Фреона като фреон не замръзва на нула градуса. Радиатора облят с вода мисля да му зависеше температурата на замръзване от надморската височина, но примерно вода на терасата вкъщи замръзва на около -5 градуса. Кипи на 99.6 градуса, понеже града ни не е съвсем на "морското равнище". Имаш за целта да не замръзва изпарителя термодатчик на самия него - погледни преди години снимките ми от парното на Авенсиса, където бях писал за един син кабел да се внимава да не се скъса че е терморезистор забоден направо на изпарителя. Ако си сигурен че нямаш неизправност или разместване в този елемент - защитен си от тотално замръзване на изпарителя. Да не говорим че евентуално ще има и някакви драстични промени в налягането на фреона, и от там ще се намеси датчика за налягането на фреона. Авенсиса никога не е слизал на охлаждане на първата степен, или поне не близо до нулевата точка, но е климатроник и си мърда сам степените, както му трябва.
Температура на климатик?
- mapamop
- Мнения: 5356
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 168 пъти
- Получена благодарност: 633 пъти
Температура на климатик?
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
-
- Мнения: 1551
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 390 пъти
- Получена благодарност: 101 пъти
Температура на климатик?
Имах предвид конденза и тръбите, както написа вече Hursa.
Не обичам да поставям техниката си на границата на издръжливостта.
В конкретния случай поради факта, че за 28 години никой не знае какво е състоянието на системите в автомобила!
Написах всичко толкова подробно, за да може авторът на темата да си направи съответните измервания и изводи.
Ако все още я следи и има желание за горното, разбира се.
Не обичам да поставям техниката си на границата на издръжливостта.
В конкретния случай поради факта, че за 28 години никой не знае какво е състоянието на системите в автомобила!
► Виж съдържание
Ако все още я следи и има желание за горното, разбира се.
- mapamop
- Мнения: 5356
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 168 пъти
- Получена благодарност: 633 пъти
Температура на климатик?
Знае се. Или работят или не работят. Ако не работят предполагам че ако нещо изгърми пред вас ще е по-малко неприятно, от колкото да изгърми посредата на шипченския проход при 44 наеън или -20 примерно. Не ти го пожелавам в никакъв случай, но е по-малкото зло да си около вкъщи. За 28 години ако всичко е поддържано, както усещам, вероятно няма какво да стане. Климатичната система е сметната за тези неща че и отгоре, и не би следвало ако не е "кирилизирана" нещо да се случи и конструктора да не го е предвидил.
В крайна сметка имаш една камара о-пръстени които ще избият преди някоя тръба или радиатор, ако все пак някой датчик проспи аварията.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
-
- Мнения: 1551
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 390 пъти
- Получена благодарност: 101 пъти
Температура на климатик?
Трябва да отчетем и фактора стареене на материалите като цяло!
Може да се спукат корозиралите Al тръби на системата, вместо да се скъсат гъвкавите съединения, примерно.
Освен това в системата и самия компресор, както и във всички механизми съществуват продукти от износа.
Стружки и химически отлагания да ги наречем. Примерно утайките в картера, разширителни съдове и т.н.
При определени екстремални условия всичко това се вдига и се завира на най-неподходящото място.
Примерно при повишаване на налягането на течностите се запушват маслени канали и дюзи от всякакъв род,
задръстват се филтри, закъсват се вътрешни слоеве на спирачни маркучи и т.н.
И механизмите, ако въобще работят след това, започват ускорено да се износват и разрушават.
Та затова по-добре кротко и полека, отколкото екстремални изпълнения от всякакъв род.
Може да се спукат корозиралите Al тръби на системата, вместо да се скъсат гъвкавите съединения, примерно.
Освен това в системата и самия компресор, както и във всички механизми съществуват продукти от износа.
Стружки и химически отлагания да ги наречем. Примерно утайките в картера, разширителни съдове и т.н.
При определени екстремални условия всичко това се вдига и се завира на най-неподходящото място.
Примерно при повишаване на налягането на течностите се запушват маслени канали и дюзи от всякакъв род,
задръстват се филтри, закъсват се вътрешни слоеве на спирачни маркучи и т.н.
И механизмите, ако въобще работят след това, започват ускорено да се износват и разрушават.
Та затова по-добре кротко и полека, отколкото екстремални изпълнения от всякакъв род.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: emo_772000 и 2 госта