Страница 4 от 4

Акумулатора на хибрида

Публикувано на: 04 Юни 2019 09:38
от xtratime
Привет!
Честито със здраве и безаварийно.Ток може да се подаде и отпред.Като отворите предния капак в ляво(в дясно ако сте с лице към колата)има табло с релета и предпазители.Отваряте червеното капаче и там е положителния извод( плюса). Ако колата е била запалена не би трябвало колата да изгуби токовете,защото през това време акумулатора се зарежда,но ако сте разучавали колата на изгасено положение е съвсем нормално да не запали.Относно акумулатора се процедира,както към обикновен акумулатор на кола.Мисля,че можеше през менюто на колата да видите напрежението на акумулатора,но не се сещам как ставаше.

Акумулатора на хибрида

Публикувано на: 04 Юни 2019 10:52
от M5kov
Привет и честита придобивка!
Аз съм на подобен хал в момента, акумулатора ми заминава, но от 1 месец все още се държи.
Както каза колегата, можеш да даваш ток отпред. На бомбето на амортисьора има един стърчащ болт, на който хващаш масата, а вътре в черната бушонна кутия е + терминала.
Цената на ново акумулаторче Бош е около 150-60-170 лева, зависи как го намериш.
Това е ОЕМ номера: S46B24R
Това са данните, които ми даде моя човек за Боша: 45Ah/330A, (ляв +, двоен терминал (японски автомобили)), 238x129x227, B00 - без борд, BOSCH S4

Можеш да провериш волтажа по много лесен начин, ето клипче:


1. Натискаш Power, без да пипаш спирачката.
2. Задържаш Display бутона
3. Пускаш и спираш габаритите 4 пъти от лостчето
4. Пускаш Display и вече си в сервизното меню.
5. Натискаш Menu горе вдясно на тъч екрана, а не физическия бутон
6. Избираш Display check
7. Избираш Vehicle signal check и воала :)

Ако волтажа е под 12 волта, акумулатора сигурно е изтощен или има нужда от смяна.
Моят показва 9.8, 10.5, но колата продължава да пали без ядове. Само присветва червения тригълник понякога, но след като изпише Ready, се маха и всичко работи нормално.
Тоя месец се надявам да го сменя най-накрая, че само ми излизат разни разходи :)

Акумулатора на хибрида

Публикувано на: 05 Юни 2019 01:17
от brigadoro
Благодаря. Днес го свалих, не влизах в багажника като йога(аз съм 105кг), благодарение на добри хора от форума, които бяха качили клипче как се отваря задната врата. Зарядното ми е автоматично и направо ми изписа Error. Утре ще започна да се оглеждам за нов. Старият е 35Ah.

Акумулатора на хибрида

Публикувано на: 05 Юни 2019 09:58
от WoLF
Новия, освен размерите, да има и същия отвор за вентилация :thumbsup:

Акумулатора на хибрида

Публикувано на: 04 Юли 2019 09:41
от M5kov
Вчера най-накрая смених акумулаторчето :)
Клетото си беше оригиналното, издеянило е 15 години и 210 000 км.
Новият е по-голям, но има доволно място и влезе без никакви проблеми.
Марката е Bosch, тежи 12 килограма и Еконт ми взеха 12 лева за доставка :)
Цената за която го взех е 120 лева с отстъпка от приятел, иначе е 150 лв., мога да съдействам с отстъпка, ако имате нужда.
По-трудното беше да извадя всички глупости, които бях натъпкал в багажника и коритото отдолу, отколкото самата смяна на батерията tooth.gif

Акумулатора на хибрида

Публикувано на: 04 Юли 2019 20:13
от WoLF
Без вентилация си го оставил, колега...

Акумулатора на хибрида

Публикувано на: 04 Юли 2019 21:40
от M5kov
Дефинирай вентилация?
Вдясно има вентилация, там където влиза черния въздуховод. Той покрива само горния отвор, а отдолу си стои отворено. unsure.gif

Акумулатора на хибрида

Публикувано на: 04 Юли 2019 22:07
от slowtraveler
Не виждам проблем - това не е натоварен акумулатор и не изисква интензивна вентилация....

Акумулатора на хибрида

Публикувано на: 05 Юли 2019 09:55
от M5kov
Сложих стария да го заредя веднага, след като го свалих, вчера го изключих на 13.5 волта, тая сутрин го меря - 11.5 happy.gif
Май и за лампа на палатка няма да мога да го ползвам :)

Акумулатора на хибрида

Публикувано на: 05 Юли 2019 10:12
от slowtraveler
Ами умряла му е клетка - какво да го правиш :) За палатката - цял Приус имаш :) Един американец си бе направил от Приуса електроцентрала и бе много доволен - вкарва си приуса в гаража на вилата (да, направи добра вентилация за отвеждане на изгорелите газове, а гаража не е във вилата), сложи един як инвертор, направи ел-инсталация до вилата и си я захранваше без проблеми до около 20кВт...
Хвалеше се, че резервоар му стигал за над седмица престой там..

Акумулатора на хибрида

Публикувано на: 07 Юли 2019 15:10
от WoLF
M5kov написа: 04 Юли 2019 21:40 Дефинирай вентилация?
Вдясно има вентилация, там където влиза черния въздуховод. Той покрива само горния отвор, а отдолу си стои отворено. unsure.gif
Черното маркуче би трябвало да излиза през калника, това което си го оставил със стария акумулатор. Лошото е че не пасва дирекнто на БОШ-овете...

Акумулатора на хибрида

Публикувано на: 08 Юли 2019 08:22
от M5kov
Това черното, тънкото маркуче не мисля, че е вентилация, а по-скоро някакъв дренаж, ако случайно изкипи акумулатора unsure.gif

Акумулатора на хибрида

Публикувано на: 08 Юли 2019 09:34
от WoLF
Да, по-скоро е това :thumbsup:

Акумулатора на хибрида

Публикувано на: 08 Юли 2019 10:12
от M5kov
Отдолу на коритото си имаше дупчица за дренаж. Ако случайно изкипи акумулатора, гняста ще излезе през нея, а изпаренията ще излязат отдясно през отдушника на купето. Всичко е цветя и рози tooth.gif
Колата си работи нормално, вече не ми присветва червения триъгълник при палене, а волтажа е винаги над 12 :)