Страница 1 от 1
Въпрос за компресията
Публикувано на: 06 Яну 2010 16:35
от grubi
Здеавейте ,интересува ме при Avensis1.8 98г.7A-FE двигател при мерене на компресията дава към 10.5bar това в нормалните стойности ли е ,защото ми харчи масло по 1л. на 1000км. и искам да разбера дали евентоално е от сегментите.
Публикувано на: 06 Яну 2010 16:48
от Petar
7A-FE DOHC 4 belt 115 hp @ 5,600 115 @ 2,800 9.5
Публикувано на: 06 Яну 2010 17:34
от grubi
Извини ме ,но не ми стана съвсем ясно..9.5 е нормалната компресия ли?
Публикувано на: 06 Яну 2010 17:39
от Petar
Taka go davat po tehni4eski harakteristiki
Публикувано на: 06 Яну 2010 18:09
от Xeku
Компресията и харченето на масло нямат нищо общо. Компресията (сгъстяването на горивната смес в цилиндрите) се осигурява от т.нар. компресионни сегменти, а задържането на маслото - на маслените. Харченето на масло обикновено се обяснява със залепнали/блокирани маслени сегменти (ако не е от спечени гумички на клапаните, или друго), като това не пречи на компресионните да си работят добре.
Публикувано на: 06 Яну 2010 18:23
от grubi
Мерси ..и ако мога да попитам,проблема може ли да се диагностицира без да се налага отваряне на двигателя?
Публикувано на: 06 Яну 2010 19:42
от nikolov22
при висок разход на масло се вдига компресията буталата се оплатняват по добре и аз съм така и сигорно върви повече но наи вероятно са вложки почни от тях първо
Публикувано на: 06 Яну 2010 20:34
от sacho7803
nikolov22 написа:при висок разход на масло се вдига компресията буталата се оплатняват по добре и аз съм така и сигорно върви повече но наи вероятно са вложки почни от тях първо

колегата е абсолютно прав.при разход на масло обикновенно се наблюдава драстично повишаване на компресията а оттам и мааалко по-добър вървеж в някои случаи доста добър

Публикувано на: 06 Яну 2010 21:39
от asenasy
Започва се от евентуални течове, оглед на мястото за паркиране. Ако липсват петна под автомобила се отива в смяна на гумички на клапаните(ака има такива). След това се говори за смяна на гарнитура на блока и главата, тук следва да знаеш, че през ауспуха ще ти излиза доста дим. Дим ще ти излиза и при стари гумички на клапаните, но разликата е в това, че при гумички дима е черен към сив, а при гарнитура преобладава сиво бял. Ако караш на газ, определено разхода на масло ще ти е завишен. Но нека първо да започнем с течовете пък после ще докладваш.....

Публикувано на: 06 Яну 2010 22:07
от grubi
Благодаря за помоща,ще пробвам с гумичките пък ще видим
Публикувано на: 07 Яну 2010 10:25
от max-2
Petar написа:7A-FE DOHC 4 belt 115 hp @ 5,600 115 @ 2,800 9.5
Това е степен на сгъстяване! Измерената компресия в барове винаги е по-голяма, за 4АФЕ по спомени е 13,5 бара, но не знам колко е степента на сгъстяване. Така че колегата е с доста ниска компресия.
въпрос за компресия
Публикувано на: 07 Яну 2010 10:31
от rosen65m
Здравиейте,колеги!Две години съм читател във форума и за първи път взимам отношение по прочетено .Движа с Тойота със същия двигател и може да се каже че съм минал по този път.Масло по 2-3l на 10 000км,след смяна на гумички без подобрение,докато не се стигна до разход 0.5l за 400 км.В края на краищата се стигта доо смяна на сегменти.Моят съвет-разглобявате,замервате износване и след това се решава какво следва.Главата като се свали се разглобява за клапани,водачи и тогава задължително се сменяват гумичките(аз го платих два пъти това ).За сегментите след замерването се свързвате с Тойота за оригинални 360-370 лв. и чакане две-три седмици с гарнитурата също,за да несе окожете с некакви японски RIK от ауто плюс Монтана.Чета тук че се сменяли и буталата ,но при мен до това не стигна,така че ако има някаква възможност да ги видите тез други бутала как изглеждат и дали има смисъл от замяна!За 7000 км разхода на масло е 0,5см от пръчката ,така че приемам за момента проблема за решен.Успех!
Публикувано на: 07 Яну 2010 10:35
от Petar
Ok priemam si grehkata iavno nehto sym se zablodil v tehni4eskata literatura
въпрос за компресия
Публикувано на: 07 Яну 2010 10:48
от rosen65m
Здравиейте,колеги!Две години съм читател във форума и за първи път взимам отношение по прочетено .Движа с Тойота със същия двигател и може да се каже че съм минал по този път.Масло по 2-3l на 10 000км,след смяна на гумички без подобрение,докато не се стигна до разход 0.5l за 400 км.В края на краищата се стигта доо смяна на сегменти.Моят съвет-разглобявате,замервате износване и след това се решава какво следва.Главата като се свали се разглобява за клапани,водачи и тогава задължително се сменяват гумичките(аз го платих два пъти това ).За сегментите след замерването се свързвате с Тойота за оригинални 360-370 лв. и чакане две-три седмици с гарнитурата също,за да несе окожете с некакви японски RIK от ауто плюс Монтана.Чета тук че се сменяли и буталата ,но при мен до това не стигна,така че ако има някаква възможност да ги видите тез други бутала как изглеждат и дали има смисъл от замяна!За 7000 км разхода на масло е 0,5см от пръчката ,така че приемам за момента проблема за решен.Успех!