Електрически коли, но Не от TOYOTA
- biro
- Мнения: 2849
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 128 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Аз съм така:
Газ по магистралите с ограничението или малко отгоре. В началото на седмицата 2 пъти ходих до Истанбул.
Ако трябва да изчакам в колата или да престои на слънце с покупки в багажника не пестя от климатик.
По БК показва винаги по-малко. Скрийншота показва енергия от зарядни станции.
Мина първо обслужване на 9. Юли - 290лв за смяна на поленов филтър купе (106лв) и останалото труд.
В сряда прави 1 година.Газ по магистралите с ограничението или малко отгоре. В началото на седмицата 2 пъти ходих до Истанбул.
Ако трябва да изчакам в колата или да престои на слънце с покупки в багажника не пестя от климатик.
По БК показва винаги по-малко. Скрийншота показва енергия от зарядни станции.
Мина първо обслужване на 9. Юли - 290лв за смяна на поленов филтър купе (106лв) и останалото труд.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- Filbor
- Мнения: 1158
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 16 пъти
- Получена благодарност: 45 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Като се кача на Петрохан и се спусна към Берковица долу имам +2% повече заредена батерия. Следователно ако го рестартирам на Петрохан и около Берковица ще ми показва негативен разход.
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- Monster
- Мнения: 424
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 168 пъти
- Получена благодарност: 125 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA

- slowtraveler
- Мнения: 6470
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 384 пъти
- Получена благодарност: 415 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Това ми прилича на поредната журналистическа 'сензация' , търсеща под вола - теле....
То не бяха 'самоускоряващите Приуси', 'убиващи собствениците си Тойоти', 'ръждясващите куплунзи на РАВ-ките

В тази връзка - колко от собствениците на такива Равки са имали проблем с ел-куплунзите?
Май точно тези малку BYD ще се правят в Унгария.. Та ще видим как ще са като се увеличи 'популацията'

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- max-2
- Мнения: 2132
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 45 пъти
- Получена благодарност: 122 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Електричките имат смяна на филтър купе, спирачна течност и евентуално някаква проверка с диагностичен уред през две години.
Carina E 4AFE LB 1992
- biro
- Мнения: 2849
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 128 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Имам разпечатка от диагностика, на която пише различните видове компютри и статус ОК. На 2 пише, че не са инсталирани.
Спирачна течност се сменя на всяко второ обслужване - 2г или 60х км.
На тойота c-hr също минах обслужване и там цената беше 580лв и включва 1 година удължаване на гаранцията.
Спирачна течност се сменя на всяко второ обслужване - 2г или 60х км.
На тойота c-hr също минах обслужване и там цената беше 580лв и включва 1 година удължаване на гаранцията.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- BOz
- Мнения: 4611
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 229 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Въпросът ми е дали софтуерно е направен да показва в негативна стойност, а не дали си вкарал енергия в батерията. На Хюндая ми разхода не може да покаже негативна стойност, а си стои на 0/100.
За мен безбожна сума е и в Хюндай. Изключвайки измислените редове във фактурата, реално смяна на филтъра + смяна на спирачна течност = 645 лв.

Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- mapamop
- Мнения: 5447
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 175 пъти
- Получена благодарност: 654 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Чудя се кога ще се досетят да натикат инвертора и силовата електроника в трансформаторно "специално" масло, и евентуално това масло да е във риза със антифриз. И ето златна мина - маслена помпа (електрическа задължително), водна помпа или калвото вече има за антифриза, и ... Предпоставки за смяна на масло, антифриз и помпи. И разбира се предпоставка за БМВ ситуация (Бърка Масло и Вода).
Щом сървъри из дейта центровете започнаха да ги охлаждат с масло и антифриз, една кола ли не могат да я направят...
Щом сървъри из дейта центровете започнаха да ги охлаждат с масло и антифриз, една кола ли не могат да я направят...
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
- iovkito
- Мнения: 3001
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 101 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
На ауди е така. Антифризът съсипва електрониката на силовия ел. двигател.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
-
- Мнения: 5850
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 33 пъти
- Получена благодарност: 196 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Масло - добре. Но антифриз защо. (Преди около 20 години или малко повече - в хардуер бг бяха потопили компютър в олио.)
По-оригинално ще е, ако е дизелова.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- mapamop
- Мнения: 5447
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 175 пъти
- Получена благодарност: 654 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
"Водни охлаждания" - никога не са били със чиста вода че кипи, прави мехури и всичките други мизерии които прави чистата (да се чете дестилирана, или дейонизирана) вода в охладителната система на двигателя.
Преди години "водните" охлаждания идваха със бутилка от сорта на 330/500 мл синя или лилава течност, наречена "специален флуид", но като загледаш отзад етикета със рисковете си пишеше че съдържа етилен/припилен гликол. Което си е ... антифриз. Сега вече масово водните охлаждания идват готово напълнени, обезвъздушени и капсуловани, за да не може потребителя от една страна да сменя самоволно течността без да си купи ново охлаждане, и от друга страна да не се случват проблемите с изпържения хардуер, заради въздушен мехур на кофти място.
А защо в сървърите се налага да се ползват "водни охлаждания" е ясно - компактни са, имат много високо ниво на топлоотдаване/топлоприемане, позволяват да се събере повече мощен хардуер на малко място и да не умира от жега.
Примерно в тая гама има процесори с "типична" консумация от 500 вата:
https://www.intel.com/content/www/us/en ... ssors.html
Представи си дънна платка със 2 сокета и 2 процесора, колкото позволява архитектурата на процесора. И за капак си добави и някой друг AI-Accelerator или дори някой едър RAID контролер със собствена RAM и някакъв ARM процесор на него, за да разтовари централния процесор от сметките за съхранението по дисковете.
Или за да съм още по-груб - помисли как се охлаждат 14 блейда в това:
https://www.supermicro.com/en/products/ ... closure#4U
Ще се износи трудно. Не е "Еко". Няма да държи сериозна надценка, и кЕтайцЕте ще я копират лесно. Друго е електромотор със специфичен PWM контролер, залят със епоксидна смола, и тоя контролер да се програмира във вътрешната памет на чипа. Все някога на мотора ще му прегорят я намотки, я ще заминат четките, или самия контролер понеже е залят със смола "да не се влияе от влага и вибрации", ще се изпържи от собствената си жега. И това ще е много преди успее нафтовата помпа да "роди". А като е влошен потока на маслото - я ще се получи маргарин, я ще се влоши охлаждането и ще се продаде примерно електромотор или силова електроника.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
-
- Мнения: 5850
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 33 пъти
- Получена благодарност: 196 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Но не се ли потапя в масло? Дъно, процесори, памет, ссд. Поне така бяха направили преди години ентусиасти от хардуер бг (но не трансформаторно, за което писахме в последствие, а олио). И тогава вместо топлообмен към "водните" охладители (при които все пак контакта влошава значително топлопредаването) - топлината се отдава директно на маслото, както е при трансформаторите, а при тях има маслени радиатори. ("Антифриз" в случая с "водното охлаждане" - дали е коректно да се нарича. Термина предполага "трудно" замръзваща течност, а в случая - пишете за "трудно" кипяща, което все пак не е същото.
)

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- mapamop
- Мнения: 5447
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 175 пъти
- Получена благодарност: 654 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Може но е проблем с мястото, подръжката и подмяната на компонентите. Доколкото знам антифриза освен че "сваля" точката на замръзване, "вдига" и точката на кипене. Но факта си е че "водните" охлаждания, никога не са били пълни пред очите ми с "чиста вода" а винаги са били със някакъв отровен флуид, защото на етикета му винаги е имало "The Jolly Roger". В дейта центровете се гони максимална изчислителна мощ на минимални обеми - не е само въпрос да е мощна техниката, а и да е с максималко компактно като размери охлаждане. Стандартно в един шкаф влизат примерно до 40 сървъра 1U и 1-2 "мрежови устройства" (суичове, рутери, защитни стени и т.н). За да са мощни и тънки им слагат масово вентилатори от сорта на 50х50мм с варираща дебелина и примерно до 8000-9000 максимални оборота.
Малко встрани от темата за последно - Microsoft мисля че преди няколко години направо натикаха една камара сървъри на дъното на морето:
https://www.datacenterdynamics.com/en/n ... s-no-more/
Но се отказаха заради усложнената подръжка, независимо че са се повредили малко на брой сървъри.
Hursa, моля те не ми отговаряй и да зарежем темата за охлаждането на сървърите. Избягахме от основната ми идея - по какъв начин производителите на винтоверти да направят подръжката на винтовертите скъпа за собствениците им. Нека не заблатяваме още с със сървъри и да оставим темата относително чиста.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
-
- Мнения: 5850
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 33 пъти
- Получена благодарност: 196 пъти
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Предполагам имат идеи не само за оскъпяване на обслужването, а и за оскъпяване на зареждането, като по второто ми се струва, че работят доста по-усилено. (Дали няма зареждането "у дома" да остане "в миналото".) От това - ще свалят многократно повече пари от ползвателите.
А това за трансформаторното масло (не разбрах как се ползва при сървърите) - може би съвсем не е лоша идея за силовата електроника. Все пак се ползва при трансформаторите за охлаждане вероятно от близо сто години, като напреженията са хиляди, че и стотици хиляди волтове, а мощностите - стотици мегавати (че и гигавати). Вижте за разработките как да се охлаждат кабелите за зареждане на автомобилите, а и самите батерии. Вижте от кога пишат за зарядни мощности от мегават. Трансформаторното масло, като течност с добри топло поглъщащи и топлопреносни характеристики, както и със своите диелектрични свойства, поради които може да контактува директно с охлаждаемите елементи под напрежение - може би ще намери приложение. (Предполагам има и добри антикорозионни свойства - "изключва" достъпа на кислород до елементите, "потопени" в него.)
А това за трансформаторното масло (не разбрах как се ползва при сървърите) - може би съвсем не е лоша идея за силовата електроника. Все пак се ползва при трансформаторите за охлаждане вероятно от близо сто години, като напреженията са хиляди, че и стотици хиляди волтове, а мощностите - стотици мегавати (че и гигавати). Вижте за разработките как да се охлаждат кабелите за зареждане на автомобилите, а и самите батерии. Вижте от кога пишат за зарядни мощности от мегават. Трансформаторното масло, като течност с добри топло поглъщащи и топлопреносни характеристики, както и със своите диелектрични свойства, поради които може да контактува директно с охлаждаемите елементи под напрежение - може би ще намери приложение. (Предполагам има и добри антикорозионни свойства - "изключва" достъпа на кислород до елементите, "потопени" в него.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта