Страница 39 от 160

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 28 Сеп 2013 19:48
от slowtraveler
Нещо е объркано в превода. Или са използвали заготовка за обикновен автомобил. (там бе и за ниски обороти)...
Сам разбираш, че за хибрида няма значение каква е скоростта, а каква му е енергийната нужда.
Това, което аз съм чел (май бе на RX), бе да се избягва ползването на консуматори ако автомобила не е ready... И нищо повече...

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 28 Сеп 2013 22:35
от Hursa
Цялото предупреждение е това:
За да не допуснете изтощаване на 12-волтовия акумулатор
- Изключвайте фаровете и аудиосистемата, когато хибридната система не е
включена.
- Изключвайте ненужните електрически компоненти, когато автомобилът се
движи с ниска скорост за продължително време, например в натоварен трафик
и т.н.
Може би трябва да се види как е при приус.
За лексус при 300 кс могат да си позволят и танков акумулатор за второстепенните консуматори. А и е и луксозен автомобил при тази цена не върви да те ограничават дори с цената на скапване на акумулатора поради многократни зареждания/разреждания. Това е само за спора, въобще не вярвам вече да съм прав за ползването на акумулатора в ауриса. За климатика може би само вентилатора се захранва от 12 В а компресора да е високоволтов. Така остават по малките консуматори – макар че фаровете със сумарна мощност от 260 вата не консумират малко.
А в http://www.invertersrus.com/prius-power-inverter.html не разбрах когато е давал 800 вата на инвертора дали не е работил постоянно двигателя. Пише – до колкото успях да си преведа - двигателят в моя приус работи за само около трийсет секунди на всеки пет минути, когато е без никакви консуматори. Трябва да засека колко е при ауриса мисля, че не включва двигателя повече от 5 минути, около 10, когато е включен и прогрят, но не съм засичал.

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 29 Сеп 2013 00:24
от slowtraveler
Зареждането е заради първата подточка.
А втората не знам дали не е свързана с поддръжка на температурния режим на батерията?
За инвертора - явно съвсем не е работил постоянно - иначе нямаше да остане с половин резервоар за толкова дни...

П.С. точно на RX приятел наскоро молеше един с голфче или фордче да му даде ток :) Срам :)
Просто стоял при изключена хибридна система с включено радио :)
А вече 'запали ли' хибридната система няма проблем .

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 29 Сеп 2013 07:46
от Rudy
Hursa написа:За лексус при 300 кс могат да си позволят и танков акумулатор за второстепенните консуматори. А и е и луксозен автомобил при тази цена не върви да те ограничават дори с цената на скапване на акумулатора поради многократни зареждания/разреждания.
Могат да си го позволят, ама са си го спестили - акумулатора е възможно най-малкия, който можеш да намериш. Лошото е, че и мястото е малко и по-голям не можеш да сложиш дори да искаш. Вече при RX450h са го поправили и акумулатора е с нормален размер и капацитет. Не съм имал проблем и не се оплаквам, ама не стоя в колата без да е включен и READY.

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 29 Сеп 2013 08:53
от Vesko
slowtraveler написа:П.С. точно на RX приятел наскоро молеше един с голфче или фордче да му даде ток :) Срам :)
Просто стоял при изключена хибридна система с включено радио :)
А вече 'запали ли' хибридната система няма проблем .
Аз поне от Мазда 5 взех ток ;) Ама тоя double lock на вратите и липса на механична ключалка на багажника създадоха доста комична ситуация да презкачам седалки за да си взема кабелите от багажника :)

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 29 Сеп 2013 12:22
от Hursa
Раздела от който е цитата е за подръжката на акумулатора. И целия цитатат е в рамка. Всъщност за батерията не е дадено нищо освен в техническите характеристики - 28 елемента по 7.2 В, 201.6 В, амперчасовете и това е. Само на едно място има предупреждение да не се покрива отвора в купето на десния калник за да не пречи на вентилацията на батерията и друго нищо за батерията.
Аз подарих два чифта кабели, реших че нито ще ми трябва ток с тази батерия, нито ще посмея да давам с тая електроника. А то в книжката си имало цял раздел как да ти дадат ток, явно не е рядкост.

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 29 Сеп 2013 23:48
от andrian999999
slowtraveler написа:Колеги, явно първото предупреждение не е подействало :whistle:
Защо трябва да се стига до крайни мерки за да може да се общува нормално в автомобилен форум?
Та нали идеята тук е да се помага и да се обменят полезни идеи и съвети....
И от време на време - да се разтоварваме с някоя друга 'офтопик' тема...
Напълно подкрепям Дидо, защото не е нормално и коректно някои хора да използват форума за избиване на комплекси и навярно - на компенсиране на лични проблеми...
Това, че един форум е по-либерален не значи, че трябва да стане арена на лични нападки и мерене на някои принадлежности unsure.gif
Надявам се дискусията да продължи в достатъчно информативен и коректен вид....

ок така е но нормално ли е да влиза някой във форума и веднага да моли модераторите да банат някой си колега защото имал друго мнение и хвалел неговата тойота корола. Да не говорим че темата не е за тойота ПРИУС а е породена от друга тема " на кой колко му харчи автомобила". А ТАМ колегата ПРИУС 3
обяснява някакви безумни разходи от 2 на 100 при средна скорост 130км/ч (пиша по памет) ми да влезе колегата "БОЗ"
в тема за тойота приус и да си чете + и - за автомобила, или ако няма такава да си създаде.

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 30 Сеп 2013 00:33
от andrian999999
как ви звучи това. карам фиат пунто дизел за 3000 лв но съм се насочил към новата тойота ярис , тя пък ми е скъпа мога да опитам да си взема старата генерация, но пък тя е към края на жизнения си цикъл затова ще събирам за новата , по принцип не съм излизал от София от 13 месеца а в близките 1-2 години ако ми се наложи, ще изляза с колата на жена ми. по принцип на пунтото по книжка му дават около 6,5 на 100 градски цикъл ама аз го свалям на 4,3 защото съм маняк на тази тема.
п.п. може ли да помоля модераторите да баннат ВЕСКО щото ме дразни, отдавна не е идвал на Екото на тойота среща да си по лафим .

в превод карам бмв 330хд за 6000лв но съм се насочил към приус 3 за 25 000лв той пък ми е скъп да си взема по стария , ама той към края на жизнения си цикъл (чудя се как да продам БМВ-то щото положението се затяга , а не съм му плащал данъци) колегата приус 3 го уважавам щото казва че приуса му харчи 2,5 на сто аз понеже съм маняк ще го докарам докаде 1,5 литра и тн. ......

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 30 Сеп 2013 05:49
от Rudy
andrian999999 написа:п.п. може ли да помоля модераторите да баннат ВЕСКО щото ме дразни, отдавна не е идвал на Екото на тойота среща да си по лафим .
Аааа, няма да пипате Веско! Долу ръцете! biggrin.gif

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 30 Сеп 2013 10:31
от slowtraveler
andrian999999 написа:....ок така е но нормално ли е да влиза някой във форума и веднага да моли модераторите да банат някой си колега защото имал друго мнение и хвалел неговата тойота корола. ...
Колега, навярно просто не сте успели да прочетете конкретните мнения, които станаха причина за крайното действие.
Защото бяха премахнати доста бързо за да не цапат що годе нормалния диалог.
Причината за действието съвсем не са молби на нов член на форума или т.н.

Има нормален диалог с доводи, а имаше и мнения с 'цветущи' изрази, доста далеч от темата, но съдържащи единствено персонални определения.
Тези мнения бяха модерирани (като бяха оставени писаните от колегата неща по темата, заедно с предупреждение)
В последствие мненията отново бяха коригирани от 'писателя', и отново съдържащи подобни определения...
Предполагам, че доста от колегите тук са успели да ги прочетат и едва ли са останали доволни от такива груби кавги във форума.

Това са фактите :whistle:

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 30 Сеп 2013 23:55
от andrian999999
да, наистина не съм ги видял и не знаех че е имало псувни и тн...... . видях темата в нови мнения и влезнах да я разгледам какво ново има.

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 02 Окт 2013 01:22
от Not_active_user_1
На Приуса климатика черпи ток от силовата батерия. 200 волта май беше и е трифазен. От малката батерийка почти нищо не се захранва освен ламБи и то, ако колата е изключена. През другото време пак от там, ама играе ролята на буфер акумулатора. За ниски скорости и НЕползването на енергоемки неща по колата няма логика да е така, защото системата е включена. В режим рейди ли си ползваш всичко без грижи. В упътването на Приус са обърнали внимание да не се забравят разни лапи включени, защото явно капацитета на батерията е доста малък и на другия ден няма да имаш ток за системата, докато при други с нормален акумулатор може да забравиш лампата на плафона да свети в купето и пак да запалиш сутринта.

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 02 Окт 2013 01:28
от Not_active_user_1
andrian999999 написа:[...колегата ПРИУС 3
обяснява някакви безумни разходи от 2 на 100 при средна скорост 130км/ч (пиша по памет) ...
Андрьо, можеш ли да посочиш мястото, където си го прочел това написано от мен? Ако го направиш, те водя там където кажеш на мои разноски. :whistle:

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 02 Окт 2013 07:54
от slowtraveler
prius 3 написа:... От малката батерийка почти нищо не се захранва освен ламБи и то, ако колата е изключена...
И радиото - дато надуеш АС/ДС (предполагам това слушат 'хибридаджиите' заради професионално изкривяване tongue.gif ), и заедно с ламБите акумулаторчето може да клекне за час... :whistle:

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 02 Окт 2013 17:36
от BOz
За батериите.
От всичкото, което изчетох, ако колата не е в "ready" режим, демек хибридната част на автомобила да е включена, то всичко се черпи от малкия акумулатор.
Ако колата е с включена хибридна система (за включването й е необходимо малката батерия), то всичко минава през голямата батерия и инвертора, а малката батерия вече не се използва.
Когато колата е с изключена хибридна система, то има две положения:
1. Аксесоари - с натискането на бутона старт за първи път, без натиснат педал на спирачката. Тогава работят само най-общите аксесоари - да речем радиото
2. Включен режим - работи всичко. Именно в този режим малката батерия се използва за всичко (цялата работеща електроника в автомобила) през цялото време, като сами се досещате, че капацитета й е малък и може да падне доста бързо.

п.п. Свалих сервизното ръководство. Започнах да я изучавам задълбочено, но като гледам са си 7500 страници и ще отнеме доста време. punk.gif

п.п. @andrian999999, колега, не придавай излишен смут и не изопъчавай думите ми, защото нито се познаваме, за да твърдиш какво съм казал, нито си видял всичко. За това не е много редно да се изказваш по този начин. Има модератори, всеки има глава на раменете, за да погледне реалността. :thumbsup: