Страница 60 от 160

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 29 Апр 2014 15:19
от scorpion
Тази темачика доста набъбна но в крайна сметка колкото и да я следя не разбирам "Икономичен автомобил ли е Приус" и кой би ме убедил да си сменя в момента притежавания Авенсис. И още нещо. От всичките отговорили в ангетата 75 човека, колко от тях притежават Приус, и най-вече тези отговорили с "ДА".
И е добре като правим сравнение за икономичност да поставяме на везните автомобили от един и същи клас и категория, защото аз спокойно мога да твърдя, че икономичността на Приуса моментално ще изчезне, ако следва да поддържа моята средна скорост при извънградско движение, особено на магистрала но пък в града предимството особено на къси разстояния ще е очевидно. Но пък дали ще е икономичен Приуса, ако го натовариш с 5 човека, багажник пълен и го подгониш с максимално разрешената скорост по магистралата до Бургас. И колко комфортно ще бъде пътуването !?!

За всеки влак си има пътник. Приуса е чудесен автомобил, което многократно АB са подчертвали в техните статии и сравнения. Но пък AB, казват и нещо друго, че технологията на Приус вече остарява, а конкурентите крачат напред, вкл. и към осигуряване на максимално автономен пробег на електричество с едно зареждане и т.н. и т.н. Приуса беше автомобил на бъдещето, създаден да поведе "зелената вълна" в автомобилостроенето не толкова като същинска революция но като нейно начало. Революцията ще бъде, когато забравим за дизела и бензина напълно ... Далечно или не, това е бъдещето.

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 29 Апр 2014 15:25
от Rudy
@BOz: То да пишеш лошо за Тойота във фен-форума на Тойота - няма проблем. Доста са го правили и ще продължат да го правят. Проблем се получава, когато се пише откровени неистини и спекулации. В твоя случай - показа графики с колко бил паднал капацитета на батерията - факт! Обаче начина, по който интерпретираш фактите е безумен и манипулативен. Ако успоредно на тази графика беше сложил друга, която показва с колко се е повишил разхода на същата кола и това доказва тезата "батерия - мъртвец", никой (дори най-големия фен) нямаше да може да каже каквото и да било. Даде ти се пример с турбини и дюзи (защото само разхода на дизелите е подобен на хибридите) - ако стойностите на прословутите дюзи е повече от допустимите норми дадени от производителя са за смяна - ама знаеш ли какъв процент си карат с такива "проблемни" дюзи и дори не подозират. За трите години, през които карах дизеловия авенсис и през ум не ми мина да ида ей така за информация само да дам едни 30-40 лева да ми измерят дюзите.

Иначе цялата лична информация за теб (мераци и реалности) и за половинката (предпочитания) е по-подходяща за форум посветен на тийн-проблеми.
scorpion написа:Тази темачика доста набъбна но в крайна сметка колкото и да я следя не разбирам "Икономичен автомобил ли е Приус" и кой би ме убедил да си сменя в момента притежавания Авенсис. И още нещо. От всичките отговорили в ангетата 75 човека, колко от тях притежават Приус, и най-вече тези отговорили с "ДА".
В твоя случай (като се имаа предвид пробега ти досега) най-икономично щеше да бъде да ползваш такси и самолет, а не да взимаш чисто нов авенсис от шорума, 6 години да плащаш данък, каско и подобни преки и не преки разходи и сега колата да се е обезценила до 10% от първоначалната стойност + споменатите разходи.
Приуса може да не е технологията за бъдещето (дори Тойота казват, че това е т.нар. Fuel Cell, а не хибридите), но за нашите ширини е не само настоящата, но и за близкото бъдеще. С темповете, с които се развива индустрията и с влиянието на петролните компании, алтернативните горива скоро няма да се наложат масово... дори и по света.

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 29 Апр 2014 16:09
от Vesko
Значи съм единственият собственик на хибрид, който се застъпва за тезата, че не е икономичен biggrin.gif

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 29 Апр 2014 16:27
от scorpion
Rudy написа: ...
scorpion написа:Тази темачика доста набъбна но в крайна сметка колкото и да я следя не разбирам "Икономичен автомобил ли е Приус" и кой би ме убедил да си сменя в момента притежавания Авенсис. И още нещо. От всичките отговорили в ангетата 75 човека, колко от тях притежават Приус, и най-вече тези отговорили с "ДА".
В твоя случай (като се имаа предвид пробега ти досега) най-икономично щеше да бъде да ползваш такси и самолет, а не да взимаш чисто нов авенсис от шорума, 6 години да плащаш данък, каско и подобни преки и не преки разходи и сега колата да се е обезценила до 10% от първоначалната стойност + споменатите разходи.
Приуса може да не е технологията за бъдещето (дори Тойота казват, че това е т.нар. Fuel Cell, а не хибридите), но за нашите ширини е не само настоящата, но и за близкото бъдеще. С темповете, с които се развива индустрията и с влиянието на петролните компании, алтернативните горива скоро няма да се наложат масово... дори и по света.
Руди, да ми го беше казал това преди пет години biggrin.gif Ама стореното сторено и след като лизинга го няма, а колата е на 60 хиляди (и километри отгоре) и засега да чукам на дърво нещата са си ОК ... ще се мъчим с печката и това е !

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 29 Апр 2014 16:40
от Rudy
Vesko написа:Значи съм единственият собственик на хибрид, който се застъпва за тезата, че не е икономичен biggrin.gif
Веско,
Темата е за Приус и той определено е икономичен. Може да не е икономичен колкото дизел на магистрала, но като общ разход, вкл. експлоатационни разходи.
А твой'та (а и мой'та) са икономични спрямо бензиновите им аналози. Дори спрямо някои дизели.
На дизеловия авенсис разхода ми беше 7.5/100, на по-тежкия и по-мощен и с форма на тухла четворка, хибрид е 10.6, като маршрута ми с Авенсис-а беше предимно извънградско (там чисто съм свалял до 4.9), а сега е предимно къси градски маршрути (изкл. 2-3 пъти годишно до море в странство). Бензиновия RX 330 на колега e с разход 17.2/100.
scorpion написа:Руди, да ми го беше казал това преди пет години biggrin.gif Ама стореното сторено и след като лизинга го няма, а колата е на 60 хиляди (и километри отгоре) и засега да чукам на дърво нещата са си ОК ... ще се мъчим с печката и това е !
То пък една мъка?! Имал бол пари - дал! Да си жив и здрав ще изкараш още доста години с тази кола без грижи. А пари се изкарват... Само дето и zizi и се точи... Та не знам.

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 29 Апр 2014 17:45
от zi_zi_top
Точех му се навремето! biggrin.gif Сега и аз поумнях и си се возя на дизеловата Королка и си :whistle:
Последните Каско + ГО за тази година са ми 475 лв., а от догодина Каското ще го кенсълирам и ще се возя още по-евтино. cool.gif

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 29 Апр 2014 18:08
от scorpion
zi_zi_top написа:Точех му се навремето! biggrin.gif Сега и аз поумнях и си се возя на дизеловата Королка и си :whistle:
Последните Каско + ГО за тази година са ми 475 лв., а от догодина Каското ще го кенсълирам и ще се возя още по-евтино. cool.gif
biggrin.gif

Няма сделка.... и ако каското и ГО ги докарам под 1000 ще съм щастлив тази година rolleyes.gif

