ps:кво ги гледате толкова тия бордкомпютри вe ? biggrin.gif
Борд компютъра ми ме лъже!
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 13 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
причината за това отклонение е друга и тя е умишлено направена.виновни за това са американците,които както е известно искат ако им поднесат горещо кафе,на чашата да пише,че могат да се изгорят.в противен случай съдят тоя,който им го е продал.с две думи,не много умни копелета,но достатъчно нагли.в тази връзка тойота(не само) програмира показанието на остатъчните км така,че когато се достигне резервата да показва 0км,за да не би някой кретен да ги осъди,че не е имал гориво да стигне до бензиностанцията.по този начин и най-тъпата жертва на мак доналдс ще разполага с 10-15l в резервара и дори ще се зарадва,че е успял да прецака бордкомпютъра. 
ps:кво ги гледате толкова тия бордкомпютри вe ? biggrin.gif
ps:кво ги гледате толкова тия бордкомпютри вe ? biggrin.gif
- slowtraveler
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 400 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
Не е това причината Jim...
В друг подобен случай остатъка ми го е показвал 40-50км при условие, че бензиномера ми е отишъл съвсем под нулата, и през последните 80км е светила резервата...
Явно алгоритъма на този БК не е съвсем изчистен.
На маздата е по същия начин, докато на опела с намаляването на количеството гледаш как БК съвсем динамично следи и променя остатъка.
При малко ниво на бензина не съм забелязвал например БК на Тойота да ми увеличи остатъчния пробег при спускане по инерция. Докато с опелчето веднага остатъчния пробег се увеличава с 2-3 км, още докато се спускаш по надолнището...
В друг подобен случай остатъка ми го е показвал 40-50км при условие, че бензиномера ми е отишъл съвсем под нулата, и през последните 80км е светила резервата...
Явно алгоритъма на този БК не е съвсем изчистен.
На маздата е по същия начин, докато на опела с намаляването на количеството гледаш как БК съвсем динамично следи и променя остатъка.
При малко ниво на бензина не съм забелязвал например БК на Тойота да ми увеличи остатъчния пробег при спускане по инерция. Докато с опелчето веднага остатъчния пробег се увеличава с 2-3 км, още докато се спускаш по надолнището...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 400 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
- Kiki
- Мнения: 8203
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Е, не си прав!slowtraveler написа:Още веднъж кратко обяснение: остатъчния пробег с горивото в резервоара се изчислява на база на средния разход за последните 30-40км (при различните автомобили е различно)...
Но е факт, че на Тойота компютъра в тази си част е много по-лошо изпълнен отколкото на един опел например.
На опела обновяваше много на често информацията и винаги достигаше до правилния резултат, докато на Тойотата ми се е случвало да ми покаже 'остатък - 0км', а резервата ми още да не е светнала...
Затова на тойотата спрях въобще да гледам 'остатъчния пробег', но иначе останалите параметри (среден разход, средна скорост) са точни.
Не знам на твоята предишна барака как е отчитал компютърът, но на Авенсис 2 отчита явно по друг начин.
На единия от двата сектора на компа, отчита моментният разход, а на другия-пробега, който можеш да изминеш с горивото, което ти остава.
Само че: километрите които ти показва, че можеш да изминеш са на база средния разход до момента в който зареждаш.
Например: При извън-градско каране и показание средно 5 на100,
като заредиш до дупка, ти показва, че можеш да изминеш примерно 900км.
При градско каране и показание 8.0 среден разход-при зареждане до дупка ти показва, че можеш да изминеш 680км.
От там на татък, вече всичко зависи от моментния разход, който постигаш. Ако караш само градско къс същия разход-8.0 щи минеш наистина 680 км. Ако го промениш ще минеш съогветно друг пробег.
Затова, се случва при изминаване на два километъра по километраж, пробегът който ти остава по компютър да намалее с един.
Това е защото си намалил разхода за тези два километра на половина-примерно спускаш наклон, или караш с по-малка скорост, но не за 30 километра, а за два.
Последно промяна от Kiki на 15 Фев 2010 16:40, променено общо 1 път.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- slowtraveler
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 400 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
Кики, няма разлика в компютрите...
Принципа на работа на всички БК е един и същ. Разликата е в детайли, и явно тези детайли създават усещането за 'грешно показване'.
'Остатъчния пробег' не се смята на база на моментния разход, а на среден разход за последните 20-30км (този среден разход не се показва на екрана). Тук някой колега бе изровил и книжка с точните километри, за които се изчислява този среден разход.
Но личното ми впечатление бе очебийната разлика между качеството на БК на опела и на Тойотата (и на маздата)... Немците са го направили значително по-добре от японците (става въпрос само за БК). При опела дори можеше да накараш компютъра да преизчисли 'остатъчния пробег' в момент на движение.
Докато при първия авенсис трябваше колата да е била в покой, да не е тръгвала и хиляда други условия (иначе даваше грешка на екрана).
При новия авенсис не съм сигурен дали въобще може да се нулира ръчно, или той се пренастройва само при зареждане над определено количество...
P.S. предишната 'барака' бе Авенсис1 - малко по-стария вариант на по-новата 'барака' - авенсис 2
Принципа на работа на всички БК е един и същ. Разликата е в детайли, и явно тези детайли създават усещането за 'грешно показване'.
'Остатъчния пробег' не се смята на база на моментния разход, а на среден разход за последните 20-30км (този среден разход не се показва на екрана). Тук някой колега бе изровил и книжка с точните километри, за които се изчислява този среден разход.
Но личното ми впечатление бе очебийната разлика между качеството на БК на опела и на Тойотата (и на маздата)... Немците са го направили значително по-добре от японците (става въпрос само за БК). При опела дори можеше да накараш компютъра да преизчисли 'остатъчния пробег' в момент на движение.
Докато при първия авенсис трябваше колата да е била в покой, да не е тръгвала и хиляда други условия (иначе даваше грешка на екрана).
При новия авенсис не съм сигурен дали въобще може да се нулира ръчно, или той се пренастройва само при зареждане над определено количество...
P.S. предишната 'барака' бе Авенсис1 - малко по-стария вариант на по-новата 'барака' - авенсис 2
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 400 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
Чукай на дърво да нямаш проблеми laugh.gifKiki написа:Съгласен, но по-новата барака за 170 000к няма нито един дефект,а твоята сигурно за този пробег е дала поне 10 същественни.
Като си помисля - за 90х.км имаше само 4 по-съществени проблеми - съединител, двигател, вентилатор и скоростна кутия laugh.gif
А бившата вече не е моя, така, че е е мой проблем.
Въпреки, че имайки впредвид доброто поддържане е възможно новия собственик да не е имал проблем - то каквото можеше да се троши, се строши и бе заменено с оригинална част (с изключение на вентилатора). laugh.gif
Но въпроса е за БК - впечатлението ми е, че напоследък японците не обръщат достатъчно внимание на 'глезотийките', докато в миналото бе точно обратно - японската кола бе бъкана с глезотийки и екстри...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
baba_metca
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
Значи в момента имам достъп до едно опътване за Авенсис 2 фейслифт. Там пише, че "среден разход на гориво се изчислява и показва на дисплея на базата на общото изминато разстояние и на общото количество гориво, изразходвано за изминаване на това разстояние, при непрекъснато работещ двигател. Показанието се актуализира на всеки 10 секунди, като може да се нулира чрез натискане на бутона DISP и задържането му за повече от 1 секунда."
От това обяснение обаче не става ясно кога системата автоматично нулира брояча и изобщо нулирали го автоматично. Защото при показателя за оставащо растояние за гориво (Range) пише че системата го обновява за всякко изразходено количество гориво нужна за преминаване на 1 километър, както и при ново зареждане. Но при показателя за среден разход няма такова описание. Там пише че се преизчислява на 10 сек. при непрекъснато работещ двигател. От една страна това може да означава че брояча се нулира при всяко палене и отчита само за текущия пробег, от друга може да означава че отчита докато не го занулиш. Мисля че тук е разковничето на проблема, защото ако този брояч започва да отчита от ръчно зануляване и не е зануляван в продължение на 50-100 000км е какво и да правите за 500 км едва ли ще се промени много показанието му.
Отностно бързото актуализиране за Range показателя - еми казаха си че се актуализира чак когато изразходиш дадено количество гоиво за изминаване на 1км или миля базирано на остатъка гориво до R и разхода на гориво до момента (от последно зареждане). Т.е. ако средния разход от последно зареждане е 6/100, диплей-а ще се актуализира като изразходите 60мл гориво (според описанието, ако не бъркам нещо). Така според написаното ако от тук на сетне моментния ви разход стане 7/100 то няма веднага да актуализира за 7/100, защото средния не е 7/100 а може би много малко над 6/100. От тук и актуализацията на пръв поглед ще изглежда че не се прави веднага, а всъщност се прави доста бързо, но на база среден разход от последно зареждане. Друг е въпроса този среден разход дали е това което се показва на показателя за средно разход на дисплея
От това обяснение обаче не става ясно кога системата автоматично нулира брояча и изобщо нулирали го автоматично. Защото при показателя за оставащо растояние за гориво (Range) пише че системата го обновява за всякко изразходено количество гориво нужна за преминаване на 1 километър, както и при ново зареждане. Но при показателя за среден разход няма такова описание. Там пише че се преизчислява на 10 сек. при непрекъснато работещ двигател. От една страна това може да означава че брояча се нулира при всяко палене и отчита само за текущия пробег, от друга може да означава че отчита докато не го занулиш. Мисля че тук е разковничето на проблема, защото ако този брояч започва да отчита от ръчно зануляване и не е зануляван в продължение на 50-100 000км е какво и да правите за 500 км едва ли ще се промени много показанието му.
Отностно бързото актуализиране за Range показателя - еми казаха си че се актуализира чак когато изразходиш дадено количество гоиво за изминаване на 1км или миля базирано на остатъка гориво до R и разхода на гориво до момента (от последно зареждане). Т.е. ако средния разход от последно зареждане е 6/100, диплей-а ще се актуализира като изразходите 60мл гориво (според описанието, ако не бъркам нещо). Така според написаното ако от тук на сетне моментния ви разход стане 7/100 то няма веднага да актуализира за 7/100, защото средния не е 7/100 а може би много малко над 6/100. От тук и актуализацията на пръв поглед ще изглежда че не се прави веднага, а всъщност се прави доста бързо, но на база среден разход от последно зареждане. Друг е въпроса този среден разход дали е това което се показва на показателя за средно разход на дисплея
- slowtraveler
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 400 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
Отново бъркате 'среден разход, показван от БК' и средния разход за последните няколко километра, на чиято база се изчислява Range....
Двете стойности нямат нищо общо....
Ако средния ти разход си го нулирал извънградско и ти показва 5.5-6л/100, но си настъпвал яко последните 20-30км, Range рязко ще падне, защото е изчислен на база повишения среден разход точно за тея 20-30км (например 12л/100, а БК ще показва 6л/100), а не на средния разход, показван от БК
Двете стойности нямат нищо общо....
Ако средния ти разход си го нулирал извънградско и ти показва 5.5-6л/100, но си настъпвал яко последните 20-30км, Range рязко ще падне, защото е изчислен на база повишения среден разход точно за тея 20-30км (например 12л/100, а БК ще показва 6л/100), а не на средния разход, показван от БК
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
baba_metca
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
Малка редакция на горния ми пост. Става въпрос за показателя Range.
В книгата пише, че показателя се изчислява "на базата на количестовото останало гориво и на разхода на гориво до момента".
Тъй като се извършва преизчисляване и когато се зареди с гориво, от тук аз приемам, че "разхода на гориво до момента" е всъщност разхода на гориво от това последно зареждане до момента, но всъщност това е едно мое предположение, а точно от кой момент се взема този разход в книгата не пише. Може да е за последните 20км, може и наистина да е от последното зареждане. Ако е от посленото зареждане обаче, показателя може да е доста грешен особенно ако изведнъж моментния разход ви се повиши или намали и се запази така до изчерпване на горивото. В крайна сметка колкото по-голям е интервала за взимане на този разход, толкова грешката в показанията е по-голяма.
Така или иначе в опътването пише, че ако светне лампата трябва да се зарежда, независимо от показанията за Range. По този начин се застраховат и няма да поемат никакви разходи свързани с това, че сте изразходили всичко, независимо че на дисплея показва някакви километри > 0.
В книгата пише, че показателя се изчислява "на базата на количестовото останало гориво и на разхода на гориво до момента".
Тъй като се извършва преизчисляване и когато се зареди с гориво, от тук аз приемам, че "разхода на гориво до момента" е всъщност разхода на гориво от това последно зареждане до момента, но всъщност това е едно мое предположение, а точно от кой момент се взема този разход в книгата не пише. Може да е за последните 20км, може и наистина да е от последното зареждане. Ако е от посленото зареждане обаче, показателя може да е доста грешен особенно ако изведнъж моментния разход ви се повиши или намали и се запази така до изчерпване на горивото. В крайна сметка колкото по-голям е интервала за взимане на този разход, толкова грешката в показанията е по-голяма.
Така или иначе в опътването пише, че ако светне лампата трябва да се зарежда, независимо от показанията за Range. По този начин се застраховат и няма да поемат никакви разходи свързани с това, че сте изразходили всичко, независимо че на дисплея показва някакви километри > 0.
- Kiki
- Мнения: 8203
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Точно това се опитах да обясня и аз, макар с други думи.baba_metca написа: Тъй като се извършва преизчисляване и когато се зареди с гориво, от тук аз приемам, че "разхода на гориво до момента" е всъщност разхода на гориво от това последно зареждане до момента
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
-
gh0s7r1d3r
- Мнения: 399
- Регистриран на: 18 Ное 2010 00:28
На Версото борд компютъра е пълна измама - изобщо нищо не е точно. Рестартира се по няколко пъти на ден, без никаква логическа последователност. Показва грешно - примерно пише че остават 150 км а ми свети резервата. Средния разход незнам с колко лъже, защото не съм го засичал никога - харчи точно толкова, колкото и сипя и това ми е достатъчно.slowtraveler написа:Още веднъж кратко обяснение: остатъчния пробег с горивото в резервоара се изчислява на база на средния разход за последните 30-40км (при различните автомобили е различно)...
Но е факт, че на Тойота компютъра в тази си част е много по-лошо изпълнен отколкото на един опел например.
На опела обновяваше много на често информацията и винаги достигаше до правилния резултат, докато на Тойотата ми се е случвало да ми покаже 'остатък - 0км', а резервата ми още да не е светнала...
Затова на тойотата спрях въобще да гледам 'остатъчния пробег', но иначе останалите параметри (среден разход, средна скорост) са точни.
Обаче на Яриса, мога да кажа, че борд компютъра е невероятно прецизен - досега за 3 години не съм установил каквато и да било грешка!!!
SUBARU Outback 3.0 H6 2005
Toyota Yaris Sol 1.3 VVTi 2008
Toyota Yaris Sol 1.3 VVTi 2008
-
павел павлов
- Мнения: 156
- Регистриран на: 06 Окт 2007 19:40
- Местоположение: гр.Царево
- Обратна връзка:
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта