Страница 1 от 2

Проблем с 2ра скорост на Carina

Публикувано на: 14 Яну 2010 21:40
от blackrose
Здравейте ! И аз от една седмица съм в отбота на Тойота. Купих си Карина - E , 2.0 TD 97г. мотор - 2C-T - комби. При покупката незнам какво съм гледал, ама на връщане от автокъщата и близо 100км път забелязах, че не мога да превключвам от 4та на 2ра предавка на кръстовище примерно, за да завия - както е при другите коли - това го правя на 3та. Същото става и от 3та на 2ра. Така мога да включа 2ра скорост единствено когато колата се движи съвсем бавно - почти спряла и то с прехъркване. Моля кажете ми ако някой е имал такъв проблем какво да правя! :help:

Публикувано на: 14 Яну 2010 22:29
от LEXUS
Да не е заминал синхронизатора на 2-ра... на колко хиляди км. е тази Каринка?

Публикувано на: 15 Яну 2010 07:19
от blackrose
Не знам как да позная на колко хиляди е - на километража показва 165000, 1997г. е и е вкарана от Италия.

Публикувано на: 15 Яну 2010 14:19
от xtreme
Няма как да познаеш на колко хиляди е. Нарича се италиански синдром това дето ти се случва. Колата е над 300 хиляди със сигурност, но проблема не е в това. Проблема е че е от Италия, с много добър виншен вид, страхотен салон, никаква ръжда ,но без масло в двигателя примерно ;) няма какво да го мислиш търси скорости на старо, дори да е само синхронизатор не си заслужава усилията да се ремонтира. Просто си търси цели скорости.

Публикувано на: 15 Яну 2010 14:41
от blackrose
Аз взех да и свиквам - това, което трябва да го правя на 2ра го правя на 3та - мотора има голям вътящ момент или с двоен амбреаж връщам на 2ра, ама ме дразни, а и жена ми незнам дали ще се оправи така.

Публикувано на: 15 Яну 2010 16:28
от CuMo
Пробвай да провериш маслото в скоростната кутия.
Източи малко и виж дали е бистро. Можеш да пробваш, да го смениш, но щом има хъркане, не е добре работата.
На мен трета лекинко така ми вие и подозирам че е поизносена предавката, но не е фатално.
За моята карина 1.6 бензин 16V сложих масло 75W90 в трансмисията, след като я купих. Т.е. смених си го.
Докато е студена ск.кутия, по трудно превключва, което е разбираемо :)

Публикувано на: 15 Яну 2010 19:07
от mafiota
Аз имах подобен проблем, но с трета (по някокога го няма), и то от малка към голяма. В руските форуми казват че това си е болка при карините. Най вероятно се е скапал синхронизатор, но не е задължително. Казват също така, че може и съединителя да не отделя достатъчно, т.е. или помпата или цилиндарът да не работят правилно.
За начало може да пробваш да смениш маслото в скоростната кутия, както са писали колегите 75W90 GL-4/5 (пълна синтетика), след това огледай съединителя дали отделя достатъчно.

Публикувано на: 15 Яну 2010 22:02
от мехаННика
Blackrose,не си губи времето и парите с глупости.Да смениш масло на "хъркаща" кутия е все едно да го сипеш на земята.Съединителя също не ти е проблем-може да е поизносен, но работи нормално.Вероятно ще намериш кутия втора употреба на цена 1000-1500х лв но за тези пари може да направиш и твоята и да си сигурен занапред.Късмет от мен.

Публикувано на: 15 Яну 2010 22:11
от Uncle Dido
Бат Сашо, знам че си ремонтирал повече скорости и двигатели, отколкото пъти съм си отварял вратата, ама не си ли прекалено категоричен? biggrin.gif

Публикувано на: 15 Яну 2010 22:59
от miLen4o
Споко колега и на мен ми го прави тоя номер от 3-та на 2-ра неможе,но с малко междинна гас всичко се оправя.Карам я така вече година и няма проблеми имам и друга скоростна кутия и все неостава време да я сменя ,но за сега нямам проблеми с тая!

Публикувано на: 16 Яну 2010 09:16
от blackrose
Благодаря за съветите ! Ще се възползвам от тях. Аз още не съм я регистрирал - това ще стане в края на месеца.Сега изчиствам други малки болести - примерно ел.огледалата не работят - незнам на отделен бушон ли са, стереото прекъсва, единия заден габарит и той свети когато си иска.
Ще приемам всякакви съвети за тази кола защото до сега съм карал само Голфове двойки, които нямат нищо общо с тази. Примерно какви масла и филтри да сложа, какви ремъци и ролки да купя и на каква цена са.

Публикувано на: 16 Яну 2010 10:00
от martod
Fido Dido написа:Бат Сашо, знам че си ремонтирал повече скорости и двигатели, отколкото пъти съм си отварял вратата, ама не си ли прекалено категоричен? biggrin.gif
Ами категоричен е, ама това е сигурно заради опита...
Сигурно и той е опитвал със смяна на масло и слагане на добавки, да изгради отново изронените вече зъби на синхронизатора и да възстанови муфата и хъбовете, но е видял че не става и за това е толкова категоричен... biggrin.gif
Да не говорим че втора употреба кутия си е таралеж в гащите...
Никога не се знае, колко ще те кара...

Публикувано на: 16 Яну 2010 11:52
от miLen4o
blackrose написа:Благодаря за съветите ! Ще се възползвам от тях. Аз още не съм я регистрирал - това ще стане в края на месеца.Сега изчиствам други малки болести - примерно ел.огледалата не работят - незнам на отделен бушон ли са, стереото прекъсва, единия заден габарит и той свети когато си иска.
Ще приемам всякакви съвети за тази кола защото до сега съм карал само Голфове двойки, които нямат нищо общо с тази. Примерно какви масла и филтри да сложа, какви ремъци и ролки да купя и на каква цена са.
Колега да знаеш,че на Карината като сменяш ролки,ремъци и т.н. сигорно ще искат да ти сменят и водната помпа,защото тя играе ролята на ролка.Поне на мен ми казаха да си я смена ,но единствената читава която намерих беше с цена 140 лв. и не я взех много ми се видяха и си я карам със старата и няма проблеми,а иначе филтри си взимам само от EURO07 много съм доволен от тях на филтрите пише MADE IN JAPAN да се надяваме че е вярно happy.gif А иначе първата ми смяна на всичко което включва (Ремък,2-те ролки ,масло,годивен филтър,маслен,въздушен и 4-ри биалетки) ми излезе някаде около 320-350 лева не помня точно колко(това е без труда в сервиза).Повечето части си ги взимам от EURO 07 както вече казах и от магазините по Цар Симеон в София.Наадявам се да съм помогнал и дано си оцелил някоя читава Каринка! :thumbsup: А да и карам с масло 10W-40 на ОМВ наливно.За 10к не доливам и капка.

Публикувано на: 16 Яну 2010 19:43
от мехаННика
Fido Dido написа:Бат Сашо, знам че си ремонтирал повече скорости и двигатели, отколкото пъти съм си отварял вратата, ама не си ли прекалено категоричен? biggrin.gif
Както казва др Ливайн-Излекувал съм хиляди хора.... е,може и да съм разплакал двайсетина. biggrin.gif

Публикувано на: 17 Яну 2010 19:12
от mafiota
а да използувам темата и да питам, на карината има възможност да се направи някаква регулировка на педала на съединителя, и щок-а на помпата, какво точно се регулира??