rumenrsd написа: Здравейте колеги. Навиват ме да си купя новия Аурис 140H active хибрид,
още от 13-12-13:
"Няма да се впускам в много и излишни технически характеристики и обяснения (данните ги има и в нета), а по-скоро ще наблегна на личните ми впечатления и усещане за автомобила (като с това, е ясно, че са без претенции и чисто индивидуални).
Само като обща информация да спомена, че Auris Touring Sports, е първото комби в С- сегмента с пълно хибридно задвижване, междуосието е 2,600 mm с 285 mm повече от хечбека и т.н.
Задвижва се независимо или в комбинаци, водят я HSD system от 1.8 litre VVT-i бензинов мотор и 60 kW електрически, генерират заедно 136 HP. Доколкото разбрах, щото гледах да карам, използват същата проверена и доказала се система на Toyota Prius.
1. Отвън колата (също бяла) не изглежда нито тромаво, нито спортно - далече е от размерите на най-големите комбита 5 метра+, които са като кораби и не можеш да паркираш нормално в града без всичките системи, датчици, екрани с начертани траектории, писукания и т.н. оказа се, че и този модел ги има при ниво на оборудване
Изглежда по-скоро да го кажем така: ненатрапчиво футуристично
2. Отвътре - на пръв поглед стегнато и прибрано, без разточителност, но и без липси, по-скоро технологично и семпло... Разбира се веднага дръпнах седалката по-назад, механизма е стабилен.
Таблото и седалките, разбира се без кожа, дърво, лак и т.н. за съжаление, ама това е клас С, все пак- си казвах, прегледност и функционалност на уредите, алуминиеви апликации, достатъчно семпли и добре съчетани с пласмасата - която изглеждаше, като на автомобил от високия клас, въобще всичко решено в сиво-черно, с акценти в осветлението, на таблото и на скоростния лост в синьо и жълто...
За мен бе напълно ново усещането при тръгване - абсолютно безшумно. Нищо, абсолютно нищо не се чува. Нарочно бях спрял навигация, радио, климатик... Цветовете на светлините на таблото са приятни, фаровете се включиха автоматично, очаквах включването на старт-стоп системата... На първи светофар нищо, втори, трети... нищо... Нарочно минах през центъра на града... нищо. Гледам 15-16 км. Дисплея показва някакви опции и режими, които не ми бяха много ясни в началото...
Спрях на един паркинг и взех да базикам... Дисплея е тъч скрйин - 7-8 инча Оказа се, че могат да се избират 3 режима, ауто, бензин и електро... А можело и директно от скоростния лост. Оставих го на ауто и продължих към магистралата... Безстепенния автоматик (квото и да е това) работеше перфектно - нямаше никакви удари или придърпване. Набираше повече от добре. Даваха му от 0-100 км за 10 сек. Двигателя 1,8-Liter-VVT-i, се включи според мен, чак след като стрелката мина 80 км - усети се като фон, не като шум или придърпване...
160 ги вдигна и поддържаше без никакъв проблем, а можеше и още.
Показваше разхода - 3,7 л., както и нивото на зареждане на батериите...
След аутобана, по междуселските пътища, колата с 17-ки джанти се държи пефректно, за разлика от други тойоти, които съм карал, не клатеше.
На светофара беше отново напълно тиха и при спиране и при потегляне... Оказа се, че има и някаква система за регенериране на спирачната енергия, подобна на КЕРС от формулата...
След 40 мин. тест при връщането ми при хендлера, показваше разход 4,1 л.
Кво да ви кажа, колата ми хареса с тази система. 136 коня се държаха, повече от доволно, а и при потегляне, доста по мощни коли изоставаха сериозно по светофарите... Явно и благодарение на електромотора. Екстрите са доста, ама кво да ги изброявам, за мен карането и усещането при шофиране беше важно. Иначе и като комби, които напоследък някак си предпочитам, дали е от годините - си е повече от добре. Няма загуба на пространство, от батериите, изглежда не по-малко от средния и уж еталон за тоя клас Голф Вариант, или Октавия Комби.
За 23 000 Euro хибрид модела е със 150 Euro по-евтин от модела със 124-PS-Diesel при същото ниво на оборудване Executive.
Имаше и доста интересни неща при финансирането и гаранцията, ама с тях няма да ви занимавам."