Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 21 Май 2014 20:37
Дадените разходи са така да се каже „лабораторни”. До колкото разбирам - постоянна скорост, на равна писта – стационарната мощност на двигателя при дадена скорост. Дизела има по високо кпд сравнен с „аткинсоновия” двигател на приус – при всички стационарни режими.
Преимуществата на хибрида – според мен – са преходните режими. Тогава се проявяват ползите от акумулирането на енергията при забавяне и отдаването и при ускорение. Освен това – поради допълнителната ел мощност има възможност да се ползва по икономичен двигател. В случая с приус – има възможност да се ползва двигател, използването на който самостоятелно е силно затруднено. Преимущество му дава и трансмисията работеща като вариатор – безстепенното управление – което позволява на двигателя да работи в по изгодни режими в сравнение със автоматична скоростна кутия – в динамика, при преходни режими. Но това е само повторение на мои теоретични разсъждения, разсъждения на неспециалист.
Според мен, идеите застъпени в приус, биха се разгърнали много по убедително, ако се използва газов двигател. Така екологичността му би се подобрила значително. КПДто на газовия двигател е по високо. А по високата степен на компресия която позволява газта, в комбинация с повишената степен на разширение, реализирана в т. н. „аткинсонов” двигател на приус – е възможно да го изравни със степента на разширение в съвременните автомобилни дизели (май че е от порядъка на максимум 16/1). И вероятно с кпд по добро от днешните автомобилни дизели. Допълнително, до колкото знам, за пропан-бутана енергията при изгаряне на единица маса е най-висока за днес използваните автомобилни горива, а от масовия разход на горивото зависят изгорелите газове. Хонда има смелостта да предложи газов двигател на пазара, надявам се тойота да я последва.
Преимуществата на хибрида – според мен – са преходните режими. Тогава се проявяват ползите от акумулирането на енергията при забавяне и отдаването и при ускорение. Освен това – поради допълнителната ел мощност има възможност да се ползва по икономичен двигател. В случая с приус – има възможност да се ползва двигател, използването на който самостоятелно е силно затруднено. Преимущество му дава и трансмисията работеща като вариатор – безстепенното управление – което позволява на двигателя да работи в по изгодни режими в сравнение със автоматична скоростна кутия – в динамика, при преходни режими. Но това е само повторение на мои теоретични разсъждения, разсъждения на неспециалист.
Според мен, идеите застъпени в приус, биха се разгърнали много по убедително, ако се използва газов двигател. Така екологичността му би се подобрила значително. КПДто на газовия двигател е по високо. А по високата степен на компресия която позволява газта, в комбинация с повишената степен на разширение, реализирана в т. н. „аткинсонов” двигател на приус – е възможно да го изравни със степента на разширение в съвременните автомобилни дизели (май че е от порядъка на максимум 16/1). И вероятно с кпд по добро от днешните автомобилни дизели. Допълнително, до колкото знам, за пропан-бутана енергията при изгаряне на единица маса е най-висока за днес използваните автомобилни горива, а от масовия разход на горивото зависят изгорелите газове. Хонда има смелостта да предложи газов двигател на пазара, надявам се тойота да я последва.
