Поведение на ЕКУ след смяна на акумулатор - ниски обороти
-
- Мнения: 187
- Регистриран на: 09 Мар 2017 06:50
- Местоположение: Plovdiv
- Получена благодарност: 5 пъти
Поведение на ЕКУ след смяна на акумулатор
Мнение от YoKK » 11 Сеп 2018 23:15
YoKK
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 09 Яну 2024 09:00
- Местоположение: Казанлък
- Автомобил: Toyota corola verso 1.8 vvti
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 2 пъти
Поведение на ЕКУ след смяна на акумулатор - ниски обороти
Мнение от STEFANAKI8585 » 18 Яну 2024 08:25
След откачане на акумулатора колата запали на 500-600 оборота, при условие че беше на студен двигател, а вън температурата е около 0 градуса.
Обикновенно при същите условия пали на 1500-1600 оборота. Дори угасна при спиране на СТОП. След 3,4 дена и изминати около 30/40 километра нещата се нормализираха, като това стана постепенно.
STEFANAKI8585
- mapamop
- Мнения: 5283
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 167 пъти
- Получена благодарност: 615 пъти
Поведение на ЕКУ след смяна на акумулатор - ниски обороти
Мнение от mapamop » 18 Яну 2024 08:53
Огледай из двигателя за течове на вакуум, измий си дросела ако не е чистен в последните 20 000км, измий си и дебитомера. Ако все още не се е оправила смени и датчика за температурата на антифриза.STEFANAKI8585 написа: ↑18 Яну 2024 08:25 колата запали на 500-600 оборота, при условие че беше на студен двигател, а вън температурата е около 0 градуса
Не е нормално да запали на такива ниски обороти и да ги държи. Имам Авенсис със същия двигател - след сваляне на клемата запалва на около 1800 оборота, бързо и за съвсем малко време отива на 2000. После постепенно, градивно с покачването на температурата, слиза до нормалните 650-750 на празен ход, като загрее. При мен "нормалните" всъщност са около 750-800 заради фабричните дневни.
--
Тц...тц...тц...
mapamop
- slowtraveler
- Мнения: 6305
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Поведение на ЕКУ след смяна на акумулатор - ниски обороти
Мнение от slowtraveler » 18 Яну 2024 08:55

Прочети първото мнение в темата -изпитал съм го на свой гръб с доста нов автомобил (3г)

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- mapamop
- Мнения: 5283
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 167 пъти
- Получена благодарност: 615 пъти
Поведение на ЕКУ след смяна на акумулатор - ниски обороти
Мнение от mapamop » 18 Яну 2024 09:02
Аз го изпитах вчера, че сменях разредения от късите пробези акумулатор. Глъхнеше ми и ми хълцаше мотора, преди да открия че ми е смачкана изходната тръба на кутията на филтъра и гарнитурата на капака на клапаните е скъсана на 2-3 места. От тогава нали се сещаш колко пъти е свалян акумулатора на моя кенеф, само през лятото? Почти всяка седмица, през лятото, и сега зимно още 2 пъти в последните 3-4 месеца....
В момента запалва на около 1400-1800, отива на 2000 оборота, слиза на 800-600-400 и се качва на 1400 през съвсем малки интервали от време. От 1400 започва да бута оборотите надолу като прехвърли над 40-50 градуса на антифриза.
Вчерашното сваляне на клемата беше на -3 със вятър и влага...
--
Тц...тц...тц...
mapamop
-
- Мнения: 1136
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 31 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Поведение на ЕКУ след смяна на акумулатор - ниски обороти
Мнение от Оги » 18 Яну 2024 11:23
Оги
- slowtraveler
- Мнения: 6305
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Поведение на ЕКУ след смяна на акумулатор - ниски обороти
Мнение от slowtraveler » 18 Яну 2024 12:06
Най-правилният вариант е да се върже за клемите на акумулатора преди да се откачи.. Или още по-добре за клемите на подаване на ток ако има такива.

Но въпросът бе, че дори и да е изключено захранването - това не е технически проблем, просто те принуждава да правиш настройки на радио, стъкла, и да изчакаш автомобила да си самонастрои двигател, скоростна кутия и т.н... В повечето случаи има точни инструкции как може да стане най-лесно и бързо това... Например за Джипа си го имаше - при нулиране на информацията на кутията, ускоряваш плавно и бавно (за да превключва при ниски обороти и си хване момента на зацепване на фрикционите) докато изреди 8-те скорости, след което плавно намаляваш обратно до 1-ва предавка.. И така 2-3 пъти... След което автомобила си е 'като нов'

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 535
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 106 пъти
Поведение на ЕКУ след смяна на акумулатор - ниски обороти
Мнение от vfr800 » 18 Яну 2024 15:08
vfr800
- slowtraveler
- Мнения: 6305
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Поведение на ЕКУ след смяна на акумулатор - ниски обороти
Мнение от slowtraveler » 18 Яну 2024 15:29


Но се осъзнава бързо де - за това спор няма..

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта