Страница 4 от 4

Публикувано на: 25 Дек 2010 23:13
от Lamdon
Колега, какво стана със снимките? Аз все още не мога да открия разликата със и без натиснато копче, а и за съжаление няма къде да си закарам колата за да проверят дали работи и каква точно функция изпълнява..

Публикувано на: 26 Дек 2010 13:45
от jovko
Ами не съм се отказал, но времето много се стопли и немога да направя сравнение. Първият път когато го ползвах много ме впечатли, но на другият ден нямаше толкова голям ефект, след това се затопли времето. Чакам да се застуди за да мога да засичам. Определено имам това устройство(вискозен погревател) което го има описано в първите постове. Точно се вижда как горе на шайбата влиза и излиза маркуч от охладителната система на колата.

Публикувано на: 27 Дек 2010 12:42
от Nixter
колега Новоколец, защо просто не си подгряваш гаража постоянно (или сутрин) до 10 градуса температура, вместо да мислиш за разни печки по колата. Или му сложи топлоизолация. Някак си ми изглежда тъпо да търсиш подрягвне на двигателя на ГАРАЖНА кола.

Публикувано на: 27 Дек 2010 14:54
от mafiota
Nixter написа:колега Новоколец, защо просто не си подгряваш гаража постоянно (или сутрин) до 10 градуса температура, вместо да мислиш за разни печки по колата. Или му сложи топлоизолация. Някак си ми изглежда тъпо да търсиш подрягвне на двигателя на ГАРАЖНА кола.
Т'ва ясно, ама човека е псал че сака кога си тръгва от работа също бързо да му загрява, а там няма гараж.

A на колегата dobrev, който кара Avensis D4D '2004 подгряването работи на принципа на обръщане на цикъла на климатика, тук един колега го беше писал в по-предните страници. Изпробвано и работи! Условието, както беше дадено в табличката, е да е под -5С, да е натиснат бутона за подгряване, регулатора за топло (температура) на парното се дава на мах, и се включва климатика. :thumbsup:

Публикувано на: 27 Дек 2010 15:29
от slowtraveler
Сигурни ли сте, че наистина обръща цикъла на климатика?!?!?!
Това нещо не ми се вярва, защото ако бе истина, то загряването би трябвало да е моментално и на пълна мощност...
Докато доколкото знам при автомобилите става въпрос за следните типове стандартни подгреватели:
1. Нафтова печка (например при Мазда6 печката пали автоматично при определена температура, и целта е да загрее по-бързо антифриза). Ауспуха и е под купето. Навярно и при Тойота има такива решения. Често се монтират и афтърмаркет такива печки - много удобни, защото при консумация 70-100Вт за 10-15 минути загряват двигател до 50-60С, а подгряват и купето...
2. Електрически подгревател на въздуха (калориферче). Затопля колкото може въздуха към купето (мощността му е малка, за да е прекалено ефективно - сигурно е 200-300Вт, а един сушоар е по-мощен.
3. Силиконови отоплители - на Хайландера със сигурност ги има. Представлява един 'миксер', приличащ на компресора на климатика, но нямащ нищо общо с климатика: при задействане на ел-съединителя, това устройство започва да разбърква силикон с голям вискозитет, като при това се отделя топлина, която се отвежда от циркулиращия в корпуса на 'миксера' антифриз, загрявайки го. Освен това устройството натоварва допълнително двигателя, което способства за още по-бързо загряване.

Публикувано на: 27 Дек 2010 15:37
от mafiota
Ми така го пишат, че било с газ.
По-горе един колега беше дал линкове:

Изображение
Изображение
Признавам си, че това чак днес го прочетох в дебелата книга и чак сега разбрах, че може да се използва и в комбинация с натискане на A/C бутона! Досега си мислех, че с натискането на бутона за отоплителя - климатика автоматично се включва на отопление.
При моята кола - Toyota Avensis, дизел, модел 2003-та има бутон за особено студено време с който се включва климатика на обратен режим - тоест топли и той, освен горещият въздух от двигателя. Ефекта не е особено голям. Малко по-бързо се затопля студеното купе докато успее да загрее и двигателя. Както и помага ако навън е примерно -15С в колата да си е достатъчно топло. Но и без него парното си е ОК даже и в големи студове.
Тествахме го , и даде ефект.

Публикувано на: 27 Дек 2010 20:16
от Lamdon
Със сигурност при мен не работи това.. Още повече, че както пише в книжката би трябвало да има и режим от 0 до 8 градса, а не както пше колегата "mafiota".