малко факти за STi в БГ - много STi има тука, да знаете! и поне при нас няма нито една редовна - почти всички имат някакъв тунинг - най-малкото мнооого лепенки
2.5 моторът го трошат като за световно. в момента имам две разглобени, утре разглобявам още една с изпочупени бутала - при 220км/ч остава без масло и задира валът
![smile.gif smile.gif](./images/smilies/smile.gif)
. на 2-3 вече им сложихме ковани карантии и ги понадухме. 2.5 двигателят е страшен като му се сложат правилните железа. има едно 2.5 с ковани карантии(всякакви косуърд железа), което вече се кара на 1.5 бара. колата е на коиловъри, навсякъде полиуретан - единствен недостатък според мен е липсата на челен кулер. вместо това момчето си сложи PERRIN кулер, който замества оригиналният. преди смяната на железата колата се наду със сток карантии до 1.6 бара с тенденции да поломи моторът. дигаше 250км/ч като на шега, на правата пред сервизът. все пак успя да духне гарнитури, и задра две от буталата. момчето я хвана навреме че харчи масло и не поломи двигателят. аз още като дойде му казах че ще се счупи, ама той искаше да се увери сам
имаме и една 2.0, 2004г, бившата тренировъчна на Крум Дончев. тя е с манияшки турбо кит APS с турбина гарет за 700кс, съединителят е carbonetics triple plate, челен кулер, коиловъри, акумулаторът преместихме в багажникът - собственик е Мишо от Бургас. само си чака 850сс дюзите и на 1.7 бара ще прави чудеса - мапер е Келеша
![smile.gif smile.gif](./images/smilies/smile.gif)
съединителя го монтирах два часа - то са едни карбонови плочи, едни чудеса с 16 болтчета
![wacko.gif wacko.gif](./images/smilies/wacko.gif)
има специална процедура по разработване 2000км, и още една специална подгряваща процедура преди юнашко газене. държи до 1000кс, може да се ползва полусъединител около половин секунда максимум. карбон, а не керамика! обръща се и вилката, а лагерът на съединителя се сменя с такъв от нисан. за лош късмет на Мишо - въпреки старанието, като му сменях гарнитурите на капаците му прищипах едната гарнитура та имаше малък теч на масло, но го оправиха. гаф
![mad.gif mad.gif](./images/smilies/mad.gif)
май ще му подаря един BLITZ racing радиатор за компенсация. ето ги снимките:
П.П. вече се специализирах в навиване на колектори с термоизолационна лента. специално при субарата, понеже има меки връзки на хедърите - ако не се направи като хората, лентата се къса много бързо. ама му хванах цаката - с тънка лента, плътно навита, с по една скоба в двата края, а не както го правят на много места, с тел. вижте на Мишо хедърите как съм ги намотал
![smile.gif smile.gif](./images/smilies/smile.gif)
той не искаше да ги намотвам целите, защото в Бургас има много влага и мухлясвали. но в софето няма грижи и им ги намотваме целите. успях да крадна доста бигачкови карти за US STi, написах една програма, която ги конвертира за европейските - има разлика в таблиците. сега вече за около 10 минути и европейско STi полудява
![smile.gif smile.gif](./images/smilies/smile.gif)
ама ако е 2.5 и не е оправен моторът - хвърля котва за една минута
![smile.gif smile.gif](./images/smilies/smile.gif)
намерих хубав софтуер, с който мога да следя всички важни параметри директно от OBD II буксата - така избягвам опасността от лоши горивни смеси, а и не се налага да им връзвам широколентова сонда, чета директно стандартната, тя е широколентова и дава AFR-то, стига да вържеш кабелите като хората. ЕКУ-то на тези коли е много яко, можеш да правиш с него каквото ти скимне, и изобщо не е нужна допълнителна електроника. само с лаптоп и един кабел може да се вдига мощността докато държат железата