Това със смятането може би е било вярно преди 30 години. Сега се гледа средна ефективност и минимална цена. LS430 преди фейслифта е с бутален компресор, фейслифтовия е с ротационен. Разликата в ефективността при температури над 30 градуса е умопомрачителна особено при тръгни, спри. Всички останали компоненти разбира се са идентични, може би има малка разлика в количеството хладилен агент, но кондензатора и изпарителя са един и същи парт номер. Едно време преди 25 години японеца правеше разлика в производствата за източния пазар и останалите. Колите за арабските държави бяха със съвсем различни компоненти на климатичната система. Вече не е така.
Температура на климатик?
Публикувано на: 14 Юли 2025 11:07
от mirott
Карах известно време бензинов Ситроен ВХ купен от ОАЕ, 1997 год. Климатроника работеше умопомрачително. Не знам и не помня други данни, но понеже имаше нужда от пълнене по спецификация събираше 1100 гр фреон...
Температура на климатик?
Публикувано на: 14 Юли 2025 13:24
от slowtraveler
vfr800 написа: ↑14 Юли 2025 10:38
LS430 преди фейслифта е с бутален компресор, фейслифтовия е с ротационен
Не е ли без промяна при фейслифта - Denso 7SBU16C?
Температура на климатик?
Публикувано на: 14 Юли 2025 15:09
от vfr800
Не, променен е. Първия парт номер е от преди фейслифта. Реално двата са съвместими като монтаж, но като вътрешна конструкция са различни. Отварял съм ги и двата и знам, че са различни. Реално, ако се повреди е по-добре да се търси по-стария парт номер. Отделно , ако имаш достъп до документация откриваш вътре това.
Type of compressor has been changed from the 7SBU16 type to the 6SEU16 type.
Разликата е много голяма. Моят е фейслифтов и съм с новия копресор, ако съм на Drive и не съм пуснал обдухването и колата е в спряло положение държи около 550-600 оборота. При това положение, ако съм пуснал вентилатора на максимална мощност е възможно копресора дори да не успее да направи максимално налягане и да изключи. Преди фейслифта дори в тази ситуация изключва през 20-30 сек.
88320-50100
88320-50092
Температура на климатик?
Публикувано на: 14 Юли 2025 20:40
от plamenhar
Пежото ми не беше в луксозно изпълнение.Като пуснех климатика от жалузите струеше леден въздух.Още с първото пускане.Като оставя една количка в жабката ставаше ледено студена.
Не е субективно,а обективно усещане,защото преценявам аз,а не някой друг.Въпроса ми беше има ли някакво съотношение при температура вън и вътре.Просто от любопитство и моя преценка дали да занимавам представителството.Карам си я и така.По въпроса защо не съм си купил пак Пежо,ами защото вече не произвеждат в този клас с големина колкото SW307.
А и Пежо станаха необосновано много скъпи.
Температура на климатик?
Публикувано на: 14 Юли 2025 21:31
от slowtraveler
vfr800, като гледам - да, конструкцията им е различна, но не това им е основното - вторият е с променлив обем..
Т.е. електрониката му казва какъв поток да прави, и вероятно по изключение би усетил 'леден въздух'... Докато първият е 'on/off' - включи ли, изпарителят винаги ще е с минималната възможна температура.. ....
T.e. вторият няма да ти пуска 'леден въздух' когато е включен, а охладен само доколкото е решила електроницата...
Което логично би довело до различно субективно усещане...
Относно сравнението на различни марки/модели - да, напълно е възможно 'презапасяването' при различните производители и модели (охладителна и отоплителна мощност ) да е различно... И затова единият да докарва много по-бързо желаната температура..
Температура на климатик?
Публикувано на: 14 Юли 2025 22:11
от vfr800
plamenhar написа: ↑14 Юли 2025 20:40
Пежото ми не беше в луксозно изпълнение.Като пуснех климатика от жалузите струеше леден въздух.Още с първото пускане.Като оставя една количка в жабката ставаше ледено студена.
Не е субективно,а обективно усещане,защото преценявам аз,а не някой друг.Въпроса ми беше има ли някакво съотношение при температура вън и вътре.Просто от любопитство и моя преценка дали да занимавам представителството.Карам си я и така.По въпроса защо не съм си купил пак Пежо,ами защото вече не произвеждат в този клас с големина колкото SW307.
А и Пежо станаха необосновано много скъпи.
Няма смисъл да се занимаваш с нищо. Просто Пежото е имало по-добър климатик, това е. Повечето автомобили преди 2005та имат по-добри климатици по една или друга причина. Всъщност сещам се нещо, което един пич, който цял живот се занимава с автомобилни климатици ми сподели миналата годиа, ама така и не съм имал време да го направя. Каза ми следното, ако искаш да си подобриш ефективността на климатика, купи си изолационна гума за тръби с подходящия диаметър и изолирай тръбите на климатика за ниското нялягане в двигателния отсек( на прост език тези дето са студени). Тествай и върни малко информация за резултата ще се радвам да споделиш.
Температура на климатик?
Публикувано на: 14 Юли 2025 22:35
от mapamop
vfr800 написа: ↑14 Юли 2025 22:11
тръбите на климатика за ниското нялягане в двигателния отсек
По спомен са тези които са с по-големия диаметър, и поне на Авенсис Т22,Т25,Т27 са в по-голямата си дължина гумени маркучи. Би следвало да са вече намалени драстично термичните загуби.
Не хващам обаче логиката защо ниското налягане се изолира? Така или иначе идва високо налягане след компресора към купето, след което налягането рязко спада в изпарителя в купето, което отнема температура от изпарителя. Отделно че до там са дълги алуминиеви тръби, които са по-склонни на топлинни загуби. Защо не се изолират те?
Няма да изпадам дребната подробност колко са дълги тръбите на въздуховодите, и колко топлина или студ се губи под таблото, защото са гола пластмаса.
На Пежото тръбите ако са били по-къси, по-широки и изолирани би следвало да има разлика която се усеща от хората в купето, при еднаква площ на изпарителя, еднаква мощност на вентилатора и еднаква мощност на компресора.
По спомен на Пежо 407 и Ситроен Ц5 тръбите под таблото бяха опаковани с нещо като дунапрен.
Факт е че успявам в Авенсиса за около 20-30 минути да си охладя половин литър бутилка, поставена на стойката за чаши пред централната дясна духалка на климатика. И то бутилка извадена от багажника в който е примерно 40 градуса.
Гадая...
Температура на климатик?
Публикувано на: 14 Юли 2025 23:26
от slowtraveler
mapamop написа: ↑14 Юли 2025 22:35
Не хващам обаче логиката защо ниското налягане се изолира
Високото е 'горещо' и температурната разлика с околната среда ще е по-малка... От там - загубите - по-малки, отколкото на ледена тръба в горещият моторен отсек
Да не би заводски да са с изолация? Защото дълги гумени маркучи за фреон/масло - нещо ме съмнява..
Температура на климатик?
Публикувано на: 14 Юли 2025 23:43
от mapamop
slowtraveler написа: ↑14 Юли 2025 23:26
дълги гумени маркучи за фреон/масло
Аз това съм виждал в коша на мотора на двете които имам, два броя Т22 на които даже маркучите са още по-дълги и на два Т27.
На дизелаците са приблизително същите като на снимките.
Това са от компресора до кондензатора, и мисля от кондензатора или компресора до изпарителя. Меки и гъвкави са в гумената част.
Снимки от интернет по оем номера:
Температура на климатик?
Публикувано на: 14 Юли 2025 23:45
от vfr800
mapamop написа: ↑14 Юли 2025 22:35
По спомен на Пежо 407 и Ситроен Ц5 тръбите под таблото бяха опаковани с нещо като дунапрен.
Да, подобно на това, но сега има поресто гумен вариант. Все още го има и дунапренения, така че предполагам е въпрос на избор, но да идеята е да се изолира студената алуминиева част. Почти всяка кола има едни 40-50см алуминиева тръба без изолация. Идеята е тя да се изолира в двигателния отсек и да се намалят загубите. Колко работи не съм пробвал, но според човека имало осезаема разлика.
Температура на климатик?
Публикувано на: 15 Юли 2025 00:25
от mapamop
vfr800 написа: ↑14 Юли 2025 23:45
Да, подобно на това, но сега има поресто гумен вариант. Все още го има и дунапренения, така че предполагам е въпрос на избор, но да идеята е да се изолира студената алуминиева част
За алуминиевите сегменти от маркучите разбрах.
За дунапрена имах предвид пластмасовите тръби-въздуховоди под таблото. Сечението им е драстично по-голямо от алуминиевите, от там имат по-голяма площ на топлообмен. Конкретно на Авенсиса са си голи PET тръби със може би до милиметър дебелина на материала, докато на френското производство което съм виждал са облепени със примерно 2мм дунапрен, или нещо подобно на пипане.
А там освен голямата площ на топлоотдаване вече и въздух, който се движи относително бавно и има време да се стопли по пътя. От там разликата в усещането за пътниците в купето.
Температура на климатик?
Публикувано на: 15 Юли 2025 07:21
от gena_bs
При руснаците имаше експерименти с такава изолация.
Основният извод на база на резултатите от опитите - първоначално има подобрение в работата на климатика.
И на теория, както сте написали по-горе.
Обаче в дългосрочен план, възниквали проблеми с работата на системата.
За съжаление беше отдавана и вече не помня нищо конкретно.
Това беше единият "специалист", който вече не следя. Засякох го няколко пъти да говори неверни неща и откровени глупости да твърди.
Давам го просто като пример: https://www.youtube.com/@avto-blogger/s ... 0%B0%D1%82
Колата е Kia Optima или K5/ 2.0 бензин/ нещо от серията G4KD или G4KN на под 2 години.