Страница 50 от 160
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 22 Апр 2014 09:12
от Airfan
Съдейки по моето CVT ако има препятствие, но малко си го преодолява, но ако е по-голямо приема, че е на баир и държи на място, съответно трябва да му подадеш малко газ.
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 22 Апр 2014 17:04
от Чо :)
BOz написа:Имам един въпрос - когато включиш на D или на R, нали колата симулира автоматична скоростна кутия и като пуснеш спирачката потегля леко.
Въпроса ми е колко леко потегля?
Ммм ... по-различно е от "автоматика" на други коли.
С до 3-4 км/ч при равно, без препятствия.
Иначе трябва да натиснеш педала за газ.
Все пак държи "на място" и не "връща" в друга посока, можеш спокойно да си преместиш крака на другия педал.
Но пък направо се "изтрелва" от място, сравнено с повечето коли, което поне за мен е изключително полезно при включване в кръстовища (особенно кръгови) и при изпреварване.
Друго предимство за мен и недостатък за този зад мен са спирачките. При нужда може да сприра много рязко! Оставяй си дистанция с по-предния, за да може да реагираш (всъшност това се отняся за всеки).
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 22 Апр 2014 19:01
от BOz
Чо :) написа:BOz написа:Имам един въпрос - когато включиш на D или на R, нали колата симулира автоматична скоростна кутия и като пуснеш спирачката потегля леко.
Въпроса ми е колко леко потегля?
Ммм ... по-различно е от "автоматика" на други коли.
С до 3-4 км/ч при равно, без препятствия.
Иначе трябва да натиснеш педала за газ.
Все пак държи "на място" и не "връща" в друга посока, можеш спокойно да си преместиш крака на другия педал.
Но пък направо се "изтрелва" от място, сравнено с повечето коли, което поне за мен е изключително полезно при включване в кръстовища (особенно кръгови) и при изпреварване.
Друго предимство за мен и недостатък за този зад мен са спирачките. При нужда може да сприра много рязко! Оставяй си дистанция с по-предния, за да може да реагираш (всъшност това се отняся за всеки).
Значи да разбирам, че това поведение е нормално?
Така предполагам, предвид механиката му, но все пак реших да питам.
И друг въпрос - в София къде мога да го закарам, освен в официалното представителство, където би минал същия тест на батерията, чрез официален софтуер, който използват в представителството, но съответно на по-ниска цена? biggrin.gif
Предполагам има такива сервизи, които са на такова ниво, че да знаят какво правят при тест на хибриден автомобил?
Най-големия проблем е, че до края на седмицата ми отпускат парите и ще ги имам налични да го купя през уикенда, а това вече става сериозно. Единствено тъпата батерия ме спира, защото все пак си е на 7 години и 150к километра въпросния екземпляр.

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 22 Апр 2014 19:32
от Hursa
Нямам голям опит с автоматиците. Но там до колкото знам се използва хидросъединител (незнам дали при всички), който играе ролята на понижаваща предавка, ако автомобила се натовари и скоростта се понижи без да се свалят оборотите или предавката. Чудесно устройство, но завишава разхода и колата губи част от мощността на двигателя. Интересно как реагират роботизираните скоростни кутии. При ауриса хибрид ми харесва, че минималната му скорост е доста ниска – удобно в задръстване, не трябва да натискаш често спирачката. При не малък наклон или неголямо препятствие може да стой на място, ако не подадеш газ – явно подаваната мощност е минимална. При по голям наклон си тръгва назад, независимо че е на Д:). Но си има автоматиката която държи 2 3 секунди спирачките задействани, ако се използва.
Предполагам, че подаваната мощност към ел. двигателя (ако работи на батерия), е колкото мощността която отива към колелата от ДВГто, ако е включил да зарежда батериите когато колата се движи без да се натиска газта. Ако не е така, ще се усеща при стартиране на двигателя, ако колата се движи без газ.
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 22 Апр 2014 20:08
от Not_active_user_1
BOz,
Скърцането, най-вероятно е идвало от ключове, монетили или др. предмети, които са се опирали в пластмасите в жабката, нишите. мястото под централната конзола или подлакътника. Приус да скърца не съм чувал до сега, но разни предмети много гаден звук издават и симулират скърцане. Мен ще ти кажа в началото една монета от 1 цент как ме изнерви си нямаш на идея. Аз кола, която да ми скърца не търпя. Просто не мога да съм вътре и да има паразитни шумове. Та този 1 цент се беше наврял под меката подложка на централната конзола. При преминаване на неравности или паваж се чуваше звук, като от скърцане. Изкарах всичко от всякъде и пак го имаше това. Минах няколко пъти през един и същи участък, докато локализирам мястото точно от къде идва звука и установя от какво е. При таксиджиите всичко е нахвърляно из колата и нишите и съм почти 100% убеден, че звуковете, които си чувал не са от скърцане на пластмаси, а от това, което ти говоря. По отношение разхода среден 5/100 за такси си е направо супер според мен. До колкото съм чувал не има разрешават да гасят колата и тя винаги е в режим за потегляне, работят системите, климатик, парно и т.н., от време на време се включва ДВГ и от там идва също по-висок разход. За курс по икономично каране всички ли таксиджии минават или само на Приус/ Малко ми е странно това. Имам познати, но не са карали курс за икономично каране, а общ курс за таксиджии, където са засегнати въпроси от културата на обслужване, маршрути, работа с клиенти, разни закони, правила, разпоредби и начини на придвижване из населеното място. Само за икономично шофиране курс не ми се вярва. Това за натискането и отпускането на газта ми е много странно. Не намирам никаква логика да се прави. Метода на каране pulse and glide е съвсем друг, интервалите са по-големи, скоростта също и се практикува предимно извън населени места, когато няма никой зад теб. В града е просто безполезно, защото скоростта е по-висока от разрешената, отсечките по-къси между 2 светофара/кръстовища и движението не позволява да се прави, защото ставаш потенциално опасен и пречещ.
Когато си спрял на равно място и отпуснеш спирачката колата тръгва леко напред. Ако има някакво малко препятствие спира и иска да подадеш газ. При наклон можеш да отпуснеш спирачката и колата остава замръзнала на място. Не помръдва ни напред, ни назад, докато не подадеш газ.
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 23 Апр 2014 21:55
от BOz
А бе факт е, че от вътре си скърцат яко.
По твоите пътища може и да е добре, но ето, че практиката показва, че след 100к по БГ пътища, просто си показват изключително ниското качество на интериора. Ама изключително ниско. Просто не може да караш дори на асфалт и да скърца от неравностите по самия асфалт. Не говорим за дупки или разни такива. Дори не говоря по преминаване между два вида асфалт и съответното "прагче" което се оформя от нещото като битум, където слагат.
Както и да е.
Да дам отчет какво стана.
Не издържах и се изсипах в къщата с техниката ми да ѝ направя първата диагностика, преди да отива към Тойота за финалните думи.
След като видях в хибридната част, че батерията е била 12 пъти на low charge при което системата не е могла да запали + това като видях разликата в километража в системата за автоматично паркиране и това, което показва на километража, то се отказах.
Просто си дадох сметката, че да купиш Приус на 8 години (на толкова се оказа, а не на 7 както пишеше), то купуваш една кола, която е в края на живота си - или демек батерията. Да, може да си купя нова батерия, но тогава цената става космическа, като за 8 годишна кола.
п.п. Това с курсовете по икономичното шофиране важи за компанията с Приуси. Шофьорите там не притежават автомобилите, а са на един вид заплата. Просто ги карат. И колите се гасят когато са си на едно място и т.н. Просто разхода си е 5/100 градско, твърдо. И все пак този разход за мен е добър, особено, че е такси и колата почти не изстива. Ако аз я карам, то разходът сигурно ще е повече. Но пък може и да е по-малък, предвид, че не видях някой, който е разбрал как да кара Приус. Не, че аз съм карал, ама поне съм изчел стотици статии вече, че да си придобия обща представа за това как трябва да се кара.
Поздрави на всички.

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 23 Апр 2014 22:24
от zi_zi_top
За автомобил втора ръка "златното правило" е бензинов ДВГ с колкото се може по-малък пробег и монтаж на ГИ. Може и дизел, но трябва да си много внимателен и да имаш късмет!

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 23 Апр 2014 22:30
от zi_zi_top
Все пак някой има ли представа каква е процедурата по замяна на хибридните батерии? Изкупуват ли старите като отбиват от цената на новите или ти ги дават да си ги "трошиш у главата"?
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 23 Апр 2014 22:32
от slowtraveler
Колега, добре, че си подходил практично и критично към автомобила..
Рядко се среща човек, който като си е наумил да вземе даден автомобил изгодно, се разубеждава...
Иначе за автоматиците - предполагам (абе почти на 100% съм уверен), че на Приуса това леко тръгване е умишлено програмирано за да имитира стандартните автоматични скоростни кутии...
Това е много удобно особено при маневриране...
При що-годе стандартните климатици хидротрансформатора увлича леко трансмисията и се получава този ефект. Но пък в момента в който оборотите на хидротрансформатора се поизравнят (автомобила е тръгнал), то доста автоматици вече имат допълнителен съединител, който да 'заключи' хидротрансформатора за да няма загуби...
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 23 Апр 2014 22:33
от Rudy
BOz написа:Просто си дадох сметката, че да купиш Приус на 8 години (на толкова се оказа, а не на 7 както пишеше), то купуваш една кола, която е в края на живота си - или демек батерията.
Можеш ли да кажеш къде точно си прочел това? Защото е толкова далеч от истината, колкото твърдението ти за вискозитета на маслото!
BOz написа:Също така трябва да си доста наивен да сложиш по принцип 0-20 масло нищо, че е Приус.
Едно препускане от 100км дори и поставяш всички агрегати на изпитание с такова масло.
За градско може и да става... ако караш само на ток. biggrin.gif
Хибрида очевидно не е твоята кола - вземи си дизелово БМВ да ти е мирен живота...
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 23 Апр 2014 22:39
от Rudy
zi_zi_top написа:Все пак някой има ли представа каква е процедурата по замяна на хибридните батерии? Изкупуват ли старите като отбиват от цената на новите или ти ги дават да си ги "трошиш у главата"?
Тук в БГ - ТМА не знаят процедурата, защото, както твърдят досега не им се е случвало нито да изкупуват, нито да продадат батерии - дори не знаят цената, защото всички питали само евентуално колко би струвала. И имат готов отговор - около 8000 лв.
Справка в нета показва, че за толкова пари се инсталира плъг-ин конверсията (с батерия с по-голям капацитет).
Иначе по белия свят се подменят отделни клетки, не цялата батерия. Освен това повечето случаи се покрити от хибридната гаранция и собствениците не са плащали. Обаче, ако замине защото е прегряла поради запушване на вентилационните отвори - гаранцията не важи.
Иначе колко още митове и легенди за хибридите...
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 23 Апр 2014 22:58
от Scott
Rudy написа:... около 8000 лв.
Справка в нета показва, че за толкова пари се инсталира плъг-ин конверсията (с батерия с по-голям капацитет).
Иначе по белия свят се подменят отделни клетки, не цялата батерия...
В Щатите замяна на батерията струва:
2001-2003 Toyota Prius (1st generation) - $3,649 minus $1,350 "core credit"
2004-2008 Toyota Prius (2nd generation) - $3,649 minus $1,350 "core credit"
2009-present Toyota Prius (3rd generation) - $3,939 minus $1,350 "core credit"
Не вярвам в България да се плаща т.нар. Core credit, за рециклиране на старата батерия ама знае ли човек.
Относно смяната на отделни елементи, приеми съвета на човек, който 15-ина години се занимава с батерии - струва си само ако ти е хоби, никой официален сервиз не го прави. Все едно на износена гума да 'смениш' един-два от грайферите.
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 24 Апр 2014 09:06
от BOz
Rudy написа:BOz написа:Просто си дадох сметката, че да купиш Приус на 8 години (на толкова се оказа, а не на 7 както пишеше), то купуваш една кола, която е в края на живота си - или демек батерията.
Можеш ли да кажеш къде точно си прочел това? Защото е толкова далеч от истината, колкото твърдението ти за вискозитета на маслото!
BOz написа:Също така трябва да си доста наивен да сложиш по принцип 0-20 масло нищо, че е Приус.
Едно препускане от 100км дори и поставяш всички агрегати на изпитание с такова масло.
За градско може и да става... ако караш само на ток. biggrin.gif
Хибрида очевидно не е твоята кола - вземи си дизелово БМВ да ти е мирен живота...
Живота на батерията, според производителя е проектирана да издържи живота на колата.
Сега тук веднага ще се помисли, че това е почти до безкрай, предвид нашето мислене, че като си купиш "нов" автомобил, то той е на 5-6 години и се радваме.
Та живота (жизнения цикъл) на колата, заложен от производителя е 10 години. Демек да не си помислиш, че е проектирана да издържи 20 или 30 години, както ние сме свикнали да кажем на една кола, че е стара тогава, когато стане на 20+ години съвсем примерно.
Мерси и за предложението за дизеловото БМВ. Имам си вече такова на главата и няма смисъл да си го купувам, мисля.
За маслото всеки си преценява. Ако нямаш познания в областта то по-добре си замълчи. Ако искаш познания, има една много хубава книга на пазара - "Смазочни материали в индустрията". Купи си я. Тя е едно добро начало за натрупване на знания. Ако искаш де. Че знания се трупат трудно. По-лесно е да покажеш една картинка, ама да не може да обясниш въобще какво означава.
И да, хибрида е моят автомобил. Но не си затварям очите и да си заровя главата в пясъка и да казвам, че това е най-доброто. Просто си има и плюсове, и минуси. Просто за мен е показателно не малко на брой умрели батерии на въпросните автомобили. Колкото да се твърди, че били железни. Ако са железни, защо в новата програма на Тойота ще ти застраховат батерията, да точно застраховка си е, само до 10-тата година и то само ако мине всички тестове за изправност на абсолютно всички клетки. Защо ако има минимална и максимална разлика от само 0.2 волта между клетките няма да ти "застраховат" батерията. И на тази кола, която вчера гледах разликата между двете клетки - най-силната и най-слабата беше 1.3 волта. А според спецификациите над 1 волт батерията се води за умряла, и то само при една такава клетка. А ако имаш 2 такива? А ако имаш 3 такива?
Както казах, не си заравям главата в пясъка, а чета и се образовам и не разчитам само на хорското мнение.
И да, платих си 20$ да ми дадат сервизното ръководство на въпросния Приус, за да съм образован, а не пак да ти дам линк от някой си форум и мнение на някой си, че батериите били железни. Има си параметри, които показват дали са железни или не.
Сервизното ръководство е 1200 страници и успях да прочета и осмисля половината, за сега. Но разбирам, че или трябва да си много късметлия да намериш Приус с изрядна батерия, или трябва да си наивен. Аз се пробвах да бъда наивен и все пак пробвах да видя дали ще си намеря моя Приус. Е, не успях. Може би по-натам, когато излезе друг екземпляр, който да ми хареса и който да мине всички тестове, както си го пише в сервизното ръководство. Аз продължавам да се уча и да чета, защото просто знам, че хибридът е следващата стъпка в автомобилостроенето.
Поздрави на всички.

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 24 Апр 2014 09:35
от Rudy
BOz написа:Мерси и за предложението за дизеловото БМВ. Имам си вече такова
Я виж ти как съм те познал
BOz написа:според спецификациите над 1 волт батерията се води за умряла, и то само при една такава клетка. А ако имаш 2 такива? А ако имаш 3 такива?... Но разбирам, че или трябва да си много късметлия да намериш Приус с изрядна батерия, или трябва да си наивен.
Вероятността да намериш употребяван Приус с батерия, с показатели като чисто нова е нулев! Вероятността да намериш употребяван дизелов двигател със стойности на дюзите, колкото са новите - също. Дюзи се рециклират или подменят, батериите също. Съединител, маховик... да изброявам ли още? Идеята, че колите умират на 10 год. много ми харесва, но очевидно не е вярна.
Rudy написа:BOz написа:Да, ама за Приус-2 препоръчаното масло е 5-30.

Нямам претенции да разбирам от масла - но за разлика от теб, очевидно мога да чета. И то какво препоръчва производителя! Какво масло препоръчва девера на главния механик в ТМА не знам и не ме интересува.
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Публикувано на: 24 Апр 2014 10:01
от BOz
Rudy написа:BOz написа:Мерси и за предложението за дизеловото БМВ. Имам си вече такова
Я виж ти как съм те познал
BOz написа:според спецификациите над 1 волт батерията се води за умряла, и то само при една такава клетка. А ако имаш 2 такива? А ако имаш 3 такива?... Но разбирам, че или трябва да си много късметлия да намериш Приус с изрядна батерия, или трябва да си наивен.
Вероятността да намериш употребяван Приус с батерия, с показатели като чисто нова е нулев! Вероятността да намериш употребяван дизелов двигател със стойности на дюзите, колкото са новите - също. Дюзи се рециклират или подменят, батериите също. Съединител, маховик... да изброявам ли още? Идеята, че колите умират на 10 год. много ми харесва, но очевидно не е вярна.
Rudy написа:BOz написа:Да, ама за Приус-2 препоръчаното масло е 5-30.
Нямам претенции да разбирам от масла - но за разлика от теб, очевидно мога да чета. И то какво препоръчва производителя! Какво масло препоръчва девера на главния механик в ТМА не знам и не ме интересува.
Е, нормално е да "познаеш". Все пак съм го написал назад в темата. А и в този случай не мога да се премира да заменя БМВ-то за Приус-а и за това целта беше да заменя колата на жената. biggrin.gif
И да, на стар дизел могат да се счупят много неща. И да, да оправиш маховик, дюзи, съединител, турбина и още каквото се сетиш ще излезе по-евтино от колкото да купя една единствена батерия за Приус. Просто цената да притежаваш Приус, който може да умре, а той ще умре със сигурност ако не днес, то в следващите 1-2-3-4 години. Ама поне знаеш със сигурност, че ще умре.
И да, турбината и тя може да умре, но не ми струва 8к лева, нали?
И да, на моето БМВ съм с чисто нова турбина, чисто нова силова част - маховик, съединител, лагери кардан, тампони диференциал, тампони на двигател и скорости (всички), нови (заводски рециклирани) дюзи, всички гарнитури по двигателя са ми сменени и всичко това ми струва по-евтино от една единствена батерия на Приус. И всичко това съм сменил само за да карам изряден автомобил, Единствено съединителя се предаде, ама мира не ми дава да знам, че колата ми може би не е перфектна. Като се разглобява, то се сменя всичко и това е.
И да, знам колко ми струва БМВ-то за поддръжка и въпреки това една единствена и тъпа батерия на този Приус струва едва ли не колкото цялата кола сама по себе си. А това при цена на колата от 10-15к лева въобще не е коректно. Всичко това е лично и само мое мнение, като не задължавам никой към него!
Да беше 1000-2000-3000 лева дори, ОК. Ама искам да видя един единствен в България, който като му умре батерията, да отиде в Тойота и да даде 8к за новата батерия.
Вече съм се свързал и с едни рецклировчици от Англия, който да ми предоставят нови клетки дори, за да сменя ако някоя се предаде. Ама както казах мира няма да ми даде, да отворя батерията, да ѝ сменя само една клетка и да знам, че другите са стари. И аз все пак съм си направил и тази сметка - да сменя всички 28 клетки с чисто нови и ще ми излезе на цена около 5000лв, което и да въртиш и да сучеш пак са си огромна сума пари просто за един единствен ремонт.
Всичко това са си само и единствено мои разсъждения, които не обвързвам и не задължавам никой да се съобразява по какъвто и да било начин с тях. Не е това целта на темата. Просто изказвам лични наблюдения и разсъждения, като се стремя да не гледам строго оптимистично или песимистично над колата. Гледам чисто реалистично. Плюсове и минуси и това е.
