедура е никакъв ,и аз като чух пробвах защото звучеше умно , обаче не е .
пуснеш ли вентилацията да върти на току що спрян климатик става страшно , със сигурност разпръскваш максимално добре из колата и въздуховодите конденза и помагаш още по хубаво да се набие филтъра с кофти миризма  
 
по добре е спираш , гасиш климатика , гасиш колата 
конденза сам ще си изсъхне и без да го разнесеш навсякъде
 
			
					
				
				Публикувано на: 06 Апр 2010 14:08
				от slowtraveler
				Миризмата си е на мухъл около питата и казанчето под нея.
Понякога в много влажно време действам така, както е описал ZZTop, и то не заради миризмата, а защото на другата сутрин много по-лесно ще изсуша стъклата, отколкото ако в първия момент вентилатора ми хвърли влажен въздух на челното стъкло.
Изхода е редовна смяна на филтъра (подобрява въздушния поток) и проверка на дренажа.
Ако дренажната тръбичка е замърсена, то ще задържа вода и ще създава мухъл.
Ако има някакъв достъп, може да се напръска питата с някакъв бактерициден препарат, който да се стече и в казанчето под пиата.
Редовно карам с климатик (от 10 години) и при редовно ползване (дори и зимата) не съм усетил натрапчивата миризма.
Явно конденза отмива мръсотията. А когато не се ползва редовно, навярно се натрупва мръсотия и започват проблемите.
			 
			
					
				
				Публикувано на: 06 Апр 2010 22:28
				от zi_zi_top
				SFINKS написа:по мое сромно мнение ефекта от тая процедура е никакъв ,и аз като чух пробвах защото звучеше умно , обаче не е .
пуснеш ли вентилацията да върти на току що спрян климатик става страшно , със сигурност разпръскваш максимално добре из колата и въздуховодите конденза и помагаш още по хубаво да се набие филтъра с кофти миризма  
 
по добре е спираш , гасиш климатика , гасиш колата 
конденза сам ще си изсъхне и без да го разнесеш навсякъде
 
Мнението ти е прекалено скромно, явно и опита с климатици също!
1. Няма как да пратиш конденза на филтъра тъй като филтъра е преди кондензера.
2. Самият конденз е дестилирана вода и е среда, върху която се наслояват прах и бактерии. Влажните прашни частици стават среда за развитие на бактерии. На домашните климатици можеш да го видиш по лесно - прилича на сопол.
3. Като пуснеш вентилатора след като климатика е работил (ако го правиш редовно!) само изпаряваш дестилирана вода и нямаш никаква миризма.
4. Ако искаш да има ефект първо трябва да дезинфекцираш кондензера със специален спрей (продават се на щандовете за автокозметика) и след това да спазваш тази процедура всеки път иначе кондензера пак се "заселва с гадинки".
 
			
					
				
				Публикувано на: 07 Апр 2010 09:20
				от SFINKS
				мнението ми е скромно защото съм скромен  
 
 
опита ми виж хич не е скромен 
 
недей да бъркаш пръскането с препарат с  тоя "трик" с проветряването 
Лятото флакона с препарата ми стои в багажника и редовно си прочиствам системата. Това е нещо което има сисъл и работи .
Тва с "проветряването" след спирането на климатика шом мислиш че действа ок  

  за мен е нулев ефекта .
 
			
					
				
				Публикувано на: 07 Апр 2010 14:21
				от Ael
				Аз пък не мога да повярвам че дилър на Тойота може да ти каже "оригиналните са скъпи ,за това слагаме хартиени по 20-30лв...". Това за Ником Русе ли говорим или ТМ Ауто ? От Русенци не го очаквам ,имах вземане даване с тях ,не са селски джамбази - нито те нито собственика !