Страница 49 от 160

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 29 Яну 2014 03:23
от Not_active_user_1
dews написа:икономичен в зависимост колко ти е тежък крака :D
Сигурен ли си? Със същият крак, всички други ще горят повече. Гарантирам ти го! Повече от 6,5/100 в града с яко настъпване и винаги първи по светофарите ще ти е много трудно да направиш. Извънградското също няма да ти е повече при здраво настъпване. Кой друг модел го може. Не се сещам. Помощ от публиката моля!

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 29 Яну 2014 03:31
от Not_active_user_1
Vesko написа:
Rudy написа:А ако редовно (на всеки 60 х.км) се почистват въздуховодите и вентилаторите - вероятността да се повреди батерията е още по-малка.
Ако са ти ги и почиствали в ТМА...... tongue.gif biggrin.gif

Иначе си е проблем на тойота, къде са поставили охлаждащите отвори. Къде по-добро място за багаж, освен между задната и предната седалка? Така ти е под ръка по всяко врме. biggrin.gif
От ТМА да вземат да ти смажат пантите на вратите и да ти мият колата, ако трябва. Като свърши течността за чистачки и нея да е сменят, че и то си е проблем - свършва. Гумите и те се изтъркват и ако не ти ги сменят може да се пребиеш, което по същата логика е проблем на модела...
В крайна сметка се оказа, че няма проблем, а немърливо отношение.

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 29 Яну 2014 11:04
от Vesko
prius 3 написа:
Vesko написа:
Rudy написа:А ако редовно (на всеки 60 х.км) се почистват въздуховодите и вентилаторите - вероятността да се повреди батерията е още по-малка.
Ако са ти ги и почиствали в ТМА...... tongue.gif biggrin.gif

Иначе си е проблем на тойота, къде са поставили охлаждащите отвори. Къде по-добро място за багаж, освен между задната и предната седалка? Така ти е под ръка по всяко врме. biggrin.gif
От ТМА да вземат да ти смажат пантите на вратите и да ти мият колата, ако трябва. Като свърши течността за чистачки и нея да е сменят, че и то си е проблем - свършва. Гумите и те се изтъркват и ако не ти ги сменят може да се пребиеш, което по същата логика е проблем на модела...
В крайна сметка се оказа, че няма проблем, а немърливо отношение.
Износването на гумите и свършването на течността за чистачки са си нормално при една експлоатация на автомобила. Както обаче също си е съвсем нормално да си сложиш багажа между седалките. wink.gif А иначе колата най-редовно рез 15к км си я водя в сервиза, както е по книжка. А там дали почистват отворите за охлаждане на батерята не занам.... обаче много бих се изненадал, ако го правят. Връщали са ми колата с неработещ заден габарит след облужване, след като и аз не знам как го забелязох ми смениха крушката (е поне имах фактра). Прибрах се до Люлин от Изток и о изненада пак не светеше. И веднага в Люлинският сервиз и там вече ми решиха проблема (оказа се че бил във васунката, въпреки прословътата надежност на хибридите). Предвид тази и друга случка се съмнавам дори и да са погледнали колко са зацапани отворите за охлаждане, а може и част от монтьорите и да не знаят че ги има.

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 19 Апр 2014 17:25
от BOz
Напоследък трябваше да се возя малко с таксита.
Та естествено се възползвах само от зелените таксита в София - демек Приуси.
За съжаление качеството на изработка в купето е тотално отчайваща.
Просто не мога да хвана идеята в коли на по 100к километра да скърца цялата като каруца - ама цялата в буквалния смисъл на думата.
А една от тях ме съсипа. Като зави на дясно от бул. България и стъпна на паветата по бул. Гоце Делчев, направо не успях да се ориентирам и да намеря нещо, което да не издава звуци. Дори цялата ми врата по уплътнението, прозорец, кора на вратата скърцаше. Попитах шофьор дали е имала някакви проблеми колата, удари и т.н, и отговорът беше отрицателен. Само веднъж е влизала на около 85к за смяна на дискове и накладки. А колата беше на 136к. ohmy.gif
Само в една един път попаднах на 76к километра и вътре не шумеше. Само едно скърцане от централната конзола излизаше около скоростния лост.
За всеки случай се возих около 20-на пъти общо. От които 3 пъти попаднах в една и съща кола и не можех да проведа поредния еднообразен разговор на тема Приус и да получа личното мнение на шофьорите. biggrin.gif

Иначе е неописуемо да си висиш по светофарите и колата да е мълчелива като мъртвец. За съжаление само това ми остана като идея към тази кола, което все още ме грабва.
Моето двоумение продължава. punk.gif

Весели празници!

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 19 Апр 2014 18:09
от jim_beam
да,това е един съществен недостатък на модела,поне като чета и мнения в немския форум.след 2012 фейслифта уж подобрили качеството на материалите.
не разпита ли за средния им разход поне?

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 19 Апр 2014 18:11
от BOz
jim_beam написа:да,това е един съществен недостатък на модела,поне като чета и мнения в немския форум.след 2012 фейслифта уж подобрили качеството на материалите.
не разпита ли за средния им разход поне?
Всичките, в които се возих са от фейс-лифта.
Ако това е подобрение, представям си преди това какво е било. tooth.gif

Иначе 50% от разговорът ми с шофьорите беше за разхода и другите 50% за обслужването и от какво са доволни и недовлони.
Разхода им варираше на всички между 5/100 и 6/100.
Няколко ми казаха, че ако се мъчиш и караш като баба, без клима без нищо, успяват максумум да го свалят до към 4/100. Но масово си беше 5/100. Естествено и всеки го карах да ми показва борда и всички през цялото време ми демонстрираха възможностите. tooth.gif
Зимата всички са твърдо, че под 5/100 няма как да падне. И обще взето разхода през студените сезони се върти между 5 и 6. Най-големия цитиран разход ми беше даден от 6.5/100. Най-малкият от 3.9/100.
Демек, пак да се повторя - средно около 5/100 си харчат.
Също така всеки каза, че след 1.5 години употреба или след около 100к се наблюдава завишаване на разхода. Няколко ми казаха едно и също, че преди 100к им и е давал постоянно 4.5/100, сега под 5.5/100 трудно падали. Дали заради амортизация на батерията, дали заради друго нямам идея. Както и те нямаха идея, а просто обвиняваха батерията.
Иначе шофьорите им са минавали на курсове как да карат икономично. Но половината от обясненията им се виждаше, че не са схванали идеята. Единия през цялото време караше на газ, отпуска, газ отпуска. Ама през цялото време, чак изнервящо. Ама говоря на всеки 2 секунди - газ 20% сигурно, 0%, 20%, 0%. Получих морска болест. По средата на пътя не издържах и го попитах защо така ме вози и той естествено отговори - защото това е хибрид и така трябвало да се кара. laugh.gif

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 19 Апр 2014 18:38
от Vesko
BOz написа:Също така всеки каза, че след 1.5 години употреба или след около 100к се наблюдава завишаване на разхода. Няколко ми казаха едно и също, че преди 100к им и е давал постоянно 4.5/100, сега под 5.5/100 трудно падали. Дали заради амортизация на батерията, дали заради друго нямам идея. Както и те нямаха идея, а просто обвиняваха батерията.
Иначе шофьорите им са минавали на курсове как да карат икономично. Но половината от обясненията им се виждаше, че не са схванали идеята. Единия през цялото време караше на газ, отпуска, газ отпуска. Ама през цялото време, чак изнервящо. Ама говоря на всеки 2 секунди - газ 20% сигурно, 0%, 20%, 0%. Получих морска болест. По средата на пътя не издържах и го попитах защо така ме вози и той естествено отговори - защото това е хибрид и така трябвало да се кара. laugh.gif
Аз се чудя защо ми е голям разхода, а то било защото колата ми е на 4г worthy.gif

Иначе за пулс драйвинг, като стил за шофиране на хибридите, има написано много в интернет.

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 19 Апр 2014 18:43
от jim_beam
ами това е отличен разход за такси според мен,като се добави и надеждността компенсира останалото.
ако е личен автомобил всеки би положил усилия да отстрани появили се паразитни шумове,за разлика от такс. шофьори. tooth.gif
за информация фейслифт излиза след май 2012,т.е. произведени след тази дата!ето по какво се различават>
//////////////////////////////////////
Folgende Änderungen konnten entdeckt werden:

Vorderfront überarbeitet, wuchtiger gestaltet
LED-Tagfahrleuchten (Serienausstattung)
Rückleuchten überarbeitet (leuchtende Streifen statt leuchtender Flächen)
Innenraum hochwertiger verarbeitet, hochwertigere Materialien
Sitze mit einem Mix aus Textilmaterial und Velours bei Basis-Version, Textilmaterial und Kunst-Leder bei Life- und Executive-Version bezogen
Außenspiegel elektrisch anklappbar
Mittelarmlehne überarbeitet, ein Becherhalter ist nun immer offen, weniger Armauflagefläche
Multifunktionsdisplay verbessert
Touch & Go Navigationssystem (optional bei Basis und Life)
Audiosystem Touch ohne Go für die Basis-Version (und Life?)
iPod-Unterstützung serienmäßig
Solar-Schiebedach auch mit 17"-LM-Felgen lieferbar...
////////////////////////////////////////////////////////////////////

веско батериите ти са заминали,разкарвай го... tooth.gif tooth.gif

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 19 Апр 2014 18:46
от Vesko
jim_beam написа:ами това е отличен разход за такси според мен,като се добави и надеждността компенсира останалото.
ако е личен автомобил всеки би положил усилия да отстрани появили се паразитни шумове,за разлика от такс. шофьори. tooth.gif
За шумовете мога да потвърдя. Много си дрънкат хибридите. Но аз така си мислих и за авенсисите. Но като бяха на етап продажба и ги водих към следвъщият мъчениг, извадил всичко от него различно от книжките за експлоатация и аптечка/пожарогасител, се оказваха адски тихи и безшумни tooth.gif

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 19 Апр 2014 18:56
от BOz
Vesko написа:
BOz написа:Също така всеки каза, че след 1.5 години употреба или след около 100к се наблюдава завишаване на разхода. Няколко ми казаха едно и също, че преди 100к им и е давал постоянно 4.5/100, сега под 5.5/100 трудно падали. Дали заради амортизация на батерията, дали заради друго нямам идея. Както и те нямаха идея, а просто обвиняваха батерията.
Иначе шофьорите им са минавали на курсове как да карат икономично. Но половината от обясненията им се виждаше, че не са схванали идеята. Единия през цялото време караше на газ, отпуска, газ отпуска. Ама през цялото време, чак изнервящо. Ама говоря на всеки 2 секунди - газ 20% сигурно, 0%, 20%, 0%. Получих морска болест. По средата на пътя не издържах и го попитах защо така ме вози и той естествено отговори - защото това е хибрид и така трябвало да се кара. laugh.gif
Аз се чудя защо ми е голям разхода, а то било защото колата ми е на 4г worthy.gif

Иначе за пулс драйвинг, като стил за шофиране на хибридите, има написано много в интернет.
Това му каране няма нищо общо с пулс-драйв-а, а просто и чисто изнервящо - газ, пуска, газ, пуска - постоянно на всеки 2 секунди.
Гарантирам ти, че няма да изкараш толкова колкото мен при такова возене. Направо е откачащо. Особено като пътя е изкачване, та след отпускането на газта трябва да подава все повече газ, за да компенсира. tooth.gif
За това казах, че са ходили на курсове, но поне половината въобще си нямат идея какво са им говорили, а кой чул-недочул и след това ми говорят глупости.
Освен на курсове за шофирането, са ходили и на обяснение що е то хибрид. Та някои и това се пробваха да ми обясняват, като единия се чудеше, защо не може да намери акумулатора отпред при двигателя и да го види какво представлявал.
А бе малко са си индианци и те, ама в крайна сметка ме интересуваше разхода.
Но се отчаях от скърцането. До сега не мога да се сетя за толкова скърцаща кола. На един колега Логана му, който е на 60к е по-добре от почти всички Приуси. blush.gif
За съжаление това ми е едно от изискванията - вътре да е тихо и да не шуми нищо. Аз колко време търсих един паразитен шум в БМВ-то ми, докато го намеря, че е в капака на задния подлакътник, където се отваря за поставяне на чаши. Та това скърцане просто няма да мога да го понеса, може би.
Ще видим. Ако някой ден се реша на тази стъпка. drunk.gif

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 19 Апр 2014 19:50
от Rudy
BOz написа:Ще видим. Ако някой ден се реша на тази стъпка. drunk.gif
За това колко е шумна една кола можеш да съдиш само ако си е твоя. В хибридите особено, когато се движат на батерии всеки паразитен шум се чува - а ако знаеш колко интервенции са претърпели тези таксита... В началото имаше таблети за пътниците - сега всички таблети вече са отпред за шофьорите. Кабелите за касовите апарати и радио антените са си ги прекарвали сами - достатъчно е една щипка да счупиш и кората така ще трака, че никога няма да свикнеш. А когато купуваш втора ръка - там не знаеш какви ги е дробил предишния собственик.

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 20 Апр 2014 18:58
от BOz
Rudy написа:
BOz написа:Ще видим. Ако някой ден се реша на тази стъпка. drunk.gif
За това колко е шумна една кола можеш да съдиш само ако си е твоя. В хибридите особено, когато се движат на батерии всеки паразитен шум се чува - а ако знаеш колко интервенции са претърпели тези таксита... В началото имаше таблети за пътниците - сега всички таблети вече са отпред за шофьорите. Кабелите за касовите апарати и радио антените са си ги прекарвали сами - достатъчно е една щипка да счупиш и кората така ще трака, че никога няма да свикнеш. А когато купуваш втора ръка - там не знаеш какви ги е дробил предишния собственик.
Със сигурност ако купувам Приус ще е втора ръка, защото просто нямам възможност за нов.
И поне разбрах със сигурност, че ще искам да го карам някъде, за да не се окаже, че и "моят" ще скърца така брутално. w00t.gif
Иначе на няколко пъти по отсечката за към летището (бул Брюксел), при 120км/ч ме изненада с тишината. Не е типично за бензинов шумът на двигател.
Но от това написано се сетих, че другото дразни. Както си караш с 20-30км/ч и решиш малко по-така да тръгнеш - не брутално, а просто леко по-бързо и изведнъж двигателя ти се форсира и задържа на едни обороти, които определено дразнят. Просто двигателя шуми (предполагам около 4000 оборота), а колата не върви. Това при ниски скорости, където отсъства аеродинамичен шум си е дразнещо и шумно. След 80-100км/ч вече не се чува така и не ти прави лошо впечатление. tooth.gif

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 20 Апр 2014 19:50
от jim_beam
колега това е идеята на безстепенния автомат,макар че актуално в субару дизел с такава кутия са успели да премахнат изфорсирането,предполагам софтуерно.но пък там въртящия момент е мн.по-различен.

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 21 Апр 2014 22:55
от LEXUS
Тракането от интериора вероятно идва от начина на експлоатация.Абсурдно е да сравняваш личен автомобил с автомобил такси. Такситата ги карат целодневно , да не кажа и втора смяна през нощта по дупки по кварталите и всевъзможни пътища, бързат карат през дупки и т.н. Нали не мислиш,че Хюндай Елантра или Дачия Логан са по-качествени? Трябва да се возиш в личен Приус, за да правиш такива преценки. Защото в неслужебен Приус не мисля,че има шумове. А какви тракащи БМВ-та на по 180 000км. има, и то лични просто не би трябвало да смятам бмв за кола изобщо, отвратително тракащи. А като им погледнеш цените като нови, започваш да се замисляш къде са вложени тия пари в колата. А по-пластмасови табла от X3 да речем не е лесно да видиш според мен.

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 21 Апр 2014 23:48
от BOz
Здравейте отново,

Днес бяхме да гледаме един Приус-2, че ни хареса.
Имам един въпрос - когато включиш на D или на R, нали колата симулира автоматична скоростна кутия и като пуснеш спирачката потегля леко.
Въпроса ми е колко леко потегля?
Демек ако има коловози в камъчета (типичната основа в автокъща от камъчета по която са минавали коли), в които колата се намира, то колата има ли сила да ги преодолее тези коловози, като автоматик както би ги преодолял?
Защото днешния екземпляр като му пуснах спирачката, усеща се как се напряга електродвигателчето да ги преодолее, ама стои на място. Ако му подадеш малко газ си тръгва, но само с пускането на спирачката не може да потегли с необходимата сила, както типичен автоматик.

Поздрави.