Страница 6 от 6

Прекъсвач

Публикувано на: 14 Окт 2025 15:53
от mapamop
dracunculus написа: 14 Окт 2025 15:01 Странно е, ако някой в успял да го надъни до 210кмч, това ще да значи реални 200 :whistle: Освен, ако в новите генераци не са променили нещо, което не е отбелязано в официалния каталог. Което не би ме учудило за Тойота, не веднъж ми се е случвало да откривам несъответствия
Побвай да спреш климатик и каквото може като едри електрически консуматори, или такива които зависят от оборотите на двигателя. В книжката са написали максималната скорост когато са ти включени климатик на охлаждане, всички видове фарове, отопление на седалките, подгреви по стъклата и каквото още да има да плюска ток на едро. Спреш ли ги - разтоварваш мотора/системата от доста сериозен товар и остава място "за правене на забавни глупости".
Дъртия Авенсис като му спра климатика, карам на къси светлини и не съм пуснал нищо освен радиото, постига скорости по GPS над това което пише в книжката в раздела за хомологацията. Обаче на магистрално каране на равен терен, пусна ли дълги, халогени за мъгла, климатик или подгревите на седалките - мотора се спъва сериозно, и май даже не успяваше да достигне това което пише като скорост в хомологационните данни. Или ако я постигне е "със 300 зора в рамките на същият работен ден, малко преди да ти омалее крака от натискане".
Реалната скорост може да си я видите на диагностика със някой закачен ЕЛМ327 примерно. Това което виждате "го криви" километража над 20-30 км/ч скорост, но на диагностика си показва реалната скорост на движение (че и я мери доста точно, съпоставено със GPS и тия радарните скоростомерните табла).

Прекъсвач

Публикувано на: 14 Окт 2025 15:59
от dracunculus
Аз под реална скорост разбирам тази по GPS. На Лексуса каквото и да направя скоростта остава константно на 210 по километраж, дори когато е по нанадолнище с пълна газ. НЕ вдига повече, въпреки, че в такъв случай ДВГ е на ок. 2000 об. само. И това си е заради ел. двигателя. Виж с Авенсиса съм си правил експерименти с изключване на фарове, климатик и т.н., ами вдига 210-215, но с мноооого зор. Даже по нанадолнище го докарва до 230, което си е опасно с тая кола. Но тази разлика с Лексуса идва от това, че Авенсиса няма ограничител (активен), а си го ограничава мощността.
PS. Като цяло цялостната тенденция е все повече коли да се ограничават, с изключение на подчертано спортните модели. Даже някои, като Волво, отдавна ограничиха всички модели. И реално това го намирам за ок.

Прекъсвач

Публикувано на: 14 Окт 2025 15:59
от Hursa
В случая ограниченията са явно заради мг2, така че не би помогнало изключването на консуматори. Королата поддържи 189 км/ч (по километраж) на около 3500 об/мин (ако е относително "наравно"), при максимална мощност достигана при 6000, дори под оборотите, при които достига максималния въртящ момент, т. е. запаса е доста голям.

Прекъсвач

Публикувано на: 14 Окт 2025 19:08
от mapamop
Hursa написа: 14 Окт 2025 15:59 няма ограничител (активен)
Реално има - скоростната кутия. Има и ограничител на самия двигател на оборотите - над някакво ниво на оборотите ще ти спре подаването на горивото, за да не смелиш двигателя "в червената зона". Така че ако се опиташ на по-ниска предавка да го цедиш, ще те среже ограничителя на оборотите на двигателя (ECM-а предполагам я има тая логика). На максималната предавка - предполагам че предавателното число толкова позволява да се ускориш, отделно че и мотора вече няма да е в зоната на високата си мощност и "омалява да търчи като луд". Сигурно има и още куп фактори.
Това за чистия бензин.
За хубрида идея нямам как е организирана цялата система.

Прекъсвач

Публикувано на: 14 Окт 2025 20:20
от Hursa
► Виж съдържание