Страница 3 от 4
					
				Слабо работещ нагревател на задното стъкло
				Публикувано на: 20 Фев 2025 15:10
				от Hursa
				Разбрах де. Няма да пипам, така или иначе нямам амперклещи, ни за прав ни за крив ток, ще дойда да видя - как ще я свършите. Все пак е "само един нагревател". 

 
			
					
				Слабо работещ нагревател на задното стъкло
				Публикувано на: 20 Фев 2025 16:19
				от mapamop
				peterhr написа: ↑19 Фев 2025 15:21
имам "универсален"
 
От едната страна откачаш плюсовата обувка към стъклото. Закачаш "универсала" със едната сонда в обувката, другата сонда на клемата на стъклото. Стискаш палци тока да не е повече от 10-20А колкото може да пропусне на етикет "универсала". Ако са по-малко ще пише на дисплея на "универсала" в позиция за измерване на ток/ампери колко е консумацията. Ако са повече ще разбереш че са повече, по това че "универсала" ще се отлепи от масата, и ще изпусне белият дим който го е карал да работи.
Просто е. Учи се в часовете по трудово обучение, раздел "електротехника" във 7 или 8 клас. Или поне на мен тогава ми се случи, защото в Икономическия техникум (по него време беше техникум) нямаше такъв предмет. Но факт е че го знам... със Икономически техникум.
 
			
					
				Слабо работещ нагревател на задното стъкло
				Публикувано на: 20 Фев 2025 16:24
				от Hursa
				Не е с ампер клещи и трябва да се разкача, но добре. Измерваме тока и какво. Какво ни казва измереното. Знаете ли колко трябва да бъде? 

Още повече - сигурно сте прав и проблема е в клемите - със сондите, евентуално правите по-добър или по-лош контакт, от колкото е бил, съответно измереното ни лъже.
 
			
					
				Слабо работещ нагревател на задното стъкло
				Публикувано на: 20 Фев 2025 17:08
				от slowtraveler
				Колега, най-лесната проверка е стартираш автомобила, включваш китайския уред в режим измерване на напрежение, включваш отоплението на задното стъкло и измерваш напрежението ВЪРХУ широките ленти встрани... Или върху клемата, но от страната на стъклото (ако е видно, че там няма никакви окиси и т.н..)... (един приятел бе правил така, ама не се бе усетил, че захранването на отоплението минавало през някакви контакти и работи само при затворена врата, та бая бе чесал главата 

 ) ....
Имайте предвид, че отоплението по принцип работи бавно, защото иначе би спукало стъклото...
 
			
					
				Слабо работещ нагревател на задното стъкло
				Публикувано на: 20 Фев 2025 17:28
				от ico1
				Последно ще обясна като за лайк (на какъвто се правиш).
1.Махаш предпазителя най вероятно 30А-слагаш уреда в двете клеми на А друг уред на волт на клемите на нагревателя.
2.Палиш колата,включваш отоплението отчитащ да речем 20А и напрежение 13-14 волта ако е така всичко е ОК.
Ако отчиташ 10волта има пад някъде.Вариантите са два или реле или клемите.
3.Слагаш предпазителя вадиш релето на клемите на контактите слагаш амперметъра включващ отоплението.Ако имаш 20А и 13-14В сменяш релето.Ако пак имаш 10 волта оправящ връзките както ти е казал tarator.От това повече не мога.Няма да стане с китаеца. 

 
			
					
				Слабо работещ нагревател на задното стъкло
				Публикувано на: 20 Фев 2025 17:41
				от slowtraveler
				Не знам - за мен измерването на тока е напълно излишно - при такъв познат товар лесно би могъл да се ориентираш къде е проблема (и дали има такъв) само с измерване на напрежението  в няколко точки без махане на бушони...
С обикновен китайски уред, че и с пробна лампа, ама с лампата е по-тегаво  
 
  
 
			
					
				Слабо работещ нагревател на задното стъкло
				Публикувано на: 20 Фев 2025 17:44
				от ico1
				
			 
			
					
				Слабо работещ нагревател на задното стъкло
				Публикувано на: 20 Фев 2025 17:46
				от mapamop
				ico1, подметна ми нова идея. И е глупост, но сговня пейзажа.
Снимка от форума на окислен предпазител, който "бръжди". Условието е да са напълно кафяви, черни или зелени крачетата:
https://www.toyotabg.eu/download/file.php?id=32835
Bat Jorko, можеш ли да провериш предпазителя да не е окислен?
 
			 
			
					
				Слабо работещ нагревател на задното стъкло
				Публикувано на: 20 Фев 2025 17:57
				от Hursa
				Кое му е професионалното?  

 А ако проблема е в целостта на лентите - на коя стъпка ще откриете проблема? И как ще установите в коя или в кои ленти е проблема? Вярно, може да не е в клемите на самия нагревател, но в тях е най-вероятното. Конденза е най-вече там. Замърсяването също.
 
			
					
				Слабо работещ нагревател на задното стъкло
				Публикувано на: 20 Фев 2025 17:58
				от slowtraveler
				Лентата е ясна - или я виждаш ясно при малко по-влажно време, или пак - волтмера е първият помощник  

 
			
					
				Слабо работещ нагревател на задното стъкло
				Публикувано на: 20 Фев 2025 18:00
				от ico1
				На втора  чети внимателно.А как ще го решиш като е прекъснала лентата. 

 
			
					
				Слабо работещ нагревател на задното стъкло
				Публикувано на: 20 Фев 2025 18:06
				от Hursa
				(Няма да стане на втора.  

 Пада на клемите също е на втора, както и релето. 

) Всъщност - мерите с два уреда. Добре - професионално. 

  Лентата, ако е прекъсната да - може да се забележи по конденза, но не и ако всички са засегнати частично - а при хечбек, комби, сув - това е възможно.
 
			
					
				Слабо работещ нагревател на задното стъкло
				Публикувано на: 20 Фев 2025 18:12
				от zorbata
				slowtraveler написа: ↑20 Фев 2025 17:08
Имайте предвид, че отоплението по принцип работи бавно, защото иначе би спукало стъклото..
 
Тока който дефакто нагрява стъклото не може да "работи бавно" - той или нагрява или не нагрява. Не съм видял в някой автомобил да е сложен някакъв регулатор за нагревателя на стъклото - може и да има.
Стъклото освен че е много добър изолатор е и достатъчно устойчиво на постепенно нагряване/охлаждане.
Тези лентички са така изчислени, че не нагряват "силно" - просто отдават температурата на стъклото и тя се разпространява 
постепенно в неговата структура.
Колегата ico1 е прав за тока - проблеми с нагревателя най-лесно се разбират като се измери тока който минава през него.
Напрежението в автомобила винаги е едно и когато се получи пад на напрежение си има регулатор и алтернатор които да се справят с този пад. 
			
					
				Слабо работещ нагревател на задното стъкло
				Публикувано на: 20 Фев 2025 18:15
				от Hursa
				Защо да не може да работи "бавно" - просто ампеража е малък, високо съпротивление на лентите. И защо да мерите ампеража - мерите волтажа на входа и изхода - близък до волтажа в мрежата, ясно ампеража е малък на нагревателя, след като "грее" бавно.
			 
			
					
				Слабо работещ нагревател на задното стъкло
				Публикувано на: 20 Фев 2025 18:18
				от ico1
				Чети внимателно и с разбиране (ако можеш) писал съм при кой условия е ОК. 

 Изморима бе човек,един нагревател е не совалка. 
