Страница 31 от 31

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Публикувано на: 24 Сеп 2025 17:49
от mapamop
GreenText-Pepe написа: 24 Сеп 2025 16:57 Значи вчера си отварям багажника и какво да видя - спойлера отново разлепен. Направо ме обхвана тих ужас. Качих се на кашона и направо в Тойота.
Виж в закона за защита на потребителите дали още стои клаузата, че при три опита за отстраняване на един същи гаранционен проблем, следва или да им върнеш дефектната стока и да ти възстановят цената, или да ти сменят дефектната стока с друга бройка от същия или екввалентен модел. Ако няма директен еквивалент да ти предложат вариант за друг модел с доплащане в двете посоки - или ти доплащаш или те ти връщат ресто до разликата в цените.
Ако трябва звънни в КЗП и се консултирай с носорозите там. Те обичат такива разговори особено в края на тримесечието, когато е време за премии.

Успех с начинанието, ако ще минеш по този път. Но да знаеш че ако ги изпържиш така, много ще те мразят, и то дълго.

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Публикувано на: 24 Сеп 2025 18:17
от ufer
Най-големият конкурент на Тойота е... Тойота, действа на принципа: това, което човек може сам да си направи, никой не може да поправи. Казано по-умно, те са най-добрите, но последно време сами се прострелват в крака... :D

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Публикувано на: 24 Сеп 2025 21:02
от nov
Това са наистина досадни малки проблеми, еле па това със седалката и борда и, явно качеството на сглобката на салона с всяко поколение пада, пък и твоята е GR би трябвало да обърнат повече внимание на детайлите.

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Публикувано на: 24 Сеп 2025 22:39
от GreenText-Pepe
@mapamop КЗП са уж много големи на думи, но като стане въпрос за нещо такова и кършат пръсти и пишат предписания. Общо взето нищо смислено не може да направят, поне от моя опит. Така или иначе хората в Шоурума какво са виновни, че Тойота са решили да спестяват от всичко. Нямам намерение, пък и време и сили за такива приключения. Общо взето да я оправят сега и ще я пускам за продажба, само да реша какво да взема.

@nov - това със седалката не съм го очаквал на тези км. БМВ-то борда беше тръгнал и то само на шоф седалка, само че то като го продадох беше вече на 270к км. На баща ми Ауриса фейс 2011та ли, 2012-та мога да ти кажа, че салона вътре е като почти нов, само шоф седалка малко е почнала, но и тази кола е на 170к мисля. Общо взето за тях ГР-ката е просто скъпа корола. Една кола колкото и да я бухаш с екстри, ако основата е евтинийка, няма да стане по-хубава - лошото е, че го разбрах по трудния начин.

Сега съм в чуденка каква да е следващата кола.

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Публикувано на: 24 Сеп 2025 23:18
от mapamop
GreenText-Pepe написа: 24 Сеп 2025 22:39 Така или иначе хората в Шоурума какво са виновни, че Тойота са решили да спестяват от всичко
Ти нямаш договор с Тойота и не си платил на тях. Отговорност за несъответствията носи продавача. От там нататък не е твоя грижа да мислиш чия е вината и на кого е отговорност да ти отстрани дефекта.
Ако си купиш хипотетично електроуред Gorenje от Технополис, който е 99% произведен от фирмата собственик Midea China, и той се повреди на кого го носиш за рекламация, и от кого очакваш да ти поеме ремонта или подмяната ако не се получи с ремонта?
Предполагаемо го рекламираш в Технополис, които или го ремонтират за тяхна сметка, или го пращат на вносителя, а той го прехвърля по веригата на Словенците, които пък си търсят или пари или части от жълтите, които изначално са сговнили продукта с кофти части. Но теб това не те касае, след подадената рекламация в Технополис, България. Не съдиш китайците в китай или словенците да ти отстранят дефекта. То те и не знаят че ти си закупил въпросната бройка, и не им е и работа да знаят коя бройка къде е кацнала.
Същото е и с автомобилът ти - закупен е в България от представителството Х. И ти имаш отношвние само с тях. Отделно че са сгънали всни пари от теб при продажбата у не е да не са замесени.
Жалба до КЗП се пише на страницата им или по електронна поща със прикачени сканирани документи и снимки. Отнема примерно 15 минути. Ако има нужда ще те помолят да ги представиш на хартия, но пак поне в Русе става за минути като те повикат и не чакаш на опашка.
Поне при мен за 2 телефона и сбъркана митническа декларация със 8 лева разлика си свършиха работата за 2-3 седмици. Глобул ми смениха телефона с нов модел за тяхна сметка, InTime май още ме помнят с панаира който вдигнаха КЗП в митниците, НАП и Комисията по регулация на далекосъобщенията.
Мисля че поне може да пробваш, и това няма да ти струва кой знае какви усилия.
В другия вариант си траеш и не се оплакваш. И ще те гъбаркат докато изтече гаранцията и си останеш със скъсаната седалка и другите досадни проблеми.
А повярвай ми КЗП имат дарбата да правят продавачите креативни в решаване на проблемите.
Намесата на НАП води до профилактична данъчна проверка на обекта и през това време той не работи, но гълта пари за ток и заплати поне.

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Публикувано на: 25 Сеп 2025 07:59
от nov
GreenText-Pepe написа: 24 Сеп 2025 22:39 Една кола колкото и да я бухаш с екстри, ако основата е евтинийка,
Тази теорема я схванах ЕДВА след, като си взех моята Тойота.
GreenText-Pepe написа: 24 Сеп 2025 22:39 лошото е, че го разбрах по трудния начин
И аз, с всеки ден след покупката "откривах" нови и нови "икономии", които са им били заложени от Lean manufacturing навярно. Но пък с всеки изминат километър без проблем тия неща избледняха полека, но следващия РАВ ще го оглеждам обстойно, няма да бързам с покупката за да няма "мръц" после. Въпреки, че никой не ми е виновен, да не съм блял.Добре, че си взех и друг СУВ, като ми дотегне тая да се метна на него.
@тараторе - отново в десетката, колегата с оплакванията да прочете МНООООООООООООООГО внимателно и задълбочено какво си написал, почти сигурен съм, че могат да заменят шоф.седалка с нова (въпреки, че ще е със същото качество), но в случая е по-важно да обърнат внимание на антифриза и климатроника, оня преливник на казанчето е в два случая - ако налееш повече от максимума антифриз и си вдигне температурата да го изхвърли оттам и другия случай е ако има проблем с девеге-то и заври чайника да изхвърли отново от там, демек да освободи налягането вследствие на повишената температура, тъй , че да не те баламосват, ами да си свършат работата - ако губи антифриз да видят откъде- тоя розовия оставя следи навсякъде, лесно може да се види, ако няма следи да ти сменят мотора гаранционно и толкова, щото изтече ли гаранцията всички ремонти ще са за твоя сметка.
Както ти казах и в начлото - писмено с мейли и доказателства с документи и снимки, но послушай и ТараторЯ.

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Публикувано на: 25 Сеп 2025 17:24
от GreenText-Pepe
@mapamop утре ще видим дали доброволно няма да искат да пуснат рекламация.

@nov какъв рав имаш?