slowtraveler написа:Ако някога си взема хибрид, съвсем не би ме притеснила батерията и смяната на определена клетка... На мои автомобили съм сменял акумулатор на трета година, и съм продавал такива на 8 година с оригиналния акумулатор....
Може просто дадена клетка да не е била изработена добре и т.н.... Защо да сменям 20+ клетки, при условие, че са заминали 2-3?!
Те другите били работили - ами ОК... Могат и още да поработят. Ако ми се повреди например клапан, сменям само повредения, а не целия двигател...
Ако не се лъжа съм срещал цени за нова батерия около 2к$... Което би стъпило тук ако действаш без бързане и напълно легално - без никакви опити за избягване плащането на данъци, мита и т.н. на около 4 максимум 5х.лв..
Което навярно бих направил само ако над 50% от клетките са умрели. Защото всеки автомобил можеш да го направиш нов, но какъв е смисъла? Все едно да отидеш за смяна на масло на 300х.км автомобил (където навярно би започнало да се усеща някакъв първичен ефект от умираща батерия, изразяващ се в леко повишен разход), и да смениш двигателя, щото искаш да ти е нов... Тя цялата кола се амортизирала, ти ще искаш една част да ти е идеална...
Батерия от САЩ не може да внесеш в БГ. Там имат много данъчни облекчения и субсидии в някои щати за тази цел.
За това ти казах, ако знаеш и имаш информация, най-вече линк, от къде аз мога да поръчам чисто нова батерия за 2к$, която мога да я закупя от тук, сподели. Тази информация няма да е нужна само на мен, а на всички настоящи и бъдещи потребители.
И да, ако смениш само един клапан, когато разглобиш двигателя и след това го затвориш, това ще е същото, като да смениш една клетка, която е умряла. А колата ти все тъй ще пуши, защото харчи масло като за световно, ама ти иначе сменяш прегорелия клапан, за да оправиш компресията и колата отново да излезе на пътя и да опушваш движението.
И не е редно да сравнявате един двигател на автомобил с батерията. Защото батерията си умира задължително в определено време. Дори и да караш колата по 2000 километра на година, то тя пак ще умре задължително след почти същия интервал от време ако се кара колата по 30к на година. А един двигател е направен да издържа наистина целия живот на колата, буквално.
За това просто тези две неща не е редно да се сравняват, защото ако ги сравняваме при Приуса пак имаме двигател, който може да се развали, нали? И в крайна сметка и цялата карантия да му смениш пак ще излезе по-евтино от една единствена батерия, която просто
задължително ще умре.
Абсолютно същото е и с акумулатора на всеки стандартен автомобил. Да, там не са се погрижили за огромното му запазване, но батерията задължително умира преди механиката. Да може да изкара и 10 години (точно моя акумулатор в момента е на толкова - оригиналния от завода), но си умира и това е факт. От 720А са му останали точно 492А, замерени преди 1 седмица. Но е факт, че си умира и ще се предаде.
LEXUS написа:...
Питам след 350 000км. колко ще харчи турбо-дизела и дали ще е със заводските си стойности biggrin.gif Ама това не се пита, дизела си харчи малко винаги и вечно biggrin.gif
Да,след 350к дизела ще си харчи толкова, колкото му дават и няма да има промяна в разхода грам. И след 500к пак толкова ще си харчи. Не малко коли гледам в моя живот, които са над 500к километра и са си на пътя и освен чрез диагностика не може да разбереш на колко километра са. Иначе на таблото ти пише 150к и си доволен.