Страница 5 от 5
Как да подобря просвета на Corolla
Публикувано на: 19 Юли 2025 12:09
от mirott
Hursa написа: ↑19 Юли 2025 10:18
масления амортисьор - не би трябвало да повдига окачването
Или по-точно казано, възвръща заводските параметри на автомобила. А всеки употребяван такъв, след определено време 4-5-6 години кляка. И при слагането на нови се изправя. Какво толкова сложно има не знам...
Как да подобря просвета на Corolla
Публикувано на: 19 Юли 2025 12:13
от Hursa
Ако е маслен - не би трябвало. Масления амортисьор не създава усилие в статично положение (преместваш стеблото от едно крайно положение до другото - в каквото го оставиш, в това си остава). Само в динамика. Т. е. той не може да "повдигне" нищо. Какво толкова сложно има?

(Ако са приети неправилно термини, проблема е в тези, които са ги приели.

Амортисьори има не само при автомобилите.)
Как да подобря просвета на Corolla
Публикувано на: 19 Юли 2025 12:33
от mirott
Абе хора, вие четете ли изобщо или само чатите?!
Нов автомобил с височина 20 см след 5 години е с височина 18 см. След смяната на нови амортисьори отново става 20 см. Или казвате, че пак си остава 18 см. И след 5 години става 17 и след смяната на нови пак остава на 17 см?! Вие практика имате ли някаква или само теория в нета, омажете си ръцете и тогава ще пишете смислени неща.
Ако все още е сложно, не мога да помогна...
Как да подобря просвета на Corolla
Публикувано на: 19 Юли 2025 12:37
от gena_bs
Hursa написа: ↑19 Юли 2025 11:54
Производителя кои препоръчва? Има такива за тунинг. Подходящи за модела, но не са по спецификацията от производителя на автомобила.
Всичко това е подбрано от каталозите на производителя на амортисьорите.
Съгласно GM/ Opel part# и съответства на заводското (за региона) окачване на автомобила по VIN.
Както вече написах, в случая всички са газови от завода.
Никакви тунинги, повдигания и подобни идиотии!
Как да подобря просвета на Corolla
Публикувано на: 19 Юли 2025 12:39
от Hursa
Значи амортисьорите му не са "маслени", не са чисто хидравлични. Дори термина "амортисьор" в случая е некоректен. Това е комбиниран елемент. Отделно, както и да го наричате, не би трябвало да изпусне газа, особено пък такива предели.
Как да подобря просвета на Corolla
Публикувано на: 19 Юли 2025 12:43
от gena_bs
То маслото протича, какво остава за газовата "възглавница".
Терминът на английски го знаеш. Как, според теб е правилно технически да се нарече на български?
Откъде тръгнахме и стигнахме до езикови спорове!
Как да подобря просвета на Corolla
Публикувано на: 19 Юли 2025 12:45
от Hursa
Газовата възглавница трябва да преодолее "маслената" - която го уплътнява за да "излезе".

А все пак - не би трябвало да са като "амортисьорите" на "петата" врата.
► Виж съдържание
Двигателист написа: ↑19 Юли 2025 11:21
Защото реално всички са маслени – демпфирането е с течност (маслото). Разликата е в компенсирането на обема на пръта (штока). При едините (еднотръбни, монотръбни) се използва обем с газ (предполагам азот) с някакво налягане. Именно това налягане добавя известна допълнителна сила на разпъване и в зависимост от него се повдига малко автомобила. При втория тип (двутръбни), компенсиращият обем за маслото е двойната стена на амортисьора. Но там също има газ с някакво налягане (в случая обаче функцията му е да намали разпенване и окисление на маслото), който също добавя извесна сила на разпъване, макар и по-малка, защото освен по-ниското налягане на газа е по-малка и площта на която действа.
Да "загърбим" спора.

Явно не знам устройството на автомобилните амортисьори. Честно казано - не виждам, кое би повлияло на работното положение на буталото. Т. е. дори при такъв амортисьор - кое би "повдигнало" автомобила. (В работно състояние - буталото все пак трябва да е далеч от крайните си положения.)
Двутръбен. Еднотръбен. (Или устройството им не е като показаното.)
slowtraveler написа: ↑19 Юли 2025 09:17
Как става този номер, при условие, че амортисьора не оказва усилие на окачването в покой?
Въпроса остава открит.

Поне аз не мога да разбера - как.
Как да подобря просвета на Corolla
Публикувано на: 19 Юли 2025 18:39
от zorbata
mirott написа: ↑19 Юли 2025 12:33
Абе хора, вие четете ли изобщо или само чатите?!
"Чукча не будет читател, будет писател."
Как да подобря просвета на Corolla
Публикувано на: 19 Юли 2025 19:16
от Hursa
То да чета, ако има някакви аргументи. На голи твърдения не вярвам. А и все пак - интересно е защо е така, но само ако въобще е така. "Осядат" пружините, проблемите с амортисьорите са по-различни. Имате картинките, обяснете какво в такъв тип амортисьор повдига окачването. ("Или по-точно казано", възвръща заводския просвет на стар автомобил при замяната им с нови.

) Ако са скапани, покажете по-добри.

Как да подобря просвета на Corolla
Публикувано на: 19 Юли 2025 21:49
от max-2
Всички амортисьори са с масло. Газовите имат и газ вътре. Еднотръбни или двутръбни, еднотръбните са с по-голямо бутало и с отделен отдел за газ, а двутръбните са с газ в маслото. Много амортисьори съм пипал, на мои коли съм сменял три пъти по 4 броя. Силата на изтласкване на нов амортисьор е различна, зависи от модела автомобил. Последно натисках едни за опел ампера, това няма натискане, сигурно с 40 кила бута нагоре, двутръбни. На камрито сложих еднотръбни, подобрени SR, пак вози меко, но не клатушка задницата и се натискаха по-лесно. Всички газови са двойнодействащи, но има и двойнодействащи специфични за бмв, на които стержена им стои по средата на хода, а газта ги бута от двете страни на буталото.
Т.Е. колкото повече те бута свития амортисьор, толкова повече се отразява като повдигане на колата след смяната им. Зависи и от масата на автомобила.
Хурса, спирам да пиша и да чета в темата, защото знам, че пак ще залитнеш някъде с безкрайни разсъждения.
Иначе всички с газ са двойнодействащи.
Как да подобря просвета на Corolla
Публикувано на: 19 Юли 2025 23:08
от Hursa
Двигателист написа: ↑19 Юли 2025 11:21
При едините (еднотръбни, монотръбни) се използва обем с газ (предполагам азот) с някакво налягане. Именно това налягане добавя известна допълнителна сила на разпъване и в зависимост от него се повдига малко автомобила. При втория тип (двутръбни), компенсиращият обем за маслото е двойната стена на амортисьора. Но там също има газ с някакво налягане...
Да, извинявам се! Има сила, която изтласква буталото, ако газа е под налягане. Срам, че я "видях" толкова късно.

Как да подобря просвета на Corolla
Публикувано на: 19 Юли 2025 23:27
от mirott
Hursa написа: ↑19 Юли 2025 19:16
То да чета, ако има някакви аргументи
Какви аргументи са необходими, освен фактите? Мога да ви докарам мой 22 годишен автомобил, да измерите, да смените след това в сервиз за ваша сметка 4 броя, отново за ваша сметка. Ако не се "повдигне" ще ви платя сумата в двоен размер. Ако съм прав, ще ви благодаря за подаръка. М?
Как да подобря просвета на Corolla
Публикувано на: 19 Юли 2025 23:34
от mirott
Hursa написа: ↑19 Юли 2025 19:16
А и все пак - интересно е защо е така, но само ако въобще е така
Хонда Акорд турър, 2003-та, с оригиналните от завода е в момента. Да се подготвите с цената. И след смяната за отговор на въпроса ви ще попитате монтьора в сервиза. Той ще ви отговори със сигурност срещу сумата, която ще платите.
П.п. не държа да са оригинални, и Магнум ще свършат работа, да не ви натоварвам бюджета...
Как да подобря просвета на Corolla
Публикувано на: 20 Юли 2025 00:32
от slowtraveler
Без да споря за ефекта (просто не съм сменял за да сравня), нито имам каквото и да е желание да се заяждам - лично на мен ми е интересно как амортисьор, чиято работа е САМО да 'успокоява' (да променя резонансната честота извън работния диапазон) оказва някакво усилие на окачването. Амортисьорът в края на краищата в каквото положение го оставиш - в такова си стои (дори ги 'газовите')... Да, изисква усилие да го свиеш, но като го свиеш - си стои в това положение

P.S. не говоря за онези, които 'се надуват' за промяна на положението - каквито имаше на Опел комби за корекция на натоварването - те са с друга конструкция, и са конкретно за промяна на положението
