slowtraveler написа:BOz написа:....Жената няма да иска да се качи в Приус по принцип, ти Ярис предлагаш.

....
Не е съвсем сигурно... Не знам дали твоята жена пътува много извънградско, но моята кара предимно в града - извънградските са по-скоро изключения и то в близките 200км...
Та съпругата ми с МНОГО голямо съжаление се раздели със сравнително нов Шевролет Калос хечбек (беше на около 28х.км, 94к.с. с всички екстри за модела

), въпреки, че и бях взел по-нов автомобил от по-висок клас, че и 4х4 - Нисан Кашкай.
Просто в града и моите автомобили въобще не се заглеждах в някои паркоместа в натоварения център и въртях по 15 минути да намеря място, докато тя с шевролетчето се забиваше в първото местенце, че и оставаше още място за маневри....
Караше децата с него безпроблемно (особено зимата се държеше много добре заради тънките гумички и това, че е лек).. Да, и за покупки ставаше (абе четири найлонови торбички пълнеха багажника ама нейсе )...
Така, че ако ще се шофира в голям град особено около центъра, и ако основното пътуване е в града, съм напълно съгласен с nowyaris, че компактния автомобил е доста практично и удобно решение...
Ами жена ми кара само градско в София и работи в Лозенец. Мисля знаеш как се търси паркоместа там.
Просто харесва огромни коли. Дори като я возя с моята, която е среден клас комби и ми се подиграва. Ама иска да я кара понякога, само защото "върви уникално". Даже преди има няма месец бяхме при едни приятели, където мъжа кара камиони, та ѝ даде да врътне едно кръгче на паркинга с камиона.

Ако ще е кола за градско, сигурно щяхме да вземем някакъв Смарт, за да може да паркира между две коли в центъра директно със задницата към бордюра.
И аз я подкрепям в това мислене, защото за мен живота е много по-ценен от каквато и да е кола. А шанса да оцелееш в по-голям автомобил е по-висок от колкото в такава въшка като Ярис и подобия.
Както казах това е лично мнение на мен и семейството и нека всеки си кара това, което иска.
И аз харесвам големи коли, но както казах винаги си правя сметката и гледам кое е най-разционално като цена, удоволствие. Което хем да става в града, хем да не се счупиш когато излизаш извън града и най-важното - не ти надува главата като ненормално. А всички малки коли ти надуват главата като вдигнеш 140км/ч по магистралата.
За това и Приус-а е компромисен вариант - евтин за поддържка, хем не е малък, хем не е голям, което от там да допринася и за големи финансови удари, които предлагат по-голям клас автомобил.
nowyaris написа:Колегата си е свикнал с баварката и това е.Колкото и да пишем полза няма.Те принципно феновете на немската марка са си така.
Не става въпрос с какво съм си свикнал. И БМВ-то и евентуално Приуса го избрах по неща, които искам да има даден автомобил.
И да, ако си купя Приус, то ще сменя 6 цилиндрово БМВ за Приус. Невиждано според някои, но може би ще стане факт.
И аз не съм фен на немските марки, ама ти от къде да знаеш това. Или викаш щом е БМВ, то трябва да съм фен. Напротив. От БМВ обществото съм "отритнат" по принцип поради простата причина, че БМВ-то ми е 4х4. Ама ти ако поне малко разбираше от БМВ-та, тогава щеше да знаеш, че няма истински фен на БМВ, който да кара БМВ на предаване различно от задното. Но да не навлизаме и в тази тема по-добре.
И за това като говоря някои лоши неща за БМВ-то в БМВ форума, веднага наскачат стотици. Ама от реалността не може да избягаш и това е.
Както казах гледам напълно реалистично на един автомобил, а не гледам да го превъзнасям и да го изкарам най-добрият.
За това и приемам факта, че да кажеш нещо негативно за Тойота в този форум не е добре, ама реалността си е реалност и това е.
За това пак ще помоля, нека обсъждаме въпросния Приус и да не пишем излишно коментари, като твоя в този случай.
Поздрави на всички.