Страница 3 от 3

Махане на секретни гайки

Публикувано на: 20 Окт 2025 08:39
от slowtraveler
От над 30г карам със секретни гайки на конкретна щатска фирма (брандираните Тойота гайки преди около 20г също бяха на същата марка)..
Не съм имал никакъв проблем, затягам ги винаги по спецификация кякто останалите гайки)..
Предполагам проблеми със секретите възникват или при секрети ниско качество, или неправилно боравене (да не е бил влязъл докрай 'секретният елемент' и да се повреди/заглади/счупи), или неизползване на динамометричен ключ...
Иначе разбиването зависи от конкретният секрет... За шлосер среден разряд не е никаква трудност...

Махане на секретни гайки

Публикувано на: 20 Окт 2025 09:14
от dracunculus
Ами, какво да ви кажа. Отчайвам се от качеството на работата по немските сервизи, за жалост...а моят приятел от София каза, че и в България не е кой знае колко по-добре. Работата е следната. Смени ми човекът и гумите (карах си зимните с мен tooth.gif ). Гайките ВСИЧКИ бяха пренатегнати на по 140-150нм, главините очевидно не бяха чистени от години (личеше им), а в немската гимаджийница ПЛАЩАМ за това. Зимните гуми, които се водеха, че са балансирани, НЕ БЯХА (таксуват ме и за това!), имаше и следи от стари лепенки за тежести, които не бяха махнати и бяха хубаво събрали пясък, кал и камъчета (което със сигурност също дебалансира допълнително). Когато се опитваха да ги махнат секретите в Германия блъскаха с чука по оста, докато колата беше във въздуха. Моят механик в София каза (и е логично дори за не-механик като мен), че това се прави на земята, за да се оберат удърите колкото може и да не се разбиват лагерите (които са ми НОВИ). Явно и това не знаят в сервиз, специализиран за окачване и гуми! Секретите бяха иначе наистина хубави, почти съм сигурен, че са тези, които споменава Slowtraveler. Явно са разбити от напълно безхаберие. Е, изводите си ги правете сами и внимавайте кой ви пипа по колите. Надявам се само новите ми лагери да не просвирят скоро пак. Аз съм леко бесен в момента и със сигурност ще сменям гумаджиите mad.gif

Махане на секретни гайки

Публикувано на: 20 Окт 2025 09:22
от mapamop
dracunculus написа: 20 Окт 2025 09:14 сигурност ще сменям гумаджиите
От години гуми не въртя при гумаджии. Нищо че идвамата са ми приятели.
Носят се джанти, монтират гуми и балансират. После всичко ресто в багажника и ги сменям пред гаража.
Това и на вече трите коли вкъщи.
На следващия сезон ако няма да свалям гуми от джантите ги нося да им видят баланса и пак всичко в гаража.
На ЗаПирата традиционно има поне 4 от 20 болта които не се развиват без дълъг лост и гайковерт. Там опълчението е часове. На Тойотите гайките се развиват за добър-ден.
Но след едно напъване на гайките на Авенсиса с 1 метър тръба, и огънат на джувка ключ вече не си спестявам цапането.

Махане на секретни гайки

Публикувано на: 20 Окт 2025 09:28
от south
dracunculus написа: 20 Окт 2025 09:14 изводите си ги правете сами и внимавайте кой ви пипа по колите
Колега, шпилките как бяха, какво каза механика ти? Иначе, 150 nm?, но май няма нищо за учудване, по гумаджийниците св "застраховат", 50% отгоре ...

Махане на секретни гайки

Публикувано на: 20 Окт 2025 09:33
от dracunculus
Шпилките бяха наистина добре. Сега всичко е на 120нМ и нищо не е превъртяло.

Махане на секретни гайки

Публикувано на: 20 Окт 2025 12:32
от max-2
Всичко е по-некадърно вече. От производството до услугите, дори и оторизираните сервизи, все едно.
Караш и хвърляш искат да стане.

Махане на секретни гайки

Публикувано на: 20 Окт 2025 13:11
от dracunculus
Ами, оффтопик е, но той откри по колата следните дреболии: скобите, които държат маркучите за охладителна течност по двигателя са ръждясали, накои дори сериозно, ще се скъсат, да провисне маркуч- дреболия, сменят се, но никой до сега в официалния сервиз не го е намерил за необходимо даже да ми каже. Ремъкът вероятно никога не е сменян- също дреболия, също не знаех. Защо? За сагата с гумите вече се оплаках- тук виновен е друг сервиз, който ми касира на сезон по 150 Евро за смяна, складиране, баланс (не е правен) и чистене на главини (не е правено). mad.gif

Махане на секретни гайки

Публикувано на: 20 Окт 2025 14:18
от gena_bs
Колега dracunculus,
За да се направи нещо по автомобила, трябва да има попълнена и подписан от клиента сервизна поръчка.
Руснаците му казват заказ-наряд, което за мен е по-правилният термин.
С две думи - клиентът описва в документа какво точно иска да бъде направено по автомобила.
Примерно ендоскопско изследване на цилиндри, състояние на катализатор, оглед на ходова част.
Според резултатите от диагностиката следват и препоръки за следващи дейности, или действие на специалистите в сервиза.
Никой вече няма да си мръдне и малкия пръст за нещо странично, за което клиентът може да откаже да плати!
Специално за дилърските сервизи - там всяка операция си има часова ставка. Съответно сервизният час има финансова стойност.
Цените и тук вече са доста високи. Представям си какво е в BRD!

Махане на секретни гайки

Публикувано на: 20 Окт 2025 14:56
от dracunculus
► Виж съдържание

Махане на секретни гайки

Публикувано на: 20 Окт 2025 15:03
от dracunculus
Himbo написа: 18 Окт 2025 18:07 Здравейте,
При мен проблемът е обратния - болтът ми се струва общо взето добре, но секретния ключ ми е за кофата. Днес бях на гумаджия - махнаха три от четирите болта, общо взето лесно, но четвъртия .... се хвана за чука. Въртят ги с гайковерта едва ли не навсякъде, аз съм виждал доста гумаджии.
Идеята ми най.напред е - имам един код от производителя: 83900А057, тойотски. Дали пък няма някой с ключ такъв код, за гр. София, да го помоля да се видим и да пробваме да развием болта с него? Ще почерпя разбира се :cheers: Идва време за смяна на гумите и не знам дали ще мога да чакам да се разправям с дилъра или гумаджията.
Бъдете здрави.
Оказа се, че тези ключове са уникални (разбираемо) и няма да намериш втори такъв. Дилърът ми каза, че не може да помогне. Вариант е (поне тук намерихме такава фирма) да се направи нов на 3Д принтер. Направиха го по точно този код и снимки на секретните гайки. Опитайте нещо такова