Покупка на Celica T23 1ZZ-FE VVTi и 2ZZ-GE VVTLi /1999–2006/
- slowtraveler
- Мнения: 6299
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Покупка на Celica T23 1ZZ-FE VVTi и 2ZZ-GE VVTLi /1999–2006/
Мнение от slowtraveler » 17 Юли 2017 10:49
Моля ползвайте търсачката - наистина има много изписано по темата. Затова и Вашата тема бе обединена с настоящата.
Нормална цена? Зависи от продавач, купувач, състояние на автомобила и т.н...
Ако не сте ограничени с парите, едва ли бихте търсили над 15 годишен автомобил... Съответно е добре да подредите приоритетите си преди да излезете с пачката (затова и изказването, че няма да се пестят пари и ще се дават за щяло и нещяло не звучат достоверно)...
Гуми - хубаво, ако на старата са износени...
Но нови джанти, нова боя, нов интериор - лошо няма, но защо просто не си купите по-нов автомобил вместо да реанимирате отдавна умряла кочина (щом се нуждае от такива интервенции)?
Чип? Безсмислен при атмосферна бензинка...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Toyota Celica 1.8 VVTi 143 hp - нов внос
Мнение от ggggg » 17 Юли 2017 15:25
Смятам да си купя Celica и търся естествено нещо качествено. То си е късмет, но все пак бих искал да ви попитам за мнение относно произхода на колата.
Повечето обяви са за коли внос от Италия, обаче италианците май не си пазят много колите... В обявите намерих и внос от Швейцария- цената беше с 2000 лв над италианките.
Какво мислите за покупка от частно лице?
Като цяло се надявам да намеря Toyota Celica за около 5000лв... това нормална цена ли е за тази кола? Обявите стигат дори до 10000 лв но ми се вижда скъпо.
ggggg
- spiridoncho
- Мнения: 335
- Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
- Местоположение: София
Покупка на Celica T23 1ZZ-FE VVTi и 2ZZ-GE VVTLi /1999–2006/
Мнение от spiridoncho » 18 Юли 2017 11:52
ЗДравей колега.ggggg написа:Здравейте на всички!
..........
Не е нужно да пълниш форума с теми за едно и също нещо. Просто собствениците на Селика, а и останалите членове запознати отблизо с модела не живеят във форума

Та на твоя въпрос - Селиката е добър автомобил (да не кажа много добър) без фрапиращи детски болести. Относително здрав, и поддръжката му представлява смяна на масла и филтри ако няма нещо за ремонт. Това си е над 10 годишен автомобил и винаги ще има какво да се ръчка, докато не се подменят най-много износващите се възли, но като цяло е безпроблемен автомобил.
Цена около 5000 за 143к.с. е ОК, но много зависи в какво състояние е. Караните тук автомобили или не се поддържат добре, или са поддържани от маниаци и цената е друга. Без човек разбиращ от коли изобщо не ходи да гледаш. Тази кола само по цвят ли ще я избираш?!!! Имай предвид, че избирайки сам, и неразбиращ, можеш да попаднеш на закрепен двигател и след това ремонта е скъп. Е то, никога не се знае кога ще се окоти нещо, колкото и да изглежда добре.
По горе @slowtraveler ти е казал, че цената зависи освен от състоянието и от собственика. Но мога да ти кажа, че Селики около 10к обикновено са в много добро състояние. Тези около 8к са карани тук, и имат я газово, я някой лек тунинг или ъпгрейд. Моят съвет е, да не вземаш някое тунинг изпълнение, защото след това е куцо с резервни части т.е. вземи си стандартно изпълнение с не много ниски спойлери (колата си е стабилна). Също така газовата си я монтирай ти, че няма да се знае колко километра е навъртяла на газ ако е с обикновен инжекцион. Течнат фаза бива, но провери как стои въпроса с поддръжката на марката която е монтирана.
Не съм забелязал Швейцарските да са много по-скъпи (моята е такава). Но пък ще са в по добро състояние и почти винаги обслужването минава със смяна на масло и филтри т.е. окачването е здраво и издържа голям пробег. Швейцарката може да е поръждясала, та си трябва щателен оглед. Общо взето оглеждай добре, защото вземеш ли я връщане няма. Каквото си си купил, ще си го ползваш.
Колега, като гледам искаш да си я направиш както ти харесва. Примерна цена - около 5-6к. Има и по-евтини, а и неоправдано съпи. Има и такива в перфектно състояние и на реално малко километри, че и такива със сменени двигатели на малко километри. Такива екземпляри няма да са евтини, т адори и да са по-стара година. Гледай да е в добро техническо състояние. Щом ще я боядисваш може да е с лош външен вид, за да падне цената, но в никакъв случай блъскана. По дефолт Джантите на Селиката са си ОК. Боята ако е добра не виждам причина да я сменяш, а за чип-а по горе @slowtraveler ти е казал. 2005-та в добро състояние за 6к трудно ще намериш (е изпадат единични експонати, но цената е съмнителна).Superman написа: Та в този ред на мисли за какво да се оглеждам и да внимавам при покупката? За примерна нормална цена също няма да се разсърдя ако подхвърли някой, тъй като гледам обяви на коли 2005та за по 6 000 и такива от 2002 за по 10 000. Едва ли е случайно , затова искам и някой с по-голям опит да изрази мнение.
192к.с. има по-добра динамика във високите и определено върви повече. Според карали и двете версии за евридей, и предимно градско динамично каране 143 коньовата се представя по-добре, и е с по-нисък разход на гориво.
Ако 143 к.с. не е минала recall, което за тези години е съмнително, но и не е да не се среща, може да гори масло. Но пък и двата двигателя горят масло ако са сдухани

Слабите страни на колата са, че е стара и не е подходяща за начинаещи шофьори. Изключително стабилна, но както е стабилна, в определени условия задницата хваща пътя с лекота. Относително лесно затъва зимата. На мокро също човек трябва да е доста внимателен.
Младите шофьори избиращи този автомобил, трябва да са много внимателни, преди да се научат да шофират добре.
spiridoncho
Покупка на Celica T23 1ZZ-FE VVTi и 2ZZ-GE VVTLi /1999–2006/
Мнение от Superman » 21 Юли 2017 02:20
На въпроса на slowtraveler
- Защото колега не гледам просто за нова кола, а за такава в която да ми е кеф да седна и да се возя. 95% от колите които гледам по пътя ако ще и 2017 да са не ми ли харесва външния вид, интериора не е ли по-мой вкус, цвета не е ли моя - ми приятно возене. Не искам 4х4, автоматици, кожен интериор, меко возене и купища екстри, а да ми е кеф да го гледам и да го карам.
Готов съм да направя много компромиси в името на това да я издокарам тази "отдавна умряла кочина". Въпрос на вкус и приоритети предполагам.
Спортна е ,красива (поне за мен), има голям потенциал, изглежда и подръжката не е непоносима. Никакви компромиси няма да правя с нито една част по нея и бих и утроил цената без да се замисля.
spiridoncho - Колега мисля,че съм относително млад, но вече имам 5-6 години стаж с Фиестичка 97ма , която и на сняг и на дъжд навякъде съм я возил, супер лека е и въобще не е стабилна. Мисля,че на каквото и да се кача ще ми е напредък и едва ли ще ме шокира Селиката с нещо (надявам се)
Газова абсурд да сложа, по-добре да си стоя с моя таралясник. Боята ме интересува да е е моя цвят, ако ще и от салона да е излязла, не е ли черна пак бих я пребоядисал.
Чипа ясна работа, изглежда не съм го проучил достатъчно. 143 ще ми е перфектен , при положение,че с мойта 75 не се оплаквам. Само маслото ме притеснява и евентуални сериозни ремонти по двигателя.
Преди всичко на първо място искам да ми е надеждна, затова ще се оглеждам до последно за нещо по читаво,което да наглася.
Благодаря ви много за информацията и съдействието

Superman
- slowtraveler
- Мнения: 6299
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Покупка на Celica T23 1ZZ-FE VVTi и 2ZZ-GE VVTLi /1999–2006/
Мнение от slowtraveler » 21 Юли 2017 09:40
Разбира се, че е така колега

Благодаря за отговора - спомогна да си изясня какви са Ви приоритетите.
Това, че не ги споделям и ги смятам за 'грешки на възрастта' не трябва да Ви притеснява - най-добрият(но и болезнен) опит се трупа на собствен гръб...
С времето ще осъзнаете, че парите могат да се използват и по много други начини, които да Ви доставят не по-малко удоволствие (как Ви изглежда пътуване до Сейшели или Мавриций за цената на 'подобрения'? ). А автомобилът си е една вещ, която безспорно трябва да бъде поддържана за да служи безпроблемно... Но да се наливат огромни пари за такъв тип автомобил - едва ли бих предприел такова нещо...
Но и както казах - всяко нещо с времето си


Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- spiridoncho
- Мнения: 335
- Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
- Местоположение: София
Покупка на Celica T23 1ZZ-FE VVTi и 2ZZ-GE VVTLi /1999–2006/
Мнение от spiridoncho » 21 Юли 2017 19:15
Колега, не съм се изразил правилно. Пропуснал съм кавичките на "Млад шофьор" и затова не се е подразбрало като опитен. Няма много значение на колко години си, а колко километра си навъртял. Така се придобива опит и се става "Дърт шофьор" - с много каране. Както и да е. Щом не ти е първата кола бързо ще свикнеш с поведението на Селиката. Аз само отбелязах особеностите. Колата си е доста стабилна, но задницата е по далеч от центъра на тежестта, което и прави малко по странно поведението при загуба на сцепление. Относно Фиестата и проходимостта и зимно време - Селиката с лекота "затъва", докато фиестата си върви без проблем. Под затъва разбирай все едно си дръпнал ръчната и се опитваш да тръгнеш, и това в нормална киша и малко сняг т.е. нямам предвид някакви преспи, че наистина да затънеш. Общо взето Селиката не е зимна кола, но то коя ли спортна версия е за такова време. Просто ние нямаме възможност да имаме по 3 типа автомобили в гаражите.Superman написа: spiridoncho - Колега мисля,че съм относително млад, но вече имам 5-6 години стаж с Фиестичка 97ма , която и на сняг и на дъжд навякъде съм я возил, супер лека е и въобще не е стабилна. Мисля,че на каквото и да се кача ще ми е напредък и едва ли ще ме шокира Селиката с нещо (надявам се)
Какво да те притеснява маслото? Сипваш хубава марка 5W30, примерно Тоyota. Ако си маниак в темата за маслата ще откриеш и други "яки" масла, които са за маниаци.
На двигателя няма какво толкова да му ремонтираш ако не е издухан. В най-лошия случай до колкото с екоментира във форума, ремонта отива около 2000.
spiridoncho
Покупка на Celica T23 1ZZ-FE VVTi и 2ZZ-GE VVTLi /1999–2006/
Мнение от Superman » 21 Юли 2017 21:01
За зимата ще я екипирам стабилно, пък каквото дойде. Той снегорина щом неможе да ми изкачи улицата и хвърля 10 минути пясък за да тръгне каквото и да си взема ще се берат ядове

Странно ми е обаче,че ще затъва в малка киша. Където и да се зачета по чужди форуми всички казват,че ако имаш хубави нови зимни гуми и си внимателен (за което със сигурност ще се погрижа) всичко си е ток и жици. Предполагам ,че ще разбера де.
За тунинг броните и лаисните ще поизчакам обаче, че ако е като миналата зима ще вляза аз в ролята на снегорин

Superman
- spiridoncho
- Мнения: 335
- Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
- Местоположение: София
Покупка на Celica T23 1ZZ-FE VVTi и 2ZZ-GE VVTLi /1999–2006/
Мнение от spiridoncho » 22 Юли 2017 12:45

Затъването в киша е малко пресилено казано. Просто колата тръгва по трудно, и с лекота върти гуми. Докато тръгне и ускори, все едно си дръпнал леко ръчната. Затова, газта на гъдел дето се казва, и няма проблеми. За сравнение, на Пежака като му дръпна ръчната в киша(гумите са със същия грайфер горе долу), и почва да си влачи задницата. Пак превъртат предните гуми, но не толкова интензивно и загребва по добре.
То и на мокро превърта гуми с лекота. Обикновено като тръгвам от светофар на мокро ускорявам по-бавно, че иначе превърта доволно и на трета. То асфалтите са ни гладки, но пък това поведение го усещам само при Селиката. Ежедневно сменям поне 3 автомобила от 7 достъпни, та съм на 100% сигурен, че не се заблуждавам. Фиестите не ги броя, че те са със слаби моторетки и не превъртат гуми ако не ги подхванеш на полусъединител.
Мисля, че това поведение идва от разпределението на теглото между предната и задната ос, и характеристиките на автомобила. Все пак за атмосферка ускорява доволно с 1.8 моторетка. Но се свиква, и единственото за което трябва да се внимава са ледените бабуни зимно време

spiridoncho
Покупка на първа кола
Мнение от kilesss » 01 Авг 2017 21:24
kilesss
Покупка на Celica T23 1ZZ-FE VVTi и 2ZZ-GE VVTLi /1999–2006/
Мнение от stefo91 » 02 Авг 2017 10:36
Удара е бил лек - геометрията със сигурност не е нарушена, само на вратата е нарушена геометията. Определено колата не е в топ състояние - на близо 300 000 км е без радио, с изкривена врата, без кожа, с тунинг който едва ли ще допадне на всеки, но за 2800 си е доста прилична оферта, ако няма технически проблеми. Не знам с какъв бюджет разполагаш, но Celica с 2ZZ-GE е много по-добър вариант - върви много повече, защото е с 49 коня по мощна, харчи същото и не гори масло. Но там цените започват от 7000 лева.kilesss написа: Здравейте , мисля да си купувам първата кола и съм се спрял на Toyota celica в частност си харесах тази http://www.auto.bg/pcgi/details.cgi?adv ... s=vuyyiwn1, но на някой снимки забелязах , че колата е била блъскана от към шофьорската врата. Въпросът ми разумно решение ли е покупката на тази кола и дали може да излязат сериозно главоболия заради това чукване (изкривена геометрия или нещо подобно)?
Поздрави и успех с избора!
stefo91
Покупка на Celica T23 1ZZ-FE VVTi и 2ZZ-GE VVTLi /1999–2006/
Мнение от Superman » 07 Авг 2017 11:23
И аз им се радвам , но големият им недостатък е,че са по-стари. Такива пари за кола 2001-2 е ми се струват множко. Иначе тези 2те са убиец - http://www.auto.bg/pcgi/details.cgi?adv ... s=uj18vm61 // http://www.auto.bg/pcgi/details.cgi?adv ... s=uj18vm61
Superman
Покупка на Celica T23 1ZZ-FE VVTi и 2ZZ-GE VVTLi /1999–2006/
Мнение от stefo91 » 07 Авг 2017 12:01
Ами аз мойта я взех преди 5,5 години за 9800 сега съм сигурен, че мога да и взема поне 8500 (в отлично и фабрично състояние е), докато тогава гледах и BMW E46 (330d), тогава нямах пари за такова, хубавите бяха по 14000 лева а сега БМВ-то струва около 4000 лева - така че сам си направи изводите. Ако влезеш е mobile.de можеш да видиш, че так най-евтините такива Селики са 3000 евро, а има и по над 10000 евро (средно вървят по 6000 евро такива Селики с 2ZZ-GE). Плюс това, колата не изглежда стара в никакъв случай и ако е карана и подържана както трябва ти гарантирам, че поне още 10 години нищо няма да и сменяш освен консумативи. Колата няма да стане легенда като Супра, но са произведени малко бройки и е направена изключително качествено, така че винаги ще си държи цената.Superman написа: И аз им се радвам , но големият им недостатък е,че са по-стари. Такива пари за кола 2001-2 е ми се струват множко. Иначе тези 2те са убиец - http://www.auto.bg/pcgi/details.cgi?adv ... s=uj18vm61 // http://www.auto.bg/pcgi/details.cgi?adv ... s=uj18vm61
Успех с избора!
stefo91
Покупка на Celica T23 1ZZ-FE VVTi и 2ZZ-GE VVTLi /1999–2006/
Мнение от Superman » 07 Авг 2017 12:36
stefo91 написа: Ами аз мойта я взех преди 5,5 години за 9800 сега съм сигурен, че мога да и взема поне 8500 (в отлично и фабрично състояние е), докато тогава гледах и BMW E46 (330d), тогава нямах пари за такова, хубавите бяха по 14000 лева а сега БМВ-то струва около 4000 лева - така че сам си направи изводите. Ако влезеш е mobile.de можеш да видиш, че так най-евтините такива Селики са 3000 евро, а има и по над 10000 евро (средно вървят по 6000 евро такива Селики с 2ZZ-GE). Плюс това, колата не изглежда стара в никакъв случай и ако е карана и подържана както трябва ти гарантирам, че поне още 10 години нищо няма да и сменяш освен консумативи. Колата няма да стане легенда като Супра, но са произведени малко бройки и е направена изключително качествено, така че винаги ще си държи цената.
Че по-големия е по-качествения мотор спор няма. Но лично за мен няма да ми върши работа тъй като 90% карам градско. Ако няма къде да му дадеш газ, притежанието на подобен автомобил е безмислено поне за мен. Само ще ми повишава риска от глоба или катастрофа. През няколко стотин метра я трафик,я светофар, я дупка, я катаджия. За някои хора е оправдана инвестиция, за други не толкова. Затова ги има и двата варианта пък всеки да си преценява според джоба и желанията.
Superman
- spiridoncho
- Мнения: 335
- Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
- Местоположение: София
Покупка на Celica T23 1ZZ-FE VVTi и 2ZZ-GE VVTLi /1999–2006/
Мнение от spiridoncho » 07 Авг 2017 13:46
spiridoncho
- slowtraveler
- Мнения: 6299
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Покупка на Celica T23 1ZZ-FE VVTi и 2ZZ-GE VVTLi /1999–2006/
Мнение от slowtraveler » 07 Авг 2017 13:58

Да, относно качествата на пътищата в БГ - точно това ме накара да се откажа от ниските автомобили и да се прехвърля на нещо по-високо и с гуми с голям диаметър... Нито за минутка не съм съжалявал - забравих какво е лош път...
Затова колегите трябва да си сложат на 'личния кантар' плюсовете и минусите от такъв тип автомобил... С него е удоволствие да шофираш по хубави пътища... Но не е толкова практичен за ежедневна употреба...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 2 госта