Страница 3 от 8

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 05 Ное 2016 19:39
от aznikilan
Здравей. Тук в Старузагорско равно поле не можах да намеря съвестен знаещ и можещ майстор на японски двигатели, който поне да ми прочете живи данни и да каже кой не са добри. Колата я имам от три месеца и я карам в събота или неделя и по рядко през седмицата. Не съм сядал в друга Тойота и за това не знам как трябва да набира , но за мен е добре. Проблемите с дебитомера в общи линии са ми известни, защото на предната кола го сменях по подобни причини. Разлика в поведението на колата не усетих с откачен и закъчен дебитомер освен това че запали веднага, може би защото двигателя бе студен. Вадих го да го проверя и като отидох до работтата ми даде грешка и като отворих капака видях че не съм го закачил. С помпата още не съм се занимавал. И аз като теб по фактически причини предпочитам да си правя колата сам до колкото мога.
Screenshot_2016-11-04-08-13-55[1].png
Screenshot_2016-11-04-08-13-55[1].png (348.41 KiB) Преглеждано 2894 пъти

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 05 Ное 2016 20:08
от spiridoncho
Защо си мисля, че след като ти е светнал чека и си закачил дебитомера не си откачил акумулатора за 15-тина минути акумулатора за да ресетнеш временните грешки?
Ако след ресет-а пак ти излизат тези грешки значи имаш проблем с дебитомера или връзките(инсталацията). В нета можеш да откриеш как се тества дебитомер и връзките му с обикновен мултимер. Може би дебитомера ти си е тръгнал щом не си усетил разлика. Но за по сигурно го пробва на загрял мотор и в целиа оборотен диапазон. Преди това задължително разкачаш акумулатора за да ресетнеш.
Между другото с какво си четеш грешките през телефона?

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 06 Ное 2016 09:30
от aznikilan
Здравей. Аз веднага изтрих тези грешки и повече не се появиха ,по ясна вече причина. Затова ме навежда на мисълта че работи. Друг е въпроса дали работи коректно. Не случайно съсредоточих вниманието върху тези живи данни от двете картинки по горе. Чета си и трия грешките на предната кола /Нисан/ и на тази с LM 327 . Вчера пътувах до Казанлък и през цялото време следих тези живи данни но ще бъда щастлив ако някой знае повече и подскаже какви са нормалните стойности и кое извън норми. Това са по време на движение на колата: Искаше ми се да си кажат мнението повече хора за този проблем. Никой не е застрахован от него и вероятно няма желание да му се случи. Но ще има тук готово решение от какво се получава, за да не се лутаме всички.

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 08 Ное 2016 16:10
от aznikilan
Колеги , никой ли няма да сподели как си е решил този проблем.

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 12 Ное 2016 15:50
от stefo91
aznikilan написа: Колеги , никой ли няма да сподели как си е решил този проблем.

Колега, пробвай да изчистиш дебитомера с CRC AIR SENSOR CLEANER струва около 14-15 лв. върши страхотна работа, ако проблема ти едва от замърсяване на дебитомера, този спрей със сигурност ще ти го реши. Можеш да го купиш и онлайн.


Поздрави!

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 13 Ное 2016 15:28
от aznikilan
Здравей. Дебитомера е почистен , проверен и работи както трябва. Проблема не е от него. Друга идея?

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 14 Ное 2016 11:49
от stefo91
aznikilan написа: Здравей. Дебитомера е почистен , проверен и работи както трябва. Проблема не е от него. Друга идея?

Най-голяма е вероятността да имаш проблем с VVTi сензора. Други възможни причини са лоши свещи, проблем с инжекторите или проблем с ламбда сондата, но ако е едно от трите, колата няма да върви нормално (ще прекъсва ако има проблем със свещите и няма да има достатъчно мощност ако има проблем с ламбда сондатата или инжекторите) ако проблема ти е с VVTi сензора то тогава ще имаш проблеми само при палене. Има ли други проблеми колата? Свети ли ти engine chech-а? При студен двигател и рязко потегляне на ниски обороти двигателя заглъхва ли (получава ли се едно замисляне преди да тръгне ако примерно от 700 оборота при студен двигател подадеш рязко газ?) В телеметрията която си дал никъде не виждам данни за вредните емисий, имаш ли такива данни?

ето тук има много информация какви данни във волтове трябва да дават отделните сензори: http://eprints.utas.edu.au/11426/3/Ch-6 ... r_2006.pdf


Поздрави!

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 14 Ное 2016 12:09
от stefo91
aznikilan написа: Здравей. Дебитомера е почистен , проверен и работи както трябва. Проблема не е от него. Друга идея?

Също така четох, че е възможно ако колата пали трудно при студен двигател, това да се дължи на факта, че компютъра се е настроил да подава по малко гориво поради факта, че рядко палиш колата (студена). Опитай да откачиш акумулатора за 10 мин. преди да запалиш колата, след това го закачи (така ще му занулиш настройките) и кажи има ли го пак проблема с паленето при студен двигател.

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 14 Ное 2016 20:29
от aznikilan
Здравей. Не свети чека и не подава информация за грешки. Сондата е с четири кабела което значи че има подгряване - което според мен е важно и работи / мерих го и е около 9.5 ома/. За проблем с инжекторите не знам как бих установил. За заглъхване при тръгване на студен двигател мисля че няма такъв ефект, но ще проверя с повишено внимание. Ако го има какъв е проблема и защо би могло да се случва. Кое е VVTi сензора. Този дето следи разпределителния вал и ако е той може ли да се мери и какво трябва да показва ако е изправен. Мисля че колата няма друг проблем освен това че след като престой , на студен двигател не иска да запали от първия път. И това става винаги когато е студен двигателя независимо от това кога е палена колата. Вчера разглобих и почистих дроселовата клапа , моторчето на нея но този проблем си остана.

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 14 Ное 2016 20:55
от aznikilan
Много интересно четиво излезе от този линк но дали се отнася и за Корола 1.4 VVVT I - 2002год.

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 15 Ное 2016 11:45
от stefo91
Здравей колега, едно е сигурно - нямаш правилното съотношение гориво-въздух в цилиндрите при студен старт или искрата не е достатъчно добра (сменял ли си свещите?). Не намирам инфо, какви стойности трябва да подава ламбда сондата, само прочетох че е задължително да са под 30 Ω. За твоята кола дават че вредните емисий (CO2) трябва да са 159g/km а на теб това ти показва 8,9g/km има много голяма разлика. VVTi сензора контролиа вариациата на валовете (тоест, колко дълго да стоят отворени клапаните), ако е дефектирал и клапаните стоят отворени твърде дълго или твърде кратко време, то тогава няма да имаш правилната смес в цилиндрите, след първото въртене (като изчакаш малко) колата пали, защото сместа в цилиндрите се е обогатила и вече може да стартира двигателя. Това е често срещан проблем при VVT-i двигателите. VVT-i сензора се контролира от компютъра на колата, не съм сигурен че ще стане, но опитай да откачиш акумулатора за 10 минути преди да си палил колата и кажи тогава как пали? Инжекторите си работят щом няма други проблеми, но може да са замърсени (сипи в бензина добавка за почистване на горивната с-ма, най-добре на Motul) това ще е полезно даже да не е от това проблема. Ако колата се "замисля" при рязко потегляне от ниски обороти и студен двигател, това е почти сигурен знак за проблем с VVT-i сензора. Няма как да премериш VVT-i сензора без него колата няма да запали. Обърни и внимание на вредните емисий. Колата ти на гас ли е? Четивото което съм дал е за Корола 1,8 VVT-i 2002-2007г.

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 15 Ное 2016 19:34
от mamek1
Колега,моля сподели мнение оправи ли се колата.Аз имам същия проблем и ме интересува какво е възможното решение.

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 15 Ное 2016 23:37
от spiridoncho
stefo91 написа: VVT-i сензора се контролира от компютъра на колата
Колега къде е VVTi сензора? VVTi сензор казват и на camshaft сензора. Да не бъркаш VVT-i дросела със сензор. Той се управлява от ЕКУ-то на колата. Без обороти и налягане на маслото, не мисля че има влияние върху запалването. Освен да е толкова задръстен, че ако пропусне случайно масло да активира изместване на разпр. вал т.е. да направи предварение и да си остане така, че да бъзика запалването. Но пък как ще задържи налягане на маслото 6 часа? Мисля, че VVTi започва работа след запалване, а не преди това. До колкото знам при проблеми с VVT-i от разпределителния вал почват едни странни звуци..... Е, има и по леки симптоми, @aznikilan не съобщава за тях.
По скоро може да има проблем със camshaft/vvti sensor или crankshaft сензора. По заподозрян е първия. Но пък като стой та гледай втория може да се бъзика.
Мисля, че ако има проблем с инжекторите (пропускащи) то STFT би имал отрицателна стойност при обороти на празен ход.
Ако се бъзика някой от горните сензори/датчици каквато ще да му е сместа пак няма да запали.
Ето приблизителни стойност за cranckshaft sensor cold - 1,630 -2,740ohm, hot - 2,065 - 3,225ohm
camshaft cold - 835 - 1,400ohm, hot - 1,060 - 1,645ohm. Не твърдя стойностите да са съвсем точни. Това успях да изровя.
Но дори стойностите да са ок има вероятност да прекъсват на студено. Това и обяснява липсата на грешка в еку-то.
stefo91 написа: (сменял ли си свещите?)
aznikilan написа: Свещите и топлинния датчик за антифриза са сменени с нови по данните за двигателя. Благодаря Ви и за този съвет.
stefo91 написа: Колата ти на гас ли е?
aznikilan написа: Проблемната Тойота няма газова уредба и е минала 170000км само на бензин.
mamek1 написа: Колега,моля сподели мнение оправи ли се колата.Аз имам същия проблем и ме интересува какво е възможното решение.
Колега, следи темата. Когато има решение колегата ще го сподели. В нета има информация за този проблем но няма еднозначно решение. При всеки е помогнал различен вариант на решение и почти няма дублиращи се. @aznakin има доста да тества. И при мен има едно забавено палене т.е. необходимо ми е по дълго въртене на стартера, но почти на 100% причинителя е друг. Но откакто стана по хладно колата почна да пали от четвърт оборот и спрях със тестовете.

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 16 Ное 2016 09:58
от stefo91
Колега, малко се бях объркал, прочетох още и сега мисля, че знам точно каква е причината за трудния старт написал съм я по-долу.
Бих искал, колегата да сподели дали колата "все още има катализатор", защото над 150 000 км. катализаторите започват да "издават багажа" запушват се и ако това е станало определено колата ще пали по трудно, но би трябвало и да не върви добре и да харчи повече. Можеш да се опиташ да се заслушаш дали като подаваш газ се чува леко дрънчене от катализатора - ако има такова дрънчене нещата са ясни - катализатора е заминал и е много вероятно той да ти създава проблема.
Ето едно мнение от чужд форум на Тойота, което може много да помогне:

If I understand it, the ECM controls teh oil control valve which in turn modulated the oil pressure going to the cam. The change in oil pressure then adjusts the advancement of the cam.

Now i should be easy to disable/modify VVTi by adjusting the voltage going to that valve (12v = fully advanced, 0V = not advanced), but unfortunatly there is also a sensor that moditors the VVT.

From the manual:

"VVT sensor (W1 or W2 signal) consist of a signal plate and pickup coil,
The W1 or W2 signal plate has 1 tooth on its outer circumference and is mounted on the Intake camshafts.
When the camshafts rotate, the protrusion on the signal plate and the air gap on the pickup coil change,
causing fluctuations in the magnetic field and generating an electromotive force in the pickup coil.
The actual camshaft angle is detected by the VVT sensor and it provides feedback to the ECM to control
the intake valve timing in response to driving conditions."

Also error code P1346 is thrown if the change in valve timing doesn't match what the ECU is expecting. (from DI 120 on in volume 1 of the manual)

How does the camcon get around this error code if you, say, set all the VVT setting to not advanced? Also, since the ECU knows the actualy cam position, couldn't it compensate for the camcon settings?

Any thoughts would be appreciated.


От прочетеното разбирам, че camshaft vvt sensor се оправлява от налягането на маслото (той реално променя времето на отваряне на клапаните), обаче налягането на маслото се контролира от някакъв клапан, от своя страна този клапан се контролира от vvt сензора, който подава информация на ECU-то от своя страна ECU-то контролира какъв волтаж да се подава на клапана, който работи в диапазон 0-12V. До колкото знам camshaft vvt сензора също си има филтър (за маслото) - който ако е задръстен ще причини неизправност и трудно палене. Действителният ъгъл на разпределителния вал се открива чрез сензора за VVT, който предоставя обратна информация на ЕСU-то да контролира времето на валовете в отговор на условията на шофиране. " Ако налягането на маслото е ниско (или vvt сензора е дефеттирал), то тогава vvt сензора подава грешни данни, това обяснява проблемите със старта на двигателя, това е най-вероятната причина според мен. Най-често проблемите със старта при тези двигатели (ако проблема не е от бобини, свещи, дебитомер, дроселова клапа, инжектори, катализатор) се дължат на проблем с vvt сензора - провери го!
Също така е възможно да ти е запушен филтъра на camshaft vvt сензора или да имаш проблем с клапата, която контролира налягането на маслото (кога е сменяно последно маслото и с какъв вискозитет е?). Искам да те помоля да кажеш дали веднага ти изгасва лампата за маслото след като двигателя стартита или свети примерно 0,5 сек след като стартира двигателя (би трябвало да изгасне веднага)?

Не пали при първи старт сутрин Корола 1.4 VVT I

Публикувано на: 16 Ное 2016 13:51
от spiridoncho
stefo91 написа: От прочетеното разбирам, че camshaft vvt sensor се оправлява от налягането на маслото
@stefo91, дай да изясниме колко детайла като управление има това VVT-i, че тотално се обърках.
Значи има един camshaft сензор още наричан SENSOR, CAM POSITION или VVT cam sensor. На въпросният датчик Еку-то подава сигнал и чака отговор за да разбере къде е разпределителният вал т.е. по него се определя актуалното положение на вала или както си постнал
stefo91 написа: consist of a signal plate and pickup coil
. Този датчик няма филтър и не работи с налягане на маслото.
За управлението се използва така нареченият VVT дросел или CAMSHAFT TIMING OIL CONTROL VALVE. Екуто отваря и затваря въпросният дросел колкото е необходимо за да се постигне необходимото предварение. Та този дросел си има и филтър и той може да се задръства. Повече джаджи по VVT-то няма(без да броя актуатора и системата под капака на клапаните).
Това горното което си постнал е в сила при положение, че двигателя работи. За да работи системата трябва налягане на маслото. И при положение, че тя не работи с неправилното масло, то има си хас да работи с недостатъчното налягане при въртенето на стартер. Без налягане актуатора на разпределителният вал е в изходно положение.
Тук ключовият момент по скоро е camshaft i cranckshaft сензорите, защото по тях се определя момента на подаване на искрата.
Мисля, че VVT в случая не бъзика работата. Това дали работи правилно катализатора се проверява лесно. Или да си провери температурите които докладват ламбдите(със Torque-то което ползва), или да мери с безконтактен термометър температурата преди и след катализатора. Ако е задръстен катализатора ще прави бекпрешър и принципно ще пали трудно. Дрънченето само на канал, че като знам на колко коли им дрънчат топлинните щитове :) .

@aznakin казва, че като завърти първият (от 5 до 20 секунди) колкото и да върти колата не пали. Ако обаче дори е направил едно "Чък" за секунда на стартера, след това колата пали от четвърт оборот. Така поне аз го разбрах де. Той да си каже най-добре.