Страница 16 от 19

Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела

Публикувано на: 14 Авг 2024 01:19
от LEXUS
BOz написа: 13 Авг 2024 19:28 Ако си го изгледал ще видиш, че с всички горива, при заводско състояние, предварението на запалване и мощността е една и съща.
Изгледах го и на таблицата са записали различна мощност с различните октани бензин. Най-малка мощност с 91, по-голяма с 92 и най-голяма с 93 октана.

По отношение на предварението- искаш да кажеш,че компютърът задава еднакво предварение независимо от показанията на детонационния датчик и предварението е еднакво при по-рано детониращия 95 и по-стабилния на детонация 100 октанов бензин, който позволява по-голямо предварение?

Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела

Публикувано на: 14 Авг 2024 02:54
от Rynarsa
Ами днес я смених с Екстра версията :D Ще се почака още 1 месец повече, но хем да се събере някоя стотинка :D Дилъра за още 2000 лв отгоре са взимаше 130 мотора 17 джанта и по-голяма навигация, но то така за още 2-3 и се качваш по-нагоре и става мазало :) Но мерак за парктрониците и фаровете, нали казвате по лукс са rolleyes.gif

Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела

Публикувано на: 14 Авг 2024 08:54
от slowtraveler
LEXUS написа: 14 Авг 2024 01:19 който позволява по-голямо предварение
Напи разбираш, че по-голямото предварение съвсем не е панацея - означава че 'спирателната сила' (силата, действаща преди буталото да е преминало ГМТ) е по-голяма...
По-голямата мощност е след тунинг за конкретния бензин... В интерес на истината - след наливане на 100 октана на стария Опел едва качих баира на Слънчев бряг, и веднага 'го разредих' с обикновен бензин за да успея да се върна :) Явно е било от мноУ мощност :) В реалност мощността зависи от два фактора - енергията в единица гориво (и колко гориво можеш да изгориш за единица време). Вторият фактор- пълнотата на изгаряне (дали си изгорил 1гр от вкарания 1гр, или само 0.9гр, а останалите 0.1гр са изхвърлени неизгорели... Енергията няма пряка връзка с октановото число... А пълнотата на изгаряне зависи от настройката и конструкцията на автомобила...
borisfx написа: 13 Авг 2024 23:27 Това значи ли че съм повредил нещо двигателя
Учудва ме начина на разсъждение - решава се, че е направено 'нещо грешно' и започват едни терзания....
Добре - ако си повредил какво ще правиш? Ще вкарваш автомобила в сервиз? Ще го продаваш на първата седмица?
Или ще живееш 'в страх' че си го повредил ? :)
Едва ли е имало какъвто и да е проблем с ДВГ, въпреки, че във всички учебници си пише, че всяка машина има период на разработване и припасване на движещите се части...
Целта на разработването е да се удължи експлоатационният срок, а не означава, че ДВГ се поврежда...

Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела

Публикувано на: 14 Авг 2024 09:19
от BOz
Офтопик
LEXUS написа: 14 Авг 2024 01:19 Изгледах го и на таблицата са записали различна мощност с различните октани бензин.
Може пак да го изгледаш, но този път с разбиране. :thumbsup:

Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела

Публикувано на: 14 Авг 2024 10:59
от Hursa
В случая - двигателя е за високооктанов бензин. Но е дадена възможност да работи и на по-нискооктанов - поради много по-голямото разпространение на такъв, много по-вероятно е ако закъсаш да намериш нискооктановия. Както на автомобилите за метан слагат малък бензинов резервоар - за "аварийни" случаи.
За какво въобще започват да повишават октановото число на бензините (това поне може да се намери в много популярни статии) - за да се увеличи компресията, това е един от методите за увеличаване на мощността от единица работен обем на двигателя и да се подобри икономичността му (вижте какви са наляганията при дизеловите автомобили, това е една от причините да са толкова по-икономични). Вижте например, какви са били бензините през 30те години и от какви работни обеми са "вадили" мощността си. Дори само преди 2 3 десетилетия - вижте с какво октаново число са били масовите "бензини". Даването на по-голямо предварение е компенсация. Истинската адаптация е с промяна на налягането - вижте разработките на многогоривни двигатели - изменят компресията. В случая двигателя е с компресори - вместо да изменят предварението и само да компенсират работата на по нискооктанов бензин (в случая) - има възможност за истинска адаптация на двигателя за работа и на по-нискооктанов бензин (като се понижи налягането след компресора, то проблема е само при натоварване близко до пълното при съответни обороти.)

Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела

Публикувано на: 14 Авг 2024 11:40
от slowtraveler
Hursa написа: 14 Авг 2024 10:59 За какво въобще започват да повишават октановото число на бензините (това поне може да се намери в много популярни статии) - за да се увеличи компресията
Сигурно високооктановите бензини започват с началото на авиацията :) Защото при карбураторните ДВГ там практически е невъзможно да настроиш стехиометричната смес... ДВГ работи много често с преобогатена (при изкачване) или преобеднена смес (при снижаване - по-високо атмосферно налягане). Което променя температурата на газовете, възможността за детонации и т.н....
И затова на карбураторните ДВГ там си има и отделен контрол ('ръчка') на обогатяването на сместа... И при изкачване - започваш постоянно да обедняваш сместа, а при снижаване - да я обогатяваш...

Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела

Публикувано на: 14 Авг 2024 17:01
от Hursa
► Виж съдържание
borisfx написа: 13 Авг 2024 23:27 Чета внимателно книжката на колата - никъде не пише и дума за разработване, че трябва да се кара по-внимателно еди-колко си км. да не се вдигат над еди-колко си оборота и т.н. ограничения.
В моята книжка пише -
Раздел – Шофиране
Под раздел – Преди шофиране
Тема - Шофиране на автомобила
"Разработване на вашия нов автомобил Toyota
Спазвайте следните предпазни мерки, за да удължите живота на автомобила:
През първите 300 км:
Избягвайте резките спирания.
През първите 800 км:
Не теглете ремарке.
През първите 1000 км:
- Не карайте с много високи скорости.
- Избягвайте рязкото ускорение.
- Не шофирайте продължително на ниски предавки.
- Не шофирайте продължително време с една и съща, постоянна скорост."
Може би и при вас може да се намери някъде там.
Според мен, за съвременните автомобили - това е по-скоро презастраховане от страна на производителя. Но все пак - може би ще е добре да спазите, поне от части - което още може да се спази. smile.gif

Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела

Публикувано на: 14 Авг 2024 21:23
от borisfx
Hursa, Намерих го това и в моята книжка. С обикновен шрифт е, не е удебелено и няма знак за задължително спазване, както е при други важни обяснения и изисквания. Явно от Тойота не са го сметнали за много важно и задължително, за да бъде в червено, както са другите важни неща в книжката.
Ами може да се каже, че без да искам съм спазил всички изисквания, без едно може би. :)
Не съм теглил ремарке, не съм спирал рязко, не съм ускорявал рязко, не съм шофирал продълж. време на ниски предавки и не съм шофирал продължително време с една и съща, постоянна скорост. Само това - Не карайте с много високи скорости - не знам дали 140 км/ч. от Тойота го имат за много висока скорост :)
Абе станалото, станало - намалил съм живота на горкото двигателче на Яриса с неразумно каране по магистралата, без да е разработено предварително.

Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела

Публикувано на: 14 Авг 2024 21:33
от max-2
Едно време ладите най много вървяха тези които ги ръмжаха на магистралата яко.
Сега при ярисчето не е лошо да се смени маслото превантивно а не на 15 хиляди първа смяна.
Да се махнат отпадъците от неразумното сработване на двигателя. Винаги съ сменял до 10 хиляди маслото, дори и на коли с интервал 30. Една междинна смяна на 7500 е чудесна за японския мотор.

Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела

Публикувано на: 14 Авг 2024 22:21
от slowtraveler
max-2 написа: 14 Авг 2024 21:33 Да се махнат отпадъците от неразумното сработване на двигателя.
Знаете, че има и друга теоория за разработването на автомобила - че трябва gas to the metal първите километри - тогава по-добре се напасвало tooth.gif :thumbsup:

Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела

Публикувано на: 15 Авг 2024 11:06
от BOz
Hursa написа: 14 Авг 2024 10:59 като се понижи налягането след компресора, то проблема е само при натоварване близко до пълното при съответни обороти.
И какво следва с мощността ако се компенсира с намаляване на налягането?

Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела

Публикувано на: 15 Авг 2024 20:47
от Hursa
Намалява се. В случая е по-коректно да се нарече - адаптиране (а не компенсиране), според мен, защото се променя параметъра, налягането, което е определящия фактор за октановото число - вижте как се определя. Но намалението ще е по-малко, отколкото ако се използва късно запалване. (Намаляването на налягането на компресора е свързано с понижаване на натоварването му, това снижава натоварването на турбината.) Разбира се, при разлика от три единици различията при сравнение няма да са големи (сравнете с октановото число, което дават за метана, например, по-голямо с около 25 - вероятно за природния газ, та дори до 40 единици - различията ще са много по-изразени, ако се тества "метанов" двигател) и влиянието на други фактори може да е по-значимо, да повлияе по съществено на резултатите от теста - например състава на бензина, който е смес от въглеводороди. При бензините получени от различни производители състава може да се различава и то не в особено тесни граници, зависи съществено и от суровините, които ползват. А от този състав вече зависи и калоричността, която може да се различава при различните производители. Едва ли варира в широки граници, но достатъчно за да се отрази по съществено от колкото разликата в работата на двигателя с бензини различаващи се на само три единици по октаново число.
Така, че в подобен тест, при други равни условия е нормално двигател предназначен за работа с по-високооктанов бензин - да покаже по-голяма мощност, когато се тества с по-високооктановия бензин. Това е и смисъла за производство на високооктанов бензин. И съответно да покаже по-малка мощност - когато се тества с по-нискоотановия. Вижте, какво казва тестващия в клипа - за тестовете на двигатели предназначени за по-нискооктанов бензин.

Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела

Публикувано на: 22 Авг 2024 14:45
от LEXUS
Да се върнем отначало. По-голямо предварение на запалването позволява ли по-пъргаво ускорение, компютърът на колата ще зададе по-голямо предварение при бензин,който не детонира както 95? Така разбирам аз. Ако греша, кажете. Втори въпрос много важен - по-бавното горене напълно ли компенсира по-голямото предварение на запалването, допускано от компютъра при работа със 100 октанов бензин спрямо 95 октанов бензин. Това е важно за да си отговорим на въпроса - 100 октановият бензин дава ли по-пъргаво ускорение, или не дава по-пъргаво ускорение, или дава по-бавно ускорение, ако 100 октановият гори толкова бавно,че по-голямото предварение на запалването преди детонация не може да компенсира по-бавното горене на бензина. Според мен като технически неграмотен това са двата основни въпроса, които не изключват и други основни, които не разбирам, като изчисление на горивни камери,завихряния на сместа и т.н. Но без да имаме стойности относно връзката между по-голямото предварение на запалването и по-бавното горене на 100 октановия бензин как ще дадем отговор дава ли по-пъргаво ускорение, или не. Като никой не трябва да мисли,че го ангажирам с опровергаването или потвърждението на това,което пиша.


Не ме разбирайте, че споря с вас, аз просто се старая да си обясня, доколкото разбирам като технически неграмотен, този въпрос. А дали колата върви по-пъргаво със 100 октана, или не, не заемам позиция.

Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела

Публикувано на: 22 Авг 2024 15:17
от slowtraveler
LEXUS написа: 22 Авг 2024 14:45 По-голямо предварение на запалването позволява ли по-пъргаво ускорениe
Не... Ще правилното предварение е правилният компромис между покачването на налягането преди ГМТ, избягване на детонации, и общо взето - осигуряваш максимално добро изгаряне...
При неидеално горене - резултатът е по-бавно ускорение независимо дали си с бензин Б71 или А100 :)
LEXUS написа: 22 Авг 2024 14:45 компютърът на колата ще зададе по-голямо предварение при бензин,който не детонира както 95?
Разбира се... По-бавно горящият бензин (и детонационно устойчив) позволява по-голямо предварение - повече време му трябва да гори докато покачи налягането в ГМТ... По-бързо горящият бензин няма нужда от толкова ранно запалване, защото ще е достигнал максимално налягане преди ГМТ и реално 'ще спира' двигателя...
Затова и компютърът (или ръчно - на старите автомобили) се променя предварението така, че да осигуриш оптимално горене - това ти променя не само 'пъргавината', но и разхода на гориво...
Мисля съм споменавал - на времето на Вартбурга преди да му сложим оптична система за запалването се налагаше да му правя настройка на предварението през около 1000км... Направя ли я - разход около 6л/100км... След около 1000км износвайки чукчета/наковални, предварението мърдаше и разхода скачаше над 12л/100км...

Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела

Публикувано на: 22 Авг 2024 15:22
от LEXUS
Разбирам те, но това нещо правилно предварение е относително, предварението е динамично, при ускоряване в баир примерно предварението ще е с много голямо изпреварване и ще е преди ГМТ, аз така го разбирам.