Страница 46 от 160

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 13 Яну 2014 18:09
от slowtraveler
Не Дидак.... Ако разкараш хибрида ще получиш един маломощен ДВГ без трансмисия и без възможност да премести автомобила и 1м tooth.gif

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 13 Яну 2014 18:15
от Rudy
didak написа:Всъщност, като видя сравнителен тест, рамо до рамо, на Приус хибрид с Приус с премахнати ВСИЧКИ възли свързани с хибридизацията, ще повярвам, че всички тия допълнителни "системи", в крайна сметка имат положителен ефект за разхода.
Все ми се струва, че след премахването на допълнителните тежест, триене и т.н. ще остане само един плацебо ефект.
Има две коли дето са почти еднакви RX330 и RX400h. Еднаква форма и големина (аеродинамика), еднакъв размер гуми, един и същ мотор (но различна кутия), приблизително тегло (хибрида е по-тежък) и т.н.

Всички показатели с в полза на хибрида, вкл. разхода (не с толкова много: 9,7 срещу 13,5 данни от спритмонитор) и цената (там с повече). :whistle:

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 13 Яну 2014 19:34
от Scott
Rudy написа:Има две коли дето са почти еднакви RX330 и RX400h...
Има още по-еднакви tongue.gif Спор няма, че хибрида е по-икономичен, особено в градски условия... и като кола караща отзад в колона tooth.gif

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 13 Яну 2014 19:48
от Rudy
аз имах предвид такива, за които има реални данни, не само от производителите. Пък и говорим само за разход на гориво. 'Щото ако се смята Congestion charge, напр. икономията на хибрида е в пъти повече... biggrin.gif

пък тези дето си показал са с три различни ДВГ - 1.6, 1.8 и 1.4

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 13 Яну 2014 20:04
от didak
За съжаление такова сравнение ми се струва невъзможно, освен ако производителя не реши да го направи. Не виждам как иначе ще се намерят еднакви двигатели, СК, ..., всякякви други пинизи за да се намали разхода, включително настройки на ЕКУ-то.

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 13 Яну 2014 22:13
от Scott
Rudy написа:аз имах предвид такива, за които има реални данни, не само от производителите...
Колкото и невероятно да звучи, данните на производителя са най-добри като се сравняват различни модели, защото са плод на стандартен тест. Реалните данни са резултат на експлоатация от определена група хора с общи характеристики и най-вероятно сходен стил на шофиране, избрали специфичен модел, т.е. хората каращи М3 няма да си вземат Ярис и т.н. Реалните данни са полезни, когато е избран вече модела, да се добие представа за истинския разход.
Съгласен съм, че цитираните двигатели са различни, но дават доста ясна представа за силните и слабите страни на хибрида, сравнен с нормален бензинов и дизелов автомобил. Всъщност Ярис може и да е по-добър пример заради сходната мощност и обем на двигателите.

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 14 Яну 2014 13:23
от IVOtuning
В крайна сметка за мен резултата е ясен:
на извънградско Приус не е осезателно по-икономичен от някой дизел с подобна мощност.
Както искайте (му) го слагайте- отпред, отзад, по средата :)
Среден разход 5- 5,5л/100км не е нищо особено.
Нека и други да го засекат и да покажат резултатите.
Карам доста и имам доста извънградско (магистрали, двупосочно по рядко), тези разходи които пиша са на практика. А теорията- тя е за тези които нямат Приус. За жалост практически от моят джоб плащам 5-6л/100км.

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 14 Яну 2014 18:34
от LEXUS
IVOtuning написа:В крайна сметка за мен резултата е ясен:
на извънградско Приус не е осезателно по-икономичен от някой дизел с подобна мощност.
Както искайте (му) го слагайте- отпред, отзад, по средата :)
Среден разход 5- 5,5л/100км не е нищо особено.
Нищо особено ли не е за кола 136 к.с. автоматик и възможност да се возиш 2-3 километра само на ток,разбира се, предимно в града. Аз мисля, че бензинов автомобил с такава мощност,оборудване и разход е един много премислен и високо постижение на японските инженери продукт. Конкурентен като икономичност среден разход на дизелите, но носещ предимствата и на бензиновите двигатели - безшумност,липса на вибрации. А като надеждност е отличник.

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 15 Яну 2014 12:16
от BOz
Аз да попитам хората, които карат Приус.
Виждам, че още един имаме с МК-2 така, че може да имаме още едно мнение.

Когато се кара градско колата и има големи задръствания, батерията стига ли му или както попаднеш в голямо задръстване, изкара първите 10-на минути на ток, а след това си стоиш с работещ двигател, за да може да зарежда батерията?
Демек може ли да изкара доста време на ток на едно място и за всекидневни задръствания на градското каране да се справя добре?
Ето, примерно днес бях в едно задръстване над 40 минути за един светофар с преместване по 5-6 коли на едно "раздаване" на светофара. Приуса ще може ли да изкара това задръстване на ток?

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 15 Яну 2014 12:48
от Rudy
BOz написа:Ето, примерно днес бях в едно задръстване над 40 минути за един светофар с преместване по 5-6 коли на едно "раздаване" на светофара. Приуса ще може ли да изкара това задръстване на ток?
Зависи от много неща - каква е температурата, какви консуматори си включил и т.н.
Нито зимата (ДВГ се включва, дори да е пълна батерията, за да загрява катализаторите за екология), нито лятото (включен А/С) ще можеш да изкараш на ток. Но ако си поставиш за цел икономия (и изключиш радио, фарове, екран навигация и прочее консуматори) няма да е проблем 40 мин. да стоиш на място с леко преместване напред.

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 15 Яну 2014 13:43
от BOz
Ами конкретно за случката със светофара е малко изгъзена, защото не е нормално, дори и за натоварен трафик да циклиш 40 минути за един светофар. Обикновено до 20 иди-дойди, ама днес си беше лудница.
По-скоро въпроса ми е глобален за градското каране. Дали си се справя да държи батерията заредена, а не да влезнеш в центъра и след има няма 2-3 светофара да не загаси вече двигателя, защото нямаш ток.

Имаме ли човек в този форум от Тойота, който от официалните им системи да потвърди по рамата на този автомобил достоверността на обявата:
http://www.mobile.bg/11388394071240547

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 15 Яну 2014 14:30
от Rudy
BOz написа:Имаме ли човек в този форум от Тойота, който от официалните им системи да потвърди по рамата на този автомобил достоверността на обявата:
http://www.mobile.bg/11388394071240547
Има няколко човека (бивши и настоящи) от официалните дилъри, но повечето само четат и стоят в сянка.
Ето какво излиза от ToyoDIY:
Изображение
Иначе ще има да почакаш да търсят сервизна история на колата в системата им (и то ще има само ако е обслужвана в сервиза на официален дилър). По изключение, ако подлежи на някаква сервизна акция. Не се подлъгвай по сервизни документи - пълен комплект с необходимите печати, подписи и дати е под 100лв. за джамбазите. Затова освен сервизната книжка пазя всяка фактура (виж това вече е официален документ) за всеки разход и обслужване (т.е. имам само за гумите и маслото досега).

По важното е какво е реалното състояние на автомобила - по-добре да е каран 10-15000 км/год. отколкото да е стоял на място през тези 6-7 години.

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 15 Яну 2014 14:47
от Airfan
За новите Тойоти няма сервизна книжка, в която да се отразяват обслужванията и ремонтите - всичко е само по електронен път в някакъв сайт на Тойота. От кога е въведено незнам, но за моя Авенсис е така вече.

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 15 Яну 2014 22:59
от BOz
Аз за това показах обявата в която е снимана рамата.
Ако може някой, който работи в официалното представителство да каже, дали наистина всичко е така, както е написано.
Според продавача, колата до последно се е обслужвала само в Тойота и аз за това питам дали наистина е така.

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 16 Яну 2014 01:05
от IVOtuning
BOz написа:Аз за това показах обявата в която е снимана рамата.
Ако може някой, който работи в официалното представителство да каже, дали наистина всичко е така, както е написано.
Според продавача, колата до последно се е обслужвала само в Тойота и аз за това питам дали наистина е така.
Скоро някой колега беше купил кола от Глобус- Плевен.
Внасят от Швейцария.
Коректни са, можеш да направиш пълен оглед, пътна проба.
Не е ли най-лесно да отидеш до някой дилър с номера на рамата и да провериш какво излиза?!
Ако е обслужвана в официялен дилър И са вкарвани в системата обслужванията ще излезе.

За задръстването и батерията е най-важно дали е пуснат климатика/отоплението, както и състоянието на самата батерия.
При втооо поколение батериите държат много- 350-400 к км( и повече).
При трето поколение най-често на 170-190 к км са за смяна.