Страница 6 от 6
Как си купих Toyota на търг от USA и колко ми излезна
Публикувано на: 17 Яну 2025 20:25
от gena_bs
"Глупците по света са повече от мошениците, иначе мошениците не би имало от какво да живеят" Самуел Бътлър, писател.
https://en.wikipedia.org/wiki/Samuel_Butler_(novelist)
Как си купих Toyota на търг от USA и колко ми излезна
Публикувано на: 19 Яну 2025 17:18
от Stivans
viktor1968,
1.По добре човек да си купи кола от тук в БГ.
Дали от автокъща, или частно лице .Въпрос на избор.
Защо има зnачение"от автокъща, или частно лице". Автокъщатите се стремят към максимални печалби с минимални разход. Купуват се коли с големи щети за 2-3000 $. С доставката излизат около 6000$, ремонтитат се за още 3000$ с допълни телните разходи става около 10 000$ или 18000лв. Тук на пазара излиза с цена от 25000 до 35000лв. До тук всичко добре, ако имаш историята на автомобила и какво и как е ремонтирано по него, само че никой няма да ти даде това инфо защото ще свали цената тотално, а продавача няма изгода от това.
В USA ремонта на ударена кола илиза повече от стойноста на автомобила. При по-евтините коли за ударена врата собственика ще плати толкова , колкото ще вземе от продажбата на колата, затова му е по изгодно да я продаде и да вземе нова , отколкото да я ремонтира. Оношението към колите е коренно различно от това и у нас.
2.Но по добре от частно лице ,защото все нещо ще е сменил, направил,платил.
Не е по-доре, защото частното лице продава по 2 причини.
1. Колата не отговаря на очакванита му, много се е оскъпила от ремонта или дефекта на колата е трудно отстраним и ще е много скъп ремонта, или е на прекалени много километри, от което следва че ще изисква допълнително средства за ремонт. Колата се ремотира, колкото да се продаде и отърве от нея. Ако колата е тази която е искал да кара дълги годиня, нама да я продава.
2. 99% от продаващите няма да ти дадат пълна информация за щетите и ремонта на колата, защото ще свали тотално цената и няма да може да я продаде на исканата от него цена.
3. Защо ? българина все си мисли ,че е хванал големият заек .Кой дава нещо читаво за спорта. Те парите са горе,долу същите. Като се ремонтира, мине техно тест, ............
Евтино и качествено рядко се покриват на 100%. Но ако все пак си решил да се разделиш със сериозна сума и да караш добър и здрав автомобил и не те мързи да търсиш и четеш, може да спестиш от 10 до 30 000 лв. Пример: Автомобил на 4 години и около 80к километра, цена нов около 150-180k лв. Цена на втора употреба в България 70-120к лв. Закупен от USA с ударена врата с доставка 45000лв. цена с ремонта и технотест 51к лева. Спетени минимум 20 000 лв. при покупка без посредник в България. Независимо от платежоспособноста и финансовото състояние на собственика 20 000лв. са си 20 000 лв.
Как си купих Toyota на търг от USA и колко ми излезна
Публикувано на: 26 Юли 2025 23:00
от lilweezy
Здравейте!
Полезна тема, браво.
Харесал съм едно Камри, 21 година, чист бензин, 203 коня, но тъй като тази разновидност не се предлага на нашия пазар (само хибрид тук) малко се шашкам за частите. Доколкото разбрах при нашите хибриди няма ремъчно задвижване, няма динамо, с безстепенна кутия са, а при американките чист бензин тези неща не са така, дали би имало драма, ако нещо се скапе и се наложи да се търсят части?
Благодаря!
Как си купих Toyota на търг от USA и колко ми излезна
Публикувано на: 27 Юли 2025 19:53
от zorbata
Въпрос на пари и време.
Ремъци и алтернатори от към марки бол, двигателя най-вероятно се слага и на други модели. Но пък понякога евтиното излиза скъпо!
Как си купих Toyota на търг от USA и колко ми излезна
Публикувано на: 28 Юли 2025 07:12
от slowtraveler
Вероятно 'ремъците' са на CVT и там марките рядко са 'бол'

'Уникален' модел не бих избрал точно защото за различните части на света често има едни странни вариации в моделите...
На времето гледах дали да си взема Мазда 6 от тук или от щатите.. Щатските бяха с доста по-големи и мощни двигатели... Като се поразчетох - то хубаво двигателя различен, ама купето там било с няколко сантиметра по-дълго... Фарове, мигачи и т.н. - също с големи разлики и незаменяеми с нашите...
Накрая реших, че автомобилът ми трябва за да ми служи, а не за да се чудя как да го обслужвам
Та тукашният дилър остана доволен

Как си купих Toyota на търг от USA и колко ми излезна
Публикувано на: 28 Юли 2025 08:38
от mapamop
По спомен от съобщенията които си разменяхме тук със форумен член със американска RAV4 - да кажем че водна помпа, ремък за водна помпа/климатик/алтернатор ще има и тук. Разни датчици и дребни периферни детайли ще ги има и тук - било то оем или афтърмаркет. Обаче примерно полуоски нямаше никакви освен ОЕМ на зверска цена. Рейката предполагам ще е същата история, носачи и разните едри железа по окачване също ще ги няма. Радиото няма да лови част от станциите мисля. Навигацията ако има няма да работи. Сервизните акции ще са със затруднения - регионалния дилър може да няма достъп до софтуерни актуализации, и компоненти по официален път, или ще иска заплащане.
Не знам как стои казуса със червените мигачи в щатите.
Освен мито и ДДС, ще се плаща и за Технотест за да се движи тук.
Ако ще я ползваш само до смяна на масло и наливане на гориво, няма да имаш проблеми. Но излезе ли скъсан маншон на полуоска примерно и да е заминало каре, огънат от дупка носач - там ще е проблем. Заради различния двигател предполагам и скоростната кутия ще е друга.
Всичко това си е мои хаотични мисли от странични наблюдения. Нямам и не планирам да имам автомобил от САЩ, но това е моето мнение, валидно само за мен.
Как си купих Toyota на търг от USA и колко ми излезна
Публикувано на: 28 Юли 2025 09:50
от gena_bs
Нямаше ли обсъждания по въпроса вече в подобна тема преди няколко месеца?
Или май беше в тази, но малко по-назад?
Една и съща дъвка, като в темите за избор на масла и подобни...
Всичко, което написа
mapamop е абсолютно вярно!
Но това е вече може би последният етап, след като американският/ канадският боклук дойде на наша територия.
Основният е първоначалният избор на най-малко смачкан автомобил с минимални проблеми. Запазените такива са на нормални цени още там.
Нямам идея като се добави всичко, което се дължи за логистика и регистрация дали няма да са сравними с нашите "нов внос".
Следват разправии с покупка, транспорт, обмитяване.
Възстановяване на на колата до приемливо състояние и едва след това описаното от
mapamop
Има достатъчно клипове американски, където
механици и сервизи купуват евтини машини среден към висок клас.
Целта е възстановяване и препродажба, естествено.
Колите са в прекрасно състояние или с дребни забележки, но с проблем в двигателя.
И при цена примерно $2500 за 10 годишен Grand Cherokee Limited с HEMI (5.7L, ако не греша) , то ремонтът я надвишава няколко пъти.
Това за хора, които имат познания, инструменти, гаражи и оборудване. Т.е. трудът е за тяхна сметка.
Постнах онзи ден един хумористичен клип точно за автомобилите от краваристан в темата за доброто настроение.
Показана е самата истина - никой няма да си продаде автомобила за без пари!
Затова и болшинството боклуци са от аукциони - т.е. се наддава и се гони най-високата цена!
Как си купих Toyota на търг от USA и колко ми излезна
Публикувано на: 28 Юли 2025 20:05
от zorbata
След като колегата пита най-вероятно е запознат как стават нещата с коли от там.
Както и тук и там можеш да попаднеш на боклук, разликата е че там по VIN номера можеш да разбереш историята на колата и километрите(мили) са реални. Още повече че има фирми които правят оглед и пращат видео и по-реални снимки.
Конкуренцията си казва думата и тук все пак се внасят коли от цял свят почти - такива хубави тойтки има в емирствата
п.п. както сме го коментирали и преди - двигател или скоростна кутия се произвеждат за да се вграждат в много модели и разлика не се прави спрямо региона в който се продава, да има разлики в оборудването, но това си го има навсякъде. Поточната линия не за да пренастройва често все пак това са пари(разходи) за производителя.
и още едно п.п. колко от по-горе пишещите са си купували кола от щатите поне?
Как си купих Toyota на търг от USA и колко ми излезна
Публикувано на: 28 Юли 2025 20:40
от max-2
За консумативи не бих се притеснявал, защото и тук се чака за доставка на оригинални. Има фирми, които внасят от щатите най-много за две седмици.
Как си купих Toyota на търг от USA и колко ми излезна
Публикувано на: 29 Юли 2025 07:57
от slowtraveler
zorbata написа: ↑28 Юли 2025 20:05
двигател или скоростна кутия се произвеждат за да се вграждат в много модели и разлика не се прави спрямо региона в който се продава
Така е - доста от ДВГ можеш да ги срещнеш в различни модели, но проблемът е, че в различните региони не можеш да срещнеш дадени ДВГ и скоростни кутии въобще...
Доста от колите, които бяха вкарани, са с двигатели (а някои и със скоростни кутии), които въобще ги няма в нашият регион....
Точно това и ме възпря от покупката на Маздата - хубав шестцилиндров двигател, ама за онзи регион, а отсам 'барата' никой не е чувал за него

Също както за онзи регион никой не е чувал че има МКП за този модел

Приятел вкара доста автомобили от щатите по онова време и нямаше съществени проблеми (но защото имаше пари и добре работещ канал за внос на части ако нещо се наложи)...
Основните проблеми бяха: 1. Радиата на повечето по него време не можеха да се препрограмират и не работеха за нашият район. 2. Версиите на хардуера на навигациите бяха други и дори и ако на някои можеше временно да им промениш настройките за да се 'разберат' с тукашните карти, след ресет трябваше пак да се повтаря акцията по препрограмиране...
3. Едрогабаритни части липсваха и трябваше да си ги чака по канала.. Е да - дори и Лексъс RХ400h, дето още го въртят като автомобил за служителите не показва км

Как си купих Toyota на търг от USA и колко ми излезна
Публикувано на: 29 Юли 2025 09:30
от lilweezy
Много благодаря за споделеното. В крайна сметка, ако не разубеден, то поне малко ще позабавя и няма да бързам толкова, а и гледам при янкитата този модел е с някакви пластмаси по вратите, само при най-топ изпълненията не е, а тук при нас всички са с по-хубавите материали.