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 29 Апр 2014 19:35
от BOz
Rudy написа:... Проблем се получава, когато се пише откровени неистини и спекулации. В твоя случай - показа графики с колко бил паднал капацитета на батерията - факт! Обаче начина, по който интерпретираш фактите е безумен и манипулативен. Ако успоредно на тази графика беше сложил друга, която показва с колко се е повишил разхода на същата кола и това доказва тезата "батерия - мъртвец", никой (дори най-големия фен) нямаше да може да каже каквото и да било...
А защо просто не прочетеш какво съм написал, а именно:
Също така след спад от 61% в капацитета на батерията на Приуса, то се наблюдава само 0.3л/100км повишаване на разхода.
Това очевидно е показателно, че ниския разход не идва от батерията, а от уникално конструирания автомобил. Ако можеше да се движи и без батерия, то съм сигурен, че разхода я се покачи с 1л, я не.
И не съм казал, че спада на капацитета на батерията означава, че е мъртва. Батерията умира, когато разлика между две клетки е над 1.5 волта. Тогава в ЕКУ-то се записва една грешка - P08A0.
Като се появи тази грешка има две възможност. Или клетката държи все още и не прекъсва веригата, или клетката прекъсва веригата при спад на капацитета ѝ.
При първия случай, тогава светка лампата за проблем в хибридната част, но колата остава в движение. При втория вариант, то хибридната батерия умира и понеже цялата електроника за задвижване разчита на нея, съответно и колата умира. А не е да няма такива случаи споделени в нет-а. И при двата случаи почти винаги се минава със смяна на умрялата клетка. А това се води реалното рециклиране на батерията - сменят само една клетка, а не всичките, ако някои си мисли това.
Автомобила, който го гледах имаше разлика от 1.3 волта между най-силната и най-слабата батерия. Изненадващо нямаше никакви грешки по никоя електроника, което за мен означава, че най-вероятно някой преди това е минал и е затрил всички грешки в ЕКУ-тата.
Защото колата я раздвижих съвсем малко из двора на къщата, то не може да се постави голям стрес на батерията, при положение, че повече от 3-4км/ч не съм вдигал. Това съчетано, че батерията показваше 3 чертички и много рядко гаснеше, а през повечето време работеше двигателя, то няма какво повече да направя, освен да си разчитам на техниката и това е.
А техниката ми за диагностика не е като да не струва повече от половината кола. Все пак се занимавам с такива разни работи.
Предвид, че през това време за момент едната клетка изведнъж спадна с 1.3 волта, това за мен означава, че може наистина батерията на този автомобил да е умряла и да има нещо скрито. А може и да изкара още време. Но вече отиваме в прекалените надежди и предположения, на които предположения аз не съм фен.

Но излишно се казва в сервизното ръководство, че батерията се счита за здрава, ако показанието между най-силната и най-слабата клетка не надминава от 0.2 до 0-4 волта.
Е при тази информация няма сила на света да ме накара да взема този автомобил.

За това ще помоля, ако ти може да дадеш някакви допълнителни технически данни, то бих се радвал. Но ако въобще до сега не си знаел тази информация по принцип, то не мисля, че може да дадеш технически съвет в случая и да ми казваш, че се притеснявам излишно. Аз гледам какво ми показва техниката по време на диагностиката, гледам какво пише в сервизното ръководство и това е. Просто трябва да се чете.

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 29 Апр 2014 20:05
от Rudy
BOz написа:Автомобила, който го гледах имаше разлика от 1.3 волта между най-силната и най-слабата батерия. Изненадващо нямаше никакви грешки по никоя електроника, което за мен означава, че най-вероятно някой преди това е минал и е затрил всички грешки в ЕКУ-тата.
...Просто трябва да се чете.
Парите за ръководството си ги дал напразно - 'щото ако не пише, че при всяко стартиране на колата се проверява цялата хибридна система (вкл. и батерията) и ако има такива отклонения и грешки (дори и изтрити преди това) ще светне пак VSC и Check Hybrid System. Колкото и да се трият грешки, такъв проблем не може да се скрие. А ако го пише - значи ти не си чел...

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 29 Апр 2014 21:37
от BOz
Rudy написа:
BOz написа:Автомобила, който го гледах имаше разлика от 1.3 волта между най-силната и най-слабата батерия. Изненадващо нямаше никакви грешки по никоя електроника, което за мен означава, че най-вероятно някой преди това е минал и е затрил всички грешки в ЕКУ-тата.
...Просто трябва да се чете.
Парите за ръководството си ги дал напразно - 'щото ако не пише, че при всяко стартиране на колата се проверява цялата хибридна система (вкл. и батерията) и ако има такива отклонения и грешки (дори и изтрити преди това) ще светне пак VSC и Check Hybrid System. Колкото и да се трият грешки, такъв проблем не може да се скрие. А ако го пише - значи ти не си чел...
А на теб явно въобще не ти е ясно, че спада на волтажа на клетките се проявява само когато батерията е под товар.
Очевидно се вижда, че хал хабер си нямаш от електроника. Дори не от електроника, а от проста електротехника.
Защото хибридната система чеква параметрите по време на стартирането ѝ, когато няма почти никакъв товар и след това хистерезиса на чекване на параметрите ѝ са на всеки 0.2 секунди.
Както и да е.
Поздрави. drunk.gif

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 29 Апр 2014 21:43
от Rudy
Аз повече от две години карам хибрид - ти си се возил 17 пъти!
Ама явно аз не съм наясно - та я сега ми обясни кога батерията е под товар и кога не е?
Хибридите не тръгват ли с електромоторите? А тогава батерията дали е под товар?
И кръгчето дето го врътна, за по малко от 0,2 сек. ли го направи?

Пък разсъжденията си относно моята скромна особа запази за себе си!

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 29 Апр 2014 21:49
от BOz
Rudy написа:Аз повече от две години карам хибрид - ти си се возил 17 пъти!
Ама явно аз не съм наясно - та я сега ми обясни кога батерията е под товар и кога не е?
Хибридите не тръгват ли с електромоторите? А тогава батерията дали е под товар?
И кръгчето дето го врътна, за по малко от 0,2 сек. ли го направи?
Може ли да ми помогнеш тогава да споделиш на твоята батерия какъв спад има между клетките?
Гледам го караш толкова години и си наясно.
Може ли просто да ми помогнеш и да напишеш референция с параметрите, за да може да получа още малко информация от човек, който е навътре с нещата.
Ако не можеш, просто спри да ми помагаш или пречиш, както го разбираш.
Моля те.

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 29 Апр 2014 21:57
от Rudy
Помагал съм с каквото мога и доколкото мога на всеки. Нямам абсолютно никакво желание да помогна на многознайко като тебе. За теб само специализирана помощ!
Само че тук четат и други хора и ще вземат да повярват на бръщолевенията ти. Та не обясни как точно ще скрият проблемите по хибридната система ако ги има?
И вземи си направи собствена тема за собствените си размисли и страсти и спри да цапаш тука! Най-добре в БМВ форума (доколкото чух и те имат хибриди)!

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 29 Апр 2014 22:21
от BOz
Rudy написа:Помагал съм с каквото мога и доколкото мога на всеки. Нямам абсолютно никакво желание да помогна на многознайко като тебе. За теб само специализирана помощ!
Само че тук четат и други хора и ще вземат да повярват на бръщолевенията ти. Та не обясни как точно ще скрият проблемите по хибридната система ако ги има?
И вземи си направи собствена тема за собствените си размисли и страсти и спри да цапаш тука! Най-добре в БМВ форума (доколкото чух и те имат хибриди)!
OK, благодаря за мнението. Както и предполагах просто няма какво да кажеш и очевидно се стремиш да ме обидиш.
А за хибридите на БМВ не сме дорасли още. Нито аз, нито ти, нито Тойота към днешна дата. tooth.gif

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 29 Апр 2014 22:33
от Rudy
BOz написа: нито ти, нито Тойота към днешна дата. tooth.gif
Ти очевидно за никакъв не си дорасъл. Аз не съм искал да те обидя - това постигна съвсем сам.
Пък Тойота очевидно не са дорасли за хибридите на БМВ, та затова баварците в замяна на нафтовите си печки ще ползват тяхната хибридна технология!