Страница 5 от 7

Re: Проблем с Корола

Публикувано на: 09 Юни 2012 16:28
от iwan33
Малко UP на темата. Предишният път си реших проблема с вентилатора като за малко пуснах (-) направо от акумулатора към релето с едно парче проводник. После махнах проводника, рестартирах ECU-то от предпазителя му и всичко си заработи нормално, вентилатора си тръгва и си спира в зависимост от температурата на мотора. От тогава насам колата не беше карана с климатик. Днес заради жегата отново пуснах климатика и ... вентилатора на охлаждането пак не иска да се изключи! Което пак ме навежда на мисълта, че нещо с климатика (с налягането на фреона) не е наред и от там ми идва проблема. Днес не ми се занимава но утре пак ще пробвам това с минуса от акумулатора и ако заработи нормално ще я закарам да погледнат климатика. Въпросът ми е къде в Пловдив могат да я свършат тая работа като хората? И още нещо което ме интересува. Колко градуса трябва да е въздуха, който издухва климатика на максимален вентилатор и при външна температура около 30 градуса? Ще ми се да я премеря за да се ориентирам защото ми се струва, че при мен духа прекалено топъл въздух...

Re: Проблем с Корола

Публикувано на: 09 Окт 2012 23:06
от iwan33
Тойотата навъртя почти година в България и ми се появи някакво гадно поскърцване в дясно на таблото. Нормално, предвид качеството на пътищата. Та искам да попитам някой свалял ли е такова табло? Да ме насочи къде и как е хванато към купето за да го позатегна малко ако мога...

Re: Проблем с Корола

Публикувано на: 02 Фев 2014 12:18
от iwan33
Привет колеги, отново имам дребен проблем с колата и търся съвет. Проблема се изразява в това, че на студен мотор (4E FE) все едно подавам газ два пъти в разстояние на секунда-две, т.е. все едно рязко натискам газта, пускам я и пак я натискам, което пък е много гадно особено при потегляне, колата един вид забива предницата и чак след това тръгва да ускорява. Проблема не е постоянен, понякога го има, понякога не и както казах, повече е изразен при студен двигател, но съвсем слабо си личи и когато е загрял. В тази връзка наскоро смених свещите и въздушният филтър, но явно не е от тях. Погледнах и дроселовата клапа, чиста е. Какво ще ме посъветвате, някакъв датчик за топло и студено, някакъв клапан?
П.С. Това на снимката са старите свещи, които свалих. Предполагам, съдейки по вида им, може да се приеме, че мотора е работил добре?

Re: Проблем с Корола

Публикувано на: 02 Фев 2014 14:30
от saho
Клапани проверявал ли си?

Re: Проблем с Корола

Публикувано на: 02 Фев 2014 14:39
от iwan33
Ако имаш предвид клапаните на двигателя, не, не съм ги проверявал. Но ако има проблем с клапан, натегнат или хлабав, то той няма да се проявява само понякога а ще го има постоянно. Или аз грешно разсъждавам? Преди малко излизах с колата и проблема пак го имам. Загря и се оправи. Между другото ми се струва, че това забиване го има само при рязко подаване на газ, ако натисна педала постепенно всичко е наред. Да не би проблема да е с бензина? Никога не съм сменял горивен филтър макар че го имам в гаража...

Re: Проблем с Корола

Публикувано на: 02 Фев 2014 15:06
от paco_escobar
Това "забиване" може да е симптом на запушен катализатор.

Re: Проблем с Корола

Публикувано на: 02 Фев 2014 17:25
от iwan33
И как в крайна сметка да се ориентирам от какво е? Сервиз?

Re: Проблем с Корола

Публикувано на: 03 Фев 2014 12:03
от saho
Замери първо хлабината на клапаните, имах същия проблем но на рено и беше от натегнат клапан, като топла си работеше перфектно...

Re: Проблем с Корола

Публикувано на: 04 Фев 2014 17:41
от iwan33
Нищо не съм правил по колата, защото нямам време, но взех да се съмнявам, че не е от клапан. Днес сутринта термометъра показваше 2 градуса и нямаше никакъв проблем, мотора си работеше идеално. Преди малко обаче, на тръгване от работа, проблема пак се появи, като температурата беше горе-долу същата. Засега е ясно, че ще я карам така, трябва ми всеки ден и няма кога да се занимавам с нея, но много ми се ще да разбера какво прави мизерии...

Re: Проблем с Корола

Публикувано на: 04 Фев 2014 21:00
от Japanese_fever
Провери си вакумите. Според мен от някъде смуче въздух за да се форсира така. Провери си клапаните, които са на самия дросел и регулират празния ход на оборотите. Аз имах подобен проблем и се оказа, че IACV (Idle Air Control Valve) клапана от студа ми беше запецанл посредата и не можеше да затвори нормално. Този клапан отваря и затваря проход за въздух в зависимост от темп. на антифриза, т.е. от там черпи инфо дали колата ти е загряла или не. В този ред на мисли си провери и нивото на антифриза! Не знам при Тойота как се казва този клапан, но трябва да се намира на throttle body-то, т.е. острани на корубата на дросела.
Аз също смених свещите, но не беше от тях. Това ли са свещите, които се препоръчват за твоя двигател? Аз бих ти препоръчал да си купуваш обикновени с един електрод. Аз карам с NGK V Power и съм много доволен. Сменям ги на 48 000 - 50 000 км. Свещите на NGK имат много кодове според марката и модела автомобил. Провери за твоя кой е точно кода и си вземи такива.

Изображение

Re: Проблем с Корола

Публикувано на: 04 Фев 2014 21:40
от paco_escobar
Japanese_fever написа:Провери си вакумите. Според мен от някъде смуче въздух за да се форсира така. Провери си клапаните, които са на самия дросел и регулират празния ход на оборотите. Аз имах подобен проблем и се оказа, че IACV (Idle Air Control Valve) клапана от студа ми беше запецанл посредата и не можеше да затвори нормално. Този клапан отваря и затваря проход за въздух в зависимост от темп. на антифриза, т.е. от там черпи инфо дали колата ти е загряла или не. В този ред на мисли си провери и нивото на антифриза! Не знам при Тойота как се казва този клапан, но трябва да се намира на throttle body-то, т.е. острани на корубата на дросела.
Аз също смених свещите, но не беше от тях. Това ли са свещите, които се препоръчват за твоя двигател? Аз бих ти препоръчал да си купуваш обикновени с един електрод. Аз карам с NGK V Power и съм много доволен. Сменям ги на 48 000 - 50 000 км. Свещите на NGK имат много кодове според марката и модела автомобил. Провери за твоя кой е точно кода и си вземи такива.

Изображение
С 2 електрода са:Denso K16TR11, NGK BKR5EKB11

Re: Проблем с Корола

Публикувано на: 04 Фев 2014 21:57
от Japanese_fever
Виждам, че са с два електрода, но му препоръчвам да си вземе с един.

Re: Проблем с Корола

Публикувано на: 04 Фев 2014 22:37
от iwan33
Japanese_fever написа:...Според мен от някъде смуче въздух за да се форсира така. ...Това ли са свещите, които се препоръчват за твоя двигател?...
Благодаря за мненията на колегите, но може би не се изразих правилно. Колата не се форсира, проблема е такъв, на студен двигател, като натисна газта се получава така, все едно "ритам" педала два пъти. Малко е неприятно когато ускорявам и минавам на по-висока предавка защото колата първо забива муцуната за секунда и след това тръгва да набира нормално. Не съм сигурен дали го описвам както трябва. И да, старите свещи от снимката са NGK BKR5EKB11 а тези, които сложих сега са Denso K16TR11.
П.П. На двигателя има картинка, на която едноелектродната свещ е задраскана и пише да се ползват само двуелектродни...

Re: Проблем с Корола

Публикувано на: 05 Фев 2014 02:00
от Japanese_fever
iwan33 написа: П.П. На двигателя има картинка, на която едноелектродната свещ е задраскана и пише да се ползват само двуелектродни...
О.К. край с такива щом така пише за твоя двигател.
Не можах много да разбера какви са симптомите на твоята кола? Направи видео и го пусни, ако може.

Извинявай, горе те обърках за клапана! Ако не ти свети CEL (check engine light) проблема най-вероятно не е електрически, а механичен. Ако имаш неправилно работещ сензор/датчик или свещ ще ти светне CEL. От там не е трябвало да сменяш и свещите, но карай, запази си старите.
Прегледай си жилото на газта, да не е ръждасяло и да запича в началото, докато се раздвижи.

Re: Проблем с Корола

Публикувано на: 05 Фев 2014 20:32
от iwan33
Май успях да стъкмя някакъв клип, тъмно е защото в гаража осветлението ми е кофти, но ми се струва, че можете да се ориентирате за какво иде реч. Натискам газта веднъж а мотора се форсира на два пъти. В движение е неприятно защото придърпва много гадно. И не е от жилото за газта, то си е наред.
http://www.youtube.com/watch?v=87LUu3qp ... re=mh_lolz