Страница 6 от 6
Странно тракане под таблото - Avensis T25 2.0 D4D
Публикувано на: 18 Фев 2025 09:46
от mapamop
dzvonko написа: ↑17 Фев 2025 12:07
SB1ME3JE30E058190
Със "климатроник":
- две моторчета за позицията на струята на обдухване в дясната част на тялото на климатика, отляво на тялото на вентилатора на купето, плюс едно за рециркулацията върху лявата част на вентилатора на купето. Едно в лявата част за лявата зона.
Със "обикновен климатик":
- същото като по-горе, но липсва лявата зона за шофьора.
https://japan-parts.eu/toyota/eu/2014/a ... ler-unit/1
Едни бленди са на зъбни колела и назъбени водачи, за да контролират температурата и посоката на обдухване. Ако не са зацепени зъбните колела правилно, няма да работят разни режими и ще има грешка в раздела за климатика на Техстрийм.
Захранването за всички клапи започва от лявата страна и свършва в моторчето за рециркулацията, във последователно свързване тип "свински черва"/daisychain.
Знам как се поправя това, но не и в това време, и вероятно няма да ви хареса колко време ще отделя за него.
Странно тракане под таблото - Avensis T25 2.0 D4D
Публикувано на: 18 Мар 2025 13:41
от dzvonko
Със "климатроник":
- две моторчета за позицията на струята на обдухване в дясната част на тялото на климатика, отляво на тялото на вентилатора на купето, плюс едно за рециркулацията върху лявата част на вентилатора на купето. Едно в лявата част за лявата зона.
Със "обикновен климатик":
- същото като по-горе, но липсва лявата зона за шофьора.
https://japan-parts.eu/toyota/eu/2014/a ... ler-unit/1
Едни бленди са на зъбни колела и назъбени водачи, за да контролират температурата и посоката на обдухване. Ако не са зацепени зъбните колела правилно, няма да работят разни режими и ще има грешка в раздела за климатика на Техстрийм.
Захранването за всички клапи започва от лявата страна и свършва в моторчето за рециркулацията, във последователно свързване тип "свински черва"/daisychain.
Знам как се поправя това, но не и в това време, и вероятно няма да ви хареса колко време ще отделя за него.
След проверка в Тойота казаха, че заради счупена ос на клапите, които регулират потока към челното стъкло, моторчето не работи правилно и тракането е защото моторчето не спира когато трябва, което води до прескачане на зъбци и щракане. Само оста не се сменяла при тях и обявиха неразумна цена за цялата кутия с клапите (със смяната ще е на цената на половината кола)
Тук идват двата важни въпроса към
mapamop
- може ли да се изключи само моторчето от някъде, за да спре това побъркващо тропане първоначално
- колко време ще ти отнеме и кога ще можеш. Ако искаш пиши на ЛС да разменим телефони (защото видях, че ти не отговаряш на ЛС)
Странно тракане под таблото - Avensis T25 2.0 D4D
Публикувано на: 18 Мар 2025 15:48
от mapamop
dzvonko написа: ↑18 Мар 2025 13:41
може ли да се изключи само моторчето от някъде, за да спре това побъркващо тропане първоначално
Ще спре да работи климатика/климатроника. Може да откачиш буксата, но каузата е загубена, защото ще трябва да вдигнеш горната част на таблото, и много вероятно да освободиш и дясната част на долната част на таблото, за да извадиш или мръднеш вентилатора. Затиснал е много приятно буксата и няма как да бръкнеш. Ако може да прежалиш парно и климатик - извади му предпазителя.
dzvonko написа: ↑18 Мар 2025 13:41
колко време ще ти отнеме
Много, съдейки по Авенсис Т27, и предвид че такава не съм разглобявал, и ще ми отнеме време да гледам и да мисля преди да разглобявам. Целта е да не се чуват последиците от разглобяването.
Хвърли ми телефонен номер на лично. Ще ти отговоря и ще се чуем като съм наясно с фактите. Няма да е съвсем веднага отговора, докато си избистря фактите, но ще е примерно с 1-2 дни закъснение.
Странно тракане под таблото - Avensis T25 2.0 D4D
Публикувано на: 08 Авг 2025 13:13
от ise76
Здравейте момчета при мен на Авенсис Т25 бензин комби 2005г след дълго щракане и пиукане под таблото отказа да премества струята в краката и към предното стъкло предполагам че е централното моторче което бе свалено като в клипа от колегата от Турция
Странно тракане под таблото - Avensis T25 2.0 D4D
Публикувано на: 08 Авг 2025 13:34
от mapamop
ise76 написа: ↑08 Авг 2025 13:13
централното моторче
Грешно предположение.
Това зад голямата черна букса от снимката е:
download/file.php?id=34792
Сваленото моторче, със махната кръгла "шайба" с каналите:
download/file.php?id=34794
Сваля се табло, вади се вентилатора на парното заради задният трети винт. Успех с гмуркането, и внимавай да нагласиш трите рамена в каналите им. Гадна работа е да го извадиш и върнеш обратно. Дори и на мен ми отнема 4-5 часа да го извадя и върна обратно.
Странно тракане под таблото - Avensis T25 2.0 D4D
Публикувано на: 08 Авг 2025 14:31
от ise76
Колега може ли да се чуем ако е удобно. 0876333042
Странно тракане под таблото - Avensis T25 2.0 D4D
Публикувано на: 08 Авг 2025 15:16
от mapamop
mapamop написа: ↑08 Авг 2025 13:34
чуем ако е удобно
Стреляй тук ако имаш въпроси, макар че не виждам нещо за което да не е писано в първите 3-4 страници на тая тема.
Странична забележка - аз не бих си оставил телефонния номер написан на уличен стълб. Същото е и с форума, който е достъпен от цял свят.
В общи линии имаш да извадиш вентилатора на парното, да си бележиш рамената кое в кой канал влиза, и да извадиш моторчето на клапапата. Като е извадено навън бележиш оста/колелото къде е застанало и отваряш щипките на машинката. Чистиш, смазваш наново и сглобяваш обратно всичко.
Как се вади вентилатора на парното и се чисти машинката съм писал преди години и съм оставил снимки.
Не виждам драмата, предвид че всичко е добре документирано.
Странно тракане под таблото - Avensis T25 2.0 D4D
Публикувано на: 08 Авг 2025 21:05
от ise76
Всичко както си описал го направих благодарение на опита ти и това което си описал свален вентилатора ревизирани са трите моторчета от лявата страна сложих подложки за да не се вади спиралата монтирано всичко въпреки че видях зор с това моторче докато го сложа ръководещо клапата .Като краен ефект се появи обдухването на стъклото но също така не спира струята отпред на таблото при всяка позиция ,както не духа в краката .При промяна на температурата си духа студено от климатроник а но топлото го няма идваше ми да се гръмна .Свалих жарката и погледнах дали се движат моторчета та при промяна на позициите но не



рамената не се помръднаха.Къде може да съм сбъркал.Дали при ревизирането да съм обърнал полюсите на моторчета та или незнам .Вече нямам и топло освен че не духа и в краката а на стъклото и отпред си духа във всякаква позиция .
Странно тракане под таблото - Avensis T25 2.0 D4D
Публикувано на: 08 Авг 2025 23:39
от mapamop
Топло-студено от лява/дясна страна ти го правят клапите отляво зад километража приблизително или в долния ляв ъгъл на жабката. Те са температурните "миксери" за лява и дясна зона на климатроника. Те са с рамена.
Средната клапа вдясно, посредата на климатичното тяло, тази с "кръгчето" ти отговаря за посоката на обдухване.
Няма много варианти за грешки, но са неприятни за отстраняване.
На "температурния миксер" ако обърнеш поляритета, ще върти наопаки и ще вдига грешка че е спрял преди да си е достигнал позицията, понеже рамото не му позволява да се върти на пълен 360 градуса оборот. Би следвало в режим на самодиагностика да ти излезе грешка.
Ако си му разместил брутално позицията при сглобяване на самото серво просто го закачаш да виси на кабела и си играеш с климатика да се паркира в нулева позиция. След това го окачаш на мястото му.
Същото е и със клапата за режимите - ако си обърнал поляритета ще блокира, или ще върне сигнал за позицията си извън очаквания от компютъра и ще генерира грешка. Малко по щекотливия проблем е като объркаш каналите на рамената, защото ще блокират моторчето при конкретни режими или ситуации.
Или си вкарал горното и задното рамо в един и същи канал, както аз правя редовно та се налага втори коригиращ опит за монтаж. Тия неща се тестват преди да върнеш вентилатора, че после боли кръста.
Пусни си климатика в режим на самодиагностика и виж какви грешки ще изплюе. Може да ти се размине второ разпиляване, макар да ме съмнява.