Lexus обезглави конкуренцията в луксозния клас

Публикувай отговор
mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 21 Яну 2011 13:33

На Международната изложба за мотоциклети и коли в Берлин през февруари 1936 г. дебютира първият сериен автомобил с дизелов двигател Mercedes-Benz 260 D. До 1940 г. са продадени 1 967 бройки, а такситата на базата на модела продължават да се движат по германските пътища до 50-те години на миналия век.

Mercedes-Benz 260 D се оборудва с 2.6-литров четирицилиндров дизел с мощност 45 к.с. при 3 200 об/мин. Моторът има горивна помпа, разработена от Bosch. Със среден разход от 9 л/100 км автомобилът може да измине 400 км с едно зареждане, а след 1937 г., когато 260 D е модернизиран, автономният пробег нараства на 500 км. За сравнение бензиновият Mercedes-Benz 200 от същата епоха харчи по 13 л/100 км.

През септември 1936-а Mercedes-Benz представя удължена версия Pullman и кабриолет. Малко по-късно се появява модификацията 240 D с нова скоростна кутия, по-широка предна и задна колея, увеличен обем на резервоара (50 вместо 38 литра) и различна външност.

След края на Втората световна война, през 1949 г., започват продажбите на напълно нов дизелов модел с индекса 170 D. Колата се екипира с 1.7-литров четирицилиндров мотор. През 1974 г. пък Mercedes-Benz представя първия автомобил с петцилиндров дизел в света. Според немците 1997-а става рождена за първия двигател със система за впръскване на горивната смес от типа Common rail в модела C 220 CDI. (Всъщност Benz-ът излиза на пазара няколко месеца след Alfa Romeo 156 1.9 JTD).

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A5%D0% ... 0%BB%D0%B8

Първият хибриден автомобил е създаден през 1899 г. от Фердинанд Порше и Якоб Лонер,но поради многото си недостатъци дълго време идеята не търпи развитие. Първите внедрени (главно в ж.п. транспорта) хибриди са от последователен (сериен) тип - при тях ДВГ завърта генератор, който захранва електрически двигател, задвижващ трансмисията. Задаващата се енергийна криза в началото на 21 век и все по-високите екологични изисквания принуди голяма част от производителите на автомобили да започнат разработката и внедряването на хибридно задвижване.

Първият модерен сериен автомобил, разполагащ с тази технология, е Toyota Prius. Тя разчита на съвместната работа между ДВГ и електрически двигател, захранван от метал-хидридни батерии.Използва се патентована серийно-паралелна кинематична схема,наречена синерджи драйв, която подобрява ефeктивността, като позволява паралелно предаване на въртящият момент към двигателните оси и от двигателя с вътрешно горене, и от тяговия електродвигател. В първите модели на Приус се ползваше около 1 кг ниодим и 15 кг лантан за NiMH батериите,и това води до оскъпяване на колата,но от постигнатите икономий на гориво инвестицията се връща. Първият масов хибрид “Приус” се появи през 1997 г. и натрупа голяма преднина по отношение на продажбите и технологичното развитие. Оттогава “Тойота” продаде над 1,7 млн. хибридни автомобила, които са спестили на атмосферата приблизително 9 млн. тона въглероден двуокис.Второто поколение на модела беше представено през 2003 година, третото през изминалата. Най-новата стъпка в развитието на Prius се нарича Prius Plug-in Hybrid, при който от Toyota Motor Corporation са заложили минимум свободен пробег на електрическа енергия от 20 километра (23.4 километра тестови резултат), което в комбинация с очакваното време за пълен заряд на батерията от около 2 часа, превръща колата в идеалното средство за ежедневна употреба в градски условия. При необходимост от по- продължително движение, потребителите на автомобила винаги ще могат да разчитат и на неговата хибридна същност- 1.8 литров четирицилиндров двигател с вътрешно горене, който работи в комбинация с обновената на 90% система Hybrid Synergy Drive.


http://delian.blogspot.com/2008/01/blog-post_703.html
http://www.hybridcars.com/

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 21 Яну 2011 18:36

gicho написа:Bass, каква 6-та, какви две бири - аз ти говоря за градско каране. Да го опиша, щото явно не е достатъчно ясно...

В града караш според условията - къде ограничение на КАТ, къде приус дето гони рекорд за разход, но в 90% от времето скоростта с която се движиш е ограничена от нещо около теб (или в теб).
Вземаме един съвсем прост пример, пак за да е лесно - няма приуси, няма дяволи, има само табела "50км/ч" - ти решаваш да караш с 50, и слагаш 4-та, за да си на 1800 оборота примерно. До теб се движи чип-нат твой близнак, който слага 5-та и на 1500 оборота се справя... Скиваш ли къде е разликата, не ти говоря за 150км/ч, говоря ти за градско. Но то си важи и за извънградско, навсякъде където не-чипнатия не е на най-високата си предавка, чипнатия има шанс на е на една по-нагоре. Шанс, не гаранция! Който шанс, за да се реализира, се изисква шофера му да се възползва от него.
Разликата в разхода ще е малка, и 0.5-1л/100 ми се струва твърде оптимистично - но 0.2-0.5 л/100 ми се виждат реални.

Разликата в екологията не знам дали променя ефективността на мотора - съмнявам се. Оригиналният мотор бачка с по-малко гориво, и повече рециркулирани газове. В чипнатати е въпрос на това какво е модифицирано - ако само количеството гориво е увеличено, сместа ще е по-богата, с по-малко въздух. Но ако променят и контрола на EGR-то за да намалят процента изгорели газове, ще увеличат въздуха и могат да постигнат същата, или дори по-бедна смес (ако това им е целта).



wacko.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif

gicho написа:
Що ме караш да се смея - ти опита ли да направиш тая сметка преди да пишеш?
Кажи един произволен модел автомобил / двигател, да извадим предавателните отношения, и да посмятаме заедно тука, пък да видим какво ще излезе?

Прав си, със 130-150 съм далеч от максималния момент (стига да не е баничарка с 1.2 бензин, или приус ...) ако се движа на равен път - сложи едно изкачване и момента се качва. Тогава, когато (поради изкачване, насрещен вятър и тем подобни) колата започне да не успява да поддържа тия 130-150 при натисната докрай газ, значи сме стигнали максимума на момента. Да го кажа като теб - нали се сещаш че може да се движиш със 130-150, и да си както на максимума, така и на 10% от въртящия момент (разбирай, изкачване и спускане, посредата смятай равен път, ма то си зависи от колата и двигателя). И къде ни е сега отправната точка?

Режимът на работа на всеки двигател (ДВГ, ел. какъвто искаш) се описва с два параметъра - скорост на въртене (обороти) и натоварване (изискван от консуматора, съответно произвеждан от него) въртящ момент. Произведението от оборотите и момента дава мощност ...

Идеята е за работата в ниските обороти - там мотора няма момент поради наложените лимити от екологията за да няма димно горене и сажди. По тази причина на оригинала сваляш една надолу, докато на чипирания оставаш на същата ... (е, не в 100% от условията, разбира се, но често има такива ситуации).

Аватар
LEXUS
Мнения: 3725
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 9 пъти

Мнение от LEXUS » 21 Яну 2011 20:18

Vesko написа:Търся някой да ми даде за проба smile.gif Иначе колегите ми имат X5 i ML, но дизелови. X5 го кара жена и разхода му е далеч надолу. И на ML разхода е по-нисък, но и мотора му е по-малък.

ПП: Веднъж с една Honda Legend на колега с най-големият мотор бързахме до Севлиево, та и Хондата и RX400h дадох еднакъв разход... 19.5л/100
Аз не мога да разбера защо все на бързане го удряме?!! Нито СУВ е кола за надбягване, нито е проектирана за това. Х5 щом го кара жена ти,нормално разходът му да е надолу.Ш го покарай ти. А МЛ дава с литър по-нисък разход извънградско според теста на АМС, но на градско дава с 3 литра повече! А Лексуса го оставя в точка на всички ускорения ,без изключение. Слабият и анемичен МЛ дизел изобщо не може дса се сравни с Лексус хибрида.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3725
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 9 пъти

Мнение от LEXUS » 21 Яну 2011 20:21

gicho написа:мога да ти кажа, че пежо 406 хди (на малко над 400'000км, ама с поддържан мотор) е още на първата си турбина и първия си комплект дюзи. И с прискърбие ще отбележа че след последната му профилактика е по-тихо (вътре) от моя 1ZZ-FE... Но това си е лично мое наблюдение ... Отвън, на отворен капак, везните се обръщат, признавам го, дизела си се чува. Но вътре, в движение, е по-тихо.

