Страница 3 от 6
Публикувано на: 03 Яну 2012 10:36
от Toyko
Джамбазов написа:В моя вариант са три. Ярис за града, Корола седан за извън града и Ланд Крузър за полянките, плажовете и т.н. Човек ще си помисли, че съм Тойота фен
СУВ със добри зимни гуми се държи в пъти по добре от което да е 4х2 със същите гуми. На СУВа предимството е, че можеш да поемеш буца, дупка, лисица, бурдюр без щетите които ще понесе нормална кола. Изкачало ми е животно без да мога да реагирам и без да мога да го видя и да се подготвя. Ланд Крузъра премина без да го усети въпреки опита ми да го избегна не можах. Другите две коли щяха да са поне половин месец в бокса ако бях с някоя от тях. Засичали са ме и съм се качвал на 15см бурдюр с над 40км/ч за да избегна удара и отново нищо, Другите ми коли биха останали без полоевната окачване и половината гума щеше да е в купето.
така така само дето за всички коли място за паркиране, данъци и застраховки

Публикувано на: 03 Яну 2012 10:45
от Toyko
jim_beam написа:
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
много неподготвен се изказа както за проходимостта и ползата,че и за разхода.чнг и събирай стинки по-скоро да зарадваш който трябва!

казах СУВ а както се разбира това са коли които имитират проходимост

но понятията вече много се размиха и не е ясно :-(
ЧНГ и на тебе

))
нямам предвид дефендър или хънтър - най-много екс трейл

Публикувано на: 03 Яну 2012 19:31
от muf
Toyko написа:
казах СУВ а както се разбира това са коли които имитират проходимост

но понятията вече много се размиха и не е ясно :-(
Всеки SUV 4x4 има много по-голяма проходимост от нормална кола. като казвам много, наистина много по-голяма проходимост.
На повечето места даже не е нужно да е 4х4, просто едно е просвет 20 см, друго е 13.
А като добавим двойното, нещата са несравними.
Всъщност със седана ходиш само където има асфалт. Със СУВ отиваш много по-далеч
SUV (Rav4, CRV, ML, Tiguan, Outlander, QASHQAI и т.н.) не могат да се използват само при екстремен офроуд.
И то най-често заради пораженията по външния вид biggrin.gif А пък и нямат окачване за подобни натоварвания.
Така че да ги наричаш имитации на проходимост и коли за мадами... не е много точно.
Публикувано на: 03 Яну 2012 22:33
от Naso
Те много хора в офроуд форума не вярваха, че мога да стигна до тази хижа с този "паркетник"
Публикувано на: 03 Яну 2012 23:03
от muf
Или пък тази - хижа Мазалат
Едната малка джипка е моята
Публикувано на: 03 Яну 2012 23:37
от jim_beam
eeee при толкова рехав снежец няма какво да се хвалите! biggrin.gif
да не са обработвани с фотошоп тия снимки ве,бялото имам впредвид?!

laugh.gif
Публикувано на: 04 Яну 2012 00:05
от muf
Той рехавия снежец е най-коварен, защото означава кал.
На хубав сняг и замръзнала земя е най-готино да се катериш по Балкана.
Естествено по горските пътища. Съвсем офроуд не смея да мъча машинката а и няма нужда. Стигаме до хижата и оттам - пеш biggrin.gif
А тази хижа е на самото било.
Публикувано на: 04 Яну 2012 09:48
от Toyko
muf написа:Toyko написа:
казах СУВ а както се разбира това са коли които имитират проходимост

но понятията вече много се размиха и не е ясно :-(
Така че да ги наричаш имитации на проходимост и коли за мадами... не е много точно.
някои от тия са готини не отричам, а както и казах не е много ясно кое до къде и как да се нарича вече.... след като самите хора тука си казват има хиляда системи за проходимост /....
между другото ходихме в планината преди няколко месеца и единствените коли до хижата бяха две

Лада Нива и .......... голф !

хахахаха става въпрос за Видимско пръскало и пътя нагоре до някаква хижа, който все пак е нещо като горски път , но..... не съвсем, така че има го и момента дали ще си прежалиш колата

Публикувано на: 04 Яну 2012 20:36
от muf
Всичко е до това какво ти трябва.
Аз исках някоя още по-горска джипка, ама нали за да подържам две коли трябва да има оправдание.
И се реши тя да е за жената за града. А тя пък не иска да кара ръждива Фероза или Самурай
biggrin.gif
Но съм доволен - ходим където искаме, макар още да ме е яд когато я отъркам в клоните или я друсам 3 часа по камъните...
Публикувано на: 04 Яну 2012 21:45
от muf
В събота ще има 30 сантиметра сняг!!!!
Тогава ще видим файдата от 4х4, ESP TRC, VSC зимни гуми и прочие
Аз изчезвам в Балкана още от петък.
Публикувано на: 04 Яну 2012 22:54
от Toyko
яко яко !!!!!!!!
събота отивам малко извънградско ама едва ли ще има сняг на юг

иначе напълно те разбирам за джипката имам същата дилема 1:1
мен лично ако ме питаш ми харесва рейндж ровър ама много кинти .... кво да правиш

а тоя новия е прекалено фешън

верно ще ти е жал в гората

Публикувано на: 05 Яну 2012 09:42
от slowtraveler
Абсолютно съм съгласен с muf - и аз действах по този начин - Кашкая за жената, като при ходене по планините ходим с него.
Дали е 'женска' кола - хората дето теглих от канавките не мислиха така biggrin.gif
Публикувано на: 05 Яну 2012 10:51
от Toyko
кашкая е готин, но ми трябва версия +2 , че малката няма багажник :-(
Публикувано на: 05 Яну 2012 13:13
от slowtraveler
Нямах предивид конкретен модел - марки и модели на пазара колкото щеш, съобразени за различни изисквания и финансови възможности...
Имах предвид принципното решаване на въпроса

Публикувано на: 05 Яну 2012 18:13
от lederman
я да се похваля и аз
На 30.12.2011. пътувах от Плевен към Пирдоп и реших да си спестя малко километри, та минах през Златишкия проход (Етрополе - Златица). Този проход не е много висок и общо взето лек за шофиране, като изключим, че от сума ти години е затворен

и на места почти няма асфалт biggrin.gif
на капак на това на 30.12 заваля сняг от сутринта.... от Плевен до Ябланица съм кретал с 60-80 km/h заради кишата и обилния сняг. Като отбих от Ябланица за Етрополе купона започна. Пътя беше абсолютно бял, добре утъпкан и доста хлъзгав

(добре си поиграх с TRC-то голям кеф). В Етрополе изненада - улиците почистени, а снега продължава да си вали на парцали. захванах аз прохода и той изчистен ... ама до отбивката за мините на Елаците, от там нагоре не пипано и добре натрупало (м/у 15-20 см) необработен сняг ...
Реших да видя до къде ще стигна без вериги (все пак бяха на пост в багажника) и Екшъна започна

адреналин на МАКС, задницата бяга в обратните завои, TRC-то мига кат мигач ама колата си върви ... и то доста стабилно и управляемо. Добре, че траповете се бяха понапълнили със сняг от предния и настоящия валежи и острите ръбове ги нямаше. И така от 2-ра на 3-та и обратно

качих си баира без изобщо да спра biggrin.gif и без за слагам вериги. В колата имаше 2-ма възрастни, бебе и багажник до козирката ....
На предела имаше още една Тойота

ама Тундра ли беше или нещо от сорта

голямо (пикап) предполагам че ги изненадах като им излезнах в гръб с лека кола
Спускането беше скучно
След страхотно приятното изживяване се успокоих, че парите които дадох за 4 Мишелинки от магазина не са на вятъра... само с тоя кеф си избиха парите

а предполагам ще има още.....
Та по темата TRC-to свърши доста работа и съм доволен от него. Заради Жената и малкия не си правих експерименти да го изключвам.