Страница 205 от 320

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 20 Яну 2022 22:13
от Hursa
Но ще плащате лихвите на тия 40% плюс другите вноски и лихви през целия период на лизинга - дали няма да е малко скъпо подобно наемане? И има камара условия за връщането - ограничения по пробега за всяка година, имаше и други - и все неприятни smile.gif

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 21 Яну 2022 06:54
от slowtraveler
GringoBG написа: 20 Яну 2022 21:58 Покрай лизингите се светнах следното
Те и лизингодателите са се светнали tooth.gif
Поне тези, които съм гледал винаги са си направили добре сметката - може да си убеден, че е по-вероятно те да не работят на загуба :)
Този 'дългосрочен наем' се казва оперативен лизинг...
И за да не я сцепиш от каране и да им върнеш гробница, в договора декларираш колко километра ще въртиш на година... Например 10-20-50х.км... И че ще я ползваш за свои цели, а не за такси и т.н. И според прогнозният ти пробег правят проста сметка - колко би струвал например след 5г такъв автомобил на 50х.км или на 250х.км... И ЧАК тогава ти дават лизинговата оферта = (покупна цена) - (остатъчна цена след 5г) + (печалбата) :thumbsup: Ако надвишиш проектния пробег - имаш допълнителна цена на километър...

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 21 Яну 2022 07:35
от dracunculus
Тези лизинги са много отдавна разпространени в Западна Европа, странно, че в България чак сега се сетиха за тази схема. За мен си струва това само, ако държиш да караш постоянно нов автомобил за не много пари на месец и не ти пречи да изплащаш някаква не голяма сума на месец постоянно. Иначе- не, мерси. Като си взимах Лексуса се заинтересувах- ами, оказа се, че условията и скритите камъни са толкова много, че за 10 години (примерно- времето, което и без това планнирам да си го карам и след това вероятно продам за някаква остатъчна стойност), сменяйки колата на всеки 3 години, е напълно възможно да изплатя ПОВЕЧЕ пари, отколкото дадох кеш за колата. Оказа се- да, евтина е на месец, ако не превиша скромните 15 000км, можеше и 30 000 да декларирам...тогава беше ДВОЙНА сумата, ако пък и 30 те хиляди привиша- такса на километър. Такса-глоба като я връщаш, ако е удряна (без значение дали само минимална драскотина, броня или калник, без значение дали си я правил в кварталния сервиз, Лексус Форум Мюнхен или Лексус Япония stretcher.gif ). Такса даже, ако има козметични драскотинки- т.е. добре е да се полира постоянно (пак маса пари). И така. Това беше положението за конкретната марка в Германия.Предполагам, че и в България лизинговите компании не пасат трева и положението е сходно. Как е за Тойота в София- нека всеки сам да си прецени, но внимавайте доста. Опитайте да прецените конкретната ситуация спрямо офертата с всичките условия, ежедневните ви километри, начин на експлоатация и всичко. Да, блазни 10години подред да караш примерно НОВА S-класа за някакви 600лв на месец, но да не стане, че за това време си изплатил цяла S-класа, ама Майбах tooth.gif като я върнеш и ти кажат- "оценяваме я обаче само на половина от уговореното, защото ....."

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 21 Яну 2022 08:05
от slowtraveler
dracunculus написа: 21 Яну 2022 07:35 Тези лизинги са много отдавна разпространени в Западна Европа, странно, че в България чак сега се сетиха за тази схема
Много отдавна тази схема с оперативният лизинг работи в България. Преди повече от 14г са ми предлагали... Но в БГ се предлага само на юридически лица..
Тук няма такива подводни камъни - автомобилът трябва да е застрахован с пълно автокаско... Освен това при разговора съм уточнявал какво става ако прехвърля километража някоя година... Нямало проблем - може другата година да е по-малко и да се 'неутрализира'... Важното е да не е тенденциозно/постоянно (за да не овехтее по-бързо автомобила и да спреш да плащаш) - тях ги интересува в края на периода пробегът да е договорения..
Не се възползвах защото имах парите и бе икономически изгодно да взема служебен автомобил директно кеш...

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 21 Яну 2022 09:20
от peterhr
Аз ползвам за първи път лизинг, но за мен си направих следните изводи:
1. Максимална остатъчна стойност се избира, ако искам да върна автомобила по време или след края на лизинга. Или постигане на по-ниска месечна вноска, ако нямам пари за по-голяма първоначална вноска.
2. Минимална остатъчна стойност се избира, ако искам след края на лизинга да взема следващ нов автомобил.

Не съм съвсем сигурно, но според мен "връщането" не е лизингодателя директно да "вземе и продаде" колата, а по-скоро да я "върне" на Тойота, те да я оценят и по обратния път евентуално да ми върнат пари (ако съм плащал по-глеми суми от обезценяването).

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 21 Яну 2022 09:42
от travelboy1965
Тия лизинги кредити са за големите батковци.Като имаш парите купуваш.Като нямаш-значи не можеш да си го позволиш.Другото е стрес-ежемесечни вноски да ги мислиш и тях 5 години.Другия вариант който е разбираем е да имаш парите но да ги въртиш в бизнеса.Тогава може би си струва.Ама да държиш пари в банка с такси пък да вземаш лизинг и да плащаш лихви и по-скъпо Каско няма никакъв смисъл.Другото е на гол г*з чифте пищови.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 21 Яну 2022 10:00
от slowtraveler
При стандартния лизинг нещата винаги са 'в твой ущърб'... Преимуществото е, че можеш след това лично да си я купиш, докато при оперативният нямаш такова право - лизингодателя трябва да я продаде на друго лице ( има там и едни ДДС условности) ... И да смяташ високи/ниски стойности - пак си вътре... Пък ако ти я откраднат коя стойност ще ти заплатят? :whistle:

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 21 Яну 2022 11:16
от GringoBG
Аз знам за две основни схеми при лизинга. Оперативен или финансов.

Оперативният, на запад му казват Private lease, нямаш опцията да придобиеш стоката. Не плащаш нищо освен вноската - сиреч консумативи, данъци, т. н. някой го прави за теб. Поради което сметката на месец е доста по-голяма. При колите има и един куп изисквания, макс пробег на година, състояние, в което я връщаш, т. н. Това си е наем отвсякъде и си заслужава само ако си на друг континент, примерно американец изпратен в Европа за 6 месеца да има с кво да се движи.

Финансовият лизинг, Finance lease, си е на който сме сигурно почти всички тук, дето сме на лизинг. Плащаш си само вноската по колата, останалото си е от теб. Накрая или си плащаш остатъчната стойност или връщаш колата ако не го направиш. Тук не знам дали има различни сценарии според остатъчната стойност. Чух подобни разговори докато избирах кола, и не чух неща от сорта "Е да, ама с 40% остатъчна ще Ви намалим пробега на година".

За финансовия ги разбирам така нещата както са описани тук: https://www.porscheleasing.bg/finansov-lizing

Или плащаш и придобиваш колата накрая, или я връщаш и поръчваш нова. При първия вариант ако ще я връщаш се разправяш сам с продажбата или с дилъра, за да я вземе на buy-back. При втория някой върши той цялата хамалогия, а от теб се иска само да се ръсиш с месечното вноски.

Лично мое мнение. За здрави марки като Тойота е абсолютно ненужно, защото спокойно ще изкарат 10 години, от които примерно 5 си на лизинг, а следващите 5 се наслаждаваш да си караш твоята кола, и да събереш една не малка сума пари за нова кола и / или нещо друго.

Така ги виждам аз нещата, коригирайте ме ако някъде греша. tooth.gif

П. П: За нашата родна страна съм чувал, че нови лизингови коли с пълно каско се крадат по-малко.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 21 Яну 2022 11:30
от iovkito
На същото мнение съм. Едната ми кола вече гони 400 000км, тъкмо да я бях взел на оперативен лизинг и да я върна на 30-40 000км. tooth.gif Че тя на първата година беше на 39 000, а на третата вече над 100.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 21 Яну 2022 12:01
от Volkata
Аз избрах лизинг защото нямах парите, но и съответно щях да взимам по нова кола ама то по нова пак с незнаен произход и състояние примерно за 20 и пак ги нямах, и реших че в следващите години пак ще се притеснявам и ще събирам пари за кола и сметнах че е по силите ми за нова, и точно за тойота да имам опцията или по скоро оптимистипния поглед че ако реша и 10 г да е моя евентуално не би имало сериозни проблеми с нея апък ако реша ще я сменя, но и безлихвения лизинг е една много приятна за мен опция/промоция, защото нямам никакъв стимул да бързам с изплащането дори и да имам парите, та всеки според ситуацията си претегля нещата, а това с голямата остатъчна ст-ст, то звучи добре ама вноски плюс първоначална вноска ако няма да я плащаш накрая си изгарят и това е

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 21 Яну 2022 12:27
от travelboy1965
GringoBG написа: 21 Яну 2022 11:16 П. П: За нашата родна страна съм чувал, че нови лизингови коли с пълно каско се крадат по-малко.
Абе по-малко крадат.Ти да не мислиш,че проверяват предварително дали е лизингова.На един приятел му откраднаха лизинговата и ревеше,че освен че няма кола ами трябва да продължи да плаща и лизинговите вноски.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 21 Яну 2022 12:30
от travelboy1965
Вече няма безлихвен лизинг.Има ама само за Яриса.Шкода имат безлихвен за 2 години,който ме устройваше.Ама трябваше да чакам 9 месеца за доставка.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 21 Яну 2022 12:33
от travelboy1965
GringoBG написа: 21 Яну 2022 11:16 от които примерно 5 си на лизинг, а следващите 5 се наслаждаваш да си караш твоята кола
То така прозвуча,че докато си на лизинг не се наслаждаваш на колата

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 21 Яну 2022 14:30
от slowtraveler
GringoBG написа: 21 Яну 2022 11:16 Това си е наем отвсякъде и си заслужава само ако си на друг континент
Не е така... Например това е единственият начин да ползваш данъчен кредит за служебен автомобил, който не е товарен (и не си такси разбира се - фирма, чиято основна дейност е транспорт с такъв нетоварен автомобил).. :whistle:

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 21 Яну 2022 16:04
от decho_70
travelboy1965 написа: 21 Яну 2022 12:27 П. П: За нашата родна страна съм чувал, че нови лизингови коли с пълно каско се крадат по-малко.
Абе по-малко крадат.Ти да не мислиш,че проверяват предварително дали е лизингова.На един приятел му откраднаха лизинговата и ревеше,че освен че няма кола ами трябва да продължи да плаща и лизинговите вноски.
[/quote]

Дано да не се случва на никого ама ако ти откраднат лизингова кола тя нали си има каско.То не покрива ли кражбата?
Когато говорих с дилъра ми сподели, че Королите не били в рисковия списък за кражби.