Не исках да разводнявам (и тази) тема, но така се получи.
Ъъъъ, за Пежи ХДИ ли ще се лъжеме ,че е тихо. laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif Това е най-големият трактор след помпа-дюзата на Фолксваген, която сами си я спряха от производство,за да не им оглушеят клиентите. Ииии 400 000км. ХДИ..... колко пъти му сменихте сегментите ? И след магическа профилактика ХДИ не е тихо,нито вътре, НИТО вънка. Колко пъти ви изписа Antipollution filter fault?? Нали само на профилактики минава. biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif ,ааа, и колко пъти му сменихте хлопащата ходова част? biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif и демпферната шайба laugh.gif
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3725
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 9 пъти

Мнение от LEXUS » 21 Яну 2011 20:24

Владислав написа:Да де ама Honda-та сигурно не е 4х4,не е SUV,и вероятно не е 300 коня! biggrin.gif
Е, не е ,ама тряа да оплюеме хибрида по някъв начин. biggrin.gif То и Ярис 1.3 автоматик дава по-нисък разход tongue.gif
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3725
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 9 пъти

Мнение от LEXUS » 21 Яну 2011 20:28

gicho написа:И аз да се намеся - оставете тоя специално модифициран пасат, да погледнем стандартен модел:

http://www.volkswagen.bg/modelle/passat ... ?motor=553

2.0 ТДИ, 140к.с. - комбиниран 4.6 л/100км.

0-100км/ч - 9.8секунди
максимална скорост - 211км/ч
Багажник - 565 литра ... (CT200h - 375 литра)
собствено тегло 1532 кг
Междуосие - 2712мм ( CT200h - 2600мм)

Цена: 45 хил.лв с ДДС у БГ ....

Лексъс-ът май ще почва от 22000 лири (неофициална информация)
Еми Пасата си харчи повече откъдето и да го погледнеш, и си трака biggrin.gif , и едното е Лексус,а другото тракащ Фолксваген.Къде си тръгнал с такива патови сравнения. laugh.gif Да не говорим за разликата в гаранциите, а дюзките за Пасат и дефектните им турбота струват пари, а гаранцийката на Фолксваген напълно отговаря на трошките им! :thumbsup:
Да не говориме какъв пенсионерски грозник е Пасата. laugh.gif biggrin.gif sleep.gif
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3725
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 9 пъти

Мнение от LEXUS » 21 Яну 2011 20:33

Scott написа:
Vesko написа:... среден разход 15л/100км.... бях си настроил круиз контрола на 155км по километраж...
Напълно в духа на темата - обезглави конкуренцията :thumbsup:
Ние за 2-тонни Сувове ли говорим в темата, или за икономични леки коли Лексуси хибриди? Какво му е НАПЪЛНО в духа на темата? Когато искаш една кола да харчи много, с всяка ще го постигнеш, но не с всяка можеш да постигнеш нисък разход. laugh.gif
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3725
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 9 пъти

Мнение от LEXUS » 21 Яну 2011 20:43

martod написа:
Vesko написа::whistle:

ПП: Днес си нулирах средният разход на "икономичният" хибрид на изхода на варна когато почваше магистралата.... и до шумен (края на магистралата) среден разход 15л/100км.... бях си настроил круиз контрола на 155км по километраж... :thumbsup:
А стига бе .. ohmy.gif
Лексуса почти ме беше убедил в една друга тема, да си продам дизела (който при тази скорост дава разход под половината на твоят) и да си взема Приус, защото видиш ли- бил №1 по всички световни класации biggrin.gif ама ти направо ме отказа ..
Да не би да си забравил ръчната спирачка опъната до Шумен ? laugh.gif

п.п. Джими, Туарега го дава този разход, ама на 1-ва върви колкото на Веско хибрида на 6-та скорост .. tongue.gif biggrin.gif
Само където на Веско хибрида няма 6-та скорост, не знаех,че си почитател на надбягване със Сувове, а може би и с пикапи... wacko.gif Интересна работа са някои хора. Тоя туарег V10 камиона го купуват 1 % от купувачите на Туарег, ако има и 1 %, дето мотора му не могат да го вкарат в никой друг модел, толкова е голям,тежък и анти-екологичен.Да кажеш,че Туарег ще влезе в гората, планината или пустинята, та да му е нужен такъв абсуредн дизел-да, обаче тънката подробност е ,че ако влезеш с Туарег в планината зимата, трябва да чакаш пролетта да се стопят снеговете да се прибереш, такова дръво е този варел. Да не говорим как трака!!! Ако спреш Лексуса хибрида до един такъв тракащ Туарег, дето хвърля сажди, кой ще се чувства по-престижно- този, на който паркетника му трака като стара кола, или този, който кара и не се чува? Кой е по- в час-този с тракащиш паркетник с безсмислен двигател, хвърлящ сажди и серни окиси, или този с безшумния,мощен,чист и комфортен, но въпреки това бърз паркетник? Айде не ни пробутвай твоите евтинии наново,а?! :thumbsup:

А дали ще си продадеш дизела, не знам, но я си купи новия Авто-Билд,където немците са сравнили Аурис дизел с Аурис хибрид в реални условия и хибрида дава с 1 литър по-малък разход, по-безшумен е, по-чист, по-комфортен и практически струва колкото дизела. Хибридът е и мноооооого по-бърз на доускоренията от всеки дизел. На половината време на дизела ги прави!
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3725
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 9 пъти

Мнение от LEXUS » 21 Яну 2011 20:46

martod написа: Лексуса почти ме беше убедил в една друга тема, да си продам дизела (който при тази скорост дава разход под половината на твоят) и да си взема Приус, защото видиш ли- бил №1 по всички световни класации biggrin.gif ама ти направо ме отказа ..
Да не би да си забравил ръчната спирачка опъната до Шумен ? laugh.gif
Що, твоят дизел 2-тонен СУВ ли е, и 300 коня ли е? Не бързай с отказването толкова бързо. sleep.gif
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 21 Яну 2011 21:06

LEXUS написа:
Vesko написа:Търся някой да ми даде за проба smile.gif Иначе колегите ми имат X5 i ML, но дизелови. X5 го кара жена и разхода му е далеч надолу. И на ML разхода е по-нисък, но и мотора му е по-малък.

ПП: Веднъж с една Honda Legend на колега с най-големият мотор бързахме до Севлиево, та и Хондата и RX400h дадох еднакъв разход... 19.5л/100
Аз не мога да разбера защо все на бързане го удряме?!! Нито СУВ е кола за надбягване, нито е проектирана за това. Х5 щом го кара жена ти,нормално разходът му да е надолу.Ш го покарай ти. А МЛ дава с литър по-нисък разход извънградско според теста на АМС, но на градско дава с 3 литра повече! А Лексуса го оставя в точка на всички ускорения ,без изключение. Слабият и анемичен МЛ дизел изобщо не може дса се сравни с Лексус хибрида.
Те това не мо да разбера... Всицхки искат по-бърз интернет, по-бърза администрация, всицхко да стажа все по-бързо.... но с изключение на придвижването biggrin.gif

А SUV е съкращение от Sport U..... V..., а щом участва СПОРТ значи си е за бързо каране :thumbsup:

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 21 Яну 2011 21:23

спорт на съкращението означава, че ако имаш такава кола трябва задължително да спортуваш smile.gif

Аватар
Kiki
Мнения: 8205
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 13 пъти

Мнение от Kiki » 21 Яну 2011 21:31

mitoko написа:спорт на съкращението означава, че ако имаш такава кола трябва задължително да спортуваш smile.gif
4х100 на маса! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4213
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 17 пъти

Мнение от zi_zi_top » 21 Яну 2011 21:43

Интересно ми е колко човека от форума знаят какво значи абревиатурата RAV4?
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
LEXUS
Мнения: 3725
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 9 пъти

Мнение от LEXUS » 21 Яну 2011 21:50

zi_zi_top написа:Интересно ми е колко човека от форума знаят какво значи абревиатурата RAV4?
Road active vehicle 4X4 или нещо от сорта беше. smile.gif
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
Akima
Мнения: 7175
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 40 пъти
Получена  благодарност: 80 пъти

Мнение от Akima » 21 Яну 2011 21:52

RAV4=Recreational AWD Vehicle 4x4 - името е станало нарицателно за този сегмент в автомобилостроенето! cool.gif
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта