Страница 5 от 5

Температура на климатик?

Публикувано на: 18 Юли 2025 17:36
от mapamop
gena_bs написа: 18 Юли 2025 15:44 Не рискувах да проверя дали ще се задейства някаква защита.
Фреона като фреон не замръзва на нула градуса. Радиатора облят с вода мисля да му зависеше температурата на замръзване от надморската височина, но примерно вода на терасата вкъщи замръзва на около -5 градуса. Кипи на 99.6 градуса, понеже града ни не е съвсем на "морското равнище". Имаш за целта да не замръзва изпарителя термодатчик на самия него - погледни преди години снимките ми от парното на Авенсиса, където бях писал за един син кабел да се внимава да не се скъса че е терморезистор забоден направо на изпарителя. Ако си сигурен че нямаш неизправност или разместване в този елемент - защитен си от тотално замръзване на изпарителя. Да не говорим че евентуално ще има и някакви драстични промени в налягането на фреона, и от там ще се намеси датчика за налягането на фреона. Авенсиса никога не е слизал на охлаждане на първата степен, или поне не близо до нулевата точка, но е климатроник и си мърда сам степените, както му трябва.

Температура на климатик?

Публикувано на: 18 Юли 2025 19:34
от gena_bs
Имах предвид конденза и тръбите, както написа вече Hursa.
Не обичам да поставям техниката си на границата на издръжливостта.
В конкретния случай поради факта, че за 28 години никой не знае какво е състоянието на системите в автомобила!
► Виж съдържание
Написах всичко толкова подробно, за да може авторът на темата да си направи съответните измервания и изводи.
Ако все още я следи и има желание за горното, разбира се.


Температура на климатик?

Публикувано на: 19 Юли 2025 00:46
от mapamop
gena_bs написа: 18 Юли 2025 19:34 В конкретния случай поради факта, че за 28 години никой не знае какво е състоянието на системите в автомобила
Знае се. Или работят или не работят. Ако не работят предполагам че ако нещо изгърми пред вас ще е по-малко неприятно, от колкото да изгърми посредата на шипченския проход при 44 наеън или -20 примерно. Не ти го пожелавам в никакъв случай, но е по-малкото зло да си около вкъщи. За 28 години ако всичко е поддържано, както усещам, вероятно няма какво да стане. Климатичната система е сметната за тези неща че и отгоре, и не би следвало ако не е "кирилизирана" нещо да се случи и конструктора да не го е предвидил.
В крайна сметка имаш една камара о-пръстени които ще избият преди някоя тръба или радиатор, ако все пак някой датчик проспи аварията.

Температура на климатик?

Публикувано на: 19 Юли 2025 06:50
от gena_bs
Трябва да отчетем и фактора стареене на материалите като цяло!
Може да се спукат корозиралите Al тръби на системата, вместо да се скъсат гъвкавите съединения, примерно.
Освен това в системата и самия компресор, както и във всички механизми съществуват продукти от износа.
Стружки и химически отлагания да ги наречем. Примерно утайките в картера, разширителни съдове и т.н.
При определени екстремални условия всичко това се вдига и се завира на най-неподходящото място.
Примерно при повишаване на налягането на течностите се запушват маслени канали и дюзи от всякакъв род,
задръстват се филтри, закъсват се вътрешни слоеве на спирачни маркучи и т.н.
И механизмите, ако въобще работят след това, започват ускорено да се износват и разрушават.
Та затова по-добре кротко и полека, отколкото екстремални изпълнения от всякакъв род.

Температура на климатик?

Публикувано на: 19 Юли 2025 08:53
от mapamop
Аз останах със впечатлението че относително скоро е отваряна и е промита системата.
Климатика ми покрай тръскането на оборотите 2021 мисля да беше, го разглобих целият и промих всичко. Литър препарат за промивка е около 20 лева в момента, ако имаш компресор да го надуеш на 4 атмосфери и нагоре по тръбите. Ако нямаш същия препарат на спрей е около 15-18 лева, и ще трябват примерно два флакона до три. Поне при мен по тръбите имаше "графит", но малко. Основното количество беше натрупано в дехидратора, който е И филтър на системата. Тръби и радиатори ако не са смачкани или окислени химически, не съм сигурен колко стареят.
Ако ти е промита системата, когато си сменил кондензатора, единствено утайки би следвало да имаш в TXV клапана, и в компресора (които би следвало фреона да ги набие в дехидратора). Съдейки по това което видях, в изпарителя на практика нямаше "графит" като го напълних и продухах, по тръбите имаше съесем леко отлагане в модула с датчика за налягането. Вече ползвания кондензатор не пусна някаква видима мизерия.
Ако пък системата е промита с машина под налягане както е ( почти )херметизирана, не би следвало да има мизерии. Датчиците не се износват особено. Компресора ако не е наред ще го чуваш и усещаш.
Та ако всичко е по правилата и няма драстични загуби на фреон или малфункции не виждам повод за притеснение. Дори обратното - при напрягането на системата до предела ще се натикат утайките в дехидратора.
Мисля да спра дотук че и тая тема я отплеснахме.