Тия 6000лв.би трябвало да ти ги намалят ,ако върнеш старата батерия в Тойота.BOz написа:
Ако ти знаеш от къде може да се купи чисто нова батерия за Приус, на невероятната цена от 800$, сподели. Аз утре ти давам парите за нея и отивам да купувам Приуса. Ама ти казвам първо да се подготвиш, а тогава да говориш.
Защото аз лично съм изкарал не малко безсънни нощи в търсене на тази информация и ти казвам - не може да внесеш нова батерия от САЩ. Просто не може. Освен ако не намериш някой познат, да я купи локално в САЩ и да ти я прати той. Аз не мога да го направя това. И пак в крайна сметка под 6000лв няма да излезе, защото просто няма да върнеш старата батерия, след това ще платиш задължително ДДС и мито. И накрая туко виж дори ти излезе по-скъпо от колкото да си я купиш от тук.
Икономичен автомобил ли е Prius?
- LEXUS
- Мнения: 3770
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Руди, рециклиране на батерия е процес в който се заменят всички елементи с нови, от старите елементи се извличат ценните метали, пластмасовите части, ако са част от клетките се раздробяват и единствено електрониката се използва наново. За съжаление галваничните елементи имат ограничен живот, изразен във време или брой цикли заряд/разряд. Дори дългото съхранението на склад има пагубно въздействие на живота им. Нормално капацитета на една батерия спада под 80% след около 1000 пълни цикъла заряд/разряд. Не е точно линейна зависимост, но може да се приеме с достатъчна точност, че същата батерия ще издържи 2000 цикъла заряд/разряд на 50% и т.н. Обикновено живота на батерите за индустриални и транспортни цели се дава в MWh. Мисля не е толкова трудно да се изчисли, колко е реалния живот на една батерия за Приус, като се приравни на количеството спестено гориво за този период, защото икономиите идват от енергията на батерията.Rudy написа:...рециклираме дизеловите части може, ама на хибрида батерията - не?!
Напр. Батерията на Prius 2 има капацитет 1.3kWh, 2000 цикъла живот се равняват на 2.6MWh. 1л. бензин произвежда 9.4kWh, нека приемем 40% КПД, за живота на батерията ще се 'спестят' около 700 литра или ако имаме 1л/100км икономии в сравнение с подобен автомобил с конвенционален двигател, то батерията би спаднала до 80% от капацитета си след около 70к км.
- LEXUS
- Мнения: 3770
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
скотт, когато изходните ти данни са неточни, няма как да стигнеш до коректен резултат. Първо, Приус не харчи само 1л/100км. по-малко от друг автомобил 132к.с. в този клас. Ако говорим за бензинов автомобил харчи поне 2 литра по-малко. Но това няма как да го изчислиш точно,защото не са точни изходните данни. Според твоето изчисление аз разбирам,че Приус над 100 000км. не може да има с изправна батерия,което ,ако разбирам правилно какво пишеш, е невярно.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Зависи какво разбираш под 'изправна'. По принцип управлението на хибридната система е направено така, че батерията никога не се използва повече от 50%, дори мисля на Приус 3 е 40%. Така че осезаема разлика в разхода на гориво ще се забележи след 140000 км, когато батерията не успява да осигури достатъчно енергия поради намаления капацитет.LEXUS написа:...Според твоето изчисление аз разбирам,че Приус над 100 000км. не може да има с изправна батерия,което ,ако разбирам правилно какво пишеш, е невярно.
Всъщност тук пишат и хора с достъп до сервизни документи и работещи в оторизирани сервизи. Няма начин да не може да се провери капацитета на една батерия на 100000 км, просто за опорна точка, както е модерно сега да се говори в България.
П.П. Относно харченето, сравнението е с автомобил с мощност равна само на бензиновия двигател, не на комбинацията ICE + електромотор, за да са правилни сметките.
-
- Мнения: 330
- Регистриран на: 13 Авг 2006 22:37
- Местоположение: Испания
- Получена благодарност: 2 пъти
- Обратна връзка:
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Наистина в България май не сме дорасли за хибриди.
Разтягане на локуми...
Едните твърдят че Приуса не се чупи въобще, другия пък рибата му е в океана, а тигана загорял вече.
За колегата който се притеснява за батерията за 2500лв има рециклирана батерия с 100 000км или 1год. гаранция.
Последен среден разход 6.0л за 450км само магистрала...повече от дизел
Разтягане на локуми...
Едните твърдят че Приуса не се чупи въобще, другия пък рибата му е в океана, а тигана загорял вече.
За колегата който се притеснява за батерията за 2500лв има рециклирана батерия с 100 000км или 1год. гаранция.
Последен среден разход 6.0л за 450км само магистрала...повече от дизел
- LEXUS
- Мнения: 3770
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
скотт,нямаш стабилни изходни данни , за да правиш тези сметки,които си направил.Scott написа:Зависи какво разбираш под 'изправна'. По принцип управлението на хибридната система е направено така, че батерията никога не се използва повече от 50%, дори мисля на Приус 3 е 40%. Така че осезаема разлика в разхода на гориво ще се забележи след 140000 км, когато батерията не успява да осигури достатъчно енергия поради намаления капацитет.LEXUS написа:...Според твоето изчисление аз разбирам,че Приус над 100 000км. не може да има с изправна батерия,което ,ако разбирам правилно какво пишеш, е невярно.
Всъщност тук пишат и хора с достъп до сервизни документи и работещи в оторизирани сервизи. Няма начин да не може да се провери капацитета на една батерия на 100000 км, просто за опорна точка, както е модерно сега да се говори в България.
П.П. Относно харченето, сравнението е с автомобил с мощност равна само на бензиновия двигател, не на комбинацията ICE + електромотор, за да са правилни сметките.
http://www.consumerreports.org/cro/news ... /index.htm
Питам след 350 000км. колко ще харчи турбо-дизела и дали ще е със заводските си стойности biggrin.gif Ама това не се пита, дизела си харчи малко винаги и вечно biggrin.gif
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Най-накрая едно адекватно мнение по темата. Надявам се не визираш мен в първата категория. Затова е хубаво да пишеш, че има и такива които пишат, че всичко се разваля, при приус може би по-късно от другите, но когато и да се случи може да се поправи на нормални цени (както дюзите, така и батериите).IVOtuning написа:Наистина в България май не сме дорасли за хибриди.
Разтягане на локуми...
Едните твърдят че Приуса не се чупи въобще, другия пък рибата му е в океана, а тигана загорял вече.
За колегата който се притеснява за батерията за 2500лв има рециклирана батерия с 100 000км или 1год. гаранция
А това твърдение, доколкото е изведено като принцип - категорично не е вярно!Scott написа:... батерията би спаднала до 80% от капацитета си след около 70к км.

- slowtraveler
- Мнения: 6296
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Ако някога си взема хибрид, съвсем не би ме притеснила батерията и смяната на определена клетка... На мои автомобили съм сменял акумулатор на трета година, и съм продавал такива на 8 година с оригиналния акумулатор....
Може просто дадена клетка да не е била изработена добре и т.н.... Защо да сменям 20+ клетки, при условие, че са заминали 2-3?!
Те другите били работили - ами ОК... Могат и още да поработят. Ако ми се повреди например клапан, сменям само повредения, а не целия двигател...
Ако не се лъжа съм срещал цени за нова батерия около 2к$... Което би стъпило тук ако действаш без бързане и напълно легално - без никакви опити за избягване плащането на данъци, мита и т.н. на около 4 максимум 5х.лв..
Което навярно бих направил само ако над 50% от клетките са умрели. Защото всеки автомобил можеш да го направиш нов, но какъв е смисъла? Все едно да отидеш за смяна на масло на 300х.км автомобил (където навярно би започнало да се усеща някакъв първичен ефект от умираща батерия, изразяващ се в леко повишен разход), и да смениш двигателя, щото искаш да ти е нов... Тя цялата кола се амортизирала, ти ще искаш една част да ти е идеална...
Може просто дадена клетка да не е била изработена добре и т.н.... Защо да сменям 20+ клетки, при условие, че са заминали 2-3?!
Те другите били работили - ами ОК... Могат и още да поработят. Ако ми се повреди например клапан, сменям само повредения, а не целия двигател...
Ако не се лъжа съм срещал цени за нова батерия около 2к$... Което би стъпило тук ако действаш без бързане и напълно легално - без никакви опити за избягване плащането на данъци, мита и т.н. на около 4 максимум 5х.лв..
Което навярно бих направил само ако над 50% от клетките са умрели. Защото всеки автомобил можеш да го направиш нов, но какъв е смисъла? Все едно да отидеш за смяна на масло на 300х.км автомобил (където навярно би започнало да се усеща някакъв първичен ефект от умираща батерия, изразяващ се в леко повишен разход), и да смениш двигателя, щото искаш да ти е нов... Тя цялата кола се амортизирала, ти ще искаш една част да ти е идеална...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Все си мисля,че един автомобил е икономичен,когато не даваш безбожни пари за ремонти и поддръжка.Всички класации показват,че Приус е най-надеждния автомобил,което значи че на практика не се чупи и не се налага да се харчат пари за ремонти.Следователно е страшно икономичен.Разхода на гориво е нещо което няма много общо с икономичността на един автомобил-прост пример : Да мина 100 километра с 8-цилиндров джип в някое арабско кралство сигурно ще ми е по-евтино,отколкото да мина 100 километра с Яриса в България-сметнато като например долар/100 километра.Просто цените на горивата са много важни,доходите на населението също.Така че разхода на гориво не бива да е основна категория при преценката за икономичност на автомобила.Надеждността и безпроблемността при експлоятация правят един автомобил икономичен.Според мен.
.

Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Руди, честно казано и аз се изненадах от тези цифри, очаквах нещо от рода на 150к км. Обаче принципа е верен - енергията не се губи или появява от небитието. Ако хибрида икономисва в гориво, то батерията го отнася и обратното- проста физика.Rudy написа:А това твърдение, доколкото е изведено като принцип - категорично не е вярно!Scott написа:... батерията би спаднала до 80% от капацитета си след около 70к км.
Относно замяната на клетки, всеки е свободен да прави каквото си иска, но както казах и по-горе, това е повече в сферата на хоби занимание.
- BOz
- Мнения: 4574
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Батерия от САЩ не може да внесеш в БГ. Там имат много данъчни облекчения и субсидии в някои щати за тази цел.slowtraveler написа:Ако някога си взема хибрид, съвсем не би ме притеснила батерията и смяната на определена клетка... На мои автомобили съм сменял акумулатор на трета година, и съм продавал такива на 8 година с оригиналния акумулатор....
Може просто дадена клетка да не е била изработена добре и т.н.... Защо да сменям 20+ клетки, при условие, че са заминали 2-3?!
Те другите били работили - ами ОК... Могат и още да поработят. Ако ми се повреди например клапан, сменям само повредения, а не целия двигател...
Ако не се лъжа съм срещал цени за нова батерия около 2к$... Което би стъпило тук ако действаш без бързане и напълно легално - без никакви опити за избягване плащането на данъци, мита и т.н. на около 4 максимум 5х.лв..
Което навярно бих направил само ако над 50% от клетките са умрели. Защото всеки автомобил можеш да го направиш нов, но какъв е смисъла? Все едно да отидеш за смяна на масло на 300х.км автомобил (където навярно би започнало да се усеща някакъв първичен ефект от умираща батерия, изразяващ се в леко повишен разход), и да смениш двигателя, щото искаш да ти е нов... Тя цялата кола се амортизирала, ти ще искаш една част да ти е идеална...
За това ти казах, ако знаеш и имаш информация, най-вече линк, от къде аз мога да поръчам чисто нова батерия за 2к$, която мога да я закупя от тук, сподели. Тази информация няма да е нужна само на мен, а на всички настоящи и бъдещи потребители.
И да, ако смениш само един клапан, когато разглобиш двигателя и след това го затвориш, това ще е същото, като да смениш една клетка, която е умряла. А колата ти все тъй ще пуши, защото харчи масло като за световно, ама ти иначе сменяш прегорелия клапан, за да оправиш компресията и колата отново да излезе на пътя и да опушваш движението.
И не е редно да сравнявате един двигател на автомобил с батерията. Защото батерията си умира задължително в определено време. Дори и да караш колата по 2000 километра на година, то тя пак ще умре задължително след почти същия интервал от време ако се кара колата по 30к на година. А един двигател е направен да издържа наистина целия живот на колата, буквално.
За това просто тези две неща не е редно да се сравняват, защото ако ги сравняваме при Приуса пак имаме двигател, който може да се развали, нали? И в крайна сметка и цялата карантия да му смениш пак ще излезе по-евтино от една единствена батерия, която просто задължително ще умре.
Абсолютно същото е и с акумулатора на всеки стандартен автомобил. Да, там не са се погрижили за огромното му запазване, но батерията задължително умира преди механиката. Да може да изкара и 10 години (точно моя акумулатор в момента е на толкова - оригиналния от завода), но си умира и това е факт. От 720А са му останали точно 492А, замерени преди 1 седмица. Но е факт, че си умира и ще се предаде.
Да,след 350к дизела ще си харчи толкова, колкото му дават и няма да има промяна в разхода грам. И след 500к пак толкова ще си харчи. Не малко коли гледам в моя живот, които са над 500к километра и са си на пътя и освен чрез диагностика не може да разбереш на колко километра са. Иначе на таблото ти пише 150к и си доволен.LEXUS написа:...
Питам след 350 000км. колко ще харчи турбо-дизела и дали ще е със заводските си стойности biggrin.gif Ама това не се пита, дизела си харчи малко винаги и вечно biggrin.gif
Последно промяна от BOz на 25 Апр 2014 09:55, променено общо 1 път.
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Слоу, тези разсъждения са некоректни. В единия случай имаш съвкупност от еднакви елементи със заводски толеранс не по голям от 1%, които са били поддържани в тези граници от управляващата система през целия живот на батерията. Всички елементи са били подложени на еднакъв стрес и вероятността им да излязат от експлоатация в рамките на кратък интервал от време е изключително висока.slowtraveler написа:Те другите били работили - ами ОК... Могат и още да поработят. Ако ми се повреди например клапан, сменям само повредения, а не целия двигател...
В другия случай говориш за независим елемент, който е част от по-голяма система, но неговото натоварване няма нищо общо с натоварването понесено от другите елементи в тази система, нито с принципа им на работа. Двигателя има също т.нар. консумативи, за тях не би спорил че издържат по-кратко от ресурса му, нали?
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
За да може дизелов мотор да има след 350 хиляди разход като на нов такъв по този двигател,а и автомобил трябва да се изхарчат маса пари за това време . Говоря за леки автомобили,не за бусове,камиони и автобуси.Там е друго.
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
- BOz
- Мнения: 4574
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Въобще не е така. В най-оптималния случай може да смениш една турбина, евентуално. А има и двигатели, които изкарват и повече километри само на консумативи и без да се пипат грам. Ама буквално грам. Като изключим обслужването на ремъци, ролки и т.н., ако това ще го бориш като "ремонт".nowyaris написа:За да може дизелов мотор да има след 350 хиляди разход като на нов такъв по този двигател,а и автомобил трябва да се изхарчат маса пари за това време . Говоря за леки автомобили,не за бусове,камиони и автобуси.Там е друго.
Един такъв пример е 1.9жтд-105кс двигател, който ако му смениш нещо на тези километри, за които разправяш, то все едно да смениш батерия на Приус. Трябва да си карък - да не кажа невъзможно, според схващането на някои хора от този форум.
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Ето, за да не съм голословен едно изследване на специалисти в тази област:Scott написа:Руди, честно казано и аз се изненадах от тези цифри, очаквах нещо от рода на 150к км. Обаче принципа е верен - енергията не се губи или появява от небитието. Ако хибрида икономисва в гориво, то батерията го отнася и обратното- проста физика.Rudy написа:А това твърдение, доколкото е изведено като принцип - категорично не е вярно!Scott написа:... батерията би спаднала до 80% от капацитета си след около 70к км.
Относно замяната на клетки, всеки е свободен да прави каквото си иска, но както казах и по-горе, това е повече в сферата на хоби занимание.
http://batteryuniversity.com/learn/arti ... ic_vehicle
Капацитета на батерията на Приус е намалял повече от два пъти след 250к км.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост