Страница 26 от 29
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Публикувано на: 21 Сеп 2025 21:03
от dracunculus
Коя Корола е с това тегло? Аз лично не намирам хибридна Корола под 1,4т.
Освен това официалните данни за е91 (със 163к.с. дизелов двигател) и за Корола 1,8 140к.с. са за спринт до 100 8,3 и 9,3 сек., което си е напълно съпоставимо. Разбира се, ако са верни данните, защото понякога става така, че в каталога пише нещо, което не е вярно (и в ДВЕТЕ посоки)
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Публикувано на: 21 Сеп 2025 21:10
от nov
dracunculus написа: ↑21 Сеп 2025 21:03
което си е напълно съпоставимо.
Дизел с турбина срещу атмосферен бензин???????? Съпоставимо?

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Публикувано на: 21 Сеп 2025 21:16
от dracunculus
Ами погледни данните (ако са верни). Аз ти говоря, че спринт 9,3 от кола 140коня (със слаба хибридна система, в която ел. двигател изравнява само от части недостига на мощност и въртящ момент) е съпоставим със спринт 8,3 от кола 163 коня с турбина. Ок, да дефинираме "съооставим"- за мен напълно нормална разлика. Това имах предвид

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Публикувано на: 21 Сеп 2025 21:20
от nov
Гледам ги - едната е по-тежка, вероятно автомат (което вече е + за ускорението в наши дни) и разликата е една сеунда, оставям настрана еластичнността при изпреварване на наклон, както казваме на село баир, той колегата казва, че на 80-90 е умрела (въпреки, че не е баш така, карам понякога по-стария хибрид в Аурис и докъмто 120-130 си върви относително добре, вече трябва ли да изпреварваш става страшно), докато това баварИ, като му набиеш кик дауна и те залепя за седалката - осставвям настрана въпроса как после е възможно да те залепИ у некой сервиз

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Публикувано на: 21 Сеп 2025 21:26
от dracunculus
9,2кг/к.с. съотношение за е91 със 163коня, спрямо над 10кг/к.с. за най-леката Корола хибрид. А кое да върви повече искаш?

Просто Королата с 1,8 двигател си е слабо моторизирана, факт. Като сте тръгнали да сравнявате коли ги сравнявайте акуратно.... Гледайте е точно тези съотношения, те са важните
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Публикувано на: 21 Сеп 2025 21:35
от nov
dracunculus написа: ↑21 Сеп 2025 21:26
А кое да върви повече искаш?
Е.................... според теб кое върви повече?
dracunculus написа: ↑21 Сеп 2025 21:26
9,2кг/к.с. съотношение за е91 със 163коня, спрямо над 10кг/к.с. за най-леката Корола хибрид.
Това няма абс. никакво значение - чувал си за пнятието ДРАЙХ момент навярно?
А да ти задам един логически въпрос тогава:
Предното ми Волво беше 2.0 Д3 163 коня автомат с 400НМ 5 цилиндъра , тази РАВ, която карам е отново 2.0 кубика 158 коня, ръчка,бензин, около 192 НМ или нещо такова - Волвото беше с около 250-300 кила по-тежко (сериозен минус в отношението килограм/конска сила), въпрос:
Кое от двете върви повече?
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Публикувано на: 21 Сеп 2025 21:40
от dracunculus
А Волвото случайно да не беше лимузина? Да уточним все пак. Да не би да сравняваме (както се случва често из форума) лимузина с гардероб (СУВ), което точно при ускорение не е като да не играе роля. Другото което е тоя РАВ е чист бензин, които има много слаб въртящ момент, което при хибрида не е баааш така. Да, 1,8 HSD е най-слабата в тоя клас, там ел. бууст е далеч от това колата да върви, ясен факт. То темата пак хваща в посока..."грешен избор на автомобил и очакване" и то по всяка линия

[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Публикувано на: 21 Сеп 2025 21:52
от nov
Скъпи Драконе, Волвото беше ес ю ви хикс це 60, РАВ-чика е също ес ю ви, но на Волвото само мокета е дебел 3-4 сантиметра и тежи колкото двете врати на РАВ-чика.
Не съм толко тъп, че да сравня лимузина с ес ю ви, а да и Волвото беше САМО на предно.
dracunculus написа: ↑21 Сеп 2025 21:40
1,8 HSD е най-слабата в тоя клас, там ел. бууст е далеч от това колата да върви, ясен факт
тъй де, ще си додем на думата, а тя и 2.0 да е пак не е нещо умопомрачитело, като вървеж, но замисъла на Тойота е друг - просто трябва да се направят компромиси с доста неща за сметка на надеждността, това е.Иначе имах възможност да шофирам последната Октавия 1,5тси комби - много по просторен автомобил, мнооооооооооого добър вървеж спрямо Корола, а автомата с де ес ге 7 степенния е феноменален, на дълго при 100-110 даде разход 5.2, много добре обезшумена, леко по-висока специално от Корола ТС - приятен автомобил за шофиране на много приемлива (по-евтиина цена), макар и не с много. Друг е въпроса колко време ще окряка без дефекти.
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Публикувано на: 21 Сеп 2025 21:56
от dracunculus
Ок, добре, че уточнихме. Не те подценявам (извини, ако така е изглеждало), но из форума се срещат колеги, които се нервят, че РАВката (например) била по-тромава и нестабилна от еди си коя им предишна кола, която в последствие се оказва лимузина!

По повод на компромисите- силно съм развълнуван как ще се представи RX500h в дългосрочен план. Турбиниран е, върви доволно, не е с eCVT. Да видим дали ще е държелив
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Публикувано на: 21 Сеп 2025 22:16
от nov
Няма проблем, колкото до Лексуса би трябвало да е сметнат - приятел заряза БМВ Х5 купувано ново 2017-та година на 2-та година поради непрестанни проблеми, взе си нов Лексъс 2019 РХ450 ейч и е много доволен, единственото с което не може да свикне е, че при 170-80 му вибрира предниО капак

........, а да и е леко по-шумен от БМВ-то, но пък влиза в сервиз само за консумативи.
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Публикувано на: 21 Сеп 2025 22:27
от planetarydrive
Не знаех, че толкова са развалили Королите, а и въобще не ми се вярва. Имах модел 2016г. и роднина настояваше да покарам неговия Мерцедес С220 от същата година, малко километри, много запазен. Единствено разлика в мощност беше в полза на МБ, очаквано. Тропащо окачване-такова било при този модел на Мерцедес, околен шум не по-малко от Корола. Въобще изключително невдъхновяващ да бъде придобит и този МБ. Как пък едно БМВ не карах или се возих и да ми хрумне да имам същото. Не съм улучил моделите сигурно. Да спомена клишето-колко по-добри бяха тези марки през 80-те, спрямо ширпотребата, но е вярно.
Продължавам да се чудя на поръчващи GR Корола с цена близо до базово Камри. Въпрос на начин на мислене.
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Публикувано на: 21 Сеп 2025 22:40
от GreenText-Pepe
За това, че дърпа рязко към сервиза съм съгласен - за това си взех Тойота. Не съм се озлобил на колата, просто казвам нещата както са.
Имай на предвид, че при приблизително еднакво тегло за КС Королата трябва да има предимство, защото електромотора не се налага да се развърта, като турбината, а дава ряз веднага, което се усеща при потегляне.
Сега видях, че сте написали доста коментари.
@planetarydrive базово камри изобщо не е колкото корола ГР като цени. Има едни 15к разлика, отделно като я поръчвах споменаха, че ще дойде август, а за камрито и за корола крос трябваше да чакам година ++. Не че за ГР-ката не чаках пак толкова, но тва е.
Па ако не вярваш, че си развалили - заповядай на тест драйФ.
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Публикувано на: 21 Сеп 2025 23:14
от Двигателист
GreenText-Pepe, хубавото е, че в днешно време, когато нещо не ти харесва е сравнително лесно да се отървеш от него. Колата не ти допада, няма смисъл да се мъчиш. Продавай я и минавай на следващата, която смяташ, че ще е ок, защото животът е кратък. Електричка, бмв, Бенц, китаец, каквото там е водещо. Всичко друго е просто разтягане на локуми.
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Публикувано на: 22 Сеп 2025 11:15
от FearSoft
Много плюнки, много яд...
От всички изброени "дефекти" съм съгласен единствено с лаковото покритие. Иначе колата си ми отговаря на очакванията и не бих я заменил за мюнхенския бранд или ВАГ.. Може би само с Лексъс. Но има една истина - всичко ново е с големи компромиси откъм качество или е мнооого скъпо. Поне за мен.
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Публикувано на: 22 Сеп 2025 11:17
от GreenText-Pepe
Какво си карал преди Королата?