Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Публикувано на: 28 Апр 2025 17:41
от BOz
Честно казано мислите не мога да ти ги проследя.
Затова питам пак, какво ми пречи докато си карам колата? Ама не с разпокъсани мисли изляти в огромни писания, а накратко. Ще се блъскам, ще презавивам, ще се обърна по таван... Ей такива неща.
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Публикувано на: 28 Апр 2025 17:49
от slowtraveler
Hursa написа: ↑28 Апр 2025 14:35
трябва първо да се оберат хлабините и едва тогава започва да се притискат дисковете
Да, ама това мнооого се различава от предложеното от теб 'изчакване на превъртане на гуми, и включване след малко'
А за Джипа - самото предложение да има междуосов диференциал и мост, изключван от муфа показва поредното непознаване на материята Добре би било да се замислите как би работил междуосовия диференциал ако единият му изходящ вал е 'изключен посредством муфа'
Раздатката (trasfer case) на Джипа е доста интересна и проста - MP3023 - муфата си е електрически управляем фрикционен пакет (моторче директно напряга пакета до каквото си положение му каже електрониката), като изхода на пакета през верига се предава на предния мост... Ако обаче превключиш на бавни, самото превключване прескача фрикционният пакет (там фрикционите вече не играят изобщо), и двата изходящи вала са свързани директно (през веригата разбира се )
Диференциала се управляваше подобно на раздатката - моторче, което напряга фрикционният пакет в диференциала, като без проблем можеше да се блокира и на 100% (усилието на пакета надвишава възможният въртящ момент дори при бавни предавки).....
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Публикувано на: 28 Апр 2025 18:27
от Hursa
slowtraveler написа: ↑28 Апр 2025 17:49
Да, ама това мнооого се различава от предложеното от теб 'изчакване на превъртане на гуми, и включване след малко
Различава се, силно се различава - означава, че при потегляне без превъртане - няма никакво участие моста, който се включва. Няма малко, няма 10% предаване на въртящ момент, няма 50% (каквито ги пишехте), дори при напълно задействана муфа - предава кръгла нула, докато не превъртят колелата на основния водещ мост.
slowtraveler написа: ↑28 Апр 2025 17:49
А за Джипа - самото предложение да има междуосов диференциал и мост, изключван от муфа показва поредното непознаване на материята Добре би било да се замислите как би работил междуосовия диференциал ако единият му изходящ вал е 'изключен посредством муфа'
По добре вие да се замислите за познанията си. Междуосевия диференциал се блокира, трябва да е с пълен блокаж (а не лцд) и така през муфа (с две положение - напълно освободена и "заключена") се изключва предната ос. Написал съм го. Бях писал и за две трансмисии с такива възможности при джип чероки. От вас - не виждам нищо показано (сега поне сте дали раздатката - и видях как е описана на няколко места, според мен - заблуждаващо и може да се докаже лесно).
► Виж съдържание
Как накратко да ви изброя толкова много недостъци. Не за всеки са приемливи.
► Виж съдържание
Ето различни цитати:
"Седаните с AWD нито спират, нито завиват по-добре от своите братовчеди с две задвижващи колела."
"Ето главоблъсканицата с AWD: AWD седан на всесезонни гуми има значително по-малко сцепление при завиване или спиране на заснежени пътища, отколкото седан с предно или задно предаване на комплект от четири зимни (снежни) гуми. Доказахме това в тест за зимни гуми , който проведохме преди няколко години, където показахме, че зимните гуми са по-добри в тези две ключови ситуации на шофиране."
"В същото време задвижването на всички колела има и редица сериозни недостатъци, които могат да отблъснат начинаещите водачи. Въпреки факта, че 4х4 включва достойнството на другите две задвижвания, шофирането на такава кола в нетрадиционни условия е изключително трудно. Автомобилите със задвижване на всички колела при определени условия могат лесно да загубят стабилност. Може да бъде изключително трудно да излезете от поднасяне, когато управлявате кола със задвижване на всички колела. Това важи особено за неопитен шофьор, който не е в състояние навреме да реагира на бързо променяща се екстремна ситуация."
"В допълнение към общите оплаквания относно сложността на използване и работа в екстремни условия, има и чисто "битови" недостатъци на задвижването на всички колела. Този тип задвижване е много по-тежко, трансмисията е по-шумна, а разходът на гориво е по-висок в сравнение с другите видове задвижване. Много коли с 4х4 системи са и с по-скъпо обслужване, а не са рядкост и случаите на много скъпи ремонти дори и при малка повреда."
► Виж съдържание
Ето част от недостатъците (само част), които не съм споменал - но хората пишат за тях и ги смятат за неприемливи
"Наиболее распространенный сегодня в мире тип полного привода - с электромеханической муфтой подключения задних колес - появился на тойотах еще в 1998-м (ATC). Изначально - на минивэнах, но постепенно он пришел и в младшие классы, вытеснив V-Flex, и на паркетники, ликвидировав остатки full-time. Недостатки схемы:
- ограниченная степень блокировки,
- ограниченное время работы под нагрузкой,
- износ опорных подшипников муфты."
"Стоит отметить еще один момент - конец 1990-х ознаменовался появлением новых моделей автоматов Toyota/Aisin (последние версии серии A24#, U-серии), ресурс которых по сравнению с предшественниками радикально уменьшился, что было особенно ощутимо в условиях повышенных нагрузок от полного привода. В итоге, 4WD-трансмиссии стали не только менее эффективными, но одновременно и менее надежными."
"Не лучшим образом отразился на возможностях полного привода отказ от автоматов в пользу вариаторов, постепенно идущий с середины 2000-х (моноприводные версии получали их еще раньше). Если для легких машин младших классов это не так принципиально, то для минивэнов и, тем более, кроссоверов именно вариатор становится наиболее узким, уязвимым и дорогим местом в цепи передачи мощности от двигателя к колесам."
"Еще один тип условно полного привода, известный еще с 2001-го, сформировали многочисленные гибридные модели (E-4WD). При внешней заманчивости идеи, красивых цифрах и графиках крутящего момента заднего электромотора, в реальности тяговые возможности не оправдали ожиданий - по эффективности E-4WD не дотягивает даже до ATC аналогичных не-гибридных моделей."
И какво излиза – за редките моменти при нормално шофиране на шосеен автомобил в които пълноприводността ще бъде действителност нужна – да заплатим по-високата цена за такъв, да се примирим с по-голямото натоварване на двигателя и загубата на мощност за задвижване на по-голямата маса и още повече от необходимостта от задвижване на ред допълнителни трансмисионни механизми, по-голямото натоварване на скоростната кутия, на окачването, на каросерията, със занижената надеждност, с по-високите разходи за обслужване и зареждане.
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Публикувано на: 28 Апр 2025 19:54
от slowtraveler
И какво излиза - някой нещо написал в интернет, и изведнъж става аксиома?
Мнооого са силни тези доводи с цитати от интернет, в които видимо са написани глупости (нямам предвид, че спирането на AWD и 4х2 са еднакви)...
Точно затова и прекъсвам диалога - не виждам никакъв смисъл да се опитва да се обясни на човек, който явно никога не е шофирал продължително 4х4 за ЯВНИТЕ предимства на това задвижване по пътя и извън него...
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Публикувано на: 28 Апр 2025 20:02
от Hursa
Е отдавна трябваше да го прекъснете. Липсват ви доводи. Нали написахте "явните предимства" - бързо се изчерпаха. Има си предимствата - но са малко при меките условия у нас и когато става дума за шосеен автомобил, със сравнително умерени възможности. А за недостатъците - освен с голословно отричане, не можете да ги оборите.
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Публикувано на: 28 Апр 2025 21:01
от slowtraveler
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Публикувано на: 27 Авг 2025 11:50
от BaiDobry
Здравейте,
Бих искал да ви покажа два клипа в реални условия на РАВ4 и нейното 4х4.
За мен кола която е с електрическо 4х4, като РАВ4 се справя прилично добре, не е като чистото 4х4, но там говорим за друг вид автомобили.
Поздрави!
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Публикувано на: 27 Авг 2025 12:49
от slowtraveler
Да, съвсем точно са я определили - СУВ за асфалт
Такъв тип 4х4 се справя много добре при добра повърхност... И започват да проличават недостатъците когато го изкараш от комфортната му среда - извън пътя не се чувства никак добре...
Макар, че с определен опит би могъл да минеш места, където със стар лек автомобил 4х2 трудно би минал
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Публикувано на: 27 Авг 2025 13:49
от BaiDobry
slowtraveler написа: ↑27 Авг 2025 12:49
Да, съвсем точно са я определили - СУВ за асфалт
Аз и не мисля да го карам извън пътя, но искам зимата да съм по спокоен, като тръгна от Варна да стигна до Дуранкулак, като знам колко чистят пътя в тази отсечка
Поздрави!
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Публикувано на: 27 Авг 2025 14:11
от slowtraveler
BaiDobry, съвсем правилна преценка/избор за вида автомобил
Задно задвижване при 4х4 хибридни модели на TOYOTA
Публикувано на: 27 Авг 2025 14:28
от BaiDobry
slowtraveler написа: ↑27 Авг 2025 14:11
съвсем правилна преценка/избор за вида автомобил
slowtraveler, дали е правилна ще разберем в бъдеще, но колата ми харесва като поведение на пътя и скотския интериор, мразя като влезна в някоя от новите модели коли да се чувствам като в космически кораб.