gena_bs написа: ↑18 Юли 2025 15:44
Не рискувах да проверя дали ще се задейства някаква защита.
Фреона като фреон не замръзва на нула градуса. Радиатора облят с вода мисля да му зависеше температурата на замръзване от надморската височина, но примерно вода на терасата вкъщи замръзва на около -5 градуса. Кипи на 99.6 градуса, понеже града ни не е съвсем на "морското равнище". Имаш за целта да не замръзва изпарителя термодатчик на самия него - погледни преди години снимките ми от парното на Авенсиса, където бях писал за един син кабел да се внимава да не се скъса че е терморезистор забоден направо на изпарителя. Ако си сигурен че нямаш неизправност или разместване в този елемент - защитен си от тотално замръзване на изпарителя. Да не говорим че евентуално ще има и някакви драстични промени в налягането на фреона, и от там ще се намеси датчика за налягането на фреона. Авенсиса никога не е слизал на охлаждане на първата степен, или поне не близо до нулевата точка, но е климатроник и си мърда сам степените, както му трябва.
Температура на климатик?
Публикувано на: 18 Юли 2025 19:34
от gena_bs
Имах предвид конденза и тръбите, както написа вече Hursa.
Не обичам да поставям техниката си на границата на издръжливостта.
В конкретния случай поради факта, че за 28 години никой не знае какво е състоянието на системите в автомобила!
► Виж съдържание
Офтопик
Миналата година водих такива трудни преговори с климатичния специалист, все едно за мир по целия Свят!
Категорично отказваше даже да тества климатика, поради възрастта на автомобила.
Съгласи се едва, след като му казах, че след неговия ремонт никой не е пипал системата 12 години.
Когато видя колата и мен самия, явно си спомни нещо. Тогава по времето на ремонта 3 часа бях с тях в халето.
Няма как да не ме е запомнил просто!
Написах всичко толкова подробно, за да може авторът на темата да си направи съответните измервания и изводи.
Ако все още я следи и има желание за горното, разбира се.
Температура на климатик?
Публикувано на: 19 Юли 2025 00:46
от mapamop
gena_bs написа: ↑18 Юли 2025 19:34
В конкретния случай поради факта, че за 28 години никой не знае какво е състоянието на системите в автомобила
Знае се. Или работят или не работят. Ако не работят предполагам че ако нещо изгърми пред вас ще е по-малко неприятно, от колкото да изгърми посредата на шипченския проход при 44 наеън или -20 примерно. Не ти го пожелавам в никакъв случай, но е по-малкото зло да си около вкъщи. За 28 години ако всичко е поддържано, както усещам, вероятно няма какво да стане. Климатичната система е сметната за тези неща че и отгоре, и не би следвало ако не е "кирилизирана" нещо да се случи и конструктора да не го е предвидил.
В крайна сметка имаш една камара о-пръстени които ще избият преди някоя тръба или радиатор, ако все пак някой датчик проспи аварията.
Температура на климатик?
Публикувано на: 19 Юли 2025 06:50
от gena_bs
Трябва да отчетем и фактора стареене на материалите като цяло!
Може да се спукат корозиралите Al тръби на системата, вместо да се скъсат гъвкавите съединения, примерно.
Освен това в системата и самия компресор, както и във всички механизми съществуват продукти от износа.
Стружки и химически отлагания да ги наречем. Примерно утайките в картера, разширителни съдове и т.н.
При определени екстремални условия всичко това се вдига и се завира на най-неподходящото място.
Примерно при повишаване на налягането на течностите се запушват маслени канали и дюзи от всякакъв род,
задръстват се филтри, закъсват се вътрешни слоеве на спирачни маркучи и т.н.
И механизмите, ако въобще работят след това, започват ускорено да се износват и разрушават.
Та затова по-добре кротко и полека, отколкото екстремални изпълнения от всякакъв род.
Температура на климатик?
Публикувано на: 19 Юли 2025 08:53
от mapamop
Аз останах със впечатлението че относително скоро е отваряна и е промита системата.
Климатика ми покрай тръскането на оборотите 2021 мисля да беше, го разглобих целият и промих всичко. Литър препарат за промивка е около 20 лева в момента, ако имаш компресор да го надуеш на 4 атмосфери и нагоре по тръбите. Ако нямаш същия препарат на спрей е около 15-18 лева, и ще трябват примерно два флакона до три. Поне при мен по тръбите имаше "графит", но малко. Основното количество беше натрупано в дехидратора, който е И филтър на системата. Тръби и радиатори ако не са смачкани или окислени химически, не съм сигурен колко стареят.
Ако ти е промита системата, когато си сменил кондензатора, единствено утайки би следвало да имаш в TXV клапана, и в компресора (които би следвало фреона да ги набие в дехидратора). Съдейки по това което видях, в изпарителя на практика нямаше "графит" като го напълних и продухах, по тръбите имаше съесем леко отлагане в модула с датчика за налягането. Вече ползвания кондензатор не пусна някаква видима мизерия.
Ако пък системата е промита с машина под налягане както е ( почти )херметизирана, не би следвало да има мизерии. Датчиците не се износват особено. Компресора ако не е наред ще го чуваш и усещаш.
Та ако всичко е по правилата и няма драстични загуби на фреон или малфункции не виждам повод за притеснение. Дори обратното - при напрягането на системата до предела ще се натикат утайките в дехидратора.
Мисля да спра дотук че и тая тема я отплеснахме.