Страница 4 от 4
Температура на климатик?
Публикувано на: 16 Юли 2025 13:18
от slowtraveler
Hursa написа: ↑16 Юли 2025 10:13
износват се значително по-бързо, особено в условията при които трябва да се смазват от маслото носено от потока фреон (едно е да се смазват цилиндровите стени и механизмите за управление на производителността на компресора, друго само осевите лагери)
Това не го разбрах - те всички компресори на АС (и домашните) се смазват от маслото, носено от потока фреон и разплисквано от движещите се в компресора детайли...... Не съм чувал да се ползва мембранен компресор при такова приложение... А плунжерните са си доста издържливи (особено като имаш предвид, че част от високоточните горивни помпи пак са на този принцип

) За ниско КПД - не съм гледал статистика, ама това е нещо 'в сферата на теорията' да смяташ КПД на компресорче относително КПД на автомобила

Температура на климатик?
Публикувано на: 16 Юли 2025 13:58
от Hursa
Но доста по-трудно се смазват плунжерите, по сравнение с лагерите на осите на "ротационните" компресори.

(Вижте смазването при болшинството двутактови двигатели.) Плунжерите са издръжливи, дори и цилиндровите им стени може да се каже че са издръжливи, но могат ли да се сравнят с издръжливостта на хидродинамичния лагер. Горивните помпи работят с течности - разликата е съществена, вижте как се самоцентрова плунжера в течна среда, в газова не може така. А за кпд - ами вижте какви мерки вземат за да се управлява автоматично двигателя при включване на "климатика". КПД-то си е кпд - от кпд-то на компресора зависи ефективността на климатика. Държим сметка за кпд-то на домашните климатици, а автомобилните са значително по-неефективни (че и притока на топлина в автомобила е относително значително по-голям, от колкото в домовете ни) и за задвижването им двг харчи доста по-скъпия бензин, работейки с относително ниско кпд. (Атомните ни енергоблокове са по 1000 МВт, но се държи сметка за кпд-то на всяка помпа, дори с мощност от десетина киловата

.)
Температура на климатик?
Публикувано на: 16 Юли 2025 14:07
от slowtraveler
Hursa написа: ↑16 Юли 2025 13:58
Но доста по-трудно се смазват плунжерите, по сравнение с лагерите на осите на "ротационните" компресори.
За мен този спор е напълно излишен и необоснован...
Както плунжерите помпи имат предимства и недостатъци (и място на контакт, нуждаещо се от смазване), така и другите типове компресори също имат 'място на контакт', което да уплътни искащият да се върне назад газ

Температура на климатик?
Публикувано на: 16 Юли 2025 14:11
от Hursa
Но плунжерите при помпите се "смазват" от самата течност, която изпомпват, самия плунжер се центрова от течността. При компресорните - това не минава. Вие спорите - аз твърдя.

Температура на климатик?
Публикувано на: 16 Юли 2025 21:29
от slowtraveler
Необосновано твърдение просто защото при климатиците в системата всичко е смес между газ и капчици масло - всичко е в масло.
Нямаш разделение между двете 'течности', независимо от вида на помпата... И това съвсем не е случайно - няма как да разделиш флуидите и да осигуриш смазване (освен при мембранните помпи )

Температура на климатик?
Публикувано на: 17 Юли 2025 00:14
от gena_bs
Темата май тръгна към кръглата папка!
С какъв хладилен агент е новият автомобил?
1234y, вероятно, който еco, green и прочие глупости, но за сметка на това безбожно скъп и доста по-неефективен спрямо R134a.
Чак след това следва тип на компресора, характеристики на климатичната система и т.н.
Доколкото знам, след промивка на системата, тя може да се зареди с R134a.
Възниква проблем с определянето на количеството му спрямо това на фабричния хладилен агент.
Но всеки читав климатичар знае какво и как.
Температура на климатик?
Публикувано на: 17 Юли 2025 00:31
от slowtraveler
На времето сме правили подобни конверсии от един фреон на друг (по спомен при нас бе от Фреон 12 на Фреон 22

) ... Но за да стане както трябва - се сменя практически всичко - различни налягания (т.е. компресор и арматура, издържаща и достатъчна за обслужване на новите параметри), различен дебит ('капиляр'/ редуцир/вентила

), различен топлообмен (т.е. възможна нужда от други площи на топлообменниците)...
Т.е. за да стане както трябва, наистина да се занимава човек, който си знае работата..
И ако накрая се окаже, че конструктора е изчислил, че например вентилатора е с по-нисък дебит, ще имаш идеално работеща хладилна инсталация, която пак няма да охлажда ефективно, защото няма да може 'да стопли' достатъчно изпарителя и периодично системата ще изключва аварийно
Точно затова - лично аз не бих се хванал на 'тази въдица' - за мен по-добре е да си остане оригинално, защото подводните камъни при модификации са доста...
И разбира се - някой маниак може да го направи и то много успешно

Температура на климатик?
Публикувано на: 17 Юли 2025 07:26
от gena_bs