Страница 3 от 5

Прекъсвач

Публикувано на: 05 Окт 2025 22:31
от BOz
И колко вдига хибридното Камри?

Прекъсвач

Публикувано на: 05 Окт 2025 23:13
от iovkito
180км/ч е максималната скорост на camry 2025 hybrid.

Прекъсвач

Публикувано на: 06 Окт 2025 11:12
от Hursa
Може да не е хибридно. smile.gif

Прекъсвач

Публикувано на: 12 Окт 2025 09:01
от dracunculus
Hursa написа: 14 Сеп 2025 16:21 Любопитно, ако все пак се заобиколи ограничението - дали мг2 би позволил по-голяма скорост и ако да - до колко, колко му е "запаса
В страна от темата е (или не е, ако говорим като цяло за ограничител). Идея си нямам дали моя MG2 е същият като в Камрито от онези години- 2019, 2020. Но при мен макс. скорост е точно 203-4 по GPS и 210 по километраж. Ако е същият ел. двигател, значи запасът е най-малко 25-30кмч, моето мнение. Много странното е, че от всички 2,5л хибриди само и единствено в IS300h макс. скорост е 200, а не 180. Как са го решили и защо- идея нямам.

Прекъсвач

Публикувано на: 12 Окт 2025 09:25
от mapamop
dracunculus написа: 12 Окт 2025 09:01 единствено в IS300h макс. скорост е 200, а не 180. Как са го решили и защо- идея нямам
Маркетинг. Да го направят уникален от другите модели с още нещо
Не е изключено да има особеност заради купето - примерно заради по-малкия просвет отдолу струята въздух да е с по-голяма скорост и налягане. От там да има повече капацитет за охлаждане на дъното на купето и детайлите монтирани в тази зона.

Прекъсвач

Публикувано на: 12 Окт 2025 09:34
от slowtraveler
Или пък оборотите практически да са същите, а крайната трансмисия (диференциалът) или размерът на гумите да е друг..

Прекъсвач

Публикувано на: 12 Окт 2025 10:12
от max-2
И аз мисля така.

Прекъсвач

Публикувано на: 12 Окт 2025 13:30
от dracunculus
Е, то излиза така, обаче, че е с по-големи гуми от Камри. А не е!

Прекъсвач

Публикувано на: 12 Окт 2025 15:07
от max-2
Някъде бях чел, че имат две предавки на основния мотор, този, който върти диференцила. Не претендирам за достоверност. Камрито е с много малки гуми за габаритите си.

Прекъсвач

Публикувано на: 12 Окт 2025 15:13
от dracunculus
Това с двете предавки е при GS450h, в LS500h са даже 4, допълнително на eCVT. Нарича се Multistage Hybrid. По този начин тези развиват 250-260кмч. IS-ът е класическо хибридче, както Королата, Lexus ES, Toyota Camry. Но, да, може диференциалът да е друг

Прекъсвач

Публикувано на: 12 Окт 2025 18:03
от Hursa
Също може редуктора между мг2 и короната да е с по-малко предавателно число. (Може да има и по различни съотношения в планетарния механизъм - но в случая той не би имал отношение към ограничаването оборотите на мг2 при висока скорост.) Това, както и другите мерки (по-малко предавателно число на "главната предавка" в диференциала или колела с по-голям диаметър) - води до понижаване на динамиката. (Аз бих предпочел по-добра динамика, пред по-висока максимална скорост, ако не може и двете smile.gif.) Може би и за това ис дават, че е с по-слабо ускорение, по сравнение с камри, въпреки малко по-ниската мощност на "камрито" (предполагах, че е само поради по-голямата маса на лексус). Но може и мг2 при лексус да е разчетен да издържа на по-високи обороти - вероятно са различни - дават при ис 145 кс и 300 Нм, при камри 120 кс и 202 Нм. (За съжаление, това е недостатъка на едностепенната трансмисия - компромис между ускорение и макс скорост smile.gif, вижда се и при много ел автомобили. Но и при тях, при някой модели вече използват скоростни кутии с две предавки. Не знам - дали използването на повече предавки, като при лс е оправдано.)
mapamop написа: 12 Окт 2025 09:25 повече капацитет за охлаждане
Не мисля, че това има отношение в случая. Ограничението е само поради високите обороти (центробежните сили, действащи на ротора, на монтажа на "постоянните" магнити в случая), до колкото разбирам. В случая - мг2 при висока скорост не е натоварен (не развива висока мощност - дори при ускорение за достигане на максималната скорост, дори работи като генератор, но пак на невисока мощност, за да захранва мг1, който симулира висока предавка, за да работи двг на по-ниски обороти). При королата - максималната скорост е 189 км/ч по километраж, достига я с добро ускорение и рязко се губи, усеща се като забавяне - предполагам при задействане на ограничителя (това лято дори видях 190 км/ч на километража). Грешката е относително малка - по гпс скоростта е около 184 - 185 км/ч (учудващо малка по сравнение с ауриса и при него задействането на ограничението далеч не е така забележимо).

Прекъсвач

Публикувано на: 12 Окт 2025 18:11
от BOz
ИС-а е на задно предаване със съвсем различна скоростна кутия. И затова не е редно да се сравнява директно с Камри.

Прекъсвач

Публикувано на: 12 Окт 2025 18:25
от Hursa
Е в случая - дебата е за ограничението по максимална скорост, а това си е свързано с оборотите на мг2 (до колкото разбирам). smile.gif (Затова, това че е на "задно" няма отношение, поне така предполагам smile.gif. Сигурно има разлика в трансмисията, в конфигурацията и, но дали това налага използването на други предавателни съотношения.)

Прекъсвач

Публикувано на: 12 Окт 2025 18:34
от zorbata
На една друга марка всички модели са ограничени на 180 км/ч независимо от дв. и скоростната кутия. А това по какъв начин се случва си е решение на инженерите на марката.

Прекъсвач

Публикувано на: 12 Окт 2025 18:39
от Hursa
Не е въпроса "по какъв начин се случва", а че е не особено привлекателно налагането на подобни ограничения. smile.gif Независимо от причините.