Страница 195 от 320
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 02 Яну 2022 09:57
от slowtraveler
Krachunov написа: ↑30 Дек 2021 21:08
Двойно заключване?
Има опция, при натискане на отключване да ти отключи само шофьорското място, при 2ро натискане всички останали
На Опела двойното заключване бе като натиснеш ЗАКЛЮЧВАНЕ втори път, допълнителен механизъм 'дозаключва' вратите и вече дори да счупиш стъкло - не могат да се отварят отвътре...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 02 Яну 2022 15:03
от BladeBG
slowtraveler написа: ↑02 Яну 2022 09:57
На Опела двойното заключване бе като натиснеш ЗАКЛЮЧВАНЕ втори път, допълнителен механизъм 'дозаключва' вратите и вече дори да счупиш стъкло - не могат да се отварят отвътре...
И при Королата е така:
Неоторизиран достъп до автомобила е предотвратен чрез спиране на функцията за отключване на вратите както отвън, така и отвътре. Автомобилите, използващи тази система, имат етикети на прозорците на двете предни врати.
Изключете двигателя, изкарайте всички пътници от автомобила и се уверете, че всички врати са затворени.
Използване на функцията за достъп (в зависимост от оборудването): натиснете сензорната повърхност върху външната дръжка два пъти в рамките на 5 секунди.
От дистанционното: натиснете "заключване" два пъти в рамките на 5 секунди.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 03 Яну 2022 17:23
от Hursa
То е описано ("двойното" заключване) - но има ли го? Предлага ли се у нас. Макар да не изглежда особена екстра (чак да слагат стикер), а и не изглежда да повишава особено сигурността. Дали би забавила човек с подходящо оборудване, повече отколкото собственика би загубил за да "заключи двойно". Ако поне "приспиваше ключа" и първо да се задейства ключа от бутона, а след това от сензора - може би, би имала повече смисъл.
При последното пътуване забелязах неадекватност на реакцията на осветеността. Фаровете се включваха, а бе около обед. Но не забелязвах, кога се включваха и не се изключваха. Ще пробвам с корекция на чувствителността на сензора, може да се коригира на 5 степени - от минус 2 до 2, по подразбиране предполагам е на 0. Но не съм сигурен - да намаля или да увелича чувствителността. За да светне фаровете - вероятно е реагирала на понижено осветяване, а не съм минавал през тунели или нещо подобно, но и защо в последствие не ги гаси. След като завъртя на габарити и върна на ауто не ги "светва". При ауриса не съм забелязал подобно. Защо са махнали позицията "изключено" при "новите".
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 03 Яну 2022 17:32
от travelboy1965
Hursa написа: ↑03 Яну 2022 17:23
То е описано ("двойното" заключване) - но има ли го? Предлага ли се у нас. Макар да не изглежда особена екстра (чак да слагат стикер), а и не изглежда да повишава особено сигурността. Дали би забавила човек с подходящо оборудване, повече отколкото собственика би загубил за да "заключи двойно". Ако поне "приспиваше ключа" и първо да се задейства ключа от бутона, а след това от сензора - може би, би имала повече смисъл.
При последното пътуване забелязах неадекватност на реакцията на осветеността. Фаровете се включваха, а бе около обед. Но не забелязвах, кога се включваха и не се изключваха. Ще пробвам с корекция на чувствителността на сензора, може да се коригира на 5 степени - от минус 2 до 2 по подразбиране предполагам е на 0. Но не съм сигурен - да намаля или да увелича чувствителността. За да светне фаровете - вероятно е реагирала на понижено осветяване, а не съм минавал през тунели или нещо подобно, но и защо в последствие не ги гаси. След като завъртя на габарити и върна на ауто не ги "светва". При ауриса не съм забелязал подобно. Защо са махнали позицията "изключено" при "новите".
И аз забелязах,че през деня често ми включва фаровете.И аз така ги изключвам.Това да няма ръчно изключване е тъпо.Откъде се намалява чувствителността на сензора?
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 03 Яну 2022 17:44
от Hursa
Пише, че от медията. Но не съм го правил.
Предполагам, че тук:
"1 Изберете бутона “SETUP” (настройки).
2 Изберете “Vehicle” (автомобил).
3 Изберете желания функция, която да се настрои."
Стр. 52 от инструкцията за мултимедийната система.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 03 Яну 2022 19:37
от GringoBG
За много години и безаварийни километри колеги.
Като пуснете колата по темпомат или ограничител на скоростта и сте на надолнище по инерция, по един и същ ли начин колата държи зададената скорост и как точно?
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 03 Яну 2022 20:31
от dracunculus
По повод на споменатото от
Hursa "приспиване" на ключа на безконтактното запалване с цел предпазване от ретранслиране на сигнала- това го ИМА, четох го в немския форум. Функционира като при заключена кола (без значение с дистанционното или със самата дръжка) натиснеш и задържиш на дистанционното бутона за заключване и едновременно с това два пъти този за отключване. Лампичката на дистанционното примигва 4 пъти и ключът е неактивен. Активира се като просто натиснеш което и да е копче. Странното е, че при Авенсисът ми НЕ действа, при Лексуса обаче си действа и си го използвам, когато паркирам на потенциални места, където би се случила подобна схема

Пробвайте го и споделете, би било интересно
PS...тази функция е страхотна и за пестене на батерията на резервния ключ, който не се използва
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 03 Яну 2022 21:18
от Krachunov
GringoBG написа: ↑03 Яну 2022 19:37
Като пуснете колата по темпомат или ограничител на скоростта и сте на надолнище по инерция, по един и същ ли начин колата държи зададената скорост и как точно?
Какво ще рече "по един и същ начин"?
Ако си задал лимит на скоростта, при подаване на газ стигайки лимита спира да ускорява, докато не натиснеш докрай педала. В същото време ако пък се спускаш ползва двигателната спирачка за да намали скоростта до/под лимита.
Темпомата поддържа скоростта при спускане по същия начин, с двигателна спирачка.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 03 Яну 2022 22:21
от GringoBG
Krachunov написа: ↑03 Яну 2022 21:18
Какво ще рече "по един и същ начин"?
При темпомата, като се спускаш, минава сама като че ли в "B" режим, вдига оборотите на двигателя, двигателната спирачка ползва както си написал. Обаче май не ползва спирачките, което значи че оборотите може да се покачат доста, за да задържи скоростта.
Днес обаче не ми се караше на темпомат и за пръв път съм сложил ограничителя. Спускам се надолу, колата сама държи зададената скорост като чук без да пали двигателя, и мисля ползва спирачките (не знам стоповете светят ли, нямам си опашка да каже

).
Та по тези мои бакалски сметки, май има разлика в кой режим как пази зададената скорост.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 03 Яну 2022 22:23
от BladeBG
Hursa написа: ↑03 Яну 2022 17:23
То е описано ("двойното" заключване) - но има ли го? Предлага ли се у нас. Макар да не изглежда особена екстра (чак да слагат стикер), а и не изглежда да повишава особено сигурността.
При мен го има Sedan Luxury макар да няма някакъв стикер - като се натисне бутона за заключване на дръжката на колата втори път - има светлинен сигнал с аварийните и допълнителен звук за заключване на вратите.
dracunculus написа: ↑03 Яну 2022 20:31
Пробвайте го и споделете, би било интересно

PS...тази функция е страхотна и за пестене на батерията на резервния ключ, който не се използва
Да, работи си функцията за "приспиване" на ключа и пестене на енергия - ползвам я основно на резервния ключ, който ползвам много рядко.
Krachunov написа: ↑03 Яну 2022 21:18
В същото време ако пък се спускаш ползва двигателната спирачка за да намали скоростта до/под лимита.
Темпомата поддържа скоростта при спускане по същия начин, с двигателна спирачка.
И има звуков сигнал ако тръгне да превишава зададена скорост при спускане - т.е. ако двигателната спирачка не е достатъчна да се намали скоростта до зададената.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 03 Яну 2022 22:36
от Hursa
Това с функцията „заспиване” на ключа я има и при королата. Но при „двойното” заключване мислех, че може част от процедурата да протича без обмен при заключване, например (или с излъчване на „лъжливи” кодове). (А е дадено, че може и допълнително да се промени според желанието на клиента.) Но едва ли процедурата ще трябва да е описана подробно в инструкцията. Жалко, че я няма тази екстра при мен.
Задържането на зададената скорост (до колкото разбирам) протича преимуществено, чрез увеличаване на регенерацията. При достигане на максималната допустима мощност на регенерираната енергия (а тя дава по-голям ефект отколкото същата мощност, отдавана при ускорение), предполагам задържането се увеличава, чрез увеличаване оборотите на ДВГ, чрез симулиране превключване на „ниска предавка” (евентуално - чрез развъртането на ДВГ (развъртането на ДВГ, не означава, че го "пали"), ако до тогава то е било в покой, както и ако батерията се зареди до зададения си максимум). При спуск по-много стръмен наклон и зададена относително ниска скорост, може би се включват и спирачките, но трябва да се провери. Май някъде срещнах, че спирачките не се използват, т. е. при такава ситуация не би поддържала зададената скорост. Дали по еднакъв начин реагира при зададена максимална скорост и при зададена скорост на круиз контрола – при спуск – не знам (може при втория случай да е допустимо да използва спирачките – ще е любопитно да се провери). (При напълно заредена батерия – евентуално електродвигателя може да работи в „спирачен режим” консумирайки ел енергия, има такъв режим при ел двигателите – но дали се използва при хибрида, не знам.)
пс
BladeBG написа: ↑03 Яну 2022 22:23
При мен го има Sedan Luxury макар да няма някакъв стикер - като се натисне бутона за заключване на дръжката на колата втори път - има светлинен сигнал с аварийните и допълнителен звук за заключване на вратите.
Ще трябва да проверя, не бе дадена в описанието на екстрите (всъщност дори за "стикерите" не съм поглеждал) - в инструкцията е описано задействането на "двойното заключване" по друг начин. Може да е само при седана, при това ниво или при Luxury + май има и "следене на "мъртвата" точка.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 03 Яну 2022 22:50
от ico1
При адаптивен круиз ,си поддържа дистанцията и скоростта като ползва спирачката.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 03 Яну 2022 22:54
от Hursa
Да, до колкото си спомням в инструкцията бе споменато, че в такъв случай използва и спирачките, ако се налага.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 04 Яну 2022 09:30
от Volkata
Ако надолнище аз понякога ускорявам малко и така ползвам инерцията вместо да натиска спирачка
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 04 Яну 2022 10:09
от Hursa
Това на круйз контрол ли?

Иначе тази система поддържа скоростта по отклонение, до колкото знам.