Страница 3 от 3

1, 8 VVTi няма мощност

Публикувано на: 17 Сеп 2024 12:51
от Hursa
ivo_67 написа: 17 Сеп 2024 11:26 Катализаторът има само една функция, да присъедини кислородните атоми от азотните окиси, към ненанитените въглеродни окиси
Мисля, че има твърде много грешки - в цялата реплика. smile.gif Но е за друга тема, вероятно специално за катализатора. (Може би трябва и тема за процесите във филтъра за твърди частици, че имаше тема в която се повдигнаха въпроси, но я заключиха. smile.gif)
Може би ще бъдат интересни такива теми.

1, 8 VVTi няма мощност

Публикувано на: 19 Сеп 2024 23:19
от LEXUS
ivo_67 написа: 17 Сеп 2024 11:26 свободен кислород, който е в излишък при непълно изгаряне (СО)
Според това , което съм чел по въпроса с катализаторите, катализаторът работи най-ефективно в зоната на стехиометричната смес, затова се измерва Ламбда показателят с уреда ,който е някаква математическа зависимост и показва дали двигателят работи в ефективния за катализатора диапазон 0,97- 1,03

Ако двигателят работи с бедна смес Ламбда коефициентът ще покаже над 1,03 , тогава в изходящите газове преди катализатора ще има повече О2, който помага на катализатора да осъществи реакция с HC/ въглеводородите/ и CO и да ги превърне в по-безвредни CO2 и H20. При бедна смес обаче катализаторът се затруднява с NOx емисиите, които се увеличават, тоест азотните.

При богата смес пък се увеличават обратно - HC и CO, но O2 намалява и катализаторът намалява ефективността си при превръщането им във H20 и CO2, съответно тези емисии се повишават,а Nox емисиите намаляват.

Доколкото съм чел, катализаторът МОЖЕ и има за цел да съхранява излишния кислород, който се образува при работа с обеднени смеси и да го използва при работа с богато смеси и общо взето този цикъл на каталитични реакции обуславят ефективността на катализатора.

1, 8 VVTi няма мощност

Публикувано на: 10 Май 2025 19:52
от Верен
Аз имам интересен казус - при прочитане на колата излиза грешка, че катализатора не е ефективен вече, но при замерване газовете са в нормата - на две ГТП-та ги измервах.
Съответно вариантите са ламбда сензорите да е сдал багажа или варианта, който е по-малко възможен - някоя от бобините да се ебава - това ми казано от разбирачи :-))
Предстои да сменя ламбдите, все пак ако някой е имал подобен на моя случай нека сподели.

1, 8 VVTi няма мощност

Публикувано на: 10 Май 2025 21:40
от WoLF
Провери ги какво показват, преди да ги смениш де...

1, 8 VVTi няма мощност

Публикувано на: 10 Май 2025 22:24
от mapamop
Верен, виж ги на диагностика на живи данни. Ако ще сменяш смени първо първата/смесообразуващата.
В Техстрийм има коеефициент на ефективност на катализатора. При стойности над 0.499 светва лампата и се записва грешка P0420 за неефективен катализатор. На Корола-Версото беше светнал катализатор - излезнаха 2 сонди. Стойността падна от 0,520 на 0.142.
На Авенсиса учудващо след смяната на веригата и всичките карантии около нея е 0.024.

1, 8 VVTi няма мощност

Публикувано на: 12 Май 2025 11:33
от Верен
Показанията за газовете бяха доста ниски - не мога да намеря докуменнта, но беше нещо сорта на 0,12.
Като четяхме колата излезе точно тази P0420, след което майстора изкара да гледа някаква крива на четеца, която да едно време вървеше както трябва, но в един момент рязко качваше нагоре и оставаше равна дълго време - предполагам от там и грешката за катализатора, като всъщност ламбда сондата e виновна- тази седмица отивам да я карам за смяна на спиралата за еърбега на волана и най-ворятно и ламбда сондатата/те ще се смени - вече на място ще се прецени двете или само едната.

Относно веригата и карантиите - двигателя работи добре, не се чуват претраквания и колата харчи по кило малсо на 10к км - така че не мисля, че е от там... засега :-D

Благодаря за бързите отговори!

1, 8 VVTi няма мощност

Публикувано на: 12 Май 2025 12:37
от mapamop
Верен написа: 12 Май 2025 11:33 Показанията за газовете бяха доста ниски - не мога да намеря докуменнта, но беше нещо сорта на 0,12.
Мисля че не точно ламбда стойността или CO съдържанието. Някаква математика е или на горивния компютър или на самия софтуер. Стойността се различава доста драстично на момени, когато не са "инициализирани мониторите" на ламбда сондите. При изправни сонди им трябват около 100 км пробег с поне 60 км/ч по километраж за да се маркират като "инициализирани" в Техстрийм. Сондите си губят статуса/инициализацията след сваляне на клемата на акумулатора или изтриване на всички грешки през Техстрийм.
P0420 се появява основно или заради заминали сонди (които са станали "мързеливи"), или заради повреден (спукана пита), или запушен (консумация на масло и масло извън спецификациите), или разтопен от газовата уредба катализатор.
Но при последните три ще ти липсва мощност над някаква скорост (обикновено 100-120). Това с мощността не е съвсем точно правило.

Ето ти как изглежда това в Техстрийм (стойността е на Корола-Версото, след смяна и на двете сонди, и падна от 0.520 на 0.148):

1, 8 VVTi няма мощност

Публикувано на: 12 Май 2025 15:31
от Верен
Колата я карам вече над 2г така и нямам проблеми с работата на двигателя, но лампата дето свети много ме дразни така 😄😄

Първоначално, след като я прочетохме мислих, че е катализатора, но след като измерх газовете ми стана ясно, че трябва да е нещо друго.

Иначе номера с махането на клемите от двигателя ми го бяха направили като купувах автомобила, че и други номера бяха ми врътнали, но там се оправих отдавна.

Интересно, че като смених двете заминали бобини с нови лампата светна чак след към 1000км...

Пробваме със сондите и ще дам инфо по-натаък какво е станало.

1, 8 VVTi няма мощност

Публикувано на: 12 Май 2025 16:12
от mapamop
2 сонди накуп са къде 300 лева. Обикновено. Първа умира смесообразуващата (първата, upstream, B1S1). Симптоматично на графиката има "гърбици" и прави линии на минимума и максимума, а реално трябва да са предимно "триъгълници ".